quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:15 schreef Skorpija het volgende:
Niet gek voor een NL'er toch![]()
NL'ers zijn (gemiddeld genomen) als partner betrouwbaarder.
Mannen doen in NL meestal ook wel met het huishouden mee.
Ze doen niet zo stoer als ze met 'vrienden' zijn.
Makkelijker te 'bepraten' (of om te praten), dus flexibeler.
(en we zeggen niet om de 5 zinnen 'kut van je moeder')
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik in Nederland en in Joegoslavie heb. Zeikende lui die hun verantwoordelijkheid niet nemen en al hun problemen afschuiven op externe factoren kom je overal tegen, ze piepen misschien om verschillende dingen maar de insteek is hetzelfde.quote:Ik merk zelf ook elke keer als ik daar weer kom (kom er ook puur om mijn familie nog een beetje te zien), dat ik me steeds meer en meer irriteer aan de mentaliteit en het gedrag van mensen. Bah.
Cevapi eet je met kajmak, niet met ajvar!!!quote:Op maandag 21 augustus 2006 03:43 schreef prolsd het volgende:
Ik voel mezelf ook op de eerste plaats Joego, en dan Nederlander, ondanks het feit dat ik hier langer heb gewoond dan daar. Wat ik trouwens wel moet melden is dat ik van beide culturen geen een beter vind. Sommige dingen bevallen me meer uit beide culturen, en sommigen weer niet. Voel me ook in beide landen thuis, want uiteindelijk weet je hoe het er in beide landen aan toe gaat en kan je je daarop aanpassen. Nederland is voor mij dikke prima geweest en ben dan ook blij dat ik er uiteindelijk beland ben, ook al ga ik voor de rest van mijn leven alsnog lekker burek, cevape sa ajvarom i lepinjom, itd. eten als ik daar op vakantie ben.
Ik wil dus volgend jaar de rafting op de Tara doen, een beetje aan te raden? Pak ik daarna meteen Guca meequote:Op maandag 21 augustus 2006 09:29 schreef 4ureyez_only het volgende:
@ Boskov: Ik snap wel een beetje wat je bedoelt. Toen ik ging raften langs de Tara
quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:06 schreef 4ureyez_only het volgende:
Deze zomer naar Montenegro en Bosnie geweest en met een vriendin naar Kroatie. Het was geweldig!! Gewoon het gevoel dat je krijgt als iemand die je maar 5 minuten kent in staat is om zijn/haar hele levensverhaal aan je toe te vertrouwen en je ontvangt als familie, ondanks de soms zware levensomstandigheden. Onvergetelijk!
Ik weet dan niet waar je vandaan komt, maar goede cevap kan je alleen in Sarajevo krijgen, en daari eet je ze met kajmak en bij voorkeur een glas joghurt!quote:Op maandag 21 augustus 2006 21:11 schreef prolsd het volgende:
Boskov, onzin! U mojim krajevima sinko moj! Jedu i sa kajmakom, ali mi je ajvar bolji.
Hah! Je hebt het goed te pakken of niet. Emocreabeaquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:47 schreef sweetgirly het volgende:
Een Heleboel ....
hebben ze weleens gezegd dat Joego's wat melodramatisch kunnen zijn soms, vast niet
Ik heb me laatst dus een adresje in Belgrado ontdekt voor de beste pita en burek in voormalig Joegoslavie!quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:41 schreef prolsd het volgende:
[..]
Hah! Je hebt het goed te pakken of niet. Emocreabea.
Boskov: Een glas joghurt bij de burek. Hold me down people, hold me down!
Ik heb serieus precies hetzelfde gezegd toen ik weer terug was.quote:hebben ze weleens gezegd dat Joego's wat melodramatisch kunnen zijn soms, vast niet![]()
Wat ik in een jaar tijd wat heb gemist, heb ik in twee weken tijd aan overdaad gekregen.
Ja, ik heb deze zomer voor de eerste keer echte cevape gegeten in Sarajevo..ik heb er serieus een heel jaar naar uitgekekenquote:Op maandag 21 augustus 2006 22:39 schreef boskov het volgende:
[..]
Ik weet dan niet waar je vandaan komt, maar goede cevap kan je alleen in Sarajevo krijgen, en daari eet je ze met kajmak en bij voorkeur een glas joghurt!
Rofl!quote:Op maandag 21 augustus 2006 20:59 schreef boskov het volgende:
Cevapi eet je met kajmak, niet met ajvar!!!
Hummz, dat had ik idd ook de laatste keer dat ik op vakantie was.... 'T was op de een of andere manier bekend. De mensen, hoe ze eruit zagen, hoe ze zich gedroegen.. enzo. Was voor 't eerst dat ik me niet Nederlands voelde? Terwijl ik mezelf dat eigenlijk wel vondquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:41 schreef 4ureyez_only het volgende:
Ik heb serieus precies hetzelfde gezegd toen ik weer terug was.Ik weet heus wel dat alles veel perfecter en mooier lijkt als je op vakantie bent, maar ik had wel het gevoel dat ik bij die mensen hoorde, terwijl ik me hier op de een of andere manier anders voel.
Ja, idd, dat bedoelde ik ..De herkenbaarheid. Als je iemands gezicht ziet en dat zo vertrouwd lijkt. Ik voelde me daar ook best lang met mn 1 m 75 (terwijl ik gewoon uit Voormalig Joegoslavie kom).quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:06 schreef Frautie het volgende:
[..]
Ik vond trouwens de mannen klein![]()
Ik ben de Nederlandse man gewend![]()
Ik zeg ook niet dat 't niet goed isquote:
Idd! Gezicht, huidskleur. De neuzen, kaaklijn etc. En ik herkende mezelf (ik heb donker haar, licht getinte huid en lichte ogen....die combo komt in NL haast niet voor en ik zag er daar meer van)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:37 schreef 4ureyez_only het volgende:
Ja, idd, dat bedoelde ik ..De herkenbaarheid. Als je iemands gezicht ziet en dat zo vertrouwd lijkt. Ik voelde me daar ook best lang met mn 1 m 75 (terwijl ik gewoon uit Voormalig Joegoslavie kom).
Ach jaquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:41 schreef prolsd het volgende:
Hah! Je hebt het goed te pakken of niet. Emocreabea.
Hehe, wat leuk (toevallig)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:41 schreef 4ureyez_only het volgende:
Ik heb serieus precies hetzelfde gezegd toen ik weer terug was.![]()
Idd (1e zin), maar en/of precies!quote:Ik weet heus wel dat alles veel perfecter en mooier lijkt als je op vakantie bent, maar ik had wel het gevoel dat ik bij die mensen hoorde, terwijl ik me hier op de een of andere manier anders voel.
Dat kan toch makkelijk, je hebt duizend manier om kajmak te makenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:43 schreef 4ureyez_only het volgende:
[..]
Ja, ik heb deze zomer voor de eerste keer echte cevape gegeten in Sarajevo..ik heb er serieus een heel jaar naar uitgekekenKajmak vond ik daar ook lekker, terwijl ik die in Montenegro heel vies vond
![]()
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:30 schreef prolsd het volgende:
Hey, 1.80m is prima!![]()
![]()
Boskov: Ik denk dat ongeveer iedereen uit voormalig joegoslavie zo'n adresje heeft.
Ignorance is blissquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:39 schreef boskov het volgende:
je hebt er ook echt geen verstand van he?
Over eten kan je me niets vertellenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:39 schreef boskov het volgende:
je hebt er ook echt geen verstand van he?
Dat weet ik wel, maar aangezien ik bijna alles lekker vind, vond ik het wel vreemd dat ik dat niet lustte.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 23:06 schreef boskov het volgende:
[..]
Dat kan toch makkelijk, je hebt duizend manier om kajmak te maken
Er wordt beweerd dat alleen de mensen in Sarajavo het echte recept voor cevapi hebben. En in rest van voormalig Joegoslavie schijnen ze dus anders gemaakt te worden. Maar ik moet zelf zeggen dat ze dus in Sarajevo echt beter zijn dan waar dan ook.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:16 schreef 4ureyez_only het volgende:
[..]
Dat weet ik wel, maar aangezien ik bijna alles lekker vind, vond ik het wel vreemd dat ik dat niet lustte.In het algemeen is het eten heel lekker maar ik zou het niet elke dag kunnen eten. Te sterk en veel te veel vlees.
Er wordt wel gezegd dat het brood (somun) dat je er bij krijgt de cevape in Sarajevo bijzonder maakt, wat je dus nergens anders kunt krijgen. Maar of het waar is weet ik niet, aangezien ik niet zo vaak cevape heb gegeten. Mijn familie beweert ook dat de cevape in Sarajevo het lekkerst zijn, maar dat is logisch, omdat ze daar zijn opgegroeid. Het ligt er maar aan wat je gewend bent (ik vond ze niet eens zo lekker)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |