abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:35:43 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_29894844
nu.nl

INNSBRUCK/BERN - Grote gebieden in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Kroatië kampen met overstromingen. Door hevige slagregens is het westen van Oostenrijk zo erg overstroomd, dat treinsporen wegspoelden en snelwegen zijn afgesloten. Twee personen kwam dinsdag om het leven en een ander raakte vermist door overstromingen in Zwitserland.

Brienz

Wat erg.

Luzern

Bern

Graubunden

Erg hoor, dat waterterrorisme.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_29895562
Wauw, dat is wel heel erg veel water...
I know this sounds insane. But this is an insane world.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:00:47 #4
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_29895563
duitsland mag van mij wel de zee in zakken
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:01:40 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29895593
Echt bizar! Ik ben afgelopen zaterdagochtend heel vroeg nog de Brennerpas overgereden richting Garmisch... en nu is dat dorp helemaal afgesloten van de buitenwereld. De A13 in Oostenrijk waar ik over ben gekomen is nu helemaal afgesloten... Raar idee.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_29895628
http://www.telegraaf.nl/b(...)is_losgeslagen_.html
quote:
Zwitserse media repten dinsdag van een regenval die statistisch maar eens in de 300 jaar voorkomt. Het waterpeil van het Vierwoudstedenmeer, waaraan de stad Luzern ligt, staat op enkele plaatsen al boven de recordhoogtes van 1999. Ook delen van de hoofdstad Bern staan blank. In Meiringen in het Berner Oberland viel tussen zondagavond tot dinsdagmorgen ongeveer 205 liter water per vierkante meter, een record. Het vorige record stond op 159 liter en stamt uit maart 1896.

Oostenrijkse media spraken van "zondvloedachtige toestanden" in vooral Tirol en Voralberg. Veel dorpen zijn van de buitenwereld afgesloten, telefoonlijnen werken niet meer en door steenlawines zijn doorgaande wegen afgesloten. In het Paznaudal is 30 procent van de straten verwoest of beschadigd. Tientallen huizen zijn er beschadigd of zelfs verwoest.

De Duitse meteorologische dienst voorspelde dinsdag voor het Alpengebied nog meer regen. Oorzaak van alle ellende is een lagedrukgebied dat vochtige lucht vanaf de Middellandse Zee meeneemt en dat tegen de Alpen " aangedrukt" wordt en maar nauwelijks van zijn plaats komt, aldus meteoroloog Silke Hansen dinsdagmiddag tegen het Duitse journaal. "Het einde is nog niet in zicht."
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:03:35 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_29895658
Pagina 739 van Teletekst:
quote:
DUITSLAND
NOODWEER
- In Beieren veel wegen ondergelopen.
Rond Garmisch en in de Allgau
(Memmingen-Kempten-Lindau) vrijwel
alle wegen dicht.Via Brennerautobahn
A12-A13 München-Innsbruck-Brenner is
rijden vooralsnog mogelijk.

OOSTENRIJK
NOODWEER
- Vorarlberg en het westen van Tirol
getroffen door zware buien.Veel wegen
afgesloten.Tussen Bludenz-Innsbruck
geen verkeer mogelijk.Telefoon- en
stroomverbindingen op veel plaatsen
uitgevallen.Treinverkeer ligt stil.

ZWITSERLAND
NOODWEER
- Tussen Bern-Luzern-Oostenrijkse grens
en Gotthardpas veel wegen afgesloten,
waaronder snelwegen.Rivieren treden
buiten hun oevers.Veel plaatsen zijn
van de buitenwereld afgesloten.

Doorgaand verkeer wordt aangeraden
via het Westen van Zwitserland te
reizen,via Lausanne en Martigny.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:06:21 #9
3928 Ulx
pi_29895741
Nou ja, dat het maar snel naar zee mag stromen dan maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_29896671
'Fijne' beelden bij het RTL Nieuws zojuist .
pi_29897373
zijn er ook gewonden of doden gevallen daar?
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_29897499
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:01 schreef i2Them2 het volgende:
zijn er ook gewonden of doden gevallen daar?
Ja, een paar doden in Oostenrijk en Zwitserland. Volgens mij meer doden in Roemenië en Bulgarije.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:14:20 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29897788
Het zal misschien al eens eerder gezegd zijn ergens... maar euh dat water daar.... komt toch uiteindelijk ónze kant uit... Toch?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:17:25 #17
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_29897884
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:06 schreef Ulx het volgende:
Nou ja, dat het maar snel naar zee mag stromen dan maar.
Hmm, liever niet, dat zou dan via de rijn gaan. De donau is niet zo boeiend .
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  Overall beste user 2022 dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:18:09 #18
3928 Ulx
pi_29897908
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:14 schreef flugeltje het volgende:
Het zal misschien al eens eerder gezegd zijn ergens... maar euh dat water daar.... komt toch uiteindelijk ónze kant uit... Toch?
Onder Paars of Lubbers misschien wel, maar nu heeft Nederland een regering die de vloed wel buiten weet te houden.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:26:20 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_29898208
quote:
Ze verwachten een stijging van 2 meter in de rijn.. dus valt mee.. hopen dat het niet meer wordt dan,.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:27:30 #20
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29898259
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:26 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Ze verwachten een stijging van 2 meter in de rijn.. dus valt mee.. hopen dat het niet meer wordt dan,.
Hoeveel extra water kan de Rijn eigenlijk hebben?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 20:28:30 #21
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_29898296
Oe ff zoeken..
http://nl.wikipedia.org/wiki/RijnMisschien kun je daar wat mee ?
http://www.riza.nl/actualiteiten/berichten/hoogwater2.html Daar staan wat extremen kwa waterstanden.

[ Bericht 60% gewijzigd door MissHobje op 23-08-2005 20:53:10 ]
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_29899583
quote:
Don't worry:
http://www.telegraaf.nl/b(...)rlast_Nederland.html
quote:
De aanhoudende zware regenval in de Alpen veroorzaakt zeer waarschijnlijk geen hoogwater in de Nederlandse rivieren. Extreem hoogwater in de grote rivieren komt in de zomermaanden in Nederland bijna nooit voor.

Dat zegt een woordvoerder van het Infocentrum Binnenwateren in Lelystad. In de zomermaanden vlakt de extreme hoeveelheid regenwater uit de Alpen af over het hele stroomgebied van de Rijn. Ook heeft het rivierwater onderweg naar Nederland voldoende ruimte om weg te vloeien in uiterwaarden en in tal van nevengeulen, waar in de zomer niet veel water in staat. Bovendien zakt de regen zelf ook dieper weg in de bodem, omdat de grond niet zoals in de winter verzadigd of bevroren is. Daarnaast verdampt een deel van de watermassa door de hogere buitentemperaturen.

De Rijn bij Lobith bereikte dinsdag een stand van 8.65 meter, wat vrij laag is. Gemiddeld heeft de Rijn daar een waterstand van 9 tot 9.50 meter. Voor de komende twee dagen voorzien de waterbeheerders wel een lichte stijging, maar daarna zakt het water alweer omdat dan geen zware regenval meer wordt verwacht. Pas bij een waterstand van ongeveer 13.00 meter en stijging gaan waterbeheerders extra opletten. Nu alle dijken verzwaard zijn, ontstaan pas ernstige problemen met hoogwater als de Rijn een stand van meer dan 15.00 meter bij Lobith bereikt.
Al vind ik die zin 'Extreem hoogwater in de grote rivieren komt in de zomermaanden in Nederland bijna nooit voor.' wel wat kort door de bocht om op basis daarvan te stellen dat 't water hier niet gigantisch zou stijgen. Zulke overstromingen als nu in Midden-Europa komen ook zelden voor en toch is het nu voor de tweede keer binnen een jaar of vijf raak .....
pi_29911965
De overstromingen in centraal europa zijn de laatste jaren nagenoeg jaarlijks. Zelfs in de prachtige zomer van 2003 moest ik hals over kop Zuid Bohemen (Tsjechie) verlaten omdat de zlatava(beter bekend als de Moldau) in augustus buiten zijn oevers trad. Een dag later werd het officieel rampgebied.
  Admin woensdag 24 augustus 2005 @ 09:41:37 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_29911985
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 20:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onder Paars of Lubbers misschien wel, maar nu heeft Nederland een regering die de vloed wel buiten weet te houden.
Waterterrorisme
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:14:46 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29912606
Ik had al wat op het nieuws gehoord, maar dacht dat het wel meeviel.. tot ik die foto's zag
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')