Dergelijke uitspraken worden hier op FOK! ook vrij regelmatig gedaan... Ik vraag me af wanneer de eerste fokker/ster door de rechter verplicht wordt excuses aan te bieden door er een topic over te openen.quote:Luisteraar moet uitspraken op radio rectificeren
Een 60-jarige inwoner van Barendrecht die op Radio Rijnmond over de schreef was gegaan over het parkeerbeleid in Rotterdam, moet van de rechter publiekelijk zijn spijt betuigen. De man moet binnen twee weken op Radio Rijnmond zijn woorden terugnemen.
Ook moet de Barendrechter een boete van 1000 euro aan de gemeente Rotterdam betalen. Neemt de man zijn woorden niet terug dan wacht hem een taakstraf van zestig uur.
In het radioprogramma Met Wie kunnen luisteraars hun mening ventileren over actuele zaken. De Barendrechter greep het programma in januari aan om zijn ongenoegen te uiten over het Rotterdamse parkeerbeleid. De man, die apotheker is, noemde parkeercontroleurs 'een walgelijk volk met een fascistische inslag'. Hij had dezelfde dag gezien hoe parkeercontroleurs in Rotterdam-Zuid een man bekeurden die alleen even iets moest ophalen bij de apotheek.
Een dag na de uitzending had de Barendrechter opnieuw een confrontatie met parkeercontroleurs. Hij noemde ze toen onder meer 'nazi's'. De rechter vind dat dergelijke uitspraken niet door de beugel kunnen en wil dat de man binnen twee weken in Met Wie? zijn spijt betuigt.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
Dergelijke uitspraken worden hier op FOK! ook vrij regelmatig gedaan... Ik vraag me af wanneer de eerste fokker/ster door de rechter verplicht wordt excuses aan te bieden door er een topic over te openen..
Dan heeft de man een probleem.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:35 schreef Zwansen het volgende:
En als dat programma wegens te drukke programmering geen tijd heeft om die man in de uitzending te laten dan?
En nu maar hopen dat die aap dit niet leest anders verschijnt er binnenkort een "sorry dat ik mongool zei topic".quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:35 schreef doemaardrie het volgende:
Die rechter zal wel lid zijn van een of ander geheim fascistisch clubje parkeerpeople ofzo.
Wat een mongool.
Dat is niet het geval. Ik hoorde eerst op radio 1, met interview met de man in kwestie en het radiostation. Hij komt later vandaag in de uitzending op radio Rijnmond. Zijn excuses zijn trouwens best matig... Hij zou opgehitst zijn door het feit dat hij op de radio was, en vind trouwens ook dat het radiostation ervoor had moeten zorgen dat hij die dingen niet (live) had kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:35 schreef Zwansen het volgende:
En als dat programma wegens te drukke programmering geen tijd heeft om die man in de uitzending te laten dan?
Hij kan hem ook voor zijn door alvast hier te posten, er daar dan naar te verwijzen: het NWS excuses topicquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:36 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat die aap dit niet leest anders verschijnt er binnenkort een "sorry dat ik mongool zei topic".
![]()
dat soort uitspraken moeten gewoon gedaan kunnen worden. of je iemand nu een vieze communist/kapitalist of nazi noemt maakt naar mijn idee weinig uit. alle opmerkingen zijn in de visie van degene die ze maakt even kwetsend.quote:
Ok, ik dacht dat je de vergelijking met FOK! bedoelde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:43 schreef -erwin- het volgende:
[..]
dat soort uitspraken moeten gewoon gedaan kunnen worden. of je iemand nu een vieze communist/kapitalist of nazi noemt maakt naar mijn idee weinig uit. alle opmerkingen zijn in de visie van degene die ze maakt even kwetsend.
Laatst was er ook de discussie ove het verheerlijken/ontkennen van terreurdaden, en het was alleen strafbaar (of iig, dergelijke wetgeving is in de maak) als de openbare orde wordt verstoort door de uitspraken. Daarbij wordt een onderscheid gemaakt (door sommige juristen) tussen uitlatingen op het internet en op de traditionele media zoals tv en radio. Uitlatingen op het internet worden niet zo snel gezien als een verstoring van de openbare orde. Ik denk dat het bij deze situatie ook het geval zal zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dergelijke uitspraken worden hier op FOK! ook vrij regelmatig gedaan... Ik vraag me af wanneer de eerste fokker/ster door de rechter verplicht wordt excuses aan te bieden door er een topic over te openen..
Ja maak er maar grapjes over.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:21 schreef kLowJow het volgende:
Ik zou niet weten waarom je, wanneer je in een radioprogramma (bedoeld om je hart te luchten over zaken die je irriteren) een dergelijke uitspraak doet, je de openbare orde wel verstoort, maar wanneer je dit op eenzelfde manier op een internetforum doet, dit niet het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:01 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Laatst was er ook de discussie ove het verheerlijken/ontkennen van terreurdaden, en het was alleen strafbaar (of iig, dergelijke wetgeving is in de maak) als de openbare orde wordt verstoort door de uitspraken. Daarbij wordt een onderscheid gemaakt (door sommige juristen) tussen uitlatingen op het internet en op de traditionele media zoals tv en radio. Uitlatingen op het internet worden niet zo snel gezien als een verstoring van de openbare orde. Ik denk dat het bij deze situatie ook het geval zal zijn.
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat ik de eerste de beste op straat voor gore impotente teringklootzak kan uitmaken zonder dat ik hoef te vrezen voor een knal voor me harses?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:04 schreef Maerycke het volgende:
Misschien wel tijd dat sommige mensen tot de ontdekking komen dat niet alles zomaar gezegd kan worden. Vrijheid van meningsuiting is natuurlijk helemaal fantastisch, maar dat betekent niet dat daarbij alle regels van fatsoen maar met de voeten moeten worden getreden.
We gaan terug naar de jaren 50, mijn beste Ulx. Fatsoen en regels enzo..quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat ik de eerste de beste op straat voor gore impotente teringklootzak kan uitmaken zonder dat ik hoef te vrezen voor een knal voor me harses?
Waar gaat het heen met de nederlandse tolerantie. Waar gaat het heen.
Regels van fatsoen zijn prima, maar laat die maar buiten de wet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:04 schreef Maerycke het volgende:
Misschien wel tijd dat sommige mensen tot de ontdekking komen dat niet alles zomaar gezegd kan worden. Vrijheid van meningsuiting is natuurlijk helemaal fantastisch, maar dat betekent niet dat daarbij alle regels van fatsoen maar met de voeten moeten worden getreden.
klotezooi. Het zijn gewoon parkeerwachters dat stelletje tuig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:44 schreef Maerycke het volgende:
[..]
We gaan terug naar de jaren 50, mijn beste Ulx. Fatsoen en regels enzo..
Mee eens. Mijn vrijheid, wat doe je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:44 schreef Maerycke het volgende:
[..]
We gaan terug naar de jaren 50, mijn beste Ulx. Fatsoen en regels enzo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |