abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29870147
Vraagje aan de ouders hier. Hoe gaan jullie om met nakinderen?
  Jubileum moderator maandag 22 augustus 2005 @ 20:36:09 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29870397
Nakinderen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_29870481
Je hebt voorkinderen en nakinderen. Tik maar in in Google als je me niet gelooft. Momenteel gaat mijn interesse dus uit naar de omgang met de nakinderen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 20:42:24 #4
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29870493
Je weet wel die kinderen na
  Jubileum moderator maandag 22 augustus 2005 @ 20:51:36 #5
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_29870589
Nou iets meer uitleg zou wel fijn zijn hoor, anders gaat hier toch een slotje op.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 22 augustus 2005 @ 21:00:09 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29870735
Volgens mij is het gebruikelijk op Fok! dat de TS in de OP een beetje uitlegt wat hij/zij bedoelt ipv simpelweg te verwijzen naar Google... als je reacties op je topic wil werkt een uitgebreidere OP vaak beter...

Wat Lois zegt dus...
pi_29870798
Nakinderen, mensen, zijn kinderen die na voorkinderen zijn geboren. Voorkinderen daarentegen zijn kinderen die voor nakinderen zijn geboren.
pi_29870822
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 21:05 schreef thabit het volgende:
Nakinderen, mensen, zijn kinderen die na voorkinderen zijn geboren. Voorkinderen daarentegen zijn kinderen die voor nakinderen zijn geboren.
Ahhhhhhh, zeg dat dat meteen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_29870846
quote:
En gewone kinderen zijn dus kinderen die tussen voorkinderen en nakinderen in zijn geboren, aaaight?
  maandag 22 augustus 2005 @ 21:14:56 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29870923
Mijn vlugge google zet mij op het spoor van een 'historische term'.
Vandaar deze (tijdelijke?) verhuizin naar C&H.

Iemand die ons (in OUD) kan uitleggen wat 'nakinderen' zijn? Dan kunnen we daarna in OUD aan de TS een antwoord geven op de OP.

TS kan het blijkbaar zelf namelijk niet zo goed uitleggen, maar aangezien we natuurlijk wel graag antwoord willen geven...

Iemand die 'ons' (OUD users én TS) kan helpen?
pi_29874530
Google is je vriend...

http://members.lycos.nl/kroniek/Glossarium%20Loe%20Giesen.htm

nakind - kind uit een later huwelijk; zie ook: eenkindmaking en voorkind.
voorkind - kind uit een eerste of eerder huwelijk; zie ook: nakind.
eenkindmaking - rechtshandeling, ook wel 'eenkindschap' genoemd, waarbij ouders verklaren dat kinderen uit diverse huwelijken gelijke rechten krijgen, als waren zij kinderen uit één huwelijk; veelal als onderdeel van huwelijkse voorwaarden. Voor een voorbeeld zie 16-3-1789.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29874698
Bij wijze van openingspost:

Een voorkind is een kind uit een eerste (of eerder) huwelijk.

Een nakind is een kind uit een tweede (of later) huwelijk.

hier een link met uitleg

De vraag van de TS is: hoe ga je om met nakinderen? Dus je bedoelt: hoe ga je om met de kinderen die de vader of moeder van jouw eigen kinderen later nog in een nieuwe relatie krijgt?

Jammer dat je je zo weinig werk hebt gemaakt van je OP óf dat je hier alleen maar komt om te rellen. Het lijkt me best een interessante vraag.

TS begint!
Eeuwig vijfentwintig
pi_29876006
Goh, weer wat geleerd, ik ben dus een voorkind en mijn halfzusje een nakind.
Lijkt me een ouderwetse term en je vraag vind ik ook wel heel raar.

Iedereen gaat anders om met zijn kinderen.
Om mijn eigen situatie als voorbeeld te geven, mijn vader ging slecht om met zijn voorkinderen.
Dingen zoals mishandeling, geld voor de boodschappen opzuipen tot jaren niet gezien te hebben.
Met zijn nakind gaat hij goed om, dus beter.
Alleen jammer dat haar moeder zo vreemd is, dus heeft mijn eigen moeder mijn vaders nakind regelmatig opgevangen.

Ja, als we toch vaag bezig zijn
  Voormalig Sport Koningin dinsdag 23 augustus 2005 @ 07:40:29 #14
35237 Nuongirl
pi_29877754
kickje terug naar OUD
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
pi_29880172
ik ben zowel nakind als voorkind ! mijn moeder heeft voor mij van een andere man drie kinderen en mijn vader heeft na mij van een andere vrouw een dochter. Door mijn moeder worden we allemaal gelijk behandeld, in idie zin dat er verschil is naar karakter niet naar wie je vader is. Mijn vader heeft mij niet opgevoed en heeft geen tot weinig interesse in mij, dat is jammer maar ik weet onderhand niet beter, zijn vrouw echter is zo mogelijk net zo gek met mij als zij is met haar eigen dochter. Ow en mijn vader is destijds niet zo'n geweldige stiefvader geweest voor de oudste drie maar was wel (die twee jaar dat hij er wel was) lief voor mij.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_29888449
quote:
Nu ik de daadwerkelijke betekenis heb gelezen, klinkt het net alsof je zelf niet eens wist wat het is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29888551
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:01 schreef texelonia het volgende:

[..]

Nu ik de daadwerkelijke betekenis heb gelezen, klinkt het net alsof je zelf niet eens wist wat het is
Wat is er incorrect aan wat ik zei?
pi_29888686
Incorrect misschien niet, onvolledig wel. Toen ik jouw uitleg las had ik nog geen idee wat het nou precies was.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29888717
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat is er incorrect aan wat ik zei?
Je was niet incorrect, maar je was onvolledig. Je had het beste de betekenissen erbij kunnen zetten zoals Alecks heeft gedaan, dat is immers de taak van een TS.

Verder lijkt het me wel een interressant onderwerp.
pi_29889163
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:09 schreef texelonia het volgende:
Incorrect misschien niet, onvolledig wel. Toen ik jouw uitleg las had ik nog geen idee wat het nou precies was.
Dat vind ik dan erg frappant. Je zou toch van ouders verwachten dat ze, alvorens aan de kinderen te gaan, zich eerst wat meer in het onderwerp gaan verdiepen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:30:16 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29889322
thabit, het is wel genoeg met die interessantdoenerij nu.
Wel of niet aan kinderen gaan beginnen heeft helemaal niets te maken met weten wat voor of nakinderen zijn.

Ga je zelf nog on-topic reageren? As in: TS begint? Of blijft het hierbij... dan is een slotje namelijk zo gezet...
pi_29889337
De termen zoals jij die gebruikt, zijn termen die eigenlijk alleen in testamenten en juridische akten worden gebruikt. In het dagelijk leven praat je meer over halfbroers cq halfzussen etc. En als ouder gebruik je de termen nakindern en voorkinderen helemaal niet. Wat dat betreft eb jij een beetje vreemd om deze termen te gebruiken. Ik stel voor om de topic titel te veranderen in gewoon jip- en janneke taal.
pi_29889341
Ik ben een moeder van een voorkind en een nakind.
Bij mij zijn beide kinderen gelijk!
Het leeftijdverschil is groot en daarom soms moeilijk voor mijn dochter(voorkind) om dingen te begrijpen zoals gedeelde aandacht. Nu we een jaar verder zijn ziet zij zelf ook geen verschil tussen haar en d'r broertje. Mijn vriend behandeld mijn dochter ook als zijn dochter, dus dezelfde regels zal haar brertje straks krijgen zoals zij ze nu heeft. Van haar vader hoort ze momenteel helemaal niks en daar heeft ze het wel moeilijk mee.
Hier dus alleen een leeftijdsverschil tussen het voorkind en het nakind!
pi_29889798
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:30 schreef Brighteyes het volgende:
thabit, het is wel genoeg met die interessantdoenerij nu.
Wel of niet aan kinderen gaan beginnen heeft helemaal niets te maken met weten wat voor of nakinderen zijn.

Ga je zelf nog on-topic reageren? As in: TS begint? Of blijft het hierbij... dan is een slotje namelijk zo gezet...
Ik heb zelf geen nakinderen. Sterker nog, ik heb helemaal geen kinderen. Ik was slechts benieuwd naar de omgang met nakinderen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:54:07 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29889938
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:49 schreef thabit het volgende:
Ik heb zelf geen nakinderen. Sterker nog, ik heb helemaal geen kinderen. Ik was slechts benieuwd naar de omgang met nakinderen.
En in welke zin dan?
Het feit dat hun eigen kinderen 'nakind' zijn voor de ex van jouw partner?
Of dat men zelf mss een nakind is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')