abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:11:57 #151
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_29892565
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:59 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Je kunt tegenwoordig nauwelijks meer 4:3 tv's van normaal formaat krijgen, enkel die kleine draagbare modellen. De enige mensen die 4:3 hebben zijn mensen die waarschijnlijk al heel lang deze tv hebben. Mensen die nu nog 4:3 kopen voor in de woonkamer, tja daar valt niet veel zinnigs over te zeggen. Dat zijn juist de mensen die zichzelf naaien. Ik snap werkelijk de aversie van sommigen hier tegenover breedbeeld totaal niet. Heb tot nu toe 0.0 argumenten TEGEN breedbeeld gezien.

En nederland komt op gebied van uitzendingen idd niet vooruit, dat valt niet te ontkennen. In andere landen zenden ze al zowat in HDTV uit, terwijl we hier een enkele zender hebben die af en toe in PAL+ uitzendt, wat je op een breedbeeld tv ook meteen ziet aan de kwaliteit van de uitzending.

Dat jij er meteen andere zaken bij betrekt om mij uit te lokken en woorden in de mond te leggen siert je niet als moderator.
Ik snap werkelijk niet waar je je zo druk om maakt.
- Jij hebt een breedbeeld. Je bent er blij mee. Leuk voor je. Ik ben blij voor jou.
- Anderen hebben een vierkante. Die zijn er ook blij mee. Ik ben blij voor hen.
- Sommige mensen zijn niet blij met hun breedbeeld. Ik zeg: vette pech, eigen schuld, niet zeuren.

Krijg jij provisie van electronica-concerns dat je zo'n promotie maakt voor breedbeeld? Wat interesseert het mij wat iemand voor TV aanschaft of volgens jou aan zou moeten schaffen? En wat heeft dat te maken met de stilstand van ons land? Ik ben werkelijk verre van geimponeerd door je argumenten.

Maak je niet druk, zet je mooie televisie aan en zoek een zender met een mooi, rustgevend wijds landschap op.
Ik heb al een boek.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:12:59 #152
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_29892605
Ik vind tv kijken in breedbeeld formaat toch wennen hoor, zo'n raar uitgerekt scherm.

Bij films (op DVD) is dat anders, die zijn er voor gemaakt.

We hadden eerst geen HDTV (dus gewoon NTSC, slechter dan PAL) maar sinds kort een HDTV en veel wordt al uitgezonden in HD formaat, da's dan wel weer erg lekker. die uitzendingen zijn ervoor gemaakt.

Nadeel is dat je wel zo'n HD kastje moet hebben wat je $5 p/m kost.

Maar zo'n vaag uitgerekt beeld in een uitzending op 4:3 formaat vind ik er niet uitzien.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_29892688
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]
[quote]Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Hoe oud is ie? 15 jaar?

M'n oma had ook nog een 4:3 tv, gruwelijk slecht beeld. Maarja, wat wil je, ding was ruim tegen de 20 jaar oud.

Bij mensen die een beetje meegaan met hun tijd en ook wel eens een filmpje willen kijken op goede kwaliteit staat er simpelweg een breedbeeld in de woonkamer.
Bij mensen die enkel de woensdagavond films van rtl4 kijken en series zoals "vrienden voor het leven" "toen was geluk heel gewoon" "Het zonnetje in huis" etc... staat inderdaad een 4:3
Dit zijn vaak mensen die ook niks van techniek/technologie willen weten, vaak ook bejaard.
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Die van mij nu dus ook, onze oude tv
Eerste wat ze zei... Ooh leuk, is dat breedbeeld? Wat een grote tv en wat een mooi beeld! En dan hebben we het over een oude breedbeeld van zo'n 6-7jaar oud.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:29:55 #154
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29893116
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:12 schreef popolon het volgende:
Ik vind tv kijken in breedbeeld formaat toch wennen hoor, zo'n raar uitgerekt scherm.

...

Maar zo'n vaag uitgerekt beeld in een uitzending op 4:3 formaat vind ik er niet uitzien.
Ja, dat is echt verschrikkelijk. Kijk toch alsjeblieft naar een uitzending zoals 'ie bedoeld is. En op een breedbeeld TV houdt dat dus in dat je zwarte balken aan de zijkanten hebt als je naar een 4:3-uitzending kijkt. Prima, het beeld dat je ziet, klopt dan in elk geval.

Dat uitgerekte gebeuren is echt te ranzig voor woorden. Net zo erg als geluid wat gewoon in stereo is, beluisteren over alle speakers van een surroundset. Maar ja, toch doen mensen het. Want meer is beter. Ofzo.
pi_29893196
ik gebruik de breedbeeld optie alleen voor mijn DVD's
tis zowiezo de enige bron die de kwaliteit van mijn breedbeeld echt naar boven kan brengen
pi_29894408
Feiten op een rijtje:

4:3 :
- Oude formaat
- Volledig scherm met een hoop televizie uitzendingen
- Relatief klein scherm met dvd's kijken

16:9 :
- Nieuwe fomaat
- Volledig scherm met dvd's kijken
- zwarte balken of strechen/croppen met 4:3 uitzengingen
- HDTV: Hoge resolutie (1280*768 progressive of 1920*1200 interlaced) en daardoor haarscherp beeld

Het is idd waar dat een 16:9 televizie lekkerder kijkt, ja ook op zo een afstand. Dit komt omdat onze hersenen veel meer toegespitst zijn op horizontale bewegingen dus ook een breder gedeelte in de gaten kunnen houden. Als je in de bioscoop zit dan moet je heen en weer kijken om alles scherp te kunnen zien, aangezien maar een klein gedeelte van je gezichtsveld scherp is. Dit kleine deeltje heeft ook de verhouding van 16:9 en kan je dus een groter stuk televizie tegelijkertijd scherp zien tegenover 4:3
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:53:09 #157
12221 Tijn