Ik snap werkelijk niet waar je je zo druk om maakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je kunt tegenwoordig nauwelijks meer 4:3 tv's van normaal formaat krijgen, enkel die kleine draagbare modellen. De enige mensen die 4:3 hebben zijn mensen die waarschijnlijk al heel lang deze tv hebben. Mensen die nu nog 4:3 kopen voor in de woonkamer, tja daar valt niet veel zinnigs over te zeggen. Dat zijn juist de mensen die zichzelf naaien. Ik snap werkelijk de aversie van sommigen hier tegenover breedbeeld totaal niet. Heb tot nu toe 0.0 argumenten TEGEN breedbeeld gezien.
En nederland komt op gebied van uitzendingen idd niet vooruit, dat valt niet te ontkennen. In andere landen zenden ze al zowat in HDTV uit, terwijl we hier een enkele zender hebben die af en toe in PAL+ uitzendt, wat je op een breedbeeld tv ook meteen ziet aan de kwaliteit van de uitzending.
Dat jij er meteen andere zaken bij betrekt om mij uit te lokken en woorden in de mond te leggen siert je niet als moderator.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[quote]Op dinsdag 23 augustus 2005 15:10 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoe oud is ie? 15 jaar?
M'n oma had ook nog een 4:3 tv, gruwelijk slecht beeld. Maarja, wat wil je, ding was ruim tegen de 20 jaar oud.
Bij mensen die een beetje meegaan met hun tijd en ook wel eens een filmpje willen kijken op goede kwaliteit staat er simpelweg een breedbeeld in de woonkamer.
Bij mensen die enkel de woensdagavond films van rtl4 kijken en series zoals "vrienden voor het leven" "toen was geluk heel gewoon" "Het zonnetje in huis" etc... staat inderdaad een 4:3
Dit zijn vaak mensen die ook niks van techniek/technologie willen weten, vaak ook bejaard.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:44 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Die van mij nu dus ook, onze oude tv
Eerste wat ze zei... Ooh leuk, is dat breedbeeld? Wat een grote tv en wat een mooi beeld! En dan hebben we het over een oude breedbeeld van zo'n 6-7jaar oud.
Ja, dat is echt verschrikkelijk. Kijk toch alsjeblieft naar een uitzending zoals 'ie bedoeld is. En op een breedbeeld TV houdt dat dus in dat je zwarte balken aan de zijkanten hebt als je naar een 4:3-uitzending kijkt. Prima, het beeld dat je ziet, klopt dan in elk geval.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:12 schreef popolon het volgende:
Ik vind tv kijken in breedbeeld formaat toch wennen hoor, zo'n raar uitgerekt scherm.
...
Maar zo'n vaag uitgerekt beeld in een uitzending op 4:3 formaat vind ik er niet uitzien.
Veel films worden breder dan 16:9 opgenomen en staan ook breder dan 16:9 op DVD. Bij afspelen heb je dan nog steeds zwarte balken op een 16:9 TV, maar natuurlijk wel smaller dan op een 4:3 TV.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:19 schreef Paales het volgende:
Feiten op een rijtje:
16:9 :
- Volledig scherm met dvd's kijken
inderdaad. Maar het voordeel van 16:9 over 4:3 blijft bestaan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel films worden breder dan 16:9 opgenomen en staan ook breder dan 16:9 op DVD. Bij afspelen heb je dan nog steeds zwarte balken op een 16:9 TV, maar natuurlijk wel smaller dan op een 4:3 TV.
Jij hebt zeker nog nooit van High Definition gehoord?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 03:12 schreef Nlx het volgende:
[..]
OK, einde discussie. Hoop dat jullie veel plezier beleven aan jullie tv's. Ik sluit af met een onder kenners bekende spreuk: Breedbeeld/Plasma/LCD? T'is net als B&O (Bang & Olufsen) ... Ziet er prachtig uit! Echt waar! (je moet het alleen niet aanzetten...)![]()
Ja hoor, ik ben in 1989, of 1990 dat weet ik ff niet meer, nog op de Firato geweest, toen werd de HDTV standaard geintroduceerd. Ik heb het werkende model gezien, zag er netjes uit, maar waar wil je met dit 15 jaar oude verhaal naar toe?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:06 schreef Myers het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit van High Definition gehoord?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |