abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29868580
Hallo allemaal,

het domste wat je kan overkomen : heb gister olie bijgevuld van men nieuwe autootje (fiesta uit 1991). Ik heb wel eens vaker olie bijgevuld, en weet ook niet hoe dit is gekomen, maar ik heb dus olie bij het reservoir van de koelvloeistof ingegooid

Weet iemand wat ik hier het beste aan kan doen ? Ik zat zelf te denken om niet al te lange stukken te rijden de komende tijd en dan om de paar dagen wat koelvloeistof erbij te gooien, zodat uiteindelijk alleen nog maar koelvloeistof overblijfd grotendeels.
Ik heb al iemand gevraagd, en die zegt dat de auto het gewoon geen lange stukken volhoud, en dat dit zou moeten kunnen de komende maand. Of ik moet het laten leeg pompen bij kwikfit oid (iemand enig idee wat dit kost ?)
  maandag 22 augustus 2005 @ 19:19:45 #2
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_29869273
overhevelen slang in t reservoir en zuigen

maar ff naar de garage is denk ik niet zo heel erg duur.
pi_29869384
idd, gewoon overhevelen super eenvouding volgens mij.
Blijft die olie trouwens niet drijven op het water ? In dat geval hoe je zelfs niet na te spoelen.
pi_29869928
ik vraag me af of het echt kwaad kan
beetje olie bij de koelvloeistof moet volgens mij wel kunnen
pies on joe toe
pi_29871527
het koelsysteem is een gesloten systeem, en btw: als je je koelvloeistofniveau constant op peil moet houden is er een probleem.

erg veel kwaad kan het niet, aan een kant is het wel makkelijk als je koelsap helder is, zo kan je eerder opmerken of je koppakking lekt of niet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:33:54 #7
36342 rishi120
Flavor Aid is Lekker!
pi_29874330
Je kan ook gewoon het koelsysteem doorspoelen.

Ontkoppel de onderste slang die uit je radiator komt. Hou een emmer oid eronder... er zal vloeistof uitporren.

Pak een tuinslag / stop die in je radiatiorvulopening en draai de kraan open. 2 minuten doorspuiten met tuinslang...helder water komt dan uit de onderste nog loszittende slang. Draai de kraan dicht. laat alles er lekker uitdruppelen.

Komt er geen water meer uit je radiator... monteer dan de slang weer terug.

Krik de auto een beetje op aan de voorkant zodat ie een klein beetje naar achteren hangt, vul nu de motorolie koelvloeistof bij tot de helft van de maximale hoeveelheid (staat aangeduid in de expansievat, geen expansievat, dan radiator vol...) wacht 5 seconden. Knijp dan een paar keer in de bovenste ratiator slang, de vloeistof moet nu gaan borrellen ivm met luchtbellen in het systeem, doe dit een paar keer. Laat de auto zakken en knijpen / vul een paar keer water bij en zodra je de maximale hoeveelheid bereikt heb en er geen borrels meer komen is heb je je koelsysteem keurig ververst en ontlucht.

Ik heb dit gedaan bij 4 auto's en ze doen het nog steeds. (Als je eenmaal een Mini gehad hebt, moet je wel leren sleutelen!)

Suc6, dit alles kan in minder dan een uur! Je kan dit trouwens 1 keer per 2/3 jaar doen hoor!

[ Bericht 5% gewijzigd door rishi120 op 23-08-2005 00:39:32 ]
Signature
pi_29875468
Psies systeem ff doorspoelen. Theelepeltje dreft erbij.

Je actie op zich kan niet zoveel kwaad. Enige wat er gebeurt is dat de olie op langere termijn je koelslangen aantast. Dus ding ff doorspoelen en nieuwe koel derin. Klaar !
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:53:06 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29880515
kwaad kan het dus wél...

Olie tast rubber aan,dus je waterslangen worden week, ze lossen als ware op.

Een voordeel heb je, olie is lichter dan water dus de olie zal boven in de radiateur of expansievat komen te drijven, het grootste deel kun je dus gewoon van het oppervlakte afscheppen of weg zuigen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')