abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29850514
Als er iets helemaal te gek is, is dat het wel.

Ik ben overigens vriend van TS.

Kent iemand het spel?
pi_29850654
Nooit van gehoord
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_29850842
Ik vond beide delen echt geweldig, alleen heb ik het zo doodgespeeld dat het nu wat minder leuk is. Jammer dat deel 2 crashed in XP op vreemde momenten, de ene keer na 5 minuten en de andere keer na 2 uur spelen. Van mij mogen ze wel aan een deel 3 beginnen .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_29850985
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:57 schreef Steeven het volgende:
Ik vond beide delen echt geweldig, alleen heb ik het zo doodgespeeld dat het nu wat minder leuk is. Jammer dat deel 2 crashed in XP op vreemde momenten, de ene keer na 5 minuten en de andere keer na 2 uur spelen. Van mij mogen ze wel aan een deel 3 beginnen .
Ik kom maar niet voorbij het eerste deel (eenerlaatste level)
pi_29851159
deel 3 komt toch binnenkort uit? Ik heb hier deel 2 in de kast staan, zo'n ouderwetse lekker grote doos
pi_29851229
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef harlingen het volgende:
deel 3 komt toch binnenkort uit? Ik heb hier deel 2 in de kast staan, zo'n ouderwetse lekker grote doos
Wat zei je ?

http://www.gamespot.com/p(...)r2/news_2610618.html
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:13:46 #7
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_29851506
vind het nog steeds jammer dat ze geen kartonen dozen meer uit geven. het had wel wat.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_29851836
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:05 schreef harlingen het volgende:
jaaaa dat waren nog eens tijden. Stukken beter dan die suffe dvd hoesjes van tegenwoordig.
Al werken goed zou zijn, dan zouden de rijken het niet aan de armen overlaten
pi_29851842
quote:
Ik meende toch echt in een nieuw gameblad gelezen te hebben dat hij er weer aankomt, maar ik kan dat artikel weer eens niet vinden en in de vakantie heb ik werkelijk elk gameblad voorhanden gekocht en gelezen (weekje op vlieland met flink wat regen)...

Maar na flink wat zoeken ben ik bang dat ik het verkeerd gelezen heb
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:04:48 #10
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_29853218
:') De beste spellen uit mijn hart en ziel................DUNGEON KEEPPEEEEERRRRRRRRRRRRRRR

heerlijk allebei heel goed! Bullfrog (maker) maakte altijd goede spellen, jammer dat die gasten zijn overgekocht ofzo, want ik hoor dr nooit meer iets van.
Heerlijk om altijd in DK1 met een zg. 'demonenjong' (ik had de NL versie vroeger gekocht voor 99 gulden) of een 'galdemon' of een 'draak' rond te lopen.
Die avatar in het laatste level vond ik altijd lekker kuttig!!

Spellen als syndicate, theme hospital, DK1 en dk 2 waren altijd pr8ig en oh zo origineel!!!
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:26:04 #11
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_29853749
Die Nederlandse vertaling

"Pas op de landheer komt eraan"

[Maar het blijft een geweldig spel]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:29:53 #12
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_29853839
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:04 schreef Rikoko het volgende:
:') De beste spellen uit mijn hart en ziel................DUNGEON KEEPPEEEEERRRRRRRRRRRRRRR

heerlijk allebei heel goed! Bullfrog (maker) maakte altijd goede spellen, jammer dat die gasten zijn overgekocht ofzo, want ik hoor dr nooit meer iets van.
Heerlijk om altijd in DK1 met een zg. 'demonenjong' (ik had de NL versie vroeger gekocht voor 99 gulden) of een 'galdemon' of een 'draak' rond te lopen.
Die avatar in het laatste level vond ik altijd lekker kuttig!!

Spellen als syndicate, theme hospital, DK1 en dk 2 waren altijd pr8ig en oh zo origineel!!!
Bullfrog is overgekocht door EA, maar die hebben het volgens mij gewoon de nek omgedraaid en een beperkt aantal medewerkers in dienst gehouden. De grote man achter bullfrog was peter molyneux die nu lionhead studios in zijn bezit heeft, bekend van Black & white
  zondag 21 augustus 2005 @ 22:44:39 #13
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29854188
Kijk uit naar The Movies, soort van Dungeon Keeper, maar dan met films
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_29854268
Deel 1 was zonder twijvel mijn favoriete spel. Deel twee viel dan ook best wel tegen. Heb hem zelfs nooit uitgespeeld, doordat ik mijn savegame van leven 19 kwijt was geraakt en geen zin had opnieuw te beginnen.

Leven 18 van deel 1 is inderdaad best pittig. Probeer eerst jezelf de tijd te geven door jezelf met goud te verstevigen, en als je goud bijna op is en je moet beginnen aan het goud in het midden daarna zo snel mogelijk doorstoten naar het paarse goud boven in de map.
pi_29854652
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:29 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Bullfrog is overgekocht door EA, maar die hebben het volgens mij gewoon de nek omgedraaid en een beperkt aantal medewerkers in dienst gehouden. De grote man achter bullfrog was peter molyneux die nu lionhead studios in zijn bezit heeft, bekend van Black & white
Meer dat alle mensen die cruciaal waren voor Bullfrog direct vertrokken nadat ze het verkocht hadden aan EA. Eigenlijk heeft EA vooral rechten op een aantal series gekocht en niet het talent dat Bullfrog groot heeft gemaakt. Dat talent is overigens terecht gekomen bij studio's als Lionhead (noemde je al), Elixir (inmiddels dood) en Mucky Foot (al enige tijd dood)
pi_29854981
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:50 schreef Nano het volgende:
Als er iets helemaal te gek is, is dat het wel.

Ik ben overigens vriend van TS.

Kent iemand het spel?
Ja
Hij is leuk maar als je het een paar keer hebt uitgespeeld en alle oorlogen hebt uitgevochten wordt het toch saai. Bovendien duurt het zo gigantisch lang, veel langer dan eigenlijk hoeft omdat je vaak alleen zit te wachten tot je goud gemijnd hebt en tot er voldoende tijd voorbij is om de volgende kamer te bouwen, en het is wat donker, onhandig voor de ogen. Je hebt ook weinig overzicht.
Maar het is best een leuk spel, heeft wel wat van simcity weg.
pi_29855014
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:48 schreef YourMaster het volgende:
Leven 18 van deel 1 is inderdaad best pittig. Probeer eerst jezelf de tijd te geven door jezelf met goud te verstevigen, en als je goud bijna op is en je moet beginnen aan het goud in het midden daarna zo snel mogelijk doorstoten naar het paarse goud boven in de map.
De stenen bedoel je of heb ik iets gemist?!
pi_29855023
Ik vind het in deel twee leuk om een skirmish battle te doen, maar dan moeten er wel edelstenen in de map zitten. Dan kan ik rustig m'n kerker vormgeven, zo groot als ik wil .
pi_29855072
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:04 schreef Rikoko het volgende:
theme hospital,

Jammer dat die m'n laptop crasht. Ik kwam alleen op een gegeven moment niet verder bij theme hospital. Wat ik ook deed, m'n patienten bleven sterven en dan is je niveau niet al te best he.
pi_29856667
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 23:15 schreef Sessy het volgende:

[..]

De stenen bedoel je of heb ik iets gemist?!
Als ik me niet vergis, wat best zou kunnen omdat het inmiddels al een paar jaar geleden is, zit er in level 18 links onder wat goud om mee te starten, dan links en rechts een halve cirkel goud met grote open ruimtes er omheen waardoor je aangevallen wordt, en bovenin vlak naast het vijandelijke hart zitten een paar blokjes edelstenen.

Dus eerst zo sterk mogelijk worden met het eerste goud, zonder aangevallen te worden. Dan zo goed mogelijk alles verslaan wat er in het midden zit en dat goud pakken, en dan gelijk door naar die edelstenen.

-------------------------------------------------------------------

Ik heb het spel best een aantal keer uitgespeeld. Ik vond het alleen nogal stom dat de zaken die de levensduur van het spel zo verlengen verborgen zitten. Wat wel leuk is, is natuurlijk dat je het zo goed kan verlengen.

Voor de mensen die het niet weten:

Je kan skirmish spelen tegen de computer door -1player achter de target bij je snelkoppeling te zetten. Dan wordt het dus bijvoorbeeld "d:\bullfrog\keeper\keeper95.exe -1player"
En als je die maps zat bent, kan je ook nog de hele levels en ldata directories naar je hd kopiëren, in keeper.cfg de directory wijzigen in de directory waar je het spel hebt gezet en dan in \levels\levels.txt de overige maps in de skirmish map zetten. Dan heb je al tientalle extra mappen erbij.
Als je "Deeper Dungeons" ook erbij hebt gekocht kan je die ook gewoon op deze map erbij zetten, veel leuker en je hoeft geen cd's meer te wisselen. En natuurlijk de level editor downloaden en zelf maps maken en die erbij zetten.

Tenslotte is het ook nog erg leuk om wijzigingen aan te brengen in \data\creature.txt wijzigingen aan te brengen zodat het hele spel anders wordt. Probeer het bijvoorbeeld maar eens uit te spelen met 1/2 goud, of driedubbel dure imps of supersterke tegenstanders of noem eens wat geks.
  FOK!fossiel maandag 22 augustus 2005 @ 00:32:16 #21
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_29856848
Bij het laatste level van deel1 had ik die ene gast zo lang gemarteld dat ie overliep naar mij . Toen 'kwam ie weer tot leven' en stond ie opeens tegen zichzelf te vechten . als je dat martelen een beetje door had kreeg je echt alles voor elkaar.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 22 augustus 2005 @ 00:35:10 #22
126183 ricaplayer
mOtje neauw, heumeu?
pi_29856910
ja ik ken het spel (uitgespeelt) goed spel:)
Wat zeggie? Ooooh! Zeg dat dan.
pi_29861404
Ik ga het na een jaar zometeen maar weer eens spelen. Weet iemand hoe je exclusieve wezens kan krijgen?
  maandag 22 augustus 2005 @ 10:41:28 #24
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_29861435
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:57 schreef Steeven het volgende:
Deel 2 gaat op zijn muil omdat er iets is met bepaalde geluidskaarten en DK2... Het uitschakelen van de geluidskaart is in dit geval de oplossing...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_29866297
Werkt dk2 wel op Win2K, weet iemand dat?
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:26:45 #27
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_29867561
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:55 schreef Sessy het volgende:
Werkt dk2 wel op Win2K, weet iemand dat?
Nee... niet met alle geluidskaarten is mijn ervaring...
Ik heb dit spel samen met een klasgenoot samen zitten spelen op verschillende Win2k systemen waaronder ook een laptop.

Toevallig wel op mijn "oude" audigy, wat overigens niet betekent dat hij het met andere/nieuwere audigy's het ook zal gaan doen... Bij een SB-live gaat hij onderuit en doet het niet.

Het enige wat je kan doen is het gewoon proberen en als het niet lukt omdat je eruit klapt of hangertjes krijgt oid dan ik de geluidskaart de boosdoener.
De oplossing is hier ook weer het uitschakelen van de geluidskaart in hardwarebeheer, dan is het spel wel probleemloos te spelen...

edit:
quote:
Oke dan!
Ik ga dat eens proberen, die workaround van mij is nu niet echt optimaal te noemen...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:30:24 #28
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_29887480
Ik heb de DXDiag truuk geprobeerd.....en hij werkt

Althans tot nu toe, ik heb 4 of 5 levels uitgespeeld gisteren zonder crash. Voorheen had ik altijd eerder een crash ( ik kwam altijd hooguit tot level 2 ).

Mijn situatie :

SB Live kaart ( en onboard soundchip ) : bij beiden de hardwareversnelling op basic gezet via dxdiag.
Gestart met Compatability Mode op : Windows 2000. Geen "Visuele Thema's" en geen "Geavanceerde tekstservices voor dit programma".

Eindelijk weer Dungeon Keeper 2 ( en dat MET geluid ).
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:42:54 #29
128159 smurfzilla
-------------------
pi_29893414
Ah dungeon keeper, veel gespeeld toen het net uit was. Dk2 boeide me niet zo, na een aantal levels dan ook van mijn computer verwijderd.

Vond het altijd wel leuk om mijn eigen imps tot moes te meppen of om 2 monsters die elkaar niet mogen bij elkaar te zetten in een lair zodat ze gingen vechten, en dat dan alle bewoners van mijn dungeon zich er mee gingen bemoeien. Of die dikke bile demons die scheten laten op de doden na een gevecht of zoiets. En dan vergeet ik nog dat je indringers totaal tot pulp kunt meppen als je 10 monsters bovenop zo'n hero dropt. Man, dit spel verdient een derde deel.

En ja, vooral dat laatste level met dat sumurai figuur is irritant.
>>>Fast forward>>>
pi_29899055
Mijn tovenaars deden altijd beledigd als ik ze mepte. En lijkt het of hebben de draken een gokverslaving?
pi_29906547
Prachtig spel. Deel 1 heel veel gespeeld. Avonden achtereen. Eerst geld verzamelen en mezelf opsluiten, mooie kerker bouwen, de juiste wezens flink trainen en dan de vijand in de pan hakken.

Deel twee kon me minder boeien, geloof ik nooit verder gekomen dan level 8. Wel leuk met die arena, ik was meer bezig met alle wezens tegen elkaar te laten vechten dan met de missies. Ook heerlijk gelachen om die stomme opmerkingen als je aan het spelen was:

"Houaaaa, wordt het niet eens tijd om je keeper-bedje op te zoeken?" Volgens mij na twaalf uur.

Of zo ineens out of the blue: "Eén van je slaafjes kan je precies nadoen. Zélfs die oren van van je!"

Prachtig.
pi_29907121
Ik vond het in het Engels leuker.
pi_29907169
Ja die kreeg ik ook altijd maar dan in het duits
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')