Nice preview! Ik zal mijn licht er eens over laten schijnen
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:09 schreef WinnekeLeen het volgende:In de Atlantic Div. doen de Sixers naar mijn mening het het beste, nieuwe coach in Maurice Cheeks, Kyle Korver, Samuel Dalembert en Steven Hunter krijgen allen een fraai contract, het wachten is nog op een contract voor Willie Green. Foei Celtics, ze verliezen Antoine Walker en krijgen er niks voor terug, goed dat ze een sterke draft hadden...
Philly haalde vorig jaar maar net de playoffs, en ik vind Steven Hunter niet echt een speler die ze verder gaat brengen. Mo Cheeks was een goede speler, maar ik ben nog niet echt onder de indruk van zijn coaching prestaties, volgens mij is hij te lief voor zijn spelers. Verder verloren de Sixers Aaron McKie en Marc Jackson, 2 veteranen die ze goed hadden kunnen gebruiken. Feit is wel dat C-Webb en AI beter op elkaar ingespeeld zullen zijn komend seizoen, maar dat heeft weinig met het off-season te maken.
Zelf vind ik dat de Nets een goed off-season hebben gehad. Vorig seizoen lag hun zwakte duidelijk op de PF positie, en in iets mindere mate op de C positie, waar Krstic goede dingen liet zien.
Voor de 4-5 positie hebben ze Marc Jackson gehaald en Cliff Robinson resigned. Daarnaast hebben ze Jeff McInnis gehaald voor de backup PG, want over Planinic zijn ze niet echt tevreden.
Met het trio Kidd - Jefferson - Carter gaat dit een leuke rotatie opleveren.
quote:
De Central Div. is weer helemaal hot. Waren ze nog voetveeg toen His Airness de Bulls verliet, nu zijn de Bucks en de Cavs de teams in opmars. De Bucks hebben Redd, Kukoc en Gadzuric behouden, en Bogut, Bobby Simmons en Ervin Johnson binnen weten te slepen... Ook de Cavs hebben extreem goede zaken gedaan met het behouden van Big Z Ilgauskas en het contracteren van Donyell Marshall en Larry Hughes...
De Bucks hebben inderdaad hele goede zaken gedaan, en als TJ Ford straks weer fit is gaan zij hele leuke dingen doen in het oosten. De Cavs zijn ook sterker geworden, alleen hebben ze nog niet echt een goede PG weten te strikken. Met het vertrek van McInnis hebben ze alleen Eric Snow, en dat is toch wel erg magertjes.
De Pacers lijken niet zoveel gedaan te hebben in het offseason, maar rookies Danny Granger en Sarunas Jasikevicius zijn wel hele goede aanwinsten. Als de Pacers blessurevrij en zonder schorsingen blijven zijn ze voor mij de uitgesproken favoriet in de Central Division, nog voor de Pistons.
quote:
De Southeast stond weer goed in de belangstelling deze zomer. Na vorig jaar Shaq te hebben binnengehaald, komen nu Walker, Williams en Posey naar de Heat-Show... Ook de Hawks tonen eindelijk wat vooruitgang met de gehypete sign&trade voor Joe Johnson en wederom een beloftevolle draft... Foei voor de Magic, zij voeren niet veel uit deze zomer...
De Heat hebben qua namen inderdaad het beste offseason gehad, nu moeten ze er nog een team van zien te maken. Naar mijn mening lopen er nu wel erg veel spelers rond die een bal in hun handen willen hebben, en te weinig echte role players. Je zou toch denken dat ze van het Lakers sterren kwartet van 2 jaar geleden geleerd hadden, maar goed.. we zullen zien.
Wat betreft de Hawks, Joe Johnson is een leuke speler, maar zeker geen franchise player, en ze betalen hem wel franchise player money. Dat betekent dus dat ze binnen een aantal jaar weinig ruimte hebben om hun jonge kern te re-signen zodra de rookie contracten aflopen.
Maar goed, alles is beter dan de Magic, die inderdaad niks hebben gedaan om het team te verbeteren. Ok, ze signen Ruben Boumtje-Boumtje en Keyon Dooling, maar dat zijn nou ook niet echt bepaald hoogvliegers.
quote:
In de Northwest verdienen de Blazers een applausje, weg zijn zakkenvullers als Stoudamire, Anderson, A-Rahim en Van Exel, maar net als in Atlanta zit men nu met een team vol onervaren swingmen. De Sonics wisten de meest begeerde FA te behouden, Ray Allen, en daarnaast stuurden ze ook nog coach McMillan de laan uit, maar ze hebben nog veel werk te verrichten...
Inderdaad, de Blazers hebben begrepen dat ze moeten gaan rebuilden met jonge spelers, waarin Zach Randolph en Sebastian Telfair erg belangrijk zullen zijn. Met nieuwe coach Nate McMillan zou het wel eens een aardig seizoen kunnen worden in Portland.
De re-signings in Seattle zijn goed, maar met het vertrek van Antonio Daniels en Jerome James zijn er niet bepaald sterker op geworden, en dat is toch wel een beetje jammer, ze waren immers op de goede weg.
quote:
In de Pacific zijn de Suns de defensieve imperfecties van vorig jaar aan het wegpolijsten met verdedigers als Kurt Thomas, Brian Grant, Raja Bell en Boris Diaw, wel jammer van Joe Johnson. Foei voor de Warriors, geen nieuws rond dit team, dat nog steeds geen goeie center heeft...
Vergeet niet dat Q-Rich weg is bij de Suns, toch ook niet onbelangrijk. Verder hebben ze wel goede zaken gedaan, met name de signing van James Jones lijkt mij erg goed.
De Lakers doen ook goede zaken met de signings van Kwame Brown, Aaron McKie en Smush Parker. Onder leiding van Phil Jackson zullen zij prima passen in de triangle offense, en zullen zij absoluut betere prestaties gaan neerzetten dan vorig seizoen, al is dat natuurlijk niet erg moeilijk.
De Warriors hebben inderdaad weinig gedaan, maar ik denk dat dat wel goed is. Goede grote mannen zijn schaars en kostbaar, en het zou niet verstandig zijn om het hele team nu weer om te gaan gooien of een grote investering te doen. Na de komst van Baron Davis hebben de Warriors het erg goed gedaan, en daar willen ze dit jaar op voortborduren. In de draft kozen ze Ike Diogu en Chris Taft, 2 grote mannen met potentie en rebounding/shot blocking skills. Vooral Diogu gaat mensen verbazen komend seizoen, getuige zijn 37 punten/12 rebounds in een Summer League game.
quote:
De Southwest wordt, zover het dat nog niet was, weer een powerhouse met San Antonio dat voor een prikkie de diensten van Horry, Finley en Van Exel weet op de snorren, en de Rockets, die met Derek Anderson, Stromile Swift, Jon Barry, Dikembe Mutombo en een contractverlenging voor Ming, serieus wat potten kunnen gaan breken. Foei Mavericks voor het wegsturen van Finley...
Hier ben ik het totaal met je eens, over de sterke zomers van de Spurs en Rockets hoeven we verder geen woorden vuil te maken. De matige zomer van de Mavs stelt me behoorlijk teleur, het lijkt er niet op dat ze nog voor het kampioenschap kunnen meedraaien, alhoewel Doug Christie natuurlijk wel een aanwinst is, als hij zijn Kings niveau weer gaat halen. De signing van Diop snap ik niet helemaal, want zijn career averages van 1.6 ppg en 2.6 rbg zijn nou niet echt geweldig, en in die paar wedstrijden dat ik hem heb zien spelen stond hij meer in de weg dan dat hij nuttig was.
quote:
Zo, dat was mijn take op de zomer, zit ik ernaast, laat het dan vooral weten!
![]()
Zie hierboven
Commentaar is uiteraard welkom!