abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:25:57 #201
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29980467
Overigens Thaleia, dacht jij niet ook van een jongen dat hij homo was omdat hij bij jouw weten nog nooit een relatie had gehad? blijkbaar ben je dus ook niet geheel vrij van die vooroordelen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_29980492
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef sjippen het volgende:
Misschien even het onderwerp verleggen.

Wie is er nog nooit echt verliefd geweest? Hiermee bedoel ik dus het hele gebeuren. Niet even de mooie meid/jongen die je even aan de toog van de bar ziet staan. Maar iemand die je regelmatig ziet en na een tijd helemaal weg van smelt. Zodat je aan niets anders meer kunnen denken, minder eet, dan weer heel zeker of onzeker van jezelf bent? Of zenuwachtig zijn als je ze gaat ontmoeten en dan extreem relaxed als ze er eenmaal is? Gesprekken kunnen voeren die heel vlot, spontaan en vrolijk verlopen? Nog maar even oogcontact hebben en zien wat ze denkt of voelt? De spanning van telefoontjes/smsjes/mailtjes krijgen en versturen? Haar mee durven uitvragen?
Dit heb ik nog nooit gehad nee. Wel dat alles van mijn kant kwam. Ik heel erg verliefd, maar zij volstrekt niet geïnteresseerd. Spontane gesprekken, telefoontjes en smsjes waren er dus niet bij toen
quote:
Allemaal met het oog op dat ietsje meer. En daar ging het mis bij mij.
Vertel.... hard op je bek gegaan?
pi_29980604
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:25 schreef Plato1980 het volgende:
Overigens Thaleia, dacht jij niet ook van een jongen dat hij homo was omdat hij bij jouw weten nog nooit een relatie had gehad? blijkbaar ben je dus ook niet geheel vrij van die vooroordelen.
Oh, dat is niemand
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:31:22 #204
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29980738
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:28 schreef thaleia het volgende:

[..]

Oh, dat is niemand
Nee dat klopt, maar het is veelzeggend. Alsof iedere jongen boven de 25 die nog nooit een vriendin gehad heeft homo danwel a-seksueel is of ten minste een aantal lichamelijke dan wel geestelijke gebreken zou moeten hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Plato1980 op 26-08-2005 00:37:01 ]
pi_29983341
quote:
Dus jij wordt op je 31e verliefd, hebt nog nooit iets gehad, het klikt, maar jammer dus?!?!? Gelukkig voor jou werkt het zo niet. Zelfs als je 50 bent en nog nooit wat gehad hebt - dan kan het nog gebeuren en dan ga jij er echt geen nee tegen zeggen.
Ik kan het best begrijpen als hij dat wel deed. Ik moet er zelf niet aan denken om iets te moeten beginnen met iemand die 50 is. Iemand die nog nooit een relatie heeft gehad zou best nog met het idee kunnen rondlopen om met iemand van 20 te moeten beginnen. Alleen kan dat op een gegeven moment niet meer omdat iemand de boot heeft gemist en te oud wordt. Ik kan me dan best voorstellen dat het voor hem dan niet meer hoeft omdat het instappen met iemand op oude leeftijd nu niet bepaald aantrekkelijk is.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_29985266
Want je bent natuurlijk afhankelijk van wat iemand van 20 wil, want die zijn ook nog groen op relatiegebied, en het is natuurlijk volstrekt onmogelijk dat iemand die al wel relaties achter de rug heeft iets begint met iemand die nog groen is. Het is dus volledig belachelijk dat ik nu verliefd ben op een jongen van 28 die vermoedelijk nog geen relaties heeft gehad, en dat mijn zusje na een vijfjarige relatie in zee ging met een 29-jarige die nog niet verder was gekomen dan wat zoenen in een dronken bui. Nee, dat kan allemaal niet, en dus ben je als groene dertigjarige overgeleverd aan de goodwill van zeventienjarige meisjes.
pi_29985279
Of bedoel je dat iemand die 50 is per definitie geen relatie wil met een andere vijftigjarige?
pi_29985873
quote:

Wie is er nog nooit echt verliefd geweest? Hiermee bedoel ik dus het hele gebeuren. Niet even de mooie meid/jongen die je even aan de toog van de bar ziet staan. Maar iemand die je regelmatig ziet en na een tijd helemaal weg van smelt. Zodat je aan niets anders meer kunnen denken, minder eet, dan weer heel zeker of onzeker van jezelf bent? Of zenuwachtig zijn als je ze gaat ontmoeten en dan extreem relaxed als ze er eenmaal is? Gesprekken kunnen voeren die heel vlot, spontaan en vrolijk verlopen? Nog maar even oogcontact hebben en zien wat ze denkt of voelt? De spanning van telefoontjes/smsjes/mailtjes krijgen en versturen? Haar mee durven uitvragen?

Persoonlijk hecht ik meer belang aan echt verliefd zijn dan aan een relatie hebben. Veel mensen hebben wel een relatie maar zijn niet echt verliefd (geweest). Dat vind ik pas beschamend.
Ik ben meerdere keren verliefd geweest, maar niet echt verliefd verliefd zeg maar. Gewoon een opkomende verliefdheid, maar soms wel heel heftig.
Een aantal punten kan ik dan ook beamen, zenuwachtig zijn om hem te ontmoeten, leuke gesprekken. In spanning afwachten op smsjes e.d. en helemaal blij als ik die kreeg. Als je na uren de telefoon neerlegd en dan helemaal ziels gelukkig bent.
Alleen heb ik nog nooit meegemaakt dat ik aan oogcontact kon zien hoe iemand zich voelde of dacht, maar dat kom ook dat de meeste dingen in heel pril stadium hebben plaatsgevonden en weinig vervolg er aan werd gegeven.
pi_29986781
quote:
...

Persoonlijk hecht ik meer belang aan echt verliefd zijn dan aan een relatie hebben. Veel mensen hebben wel een relatie maar zijn niet echt verliefd (geweest). Dat vind ik pas beschamend.
Wat denk je dan? Dat je voor eeuwig verliefd bent in een relatie? De verliefdheid in een relatie is na twee jaar echt wel afgelopen hoor. De heftigheid van een verliefdheid aan het begin zegt ook helemaal niks over het verloop van die relatie. Sterker nog, zonder verliefdheid kan je een perfecte relatie hebben met een prima sex-leven! Verliefdheid is gewoon een rush van hormonen en serotinine. Soort bindingsdingetje van Moeder Natuur!

Lees De geluksformule van Stefan Klein maar eens. Hierin staan o.a. dit soort zaken vanuit biochemische en psychologische hoek bekeken. Ook de fases van je relatie worden hierin beschreven en verklaard. Maf om te lezen dat sommige zaken in een relatie best wel universeel zijn, heel herkenbaar allemaal.
pi_29986942
quote:
nu, geef mij maar het houden van, hoor, die rush in de verliefdheidsfase, dat kan je gewoon niet volhouden. Houden van is zoveel dieper, en ik put er veel meer bevrediging uit
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_29987150
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 10:08 schreef petitlapin het volgende:

[..]

nu, geef mij maar het houden van, hoor, die rush in de verliefdheidsfase, dat kan je gewoon niet volhouden. Houden van is zoveel dieper, en ik put er veel meer bevrediging uit
Hebben we toch iets waar we het eens over zijn!
pi_29987840
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:26 schreef Soul79 het volgende:

Vertel.... hard op je bek gegaan?
Eigenlijk wel. Ons contact werd na een tijdje minder door persoonlijke problemen bij haar. Daardoor wisselde ze nogal vaak van gemoed. Op een bepaald moment schoten we weer als vanouds met elkaar op en ik had her en der al wel laten verstaan dat ik ze mocht. M.a.w al heel veel mensen wisten onrechtsreeks van mijn verliefdheid en uiteindelijk begon ze ook wel iets te vermoeden maar ze reageerde niet, ook niet slecht. Een gemeenschappelijke vriend had zijn licht eens opgestoken en hij was ervan overtuigd dat het goed zou komen.

Ik heb het haar uiteindelijk verteld en dat ging helemaal fout. Ze vermoedde wel iets, maar was geschrokken. Ons contact is helemaal veranderd maar na verloop van tijd had ik wel door dat het meer aan haar onzekerheid lag dan aan mij. Ik heb er een aantal maanden zwaar van afgezien en eigenlijk zie ik haar vroegere ik nog graag, maar ze is te veel veranderd in slechte zin, dus de verliefdheid is al lang weg. Maar heimwee naar die leuke tijd met haar, is er nog wel.
pi_29987912
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 10:08 schreef petitlapin het volgende:

[..]

Idd maar laten we verliefdheid beschouwen als de basis voor "houden van" en een relatie.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:56:46 #214
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29988128
"verliefdheid is maar niks, verliefdheid is rampzalig" waar was dat ook alweer van ?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_29988210
Haha Kinderen voor Kinderen (volgens mij zijn wij van dezelfde generatie!)
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:02:25 #216
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29988310
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 10:59 schreef Xharlotte het volgende:
Haha Kinderen voor Kinderen (volgens mij zijn wij van dezelfde generatie!)
ff kijken... 84, ja inderdaad
---
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:06:37 #217
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29988441
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 08:15 schreef thaleia het volgende:
en het is natuurlijk volstrekt onmogelijk dat iemand die al wel relaties achter de rug heeft iets begint met iemand die nog groen is. Het is dus volledig belachelijk dat ik nu verliefd ben op een jongen van 28 die vermoedelijk nog geen relaties heeft gehad, en dat mijn zusje na een vijfjarige relatie in zee ging met een 29-jarige die nog niet verder was gekomen dan wat zoenen in een dronken bui.
Dat is niet eens zo zeer het punt, al ben ik eran overtuigd dat een vrouw zich wel zal afvragen waarom. Dat doe je nu zelf ook.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat het voor mij zelf op een gegeven moment niet meer hoeft. Als het er in m'n "jonge jaren" niet van komt dan hoeft het daarna ook niet meer. Natuurlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen, maar het is wel hoe ik er nu over denk.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:06:39 #218
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_29988443
quote:

Ik denk dat als je weinig zelfvertrouwen hebt, je ook slecht verliefd kan worden.
pi_29988637
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:02 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

ff kijken... 84, ja inderdaad
Broekie
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:14:53 #220
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_29988741
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:06 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik denk dat als je weinig zelfvertrouwen hebt, je ook slecht verliefd kan worden.
nou dat hoeft niet perse, maar het is wel zo dat je bij verliefd zijn wel denkt dat je goed bij die persoon past ( tenminste da's mijn ervaring ). dus dan dicht je jezelf schijnbaar wel een paar postitieve eigenschappen toe. maar aan de andere kant is het gevoel toch vooral gebaseerd op hoe geweldig die ander wel niet is, hoe mooi, hoe aardig, hoe ze praat etc.
---
pi_29988939
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:06 schreef Plato1980 het volgende:

Dat is niet eens zo zeer het punt, al ben ik eran overtuigd dat een vrouw zich wel zal afvragen waarom. Dat doe je nu zelf ook.
ja, en dan ? denk je dat dat meisje misschien geen problemen, complexen kan hebben ? Je bekijkt altijd alles zo eenzijdig, ZIJ gaat MIJ niet willen, zich dingen afvragen, denk je dat dat het enige is wat dat kind te doen heeft . Ik begrijp nog steeds niet waarom je er zo'n punt van wil maken.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:26:20 #222
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989091
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:21 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ja, en dan ? denk je dat dat meisje misschien geen problemen, complexen kan hebben ? Je bekijkt altijd alles zo eenzijdig, ZIJ gaat MIJ niet willen, zich dingen afvragen, denk je dat dat het enige is wat dat kind te doen heeft . Ik begrijp nog steeds niet waarom je er zo'n punt van wil maken.
Ik zei dus dat het geen reden hoeft te zijn om er niet aan te beginnen, maar het zet haar wel aan het denken zetten. Zie Thaleia.
pi_29989200
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:26 schreef Plato1980 het volgende:

Ik zei dus dat het geen reden hoeft te zijn om er niet aan te beginnen, maar het zet haar wel aan het denken zetten. Zie Thaleia.
waarom, omdat ze denkt dat hij dan homo is, je hebt het toch niet daarover ? ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat hij blijkbaar niet op haar avances ingaat.

Jij wil gewoon een speld in een hooiberg zoeken, en als er iets je onaantrekkelijk maakt, is het dat wel, meer dan al de rest.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:30:20 #224
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989248
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:29 schreef petitlapin het volgende:

[..]

waarom, omdat ze denkt dat hij dan homo is, je hebt het toch niet daarover ? ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat hij blijkbaar niet op haar avances ingaat.

Jij wil gewoon een speld in een hooiberg zoeken, en als er iets je onaantrekkelijk maakt, is het dat wel, meer dan al de rest.
Ja, daar heb ik het wel over.

En tsja, speld in een hooiberg zoeken, snap eigenlijk niet wat je daarmee wilt zeggen.
pi_29989389
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:12 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Broekie
Eh, jij ook hoor
pi_29989396
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:30 schreef Plato1980 het volgende:

Ja, daar heb ik het wel over.

En tsja, speld in een hooiberg zoeken, snap eigenlijk niet wat je daarmee wilt zeggen.
je wilt overal, in elk verhaal, iedere keer dat ding eruit halen dat jou in een slecht daglicht zet, je interpreteert dingen in jouw denkstraatje.

Al mag thaleia een miljoen positieve dingen zeggen over die man, jij gaat juist die ene zin eruithalen waaruit zou blijken dat ze bevooroordeeld is en blabla, en dat doe je altijd.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:36:39 #227
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989471
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:34 schreef petitlapin het volgende:

[..]

je wilt overal, in elk verhaal, iedere keer dat ding eruit halen dat jou in een slecht daglicht zet, je interpreteert dingen in jouw denkstraatje.

Al mag thaleia een miljoen positieve dingen zeggen over die man, jij gaat juist die ene zin eruithalen waaruit zou blijken dat ze bevooroordeeld is en blabla, en dat doe je altijd.
Ik heb in dit geval inderdaad het "negatieve" er uit gepikt, daar heb je gelijk in.

Maar feit is dat er de nodige vooroordelen bestaa, zie o.a. mijn discussie met Christinene gisterenavond in singles.
pi_29989578
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:36 schreef Plato1980 het volgende:

Ik heb in dit geval inderdaad het "negatieve" er uit gepikt, daar heb je gelijk in.

Maar feit is dat er de nodige vooroordelen bestaa, zie o.a. mijn discussie met Christinene gisterenavond in singles.
ik heb die discussie gisterenavond gelukkig niet gevolgd, wat is christines mening misschien ?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:41:59 #229
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989647
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:39 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik heb die discussie gisterenavond gelukkig niet gevolgd, wat is christines mening misschien ?
Samengevat komt het er op neer dat "eeuwige singles" volgens haar of a-skesueel, of dik en lelijk zijn, of zware psychische problemen hebben.
pi_29989737
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:

Samengevat komt het er op neer dat "eeuwige singles" volgens haar of a-skesueel, of dik en lelijk zijn, of zware psychische problemen hebben.
ik heb het even gelezen, en weer verwring je haar mening weer volledig. Van jou ben ik ook niets anders gewoon. Ik weet niet waarom je zo'n knorrige brompot bent geworden, maar als ik je moest onderverdelen zet ik je ongetwijfeld bij de categorie psychische problemen. Dat panisch doen over een foto ook weer
pi_29989744
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

... of zich gewoon niet willen binden
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:45:56 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989794
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:44 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik heb het even gelezen, en weer verwring je haar mening weer volledig.
Nee, dat doe ik niet, ze zegt dat toch letterlijk?
pi_29989843
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:45 schreef Plato1980 het volgende:

Nee, dat doe ik niet, ze zegt dat toch letterlijk?
het feit dat je het serieus neemt, is gewoon schrijnend.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:48:21 #234
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29989873
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:47 schreef petitlapin het volgende:

[..]

het feit dat je het serieus neemt, is gewoon schrijnend.
Nee hoor, dat is volkomen terecht.
pi_29990000
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:48 schreef Plato1980 het volgende:

Nee hoor, dat is volkomen terecht.
mijn probleem is dat ik er met mijn hoofd gewoon niet bijkan dat je niet wil inzien dat een normale meid er niet langer dan 2 seconden bij zal stilstaan en dat het geen enkel probleem vormt. jij wil het tegenovergestelde geloven, ok, doe maar, zaag dan gewoon door. Ik ga er gewoon niet meer op in, je bent zo vergroeid en verstokt in je ideeën die op lucht gebaseerd zijn dat het onmogelijk is om met jou er normaal over te discussiëren.
pi_29990013
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:34 schreef Opa Bokma het volgende:

[..]

Eh, jij ook hoor
Kon ik natuurlijk terug verwachten, maar ja ik ben inderdaad een broekie vergeleken jouw leeftijd
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:53:38 #237
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29990056
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:52 schreef petitlapin het volgende:

Ik ga er gewoon niet meer op in, je bent zo vergroeid en verstokt in je ideeën die op lucht gebaseerd zijn dat het onmogelijk is om met jou er normaal over te discussiëren.
Dat kan ik net zo goed van jou zeggen konijn.

Maar inderdaad, we hebben deze discussie al vaker gevoerd en we zijn het gewoon oneens.
pi_29990145
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:53 schreef Plato1980 het volgende:

Dat kan ik net zo goed van jou zeggen konijn.

Maar inderdaad, we hebben deze discussie al vaker gevoerd en we zijn het gewoon oneens.
laat ons zeggen dat ik meer relatie-ervaring heb dan jij, en dat ik persoonlijk voor mezelf weet dat ik volledig schijt heb en had aan het relatieverleden van mijn partners.

Het is jammer dat dat voor jou blijkbaar niet geldt voor meisjes, of je zou er voor jezelf niet zo'n probleem van maken.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:58:03 #239
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29990213
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:56 schreef petitlapin het volgende:

[..]

laat ons zeggen dat ik meer relatie-ervaring heb dan jij, en dat ik persoonlijk voor mezelf weet dat ik volledig schijt heb en had aan het relatieverleden van mijn partners.

Het is jammer dat dat voor jou blijkbaar niet geldt voor meisjes, of je zou er voor jezelf niet zo'n probleem van maken.
Dat is het punt helemaal niet, want ik zou geen enkele moeite met een meisje zonder relatieervaring hebben. maar ik zou me wel afvragen wat daar de reden achter geweest is ja.
pi_29990296
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:58 schreef Plato1980 het volgende:

maar ik zou me wel afvragen wat daar de reden achter geweest is ja.

ik kan je alleen maar onnozel vinden, sorry, en vastgegroeid in een rare gedachtenwereld, die heel kinderachtig lijkt.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:02:10 #241
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29990359
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:00 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik kan je alleen maar onnozel vinden, sorry, en vastgegroeid in een rare gedachtenwereld, die heel kinderachtig lijkt.
Niet selectief gaan citeren konijn, want ik zei dus ook dat ik er geen moeite mee zou hebben.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:26:58 #242
95998 -DailaLama-
pi_29991270
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:14 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

nou dat hoeft niet perse, maar het is wel zo dat je bij verliefd zijn wel denkt dat je goed bij die persoon past ( tenminste da's mijn ervaring ). dus dan dicht je jezelf schijnbaar wel een paar postitieve eigenschappen toe. maar aan de andere kant is het gevoel toch vooral gebaseerd op hoe geweldig die ander wel niet is, hoe mooi, hoe aardig, hoe ze praat etc.
Ja maar dat gevoel wordt al meteen weggeslagen door gedachten als "Wat maakt het uit? Ik verneuk het waarschijnlijk toch, begin vast te stotteren/blozen/trillen/zwijgen etc."
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:33:29 #243
91306 GF
Kingwood
pi_29991479
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:26 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ja maar dat gevoel wordt al meteen weggeslagen door gedachten als "Wat maakt het uit? Ik verneuk het waarschijnlijk toch, begin vast te stotteren/blozen/trillen/zwijgen etc."
Ik stotter gewoon sowieso, hoewel licht. En ben ook geen spraakwaterval bij mensen die ik (nog) niet zo goed ken. Alles komt neer op zelfvertrouwen.
Unspoken words were understood
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:33:38 #244
95998 -DailaLama-
pi_29991483
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

maar ik zou me wel afvragen wat daar de reden achter geweest is ja.
Echte liefde kent geen reden.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:35:48 #245
95998 -DailaLama-
pi_29991552
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:33 schreef GF het volgende:

[..]

Ik stotter gewoon sowieso, hoewel licht. En ben ook geen spraakwaterval bij mensen die ik (nog) niet zo goed ken. Alles komt neer op zelfvertrouwen.
Inderdaad. Alhoewel stotteren niet altijd met zelfvertrouwen te maken heeft. Ik ken een leraar die stottert, maar les geeft in communicatieve vaardigheden.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:36:50 #246
91306 GF
Kingwood
pi_29991579
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:35 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Inderdaad. Alhoewel stotteren niet altijd met zelfvertrouwen te maken heeft. Ik ken een leraar die stottert, maar les geeft in communicatieve vaardigheden.
Respect voor die man dan. Hoeft niet nee, maar vormt al snel een extra drempel.
Unspoken words were understood
pi_29993042
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 12:33 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Echte liefde kent geen reden.
Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt... Wil je de discussie op metafysisch niveau brengen en inbrengen dat de ratio weinig te doen heeft met gevoelens of bedoel je dat jij jezelf niet zou afvragen wat er 'mis' is met iemand waarop je verliefd bent als deze nog nooit een vriend(in) gehad heeft? Op mijn 'broekie-leeftijd' vraag ik me dat niet af als ik verliefd word op iemand van mijn leeftijd, maar ik kan me voorstellen dat je je dat wel afvraagt als je de magische grens van 30 bent overschreden (al zou het er niet toe móeten doen, maar onwillekeurige gedachten en gevoelens zijn zo moeilijk weg te rationaliseren!)... Overigens ben ik niet van mening dat er een leeftijdsgrens bestaat waarop je de hoop op een relatie maar moet opgeven ('Als het nú nog niet gebeurd is, gebeurt het nooit meer...); ik ben het met petitlapin eens dat dat soort gedachten (die je uitstraalt naar anderen toe en je er niet echt aantrekkelijker op maken naar mijn mening) alleen maar een blokkade vormen voor het openstaan voor een relatie, en dat je op die wijze feitelijk je eigen lot bepaalt (i.e. het niet hebben van een relatie).
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:27:43 #248
95998 -DailaLama-
pi_29993355
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:19 schreef Xharlotte het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt... Wil je de discussie op metafysisch niveau brengen en inbrengen dat de ratio weinig te doen heeft met gevoelens of bedoel je dat jij jezelf niet zou afvragen wat er 'mis' is met iemand waarop je verliefd bent als deze nog nooit een vriend(in) gehad heeft? Op mijn 'broekie-leeftijd' vraag ik me dat niet af als ik verliefd word op iemand van mijn leeftijd, maar ik kan me voorstellen dat je je dat wel afvraagt als je de magische grens van 30 bent overschreden (al zou het er niet toe móeten doen, maar onwillekeurige gedachten en gevoelens zijn zo moeilijk weg te rationaliseren)
Ja.
Dat is waar.
En nu ik wat langer nadenk, vind ik mn opmerking behoorlijk loos.
pi_29994305
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 13:19 schreef Xharlotte het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt... Wil je de discussie op metafysisch niveau brengen en inbrengen dat de ratio weinig te doen heeft met gevoelens of bedoel je dat jij jezelf niet zou afvragen wat er 'mis' is met iemand waarop je verliefd bent als deze nog nooit een vriend(in) gehad heeft? Op mijn 'broekie-leeftijd' vraag ik me dat niet af als ik verliefd word op iemand van mijn leeftijd, maar ik kan me voorstellen dat je je dat wel afvraagt als je de magische grens van 30 bent overschreden (al zou het er niet toe móeten doen, maar onwillekeurige gedachten en gevoelens zijn zo moeilijk weg te rationaliseren!)... Overigens ben ik niet van mening dat er een leeftijdsgrens bestaat waarop je de hoop op een relatie maar moet opgeven ('Als het nú nog niet gebeurd is, gebeurt het nooit meer...); ik ben het met petitlapin eens dat dat soort gedachten (die je uitstraalt naar anderen toe en je er niet echt aantrekkelijker op maken naar mijn mening) alleen maar een blokkade vormen voor het openstaan voor een relatie, en dat je op die wijze feitelijk je eigen lot bepaalt (i.e. het niet hebben van een relatie).
Over twee weken passeer ik dus wél die magische grens maar ik maak me niet zo druk over leeftijden van anderen. Ik zou op een jonger iemand verliefd kunnen worden, maar over de 30 zou ook niet zo'n probleem zijn. Hangt helemaal van de persoonlijkheid af. Ik denk wel dat je moet kunnen levellen met die persoon, dat is voor mij de belangrijkste voorwaarde in het geval van een groot leeftijdsverschil. Twee vrienden van mij, uit verschillende vriendengroepen, vinden elkaar leuk. Hij is 33 en jong van hart, zij is 20 en vroeg wijs. Er is nog niks gebeurd, maar volgens mij passen ze wel bij elkaar. Waarom niet ook?
pi_30007442
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Maar wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat het voor mij zelf op een gegeven moment niet meer hoeft. Als het er in m'n "jonge jaren" niet van komt dan hoeft het daarna ook niet meer. Natuurlijk kan ik dat niet met zekerheid zeggen, maar het is wel hoe ik er nu over denk.
Ik weet uit ervaring dat dat onzin is, je kunt je verlangen namelijk niet uitzetten. Of je moet bedoelen dat vrouwen van boven de 35 toch bijna niet meer lekkah zijn, daar kan ik me namelijk wel in vinden.
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')