I second that.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:17 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Tenzij iemand nog iets wil melden wat ik nog niet (meer dan eens) heb gehoord zou ik trouwens het onderwerp bij deze willen sluiten en anderen zonder vriendin of sex aan het woord willen laten. Akkoord? En wat mij betreft met iedereen die mijn mening over m'n relatie niet deelt, even goeie vrienden hoor.
Het principe van 'mezelf aanstellen zodat ik een goed excuus heb om niet in ongewenste situaties te belanden' gebeurt in alle vormen en op alle niveau's hoor (door zowel mannen als vrouwen)... dus mijn suggestie is niet gebaseerd op 1 enkele ervaring, maar dit leek me wel de meest relevante.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:09 schreef Xharlotte het volgende:
het lijkt mij overdreven om één ervaring in jouw directe omgeving te generaliseren naar 'alle vrouwen die om welke reden dan ook geen seks met hun vriend/man willen'.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Bovendien wordt het lastig om hem mijn standpunt te verkondigen als ik alleen maar met hem mee mag praten, maar niet tegen hem in mag gaanquote:maar een beetje subtiliteit, empatisch vermogen en respect heeft naar mijn idee nooit iemand kwaad gedaan...
Met alle respect, maar ik verwacht van iemand die zo gericht is op het hebben van seks in een relatie toch op z'n minst dat hij in real life een meid kan scoren en niet via Lexa.quote:Ik schrijf een vrouw al af als ze eerst via Lexa ik weet niet hoe lang wil chatten en telefooncontact afhoud. NEXT!
Mensen verschillen. Er bestaan trauma's die nooit meer weggaan en er zijn ook mensen die zich er relatief snel overheen kunnen zetten. Er zijn verschillende achtergronden, verschillende gebeurtenissen en verschillende manieren om mee om te gaan. Conclusie: dat is allemaal niet vergelijkbaar.quote:Ik heb jaren geleden een trauma overwonnen. Welke en hoe of wat wil ik niet vrijgeven openbaar. Maar daar deed ik geen 3,5 jaar over. En ik deed m'n best het te overwinnen, wat niet echt naar voren komt uit jouw posts
Hmm, dus je verwacht uiteindelijk toch sex te hebben met je vriendin, je komt niet erg zeker over als ik eerlijk moet zijn.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:17 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Dat neuken daarbij geen optie is neem ik nog wel een tijdje voor lief hoor.
Nee maar zij geeft hem ook geen voldoening wat dat betreft, dus waarom zou je dan eisen mogen stellen ?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:49 schreef Neuralnet het volgende:
Wie wil er nu dat iemand vreemd gaat? Een beetje rare vraag naar mijn idee.
Een mooi strevenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:59 schreef Neuralnet het volgende:
Niet vreemdgaan valt wat mij betreft niet onder een eis van de partner, maar onder een algemene fatsoensnorm.
Verder is iemand niet verplicht om seks te geven en ook niet verplicht toestemming te geven voor een alternatief. Als het je niet bevalt, dan kan je altijd de relatie verbreken en alsnog je zin doordrijven. Seks met een ander EN de relatie willen behouden wordt in deze maatschappij gezien als not done. Kies, maar eet niet van 2 wallen.
Ik herken dit wel, zo zit ik ook wel een beetje in elkaar. Niet dat uitgaan niet leuk is, maar ja liever met gezelschap dan alleen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:09 schreef vencodark het volgende:
Ook ik ben 1 van die mensen die nog nooit een vriend heeft gehad.
ik ben nu 20 en het is gewoon best klote dat het allemaal maar niet komt (om het zo maar te zeggen). Ik mis de sociale contacten,ik ga namelijk nooit uit naar een café ofzo.
heb ook nooit veel vrienden gehad en ben erg op mn eigen. ik kan best wel een gesprek voeren met iemand enzo,maar het duurt een tijdje voor ik uit mijn schulp gekropen ben.
uitgaan trekt me gewoon niet en dus ontmoet ik weinig mensen.
ik heb zelf niet het idee dat ik niemand zou kunnen krijgen ofzo (dat is wat mensen al gauw denken).
maar ja,ik ben het zat alleen te zijn want ik mis gewoon bepaalde dingen die je in een relatie wel hebt.
laatst vroeg mijn moeder of ik zelf nooit eens gek geweest ben op een jongen...ja dat wel..maar ja,gevoelens komen en gaan,daar hoef je niet eens een relatie voor te hebben,dus ja...
ik heb ook niet het gevoel dat ik binnen 2 jaar ofzo wel een relatie heb. maar ik hoop van wel.
Maar 20 is nog wel erg jong.....................quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:09 schreef vencodark het volgende:
Ook ik ben 1 van die mensen die nog nooit een vriend heeft gehad.
ik ben nu 20 en het is gewoon best klote dat het allemaal maar niet komt (om het zo maar te zeggen). Ik mis de sociale contacten,ik ga namelijk nooit uit naar een café ofzo.
heb ook nooit veel vrienden gehad en ben erg op mn eigen. ik kan best wel een gesprek voeren met iemand enzo,maar het duurt een tijdje voor ik uit mijn schulp gekropen ben.
uitgaan trekt me gewoon niet en dus ontmoet ik weinig mensen.
ik heb zelf niet het idee dat ik niemand zou kunnen krijgen ofzo (dat is wat mensen al gauw denken).
maar ja,ik ben het zat alleen te zijn want ik mis gewoon bepaalde dingen die je in een relatie wel hebt.
laatst vroeg mijn moeder of ik zelf nooit eens gek geweest ben op een jongen...ja dat wel..maar ja,gevoelens komen en gaan,daar hoef je niet eens een relatie voor te hebben,dus ja...
ik heb ook niet het gevoel dat ik binnen 2 jaar ofzo wel een relatie heb. maar ik hoop van wel.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn 20ste er nog helemaal niet zo mee bezig was.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar 20 is nog wel erg jong.....................
Dat is nog een leeftijd waarop je moet ontdekken wat je wilt, waarheen je wilt, hoe je wilt gaan en met wie allemaal.
Het lijkt me sterk dat je op je 20e al zegt: ik ben zoals ik ben, zo ben ik de rest van m'n leven, dus, tja, het zal voorlopig wel niet lukken.
Uit je post spreekt in elk geval nogal wat grauwheid, desolatie, die je op je 20e niet zou moeten hebben denk ik.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken een stel waarbij ze nà de scheiding alletwee nog steeds maagd waren (zij wilde pas als alles goed zat in de relatie) en kortgeleden een 70+ echtpaar ontmoet dat nog nooit seks had gehad....nog nooit dus. Dus met je 20 kan je nog wel even vooruit
Nou, je hoeft er ook niet 'mee bezig' te zijn. De meeste mensen zijn er ook niet 'mee bezig' zoals de mensen in dit topic. Het overkomt de meeste mensen immers, omdat ze sociaal zijn, veel vrienden hebben, midden in het leven staan.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:21 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn 20ste er nog helemaal niet zo mee bezig was.
Klopt, maar op mijn 20ste had ik ook gewoon het idee het komt inderdaad wel, ik ben gewoon een laatbloeier dacht ik. Dat laatste is nog steeds wel zo.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:28 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Nou, je hoeft er ook niet 'mee bezig' te zijn. De meeste mensen zijn er ook niet 'mee bezig' zoals de mensen in dit topic. Het overkomt de meeste mensen immers, omdat ze sociaal zijn, veel vrienden hebben, midden in het leven staan.
En dat geldt nu juist niet voor sommige mensen in dit topic. Die hebben moeite met sociaal contact of hebben er geen behoefte aan. Maar als je pas 20 bent, ben je meestal nog niet helemaal 'gevormd'. Dan kun je nog alle kanten op.
Als je de vrouw 1x zou spreken dan kreeg je wel een "tsja, ik begrijp het" gevoel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:27 schreef CvB het volgende:!!!
ongelofelijk, 70 jaar en gewoon getrouwd, maar nog nooit seks gehad! Hadden ze daar nog bijzondere redenen voor?
Dan vraag ik me af waarom ze dat in vredesnaam nooit gedaan hebben. Dan zit er toch een steekje los denk ik.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:12 schreef Isabeau het volgende:
kortgeleden een 70+ echtpaar dat nog nooit seks had gehad....
Ja,dat is ook wel zo van dat ontdekken enzo.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar 20 is nog wel erg jong.....................
Dat is nog een leeftijd waarop je moet ontdekken wat je wilt, waarheen je wilt, hoe je wilt gaan en met wie allemaal.
Het lijkt me sterk dat je op je 20e al zegt: ik ben zoals ik ben, zo ben ik de rest van m'n leven, dus, tja, het zal voorlopig wel niet lukken.
Uit je post spreekt in elk geval nogal wat grauwheid, desolatie, die je op je 20e niet zou moeten hebben denk ik.
Over vijf jaar zeggen ze dat nog steeds.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:30 schreef vencodark het volgende:
al jaren zeggen mensen tegen me: ach joh dat komt nog wel...maar ondertussen ben ik 20 en ik mis het gewoon.
Ok, dan is het goed, je post kwam een beetje zo over. Maar hoe dan ook, ik denk dat in veel opzichten de jaren tussen 20 en 25 wel de meest actieve uit je leven zijn. In die tijd ontdek en leer je heel erg veel, zowel over de wereld als over jezelf.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja,dat is ook wel zo van dat ontdekken enzo.
maar het is niet dat er 24/7 mee bezig ben en wanhopig ben ofzo.
al jaren zeggen mensen tegen me: ach joh dat komt nog wel...maar ondertussen ben ik 20 en ik mis het gewoon.
overigens,die grauwheid valt wel mee denk ik zo![]()
Bij welke leeftijd dan wel?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 22:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Maar over tien jaar niet meer.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over vijf jaar zeggen ze dat nog steeds.![]()
Volgens mij kun je op elke leeftijd wel je leven veranderen, of het nou 14 of 56 is ...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:37 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed, je post kwam een beetje zo over. Maar hoe dan ook, ik denk dat in veel opzichten de jaren tussen 20 en 25 wel de meest actieve uit je leven zijn. In die tijd ontdek en leer je heel erg veel, zowel over de wereld als over jezelf.
Achteraf had ik mezelf daar veel meer voor open moeten stellen in die tijd, die voor mij net achter de rug is.
Nee, dan gaan ze er van uit dat je eenzaam en alleen zult sterven.quote:
Artikel 9:369bis BW, lid 1 sub c.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:38 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Bij welke leeftijd dan wel?
En in welk belachelijk wetboek staat dat trouwens, wanneer je grauw moet zijn en wanneer niet?
In beginsel wel ja, maar op je 56e is het wel een stukje moeilijker volgens mij. En je persoonlijkheid is dan ook wel wat meer gevormd dan op je 14e. Dan komt er nog zooooo veel op je af en over je heen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:39 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Volgens mij kun je op elke leeftijd wel je leven veranderen, of het nou 14 of 56 is ...
Precies en dat zou niet nodig moeten zijnquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Over vijf jaar zeggen ze dat nog steeds.![]()
Tot je veertigste, want dan ben je de wanhoop voorbij en kun je alleen gelukkig worden.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:42 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze er van uit dat je eenzaam en alleen zult sterven.![]()
Maar dat heb ik niet gezegt en dat bedoelde ik ook niet op die manier.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Artikel 9:369bis BW, lid 1 sub c.
Wat ik maar bedoel te zeggen is dat je op je 20e nog heel veel kanten op kunt, in alle opzichten. Meer dan op je 30e iig.
En als iemand van 20 post in de trant van 'tja, ik heb niks, het wordt niks, want ik ben nu eenmaal zoals ik ben', dan vindt ik dat grauw en niet best op die leeftijd.
Het zal wel komen doordat ik mijn 20-jarige ik er in herken.
Nee weet ik, maar er zijn er wel die zo denken.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar dat heb ik niet gezegt en dat bedoelde ik ook niet op die manier.![]()
Ik heb voor mezelf ook bepaald dat als het er op m'n 30e niet van gekomen is het ook niet meer hoeft.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:44 schreef thaleia het volgende:
Nee, dan vertellen vriendinnen je dat Simone de Beauvoir haar grote liefde ook pas ontmoette op haar veertigste
Mja, ik begrijp je wel een beetje, maar het kwam me in eerste instantie een beetje bij me over als "Jij bent 30, dus voor jou is het allemaal véél te laat, doei!"quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Wat ik maar bedoel te zeggen is dat je op je 20e nog heel veel kanten op kunt, in alle opzichten. Meer dan op je 30e iig.
En als iemand van 20 post in de trant van 'tja, ik heb niks, het wordt niks, want ik ben nu eenmaal zoals ik ben', dan vindt ik dat grauw en niet best op die leeftijd.
Ik gok zo dat je daar op je 30e heel anders over denktquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:53 schreef Plato1980 het volgende:
Ik heb voor mezelf ook bepaald dat als het er op m'n 30e niet van gekomen is het ook niet meer hoeft.
Dat zou kunnen, maar als ik dan echt nog nooit iets gehad hebt hoeft het dan ook niet meer. Sowieso zal dat je er niet aantrekkelijker op maken vermoed ik zo.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:56 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ik gok zo dat je daar op je 30e heel anders over denkt
Boek 9 BW is bepaald geen geldend recht te noemen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:45 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Dus jij wordt op je 31e verliefd, hebt nog nooit iets gehad, het klikt, maar jammer dus?!?!? Gelukkig voor jou werkt het zo niet. Zelfs als je 50 bent en nog nooit wat gehad hebt - dan kan het nog gebeuren en dan ga jij er echt geen nee tegen zeggen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar als ik dan echt nog nooit iets gehad hebt hoeft het dan ook niet meer.
Ja dat is je bekende stokpaardje. En het mijne, totdat ik aan den lijve meemaakte dat het niet klopte (was wel 'pas' 26 toenquote:Sowieso zal dat je er niet aantrekkelijker op maken vermoed ik zo.
Gelukkig niet neequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Boek 9 BW is bepaald geen geldend recht te noemen.
Ach, dat zal best waar zijn, maar waarom nog naïef ergens in geloven wat er toch niet van komt. Op een gegeven moment verlies je de hoop wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:06 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat sowieso iedereen die zichzelf heeft 'afgeschreven' weinig aantrekkelijk is voor de medemens, of ie nou twintig is of dertig of tachtig
Ik vind de werkdruk voor ons juristen toch al steeds zwaarder te dragen, al die instanties die hun regelbrij maar over ons uitstorten; een ernstige schending van de Convention against Torture and Other Cruel, Inhumanquote:
Als ik tegen die tijd een relatie heb (gehad) zal ik er vermoedelijk anders over denken, zo niet dan zal mijn hoop er vermoedelijk niet groter op geworden zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef thaleia het volgende:
Van die visie moet je toch eens af PlatootjeMisschien is het omdat ik nu 30 ben, maar mijn god zeg, ik mag hopen dat je tegen die tijd niet meer zo denkt.
Je zegt het zelf, na de breuk, dat is een wereld van verschil denk ik.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef thaleia het volgende:
vrienden van me zijn na jarenlang samenwonen uit elkaar gegaan en dachten kort na de breuk heel dramatisch dat "er nu nooit meer zoiets voor ze weggelegd zou zijn",
Ik weet niet of singlezijn onder hoogopgeleiden vaker voorkomt, maar als dat zo is dan pas ik wat dat betreft ook prima in het plaatje.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef thaleia het volgende:
Ik ken overigens meer single 30+ers dan 30+ers met relatie, in mijn (nogal stadse & hoogopgeleide) vriendenkring althans, op het werk is het een ander verhaal.
Winkelmeisje?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef thaleia het volgende:
Van die visie moet je toch eens af PlatootjeMisschien is het omdat ik nu 30 ben, maar mijn god zeg, ik mag hopen dat je tegen die tijd niet meer zo denkt. Mijn laatste relatie die ergens op sloeg is ook alweer jaren geleden, vrienden van me zijn na jarenlang samenwonen uit elkaar gegaan en dachten kort na de breuk heel dramatisch dat "er nu nooit meer zoiets voor ze weggelegd zou zijn", een vriendin van me is 31, al haar leven lang single en heel tof, het zou wat zijn zeg als wij allemaal onszelf en elkaar zouden aanpraten dat het in de liefde voorgoed kommer en kwel zal blijven omdat we immers al 30 zijn ;')
Ik ken overigens meer single 30+ers dan 30+ers met relatie, in mijn (nogal stadse & hoogopgeleide) vriendenkring althans, op het werk is het een ander verhaal.
Ik kom niet verder dan niet meer kunnen eten, over m'n nek gaan bij de gedachte hem weer te zien, ineens de dunne krijgen als ie op msn komt, etc.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:17 schreef sjippen het volgende:
Misschien even het onderwerp verleggen.
Wie is er nog nooit echt verliefd geweest? Hiermee bedoel ik dus het hele gebeuren. Niet even de mooie meid/jongen die je even aan de toog van de bar ziet staan. Maar iemand die je regelmatig ziet en na een tijd helemaal weg van smelt. Zodat je aan niets anders meer kunnen denken, minder eet, dan weer heel zeker of onzeker van jezelf bent? Of zenuwachtig zijn als je ze gaat ontmoeten en dan extreem relaxed als ze er eenmaal is? Gesprekken kunnen voeren die heel vlot, spontaan en vrolijk verlopen? Nog maar even oogcontact hebben en zien wat ze denkt of voelt? De spanning van telefoontjes/smsjes/mailtjes krijgen en versturen? Haar mee durven uitvragen?
Allemaal met het oog op dat ietsje meer. En daar ging het mis bij mij.![]()
Persoonlijk hecht ik meer belang aan echt verliefd zijn dan aan een relatie hebben. Veel mensen hebben wel een relatie maar zijn niet echt verliefd (geweest). Dat vind ik pas beschamend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |