abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29831449
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:20 schreef StefanP het volgende:
Dus jij hebt nog nooit van je leven een mug gedood? Vertel! Je draagt geen leer? Gebruikt geen shampoo of cosmetica? Stelletje hypocrieten.
Wil je eens een haak door je lip? Wat is nou het verschil tussen een vis en jij? Het leeft beide. Niettemin, het idee een levend diertje te lokken met een nare val, binnen trekken en je dan geweldig voelen door je gevecht met een vis, dan nog eens zeggen dat JIJ een vis hebt gevangen, wat nader bekeken niks anders is dan een logisch gevolg van de natuur, want vis ziet eten en hapt daarin.

Zo kan je ook marsmannetjes vangen op mars. Nog rustiger, de omgeving op Mars alleen al.

Ik stopte met vissen toen ik ondervond het niet leuk te vinden een worm of een made te doorboren met het haakje. Zo'n klein stukje leven onwijs spartelen en kronkelen. Dan lekker panische vissen naar binnen trekken. Dan nog eens die vis stil houden om fatsoenlijk dat haakje eruit te froeten. En daarna weer doodleuk teruggooien.

Ik wil niet ten koste van levende wezens me kunnen ontspannen, dat is toch nutteloos?
Kijk als ik ga vissen en de vissen daarna ga opeten, is het geen ontspanning meer maar 'werk'.

[ Bericht 53% gewijzigd door Gevederde_Vlerk op 21-08-2005 04:02:05 ]
pi_29831526
Jij gooide ze tenminste nog terug, ik gooide ze tegen de muur aan om ze daarna fijn te stampen (naakt)
  zondag 21 augustus 2005 @ 14:45:28 #53
124714 Rikoko
Ik oog jou! IK OOOOOG JOU!!
pi_29839059
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 04:05 schreef HeyFreak het volgende:
Jij gooide ze tenminste nog terug, ik gooide ze tegen de muur aan om ze daarna fijn te stampen (naakt)
quote:
Baars vangen en dan 20 meter de lucht in tiefen.
Daarna schubben tellen in het water, en zoveel slokken nemen van je bier.
>>> Icons niet groter dan 100 KB.<<<
Rikoko is in een doodverwens-spree
M-m-m-m-monsterdeathwishhh!!!!!!
pi_29839907
Het verbaast me weer niks dat StefanP een dergelijk topic opent.
Wat een raspauper is het toch
pi_29842006
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 00:37 schreef Rikoko het volgende:

[..]

CLOWN! De vissen die hoogstens wat slimmer zijn zijn dolfijnen e.d! Er is al eeuwenlang gevist en gejaagd, wat een gezeur man!
Dat er nog mensen bestaan die denken dat dolfijnen vissen zijn.
...
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:46:33 #56
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29842299
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 22:22 schreef TechXP het volgende:

[..]

Vissen is nou eenmaal eigenlijk verboden. Het word alleen gedoogd. Dus hou je kop en ga eens een hobby zoeken die nuttig is en dieren geen leed toe doet.
Verboden? Gho dat is dan wel grappig dat je wel een vis vergunning kan kopen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:57:02 #57
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29842595
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:46 schreef ook_gek het volgende:
Verboden? Gho dat is dan wel grappig dat je wel een vis vergunning kan kopen.
Dat zegt niks als het gedoogd is. Daarnaast heb ik hierover al wat geemaild met politieke partijen en die bevestigde dat ook. De ene wilde de hobby niet afnemen en de andere was meer over economie aan het zeuren.
  zondag 21 augustus 2005 @ 16:58:47 #58
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29842655
Even iets anders TechXP maar heb je dat rapot gelezen dat dierenproeven WEL DEGELIJK zeer belanrijk zijn. Is een paar weken geleden in het nieuws geweest. Is op veel punten perfect onderbouwd dat het zeer nodig is in sommige gevallen. En dat we de eerste 5 jaar nog niet zonder kunnen.

Maar goed dat is totaal oftopic. Moest wel meteen aan jou denken
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:47:21 #59
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29844138
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 16:58 schreef ook_gek het volgende:
Even iets anders TechXP maar heb je dat rapot gelezen dat dierenproeven WEL DEGELIJK zeer belanrijk zijn. Is een paar weken geleden in het nieuws geweest. Is op veel punten perfect onderbouwd dat het zeer nodig is in sommige gevallen. En dat we de eerste 5 jaar nog niet zonder kunnen.
Welk rapport? Ik weet alleen dat paar weken geleden bij 2vandaag iets over dierproeven was van een Stichting Informatie Dierproeven. (www.informatiedierproeven.nl)
Volgens mij werd daar ook verteld dat men komende tijd nog niet zonder dierproeven kan. Misschien bedoel je dat?
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:38:10 #60
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29847511
quote:
Heb je overigens nog een linkje erover? Dan kan ik het misschien opnemen in het dossier wat ik aan het schrijven ben over dierproeven en dan meteen ontkrachten
Overigens is het wel positief dat ze '5 jaar' noemen dan als termijn.
pi_29848331
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 15:22 schreef Quickie_Bat het volgende:
Het verbaast me weer niks dat StefanP een dergelijk topic opent.
Wat een raspauper is het toch
Hey, daar hebben we het naïeve hippiemeisje weer

Kijk eens wat ik voor je heb? Een foto van je grote liefde, van je idool. Kun je toevoegen aan je fotoboek waar je andere *zucht zwijmel Lars ik houd van je* foto's hebt

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29856754
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:58 schreef StefanP het volgende:

[..]

Hey, daar hebben we het naïeve hippiemeisje weer

Kijk eens wat ik voor je heb? Een foto van je grote liefde, van je idool. Kun je toevoegen aan je fotoboek waar je andere *zucht zwijmel Lars ik houd van je* foto's hebt

[afbeelding]
Tof!
pi_29887452
ik vis zelf regelmatig ook, vooral op het strand en dan neem ik de vis vaak ook mee naar huis voor consumptie. dan is het natuurlijk wel weer toegestaan. Ik bedoel die visjes krijgen weliswaar al die stress maar het is niet voor niks, er is een redelijk doel. Mijn honger stillen.

dan mag het toch wel? lijkt me dus de oplossing, gewoon elke vis die je vangt kop eraf en aan de kat of vismeel van maken(zoetwatervis is niet echt smakelijk). goed idee of gewoon maar teruggooien?

Verder vind ik dat die klote vissen het verdienen, ik bedoel die klerelijers eten gewoon vlees, moordenaars!!!! DOOD MOETEN ZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!
'The Less you know, The more you believe'
pi_29887613
quote:

Maar goed dat is totaal oftopic. Moest wel meteen aan jou denken
Dat hangt een beetje af van je definitie van nodig denk je niet?
pi_29896298
net van Texel terug.....lekker gezeebaarsd daar !!!! heerljk op de bbq in wat zilverpapier met citroen enzo...
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')