abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30176123
Mja van mij mag je, maar:
- Weinig HP
- Weinig Dodge
- Weinig Defense
+ Veel damage en criticals
+ Erg gewild als 70+

Je kan pas gems maken als je Artisan bent.

En Gathering is erg aan te raden bij een normale economie.
pi_30176824
Muse heb ik al eens gedaan.. door de manajams heb ik beetje alle spells tot lvl 70 uitgetest. Is zeker een leuk character maar om lekker te levelen (heb geen ervaring met andere chars maar vond levelen na 60 toch wel lang duren (1.5 -2.5 uur per lvl soms meer geloof ik :x).

Had dan wel geen 5e t7 omdat ik staff gebruikte nog, maar met een gezonde economie wordt dat helemaal ondoenlijk toch.

Soldier is niets voor mij, hawker eigenlijk ook niet.. daarom beetje twijfelend.. toch maar weer muse (wel weer full int / windstorm / manabolt / icebolt / blessing / +def buff) of eens Arti proberen.
pi_30179325
word dan bourg..
+ str voor launcher dus> Defense
+ hoge attack
+ Mercs
+ Gathering (je krijgt meer items bij drops en ook betere ( je krijgt bijv vaker black animal tail fur (5) dan normaal het geval zou zijn...)
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_30179365
bourg kan trouwens ook met een gun maar omdat er geen G7s zijn bij een normale economie heb je dan geen avo/def
  vrijdag 2 september 2005 @ 00:00:08 #180
94959 Gabez
Wat is dít nou weer ?!
pi_30185760
ik ga denk ik toch maar cleric, of helemaal niets ofzo
pi_30197504
Arti lijkt me heel vet, omdat cashen toch wel een beetje mijn ding is... Nadeel is gewoon, dat tegenover Irose, je de gems niet hebt of goed te craften en men het geld niet heeft om je zo ff 100 pakjes te laten maken tot je het goed hebt. Het vervelendste van alle jobs, behalve hawker, is dat ik gewoon avoidance het best vind (waar je enorm veel geld mee bespaard door minder eten te hoeven kopen). Al zal in de normale Rose economie gathering echt heel vet op gaat leveren...

Arti of scout (Raider heb ik het een beetje mee gehad door gebrek aan FHs), ik weet het nog niet...
Fools rush in where angels fear to tread...
pi_30197573
BTW hoeveel zou een Redfield opleveren in de normale economie? Als je die voor 300k kan verkopen, of zelfs maar voor 250k dan is arti wel vet cashen als je die eenmaal kan maken...

Dus Dafan , welk lvl had je nodig voor voor redfield crafts en wat zullen ze op gaan brengen? Voor de reset was ik zelf nog niet zover...
pi_30198435
Lvl 60 voor Redfields. En NEE je krijgt geen 250k voor een Redfield.
Een 7/7 of 2/15 zal idd 300k waard zijn, maar wees nou eerlijk....hoe vaak maakte ie die...en hoeveel verschil is er tussen vorige en deze versie?
Een crafter is nodig is onze clan...maar ik niet
pi_30201247
Waarom denkt iedereen toch dat artisan zo rijk is???
Met een normale economie heb je als artisan voor lvl 100 echt niet meer geld dan bijv. bourgeois...
pi_30201320
Wat hij zei^

Vooral als je Pure Arti bent (dus Con:Sen 1:1 met 62 Str) en alle skills met craften, heb je echt geen SP om Gathering/Stockpile erbij te nemen. Tis dat ik Mana Jams had
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:50:34 #186
94959 Gabez
Wat is dít nou weer ?!
pi_30204403
dan toveren we toch weer mana jams :x
pi_30205341
we zijn niet allemaal zoals jij
pi_30206909
Bourgeois klinkt dan wel aantrekkelijk.. hoewel als niemand arti neemt worden de mooie spulletjes weer veel waard.

Arti is me eigenlijk sowieso niet zo heel erg voor het geld te doen, dat kun je met iedere class bij elkaar handelen. Het lijkt me vet om mooie dingen te craften..

E.v.t. kan ik met Weizz een samenwerking aan gaan? Lijkt erop dat wij de enige geinteresseerden zijn in Artisan / Bour.

naja eerst maar afwachten wat eRose brengt & nieuwe schooljaar & prijzen / maand.
pi_30208612
Eigenlijk was ik meer van plan om voor scout (dr ist geil) te gaan, maar houd arti nog in mn achterhoofd...
Vooral omdat de situatie in Irose, die voor artisans natuurlijk helemaal top was, niet meer terug gaat komen als alles goed gaat. Maar dafan heeft wel gelijk dat er idd een arti in de clan moet zitten. In het algemeen zal er niet echt een tekort zijn aan arti's, want op het gamesrouterforum lijkt het wel of een derde van de spelers arti wil worden, maar ik denk dat 10% voor een craft een redelijk craft aandeel is en ik denk dat andere arti's in een normale economie wel wat geld zullen vragen voor crafts buiten hun eigen clan.

Het enige echte voordeel die gaat komen voor arti/bourg is de stockpile die nu echt iets waard gaat worden.
We moesten maar een naar de clanverdeling kijken.

Verder kosten van Erose zullen denk ik tegen de 6-8 pound sterling gaan liggen, das tegen de 8-12 euro. Ik zal het niet merken, want het is tegen die tijd toch mijn eigen munt, maar hier is het zon 1.33 tot 1.5 maal naar de Euro toe. Het andere spel dat ze uitbaten is ook 7.99 pound sterling, dus daar zal het tegenaan liggen denk ik. Maar alles is nog 'to be decided' op de fora...

[ Bericht 3% gewijzigd door Weizz op 02-09-2005 18:03:59 ]
pi_30209618
Oke..
dus nu een lijst met jobs en nicks:
DaFan/Malfunction Dexmuse
jorryt Dexmuse(bow)
Weizz Scout
Jonks Dealer( )
Yasha Support muse ( doh )

verder weet ik nog niks...

Wat mij (primair) wel handig lijkt voor de clan is
Magicians (debuff spells en area area spells)
Misschien nog 1 cleric (aangezien dafan en ik ook al clerics maar dan met dex worden (= minder goede buffs)) [ aangezien ik net zie dat yasha het wordt hoeft het niet meer ]
Raiders/knights (tanks)
Artisan.

Dan blijven bourg, champ en scout over... ik denk dat het qua damage die ze doen niet zo veel uitmaakt, bourg is goed voor geld enz, champ is nergens echt goed voor want heeft geen range attack maar toch blijft de champ geliefd , en scout is een goede damage dealer en kan eigenlijk net zoals raider en knight goed tanken maar door de bow is op afstand vechten handiger .

[ Bericht 4% gewijzigd door jorryt op 02-09-2005 18:49:55 ]
pi_30209823
Hoezo mindere buffs ?
We hebben ze wel, alleen het effect is iets minder want minder Int.
pi_30209865
Wat mijn eigen ervaringen zijn met de jobs (ik heb zo ongeveer alles gedaan ) :
Scout
+ snel, redelijk hoge attack, range, aspd buff
- niet echt fantastische skills die echt hoge damage doen (vind ik dan hè).
Raider
+ snel, goed als tank (avo) en een(screw attack..) hoge damage skill, attack speed (zonder buffs dan)
- niet range, mindere attack
Champ
+ sterk, goede skill (leap attack/champ hit), blood attack (knight ook btw), redelijk hoge defense en hp
- niet range, langzaam
Knight
+ hoge defense, area attacks, hoge defense en hp
- niet range, langzaam en niet fantastische attack
Cleric
+ buffs en healen
- saai als je een vechterstype bent
Magician
+ beste spells van het spel, area attack, zichzelf healen
- mindere defense en avo, spells kosten veel mp, langzaam
Artisan
+ aspd, criticals, range, redelijke attack
- mindere defense en avo, geen echte damage skill
Bourgeois
+ Mercenaries, stockpile, hoge attack (launcher ook defense) en range
- mindere avo en defense als je met gun doet, langzaam

Aanvullingen zijn welkom

[ Bericht 3% gewijzigd door jorryt op 02-09-2005 18:51:04 ]
pi_30209889
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:43 schreef DaFan het volgende:
Hoezo mindere buffs ?
We hebben ze wel, alleen het effect is iets minder want minder Int.
mindere buffs; die e staat er niet voor niets.. ze zijn iets minder goed
anyway kverander het al
pi_30210266
trouwens ik las net het tweakers.net forum en daar kwam dit langs; er zit iemand in de closed beta van
usRose ( blijkbaar komt er een usRose en een eRose )

pi_30210303
ànyway lees dat forum zelf maar als je geinteresseert bent, staat veel op
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1064641/
pi_30210344
haha UsRose wordt heel kut: muse kan pas op lvl 50 buffs geven oid, vijanden te sterk, je spawned alleen in save town
pi_30216703
zo, mooi monoloog.... Volgens mij gaan ze dat soort vreemde shit niet op Erose toepassen.
Wat die clan betreft, laten we ook tellen wat er over blijft als er een beetje betaald moet gaan worden, want als de support mensen, zoals cleric, mage en arti meteen verdwijnen zijn we redelijk ver van huis...
pi_30217437
idd ik zat eigenlijk ookal te denken: had ik niet beter een post steeds kunnen editen
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:26:08 #199
94959 Gabez
Wat is dít nou weer ?!
pi_30218944
hmmm ik vraag me af of ik ga spelen als het betaald wordt :x
pi_30219676
Ik ga misschien samen met Roeland spelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')