abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29833392
voor mij is het geen wild verhaal, ik heb echt pijn gehad van die prik

en de hele narcose ervan vond ik ook een hel

ik ben heel wat prikken gewend (biopsie etc)
  zondag 21 augustus 2005 @ 11:15:03 #52
111260 Charmian
a little joy
pi_29833556
Ik geloof je wel hoor. Misschien voelt die vloeistof anders aan dan contrastvloeistof, ik weet het niet. Een vriendin van mij heeft ruggeprikken gehad om een zenuw plat te leggen (dus rechtstreeks in de zenuw), dat is ook geen pretje, dus misschien hangt het er vanaf wat voor prik je krijgt.

Wat ik wel weet dat het scheelt als je je ontspant, na mij werd er een meisje de poli opgereden die dezelfde prik had gehad maar helemaal overstuur was, zij had zichzelf vantevoren helemaal op lopen fokken en de prik had dus heel erg pijn gedaan. Ze gaf het zelf ook toe.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_29833644
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:15 schreef Charmian het volgende:
Ik geloof je wel hoor. Misschien voelt die vloeistof anders aan dan contrastvloeistof, ik weet het niet. Een vriendin van mij heeft ruggeprikken gehad om een zenuw plat te leggen (dus rechtstreeks in de zenuw), dat is ook geen pretje, dus misschien hangt het er vanaf wat voor prik je krijgt.

Wat ik wel weet dat het scheelt als je je ontspant, na mij werd er een meisje de poli opgereden die dezelfde prik had gehad maar helemaal overstuur was, zij had zichzelf vantevoren helemaal op lopen fokken en de prik had dus heel erg pijn gedaan. Ze gaf het zelf ook toe.
door mijn ziekte is mijn bewegelijkheid beperkt, de voorgeschreven houding kon ik ook niet aannemen (ik was al een paar keer onder het mes geweest voordat ze in mijn rug gingen prikken) maar geloof mij, ik was niet opgefokt over die prik, ik had al het een en ander meegemaakt
pi_29835619
inspuiten gaat niet altijd goed en dan moet je alsnog een kapje
pi_29835927
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:19 schreef ForumGek het volgende:

[..]

De dokter heeft dat dus niet door...alles is verlamd, zowel je armspieren als je stembanden, je kan dus niks doen. je ligt er alleen maar, maar je voelt alles.

Had een man dus gehad bij een of andere operatie aan zijn maag ofzo, ging ie alles navertellen van hoe pijn het had gedaan enzo !

Huilie
Nou dat soort mensen die dat dus hebben meegemaakt schijnen voor hun leven getraumatiseerd te zijn... Denk er maar overna... dat je ziet en VOELT dat ze in je aan het lichaam snijden zijn en zo... dat is natuurlijk gods-pijnlijk... en je kan niets doen...
De gedachte al...

zondag 21 augustus 2005 @ 13:20:20 #56
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_29836731
Toch wel een paar keer onder narcose geweest d.m.v. zo'n kapje. De dokters beginnen heel raar te klinken wanneer ik nog nét niet onder zeil ben (hakkerig enzo, heel vreemd).

Nooit overgegeven nadat ik wakker werd
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_29836824
Nooit meer onder narcose dmv een kapje, tering. Toen ik bijgekomen was, was ik zo misselijk. Ik heb de hele dag lopen kotsen! Wel meer dan 15 keer! Jezus wat had ik slecht geslapen, alles zat onder de kots bah! Ik snap niet hoe dat kon, ik had niks gegeten, alleen wat gedronken en een middeltje tegen hoofdpijn gehad. "Ril"
pi_29836896
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:12 schreef Fling het volgende:
Ik moest terug tellen van 10 naar 1 toen ze het inspoten: "Tien..." <weg>
Precies dat ja
Ben 2x in mijn leven onder narcose geweest en naderhand nooit misselijk geweest oid. En je hoort ook wel dat mensen tot weken erna nog erg moe zijn, heb ik ook totaal geen last van gehad.
  zondag 21 augustus 2005 @ 13:33:05 #59
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_29837033
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:51 schreef djc1972 het volgende:

[..]

LOL, ik zit daar ook, zit sterk na te denken wie jij dan bent, maar kom er even niet op. Ik ben trouwens DA (assistent)
Zomaar AM'ers en assistenten hier!
Ik ben een OA uit Beverwijk!
pi_29839614
Bij wie zijn de amandelen ook wel eens eruit gehaald.
Waarom ruikt dat kapje zo vies waarmee je gaat slapen .
Kunnen ze niet iets bedenken dat het niet zo stinkt.

[ Bericht 29% gewijzigd door peter16 op 21-08-2005 19:23:48 ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:35:56 #61
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29847433
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:51 schreef djc1972 het volgende:

[..]

LOL, ik zit daar ook, zit sterk na te denken wie jij dan bent, maar kan zo gauw niemand bedenken. Ik ben trouwens assistent anesthesie
Ben jij een anesthesist in opleiding en ben je korter dan twee jaar in opleiding? Dan kan het namelijk goed dat je me niet kent, ik kom niet zo vaak op OK, tegenwoordig weer 1 keer per week.
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:33 schreef 2ane het volgende:

[..]

Zomaar AM'ers en assistenten hier!
Ik ben een OA uit Beverwijk!
In dit soort topics lopen we gewoon wild rond
Je komt hier op Fok! ook een aantal ambulanceverpleegkundigen en gewone verpleegkundigen tegen. Maar Beverwijk is ook dichtbij. Het is een kleine wereld wij kennen vast ook wel wat collega's van elkaar.
Lekker douchen!
pi_29847817
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:35 schreef sjak het volgende:

[..]

Ben jij een anesthesist in opleiding en ben je korter dan twee jaar in opleiding? Dan kan het namelijk goed dat je me niet kent, ik kom niet zo vaak op OK, tegenwoordig weer 1 keer per week.
[..]
Yep, da's idd het geval. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik me zo gauw niet voor kon stellen wie van jullie er ook op fok zit. Ik neem aan je toch wel te kennen .
pi_29850948
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:39 schreef djc1972 het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we middelen die maar kort werken, dus die verhalen dat je weken of maanden moe bent na narcose komt iig niet door de narcose zelf.
Ah Een leraar van me werkt op de hartrevalidatie en vertelde dat verhaal over die narcose. Waar komt het dan wel van?
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_29854519
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:00 schreef meami het volgende:
[..]
Waar komt het dan wel van?
De operatie zelf waarscgijnlijk, je lichaam moet herstellen.
  maandag 22 augustus 2005 @ 08:24:53 #65
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29859851
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:45 schreef djc1972 het volgende:

[..]

Yep, da's idd het geval. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ik me zo gauw niet voor kon stellen wie van jullie er ook op fok zit. Ik neem aan je toch wel te kennen .
Ik zit al heeeeeel lang hier op Fok! Ik werk korter in het Vu dan dat ik op Fok! zit... en ik werk al 4 jaar in het VU op de OK. Dus je hebt me vast al eens gezien. Ik ben ook wel erg nieuwsgierig wie jij bent.
Lekker douchen!
pi_29859894
hey ik ga zo naar het ziekenhuis, wondcontrolle

ben vorige week maandag ge-deroofed aan zowel perineum als beide oksels

nu heb ik sinds gisteren geen verband meer gedaan want ik was het zat (wel netjes 2 tot 3 keer per dag gedouched)

wat is de kans dat de zuster lelijk tegen mij gaat doen? ik heb nu nog 1/2 uur om alsnog verband aan te leggen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:05:41 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_29949790
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 08:24 schreef sjak het volgende:

[..]

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig wie jij bent.
Ik weet het! Jij staat bovenaan op de telefoonlijst!

[ Bericht 18% gewijzigd door sjak op 25-08-2005 11:24:35 ]
Lekker douchen!
pi_29950230
Oh jaa dat weet ik nog wel was toen 6 geloof ik.

Eerder in de ochtend kreeg je een heel klein bekertje met een substantie erin wat je moest opdrinken.

Toen het zover was zat ik in een gedeelte waar allemaal apparaten met heel veel knopjes stonden. Ik kreeg iets om mijn pink geschoven, wat leek op een vingerhoed (wat ik me er nog van kan herinneren) en daarna kreeg je dat kapje over je neus en mond gedrukt. Weet ook nog dat ik het NIET lekker vond die lucht. En ja, dan glij je vervolgens weg, ook al probeer je je ogen open te houden, tis me niet gelukt haha

edit: dat was met de amandelen dus
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_29950427
Alle soorten meegemaakt, vooral een jaar of 15 geleden, met prik, dat je nog zo'n gore uien-smaak in je bek kreeg voor je wegviel

Of de eerste keer met kapje, zo'n gore droge rubbersmaak in je giegel

Ook ben ik een keer wakker geworden tijdens de operatie, weet ik alleen zelf gelukkig niks van

Vorig jaar nog onder narcose, een nieuw type vloeistof, toen ik weer bijkwam dacht mijn vriendin dat ik dronken was, ogen stonden raar, praatte met dubbele tong, en lulde zo stom, dat het leek alsof ik dronken was

De ruggeprik vorig jaar die ik erbij kreeg tegen de pijn was wel vreemd, voor het eerst maak je dan mee hoe het is om vanaf je middel verlamd te zijn, das dus erg frustrerend om je onderlijf wel te willen, maar niet te kunnen bewegen.

De verhalen over de catheter die je dan nodig hebt, zal ik maar voor mezelf houden
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_30252378
Was het kapje van rubber dan.
Heb ik nog nooit van gehoord.
Tegenwoordig ruikt het toch ergens na.
Iemand ook wel eens zo kapje van rubber gehad.
(of had je een ander soort kapje).
pi_30252632
Ik ben ook onder narcose geweest K kreeg spul in me arm gespoten, witte drap
En toen voelde ik langzaam me keel dichtgeknepen worden
En toen werd ik wakker, met 3 sneetjes in me buik!
Sowieso schrijf je zo.
  maandag 5 september 2005 @ 09:43:55 #72
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_30281110
Narcose is een noodzakelijk kwaad. Ben nu euhh... vaak geopereerd. En laat nu standaard van te voren een lijn zetten in een ader. Ik wil het gepiel op de operatietafel niet meer.

Dus klik, stroom zzzz :0

Ben erachter gekomen dat het laatste waar ik aan denk, het eerste is als ik weer wakker wordt. Ideaal als je een ijsje beloofd is oid

En de horrorverhalen dat iemand bij bewustzijn was tijdens een operatie, ach overal zijn semi discovery broodjes aap verhalen. Een goede anestesit ziet echt wel dat iemand bij is. Bijv. door oogbewegingen E reden waarom die man/vrouw er altijd bij zit. Mij keer verteld dat naar pupilgrote werd gekeken.

Ik heb er alle vertrouwen in, alleen niet in stagiares bij het prikken.. au !
Starbucks, waar blijf je
  maandag 5 september 2005 @ 11:57:11 #73
593 sjak
Juffie Bloem
pi_30283914
Tegenwoordig wordt in veel ziekenhuis de hersenactiviteit gemeten om ervoor te zorgen dat iemand niet bij bewustzijn is. Er zijn een aantal operaties die berucht waren om dit probleem maar nu we dat weten zijn we er extra alert op. Het is helaas geen broodje aap verhaal.
Lekker douchen!
pi_30284850
Ook gehad met zo'n kapje. Maar ik had toen veel pijn, was een spoedoperatie, dus vond op dat moment alles best zeg maar

Toen ik wakker werd had ik alleen amper een idee meer van de tijd. Geen idee waar ik was, of hoe lang.
Unspoken words were understood
pi_30286186
k moest (jonge leeftijd) tot 10 tellen... maar haalde maar tot de 4...
toen k wakker werd telde ik verder dat voelde zo vaag.. ik dacht dat ze nog moesten beginnen enzo.. verder niet misselijk ofzo
─_(º.0)_/─
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')