abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:53:28 #26
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29809930
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:47 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Je hebt 2 minuten op een site rondgekeken en je bent een overtuigde Scientologist?? Je kent gelijk alle ideeën?? Puh-lease Wist je ook dat je een groot deel van je inkomen aan de Scientology-kerk moet geven??

Heeft er zeker ook niks mee te maken dat je favo acteur aanhanger is.
Lieve schat, dat je hier nog op reageert
Ik heb ooit een vriend/collega gehad die daar dus echt in gelooft. Een tijdje had ik het even moeilijk en zo, en toen kocht ie een boek voor me wat dus alles in stond prezies hoe Scientology geloof in elkaar zit. Ik hem vriendelijk bedanken. Ik heb 1 hoofdstuk gelezen van de 20 en dat boek is nu een stofmagneet geworden.

Ik ben christelijk opgevoed, ik geloof in God, Jezus en Maris. Ik ga maximaal 3 keer per jaar naar de kerk. Ik geloof in de hemel en thats it. Ik hoef het niet aan iedereen te tonen dat ik geloof dus ga ik niet naar de kerk elke zondag en hoef niet bij elke maaltijd te bidden. Zolang ik het van binnen geloof, vind ik het genoeg. En als iemand dat niet kan begrijpen, dan heb ik daar respect voor en even goede vrienden
Friends don't let friends remain beardless...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:53:47 #27
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29809933
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:49 schreef Dizer het volgende:

[..]

En nog vind ik dat erg triest dat je dat vindt. Sorry Bob maar ik snap niet dat je als mens zelf bewust gaat kiezen voor het Islamitische geloof. Jij bekijkt het geloof door een roze bril. Waarom? Want je woont in Nederland en dan is alles veel makkelijker. Als jij naar een Islamitisch land zou gaan, noem maar Irak, Iran etc... dan wil je dus echt geen moslim zijn. Waarom? Dan ben jij alles en je vrouw een slaaf! Jij mag alles en je vrouw niets!
Ik ben in Egypte geweest. .
En inderdaad, op straat zie je voor 99% mannen en zitten de vrouwen ingesluierd. Maar toch vind ik niet dat je dit moet afkeuren. Voor die mensen is het hun leven, ze weten niet beter. Ok, naar onze maatstaven is het onmenselijk, maar voor die mensen is het een manier van leven waarmee ze respect tonen naar wie dan ook en die ze in de meeste gevallen ook echt gelukkig maakt. Natuurlijk zijn er Moslima's die onderdrukt worden en onmenselijk behandeld worden, maar de meesten worden (volgens hun maatstaven) juist met alle respect behandeld. Dan zijn ze wel anders dan wij, maar niet slechter.
quote:
En das maar 1 van de weinige slechte dingen van het islamitische geloof.
Klopt. .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:58:13 #28
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29810029
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:53 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik ben in Egypte geweest. .
En inderdaad, op straat zie je voor 99% mannen en zitten de vrouwen ingesluierd. Maar toch vind ik niet dat je dit moet afkeuren. Voor die mensen is het hun leven, ze weten niet beter. Ok, naar onze maatstaven is het onmenselijk, maar voor die mensen is het een manier van leven waarmee ze respect tonen naar wie dan ook en die ze in de meeste gevallen ook echt gelukkig maakt. Natuurlijk zijn er Moslima's die onderdrukt worden en onmenselijk behandeld worden, maar de meesten worden (volgens hun maatstaven) juist met alle respect behandeld. Dan zijn ze wel anders dan wij, maar niet slechter.
Bob, jij weet hier echt niet wat jij zegt!! Jij hebt niet in zo een lang gewoond. Je bent in Egypte geweest, in een toeristisch gedeelte. Punt. Ik heb 9 jaar tussen al die mensen gewoond. Ik heb daar nog familie. Al die vrouwen daar worden uitgehuwlijkd. Zij janken nog elke dag om hun leven. Zij hebben niets te zeggen. Zij kunnen niets zeggen, want ze worden in elkaar geslagen door hun man. Denk je dat ze dat inmiddels gewend zijn? Nee. Jij kijkt geen arabische tv. Beev, geloof me nou maar, er is geen enkele vrouw in zulke landen die dat meemaakt en inmiddels denkt, er is niks anders in het leven. Onzin.

En dat je zegt dat je dit niet moet afkeuren. Dat volslagen onzin. Dat moet juist afgekeurd worden. Een vrouw die gewoon geen rechten heeft. Niks mag zeggen en orders van haar man moet opvolgen. Mijn GOD hee.. das toch geen leven. Die vrouwen daar kunnen niks anders, maar willen wel anders!!!!
pi_29810083
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:48 schreef Bupatih het volgende:
True, maar als er geen geloven waren, hadden heel wat oorlogen niet plaatsgevonden.
Maar je hebt gelijk, het zit ook in de mens. Althans, bij sommigen.
Dat weet ik zo net nog niet. Het gaat om land en rijkdom veroveren. En gelovig of niet dat willen heel wat mensen/volken. Als je het goed bekijkt zie je ook dat het de huidige Islamitische extremisten daar ook om te doen is; de wereld veroveren en Islamitisch maken. Gewoon simpel landje veroveren. Het geloof is de jas maar daaronder zitten de ware gevoelens: onrecht en armoede. Die twee creeren de haat jegens het Westen/Amerika/Bush. Het geloof wordt dan alleen gebruikt als laatste duwtje in de rug van de zelfmoordenaars en als bindmiddel.
quote:
Maar dan nog. Ik heb niemand nodig om te realiseren dat je iemand geen pijn moet doen en dat je zo vreedzaam mogelijk om moet gaan met je medemens. Want zoals ik al zei, wij zijn een homo sapiens. Hoe diep zijn we gezonken dat we om zulke, eigenlijk heel simpele dingen, eerst naar iemand anders moeten luisteren om zoiets te realiseren?
Als mens denk je altijd aan wat de betekenis van het leven is. Wie heeft dit alles gemaakt? En zeg niet dat dat de "natuur" is want "iets" moet er toch achterzitten. Het is natuurlijk een zwaktebod om dan in een bepaald geloof te gaan geloven wat door mensen is bedacht maar als je daar wat uithaalt dat je helpt in je leven, prima! Mensen zijn onzekere wezens. Als het andere mensen maar niet schaadt.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:00:30 #30
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29810098
religie in SHO..

ach, het is weer 's wat anders dan Politiek.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:02:13 #31
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29810143
WOEI mijn lord of the rings pakket is binnen
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:02:53 #32
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_29810157
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:02 schreef Dizer het volgende:
WOEI mijn lord of the rings pakket is binnen

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:04:18 #33
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29810188
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:58 schreef Dizer het volgende:

[..]

Bob, jij weet hier echt niet wat jij zegt!! Jij hebt niet in zo een lang gewoond. Je bent in Egypte geweest, in een toeristisch gedeelte. Punt. Ik heb 9 jaar tussen al die mensen gewoond. Ik heb daar nog familie. Al die vrouwen daar worden uitgehuwlijkd. Zij janken nog elke dag om hun leven. Zij hebben niets te zeggen. Zij kunnen niets zeggen, want ze worden in elkaar geslagen door hun man. Denk je dat ze dat inmiddels gewend zijn? Nee. Jij kijkt geen arabische tv. Beev, geloof me nou maar, er is geen enkele vrouw in zulke landen die dat meemaakt en inmiddels denkt, er is niks anders in het leven. Onzin.

En dat je zegt dat je dit niet moet afkeuren. Dat volslagen onzin. Dat moet juist afgekeurd worden. Een vrouw die gewoon geen rechten heeft. Niks mag zeggen en orders van haar man moet opvolgen. Mijn GOD hee.. das toch geen leven. Die vrouwen daar kunnen niks anders, maar willen wel anders!!!!
Ik zat juist een kilometer van het toeristische gedeelte af. . (Gelukkig maar, anders was ik nu dood geweest. .) En ja, ik heb daar in het oude centrum gel;open tussen alleen maar Egyptenaren. En ja, ik zag bijna geen vrouwen en ik kan me niet voorstellen dat zij het daar goed hebben.

Ik zeg ook niet dat de beoefening van het geloof altijd juist is, maar ik vind het onzin om dat hele geloof af te keuren. Ik ken ook een vrij groot aantal Moslims (ok, ze leven in Nederland, maar hebben veel familie in die omgeving wonen). Van hen weet ik ook dat het er vaak inhumaan aan toe gaat, maar de meesten van hun familie (niet alleen mannen en jongens, ook veel meiden en vrouwen) zijn daar echt gelukkig.

Nu scheelt het ook in erg in welk land je dat ziet. Jij hebt het over Irak, Iran... daar is de situatie veel extremer dan in landen als Turkije en Marokko.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:06:28 #34
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29810238
En nu ben ik weg.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:10:19 #35
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810322
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:00 schreef Dada het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet. Het gaat om land en rijkdom veroveren. En gelovig of niet dat willen heel wat mensen/volken. Als je het goed bekijkt zie je ook dat het de huidige Islamitische extremisten daar ook om te doen is; de wereld veroveren en Islamitisch maken. Gewoon simpel landje veroveren. Het geloof is de jas maar daaronder zitten de ware gevoelens: onrecht en armoede. Die twee creeren de haat jegens het Westen/Amerika/Bush. Het geloof wordt dan alleen gebruikt als laatste duwtje in de rug van de zelfmoordenaars en als bindmiddel.
True.
Maar ik had het ook meer over vroeger. En dus niet over de huidige (Islamitische) situatie in de wereld.
quote:
Als mens denk je altijd aan wat de betekenis van het leven is. Wie heeft dit alles gemaakt? En zeg niet dat dat de "natuur" is want "iets" moet er toch achterzitten.
Natuurlijk zit er "iets" achter.
Maar kom op zeg. Wat is de kans dat je er nu, in dit leven achterkomt wát het precies is?
En sowieso...geloven in iemand / 'Hem' die je zelf nog nooit in levende lijve hebt gezien. !
quote:
Het is natuurlijk een zwaktebod om dan in een bepaald geloof te gaan geloven wat door mensen is bedacht maar als je daar wat uithaalt dat je helpt in je leven, prima! Mensen zijn onzekere wezens. Als het andere mensen maar niet schaadt.
Natuurlijk mogen ze dat ook. Ik heb dat ook nooit ontkend. Maar ík vind het gewoon 'zwak' om in iets te geloven dat je zelf nog nooit hebt gezien en waarmee andere mensen, de "broeders" en "zusters" van je geloof, een oorlog of een ruzie mee beginnen.

En vooral die laatste regel van jou vind ik érg belangrijk. "Zolang het andere mensen maar niet schaadt". En dat gebeurde de laatste eeuwen wel degelijk bij gelovigen. (--> oorlogen. Jaja, jasje enzo, maar dat was vroeger niet altijd het geval).

Ik schaad andere mensen ook niet, maar toch geloof ik niet. Mooi toch

[ Bericht 1% gewijzigd door Bupatih op 20-08-2005 15:18:45 ]
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:11:39 #36
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810355
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:04 schreef BVO het volgende:

[..]

Ik zat juist een kilometer van het toeristische gedeelte af. . (Gelukkig maar, anders was ik nu dood geweest. .) En ja, ik heb daar in het oude centrum gel;open tussen alleen maar Egyptenaren. En ja, ik zag bijna geen vrouwen en ik kan me niet voorstellen dat zij het daar goed hebben.

Ik zeg ook niet dat de beoefening van het geloof altijd juist is, maar ik vind het onzin om dat hele geloof af te keuren. Ik ken ook een vrij groot aantal Moslims (ok, ze leven in Nederland, maar hebben veel familie in die omgeving wonen). Van hen weet ik ook dat het er vaak inhumaan aan toe gaat, maar de meesten van hun familie (niet alleen mannen en jongens, ook veel meiden en vrouwen) zijn daar echt gelukkig.

Nu scheelt het ook in erg in welk land je dat ziet. Jij hebt het over Irak, Iran... daar is de situatie veel extremer dan in landen als Turkije en Marokko.
Dus jij gelooft in iets (of doe je dat nog niet ) waar je niet volledig achter staat?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:12:17 #37
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29810378
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:10 schreef Bupatih het volgende:
En sowieso...geloven in iemand / 'Hem' die je zelf nog nooit in levende lijve hebt gezien. !
Als je hem in levende lijve zou hebben gezien is het geen geloof meer, maar wetenschap.
Das nou juist geloof he... dat je het niet zeker weet en er dus ook niet in kan geloven. .
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:12:54 #38
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29810395
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:11 schreef Bupatih het volgende:

[..]

Dus jij gelooft in iets (of doe je dat nog niet ) waar je niet volledig achter staat?
En ik maar denken, hoe ga ik het in woorden zetten, kom jij met de perfecte zin
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:10 #39
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29810397
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:11 schreef Bupatih het volgende:

[..]

quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 13:47 schreef BVO het volgende:
Ik ben zelf totaal niet gelovig opgevoed en ook niet gelovig, al kan je toch wel wat leren van sommige geloven en vind ik bijv. de Islam toch ook een mooi geloof en heb ik respect voor de mensen en hoe ze hun geloof uitoefenen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:41 #40
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810415
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:12 schreef BVO het volgende:

[..]

Als je hem in levende lijve zou hebben gezien is het geen geloof meer, maar wetenschap.
Das nou juist geloof he... dat je het niet zeker weet en er dus ook niet in kan geloven. .
Precies. Daarom vind ik het ook weird dat miljoenen mensen kracht putten uit iets of iemand die ze nog nooit hebben gezien.
Kom op, zeg

Zelf nadenken is een mooi goed. Gebruik dat dan ook nuttig
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:13:43 #41
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29810417
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:13 schreef BVO het volgende:

[..]

[..]
Je hebt zelf gezegd dat je Islamitisch gaat worden
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:14:13 #42
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810428
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:13 schreef BVO het volgende:

[..]

[..]
Maar je wilt toch moslim worden?
Dat betekent toch dat je achter dat geloof staat?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:14:13 #43
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29810429
Ow, jullie discussieren over het geloof.

*meldt.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:14:43 #44
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810437
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:12 schreef Dizer het volgende:

[..]

En ik maar denken, hoe ga ik het in woorden zetten, kom jij met de perfecte zin
Het is een gave, Dizer.

Van God.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:15:02 #45
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810449
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:14 schreef Christine het volgende:
Ow, jullie discussieren over het geloof.

*meldt.
hosti d'r bij?
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:15:27 #46
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_29810466
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:13 schreef Dizer het volgende:

[..]

Je hebt zelf gezegd dat je Islamitisch gaat worden
Nee hoor. . Ik vind het een boeiend geloof en vind de basis ervan ook mooi en respectvol. Ik heb echter niks met "een God" ofzo, aangezien ik daar niet in geloof.
Het enige dat ik zeg, is dat de Islam niet zozeer geassocieerd moet worden met onderdrukking en terrorisme, maar de "echte" Islam staat voor respect en verbroedering met je medemens.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:16:49 #47
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29810497
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:15 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee hoor. . Ik vind het een boeiend geloof en vind de basis ervan ook mooi en respectvol. Ik heb echter niks met "een God" ofzo, aangezien ik daar niet in geloof.
Het enige dat ik zeg, is dat de Islam niet zozeer geassocieerd moet worden met onderdrukking en terrorisme, maar de "echte" Islam staat voor respect en verbroedering met je medemens.
Je hebt geluk dat ik dus geen tijd en zin heb om 454 topics door te spitten om te quoten dat JIJ hebt gezegd dat je Isalmitisch wil worden
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:16:49 #48
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810498
quote:

[..]

Ja, de echte ja. (Maar dat is bij het christendom ook, volgens mij. Respect, verbroedering, bladiebla..)
Maar die is haast niet meer te vinden.
En zijn namelijk zoveel vertakkingen bijgekomen de laatste eeuwen.....
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:17:10 #49
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_29810514
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 14:15 schreef Bupatih het volgende:

[..]

hosti d'r bij?
Graag, dan doe ik wat wijwater bij de wijn.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:17:55 #50
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_29810531
quote:

maar de "echte" Islam staat voor respect en verbroedering met je medemens.
En dan nog....
Kom je weer op een eerder punt uit van mij:
Wáárom hebben mensen een geloof nodig om die basis te kunnen 'respecteren' en na te volgen?
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')