Klinkt allemaal heel logsich....Knut was je positieve 'trigger' die bepaalde negatieve gedachten om heeft weten te buigen, waarschijnlijk zonder dat hij het zelf door had.... Dat hij je niet veroordeelde dat is denk het beste wat hij bij jou heeft gedaan...begrip tonen en een manier weten te vinden om ermee om te gaan......quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Silmarwen het volgende:
Nou het heeft vooral geholpen dat Knut mij niet verooordeelde. Hij zei niet steeds "doe dat nou niet" Bovendien ging alles toen ineens lekker en had ik het gevoel de controle terug te hebben dus niet eten werd minder belangrijk eigenlijk. Ik werd weer positief en vrolijker. Heel gek
Ik zou me bij zoiets echt niet blij voelen, stel je voor de relatie valt wat tegen. Zou jij er een eind aan durven te maken?quote:Op donderdag 1 september 2005 10:50 schreef Ami80 het volgende:
Na anderhalve maand dusHoewel ik toen al wel een vermoeden had. Haar eetstoornis begon vorm te nemen net voordat het 'aan' ging.
Wat het met me deed? Blijdschap dat ze me in vertrouwen nam, want ik wist dat er iets scheef zat en het beestje had nu een naam. Maar ook bezorgdheid natuurlijk, want de toekomst van jezelf, die van je vriendin, en die van ons samen werd een stuk onzekerder.
Hoe was dat dan bij jullie als 'supertrio'?
Daar denk je al aan op het monent dat je een relatie aangaat?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:01 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Ik zou me bij zoiets echt niet blij voelen, stel je voor de relatie valt wat tegen. Zou jij er een eind aan durven te maken?
Nee, dat zou ik niet durven, maar gelukkig is dat ook niet aan de orde. Weet je..., zolang er hoop is op herstel kan ik de hele wereld aan. Ik weet dat we bij elkaar passen. Maar je hebt gelijk als je vermoedt dat zoiets je relatie nogal op de kop zet: het is niet zo onbezorgd als het hoort te zijn, het is moeilijk een evenwichtige relatie op te bouwen. We hebben ook niet echt een basis gelegd of zo. Maar aan de andere kant zijn er weinig stellen die in zo'n korte tijd al zo'n diepe band met elkaar hebben.quote:Op donderdag 1 september 2005 11:01 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik zou me bij zoiets echt niet blij voelen, stel je voor de relatie valt wat tegen. Zou jij er een eind aan durven te maken?
Hoe gaat het met jou nu? Nog nieuwe ontwikkelingen?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:15 schreef NoXxa het volgende:
[..]
Hey ami,
Interesant verhaal wat je daar verteld. Ik zit op het moment met een vergelijkbaar dilemma. Mijn vriedin heeft ook een eetstoornis. Daar zijn we nu beide wel uit. Ze heeft ook zelf wel het ziekte inzicht dat er iets aan de hand is. Waardoor ze dus veel minder gaat eten, laxantia gebruikt en overdreven veel sporten. Dit is niet continu maar gaat bij vlagen. Soms voelt ze zich prima en is er geen wolkje aan de hemel. Maar zo kan ze van de ene op de andere dag overslaan, en zich compleet ongelukkig voelen.
quote:Op donderdag 1 september 2005 11:15 schreef CleeJee het volgende:
[..]
Daar denk je al aan op het monent dat je een relatie aangaat?![]()
Goeie opmerkingen. Ik weet dat het zwaar gaat worden, maar het besef dat ze zo nu en dan minder behoefte aan me zal hebben is in elk geval wel een eye-opener. Kan ik me vast op voorbereiden. Weet je dat uit ervaring met die vriendin van je?quote:Op donderdag 1 september 2005 12:32 schreef CleeJee het volgende:
Als je informatie aan haar vraagt, lijkt het me belangrijk dat je benadrukt dat die info bedoeld is om haar beter te kunnen begrijpen, er optimaal voor haar te kunnen zijn én omdat je je dan minder hulpeloos voelt.
Tijdens de behandeling zal ze tot hoge hoogten gaan komen en door diepe dallen moeten kruipen....ze zal ook witte (aantrekkende) en zwarte (afstotende) periodes gaan kennen...en dat zal voor jou heel zwaar zijn denk ik!
Tuurlijk denk je wel eens van 'waar ben ik aan begonnen', temeer omdat ik in het begin niet wist waar de stoornis ons naar toe zou brengen. Maar ook als ik dat wel geweten had was ik ervoor gegaan. Aan 'houden van' doe je niksquote:Op donderdag 1 september 2005 12:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Na een paar maanden kan dat toch het geval zijn, ik bedoelde ook niet dat je om zo'n reden geen relatie met iemand zou moeten beginnen. Maar als je daar, na een een tijdje in de relatie, achter komt..
Dan ben je er 100% voor die persoon!!! En gooi je al je liefde in de strijd om die persoon te helpen!quote:Op donderdag 1 september 2005 12:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
![]()
Na een paar maanden kan dat toch het geval zijn, ik bedoelde ook niet dat je om zo'n reden geen relatie met iemand zou moeten beginnen. Maar als je daar, na een een tijdje in de relatie, achter komt..
Niets, en dan weet ik genoeg.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:01 schreef CleeJee het volgende:
Nee, dat is zkeer niet goed...juist als ze alleen is kan ze doen wat ze wil, geen controle, en is er niemand als zij iemand nodig heeft....volledige opname lijkt mij dat ook het beste...
Hoezo gaat het slecht precies? Wat vertelde ze allemaal?
Sorry, maar dat zegt mijn vriendin ook. Ik wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt hoor, maar ik denk dat elke eetstoornis erg is. En of het dragelijk is, dat hangt af van hoe je er zelf mee om kunt gaan.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:55 schreef Esto het volgende:
Maar zo erg is het niet bij mij als ik hier die verhalen van andere lees...
Oh.. Dank jequote:Op donderdag 1 september 2005 16:58 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat zegt mijn vriendin ook.
Mag ik trouwens opmerken dat je wel heel mooi bent? Heb gespiekt in je fotoboek
Ik moet ami80 gelijk geven hier in. Je ziet er leuk uit idd.quote:Op donderdag 1 september 2005 16:58 schreef Ami80 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat zegt mijn vriendin ook. Ik wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt hoor, maar ik denk dat elke eetstoornis erg is. En of het dragelijk is, dat hangt af van hoe je er zelf mee om kunt gaan.
Mag ik trouwens opmerken dat je wel heel mooi bent? Heb gespiekt in je fotoboek
Het zijn bij jou dus meer vreetbuien die de kop op steken/staken en daarna uit schaamte alles er zo snel mogelijk weer uit willen gooien....quote:Op donderdag 1 september 2005 16:55 schreef Esto het volgende:
Bij mij?
Het kwam voort uit een depressie. Groot minderwaardigheidscomplex en ik ben niet een van de slankste. Meestal eet ik heel erg weinig, of haast niets. Maar als ik stress heb of me ergens op af moet reageren doe ik dat o.a. door me vol te proppen, maar daar krijg ik 15 á 30 min. later spijt van en probeer ik het uit te kotsen, wat niet altijd lukt.....
Dat zei ik ook altijd. Maar hoor wat je zegt. Dat is wél erg. Jij vind jezelf misschien niet ernstig/belangrijk genoeg, maar zo'n leven dat gun je toch niemand? Waarom jezelf dan wel?quote:Op donderdag 1 september 2005 16:55 schreef Esto het volgende:
Bij mij?
Het kwam voort uit een depressie. Groot minderwaardigheidscomplex en ik ben niet een van de slankste. Meestal eet ik heel erg weinig, of haast niets. Maar als ik stress heb of me ergens op af moet reageren doe ik dat o.a. door me vol te proppen, maar daar krijg ik 15 á 30 min. later spijt van en probeer ik het uit te kotsen, wat niet altijd lukt.....
Zo leven gun ik niemand anders nee. Maar mezelf wel omdat ik periodes heb dat ik mezelf zó haat, door allerlei dingen. Als ik andere mensen zie vind ik altijd dat ze beter en mooier etc. zijn dan ikzelf.quote:Op donderdag 1 september 2005 17:17 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat zei ik ook altijd. Maar hoor wat je zegt. Dat is wél erg. Jij vind jezelf misschien niet ernstig/belangrijk genoeg, maar zo'n leven dat gun je toch niemand? Waarom jezelf dan wel?
Therapie is dé oplossing. Want ik geloof niet dat jij zo'n naar persoon bent dat je dit verdient, en dat moet jij ook gaan geloven.quote:Op donderdag 1 september 2005 17:29 schreef Esto het volgende:
[..]
Zo leven gun ik niemand anders nee. Maar mezelf wel omdat ik periodes heb dat ik mezelf zó haat, door allerlei dingen. Als ik andere mensen zie vind ik altijd dat ze beter en mooier etc. zijn dan ikzelf.
Misschien zijn die vreetbuien een soort zelfstraffing waar ik later weer spijt van krijg. Net zoals als krassen zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |