abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30330808
nou mijn vrije deel is zeker wel meer dan 1200 euro...en heb het ook opgevraagd
pi_30344584
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:14 schreef realray het volgende:
Ter info (bron website eerste kamer)

Het voorstel is op 30 juni 2005 met algemene stemmen aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste-Kamercommissie voor Financiën heeft op 6 september 2005 het blanco eindverslag uitgebracht. Het voorstel wordt 13 september 2005 als hamerstuk afgedaan.
en dat is in begrijpelijke taal? Dat het goedgekeurd is?
  woensdag 7 september 2005 @ 09:16:24 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_30344638
Als ik het goed heb wel. Hamerstuk betekent zonder verdere discussie bekrachtigen.

Van de eerste kamer site:
quote:
Hamerstuk
Een hamerstuk is een wetsvoorstel waarover niemand het woord wenst te voeren en dat zonder stemming door de kamer wordt aanvaard.

Wetsvoorstellen waarover alleen een blanco eindverslag is uitgebracht, worden als hamerstuk afgehandeld.

In principe mag er geen debat meer worden gehouden. Bewindslieden worden dan ook niet uitgenodigd de openbare behandeling van wetsvoorstellen die als hamerstuk worden afgedaan, bij te wonen.
pi_30390058
Ik ben ook benieuwd naar het effect van deze maatregel.

Zelf vraag ik het geld (zo'n 3000 euro) wel op, omdat je tegenwoordig meer rente krijgt op bijvoorbeeld een internetspaarrekening. Bij de ASN krijg ik nu 4%, tegen een schamele 2,3% op de spaarloonrekening. En aangezien ik met dit geld erbij niet tegen de vermogensgrens aanzit, lijkt het mij dat ik er meer aan kan verdienen. Het bruto/nettovoordeel is al binnen.
  vrijdag 9 september 2005 @ 09:16:14 #180
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_30411971
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:25 schreef Mordechai het volgende:

[..]

En dan vooral met z'n allen dit soort berichten blijven posten... Wat een ieder met zijn geld doet moet hij of zij zelf weten maar als iedereen gaat aangeven dat men dit geld toch niet gaat gebruiken dan zal een eerste kamer dit voorstel nooit goedkeuren... Denk eens na: de banken dienen nu even 4,2 miljard uit te keren terwijl men aangeeft dat men er toch niets mee gaat doen. Wanneer ik deze beslissing zou moeten nemen zou ik denken laat dat geld maar lekker bij de banken geparkeerd staan zodat zij hier de economie mee kunnen stimuleren...
Stel dat het meeste geld op spaarrekeningen terechtkomt. Dan nog is de maatregel niet zinloos.

Ik neem aan dat Balky en Zalm zelf al bedacht hebben, dat de burger het vrijgevallen spaarloon niet deze maand al gaan inleveren bij de MediaMarkt. Het effect komt op de iets langere termijn:

Dat komt door het 'vermogenseffect'; wat ongeveer inhoudt, dat als je meer geld achter de hand hebt, je je geld gemakkelijke uitgeeft.

Het idee is dat je je rijker voelt als het geld op je spaarrekening staat ipv op een geblokkeerde rekening.
and then?
pi_30414492
Ik heb vorige week vrijdag het formulier met het verzoek om mijn spaarloon over te maken ingestuurd naar de ABN Bank.

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor de poen op mijn rekening verschijnt?
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:16:44 #182
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30415049
Hoe gaat het eigenlijk als je van werkgever verandert bent en je bij je huidige werkgever niet deelneemt aan de spaarloon regeling, maar bij je oude werkgever wel?

Geldt de regeling dan ook nog?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30415236
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:16 schreef avotar het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk als je van werkgever verandert bent en je bij je huidige werkgever niet deelneemt aan de spaarloon regeling, maar bij je oude werkgever wel?

Geldt de regeling dan ook nog?
Ja.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:31:06 #184
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_30415511
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja.
mooi.. ga ik het toch nog maar eens proberen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_30427258
Het stond vandaag op mijn rekening, ruim 3400 euro
pi_30428234
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:14 schreef DrXLTrouble het volgende:
Het stond vandaag op mijn rekening, ruim 3400 euro
En wanneer heb je het formulier verzonden naar de bank?
pi_30428477
Vorige week zaterdag het formulier ingeleverd bij de Rabobank, en vandaag stond het geld op mijn rekening

Rabobank
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_30428919
Damned.. ik heb normaal ook Rabobank maar de Spaarloonregeling loopt via de ABN.

Ik wil mijn poennn!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:22:00 #189
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30429022
Postbank doet het niet uit zichzelf he? Daar dien je geloof ik formulieren voor aan te vragen. ASR doet helemaal moelijk. Hier moet je een overboekingslijn bellen en aangeven hoeveel je overgemaakt wilt hebben. Aangezien ik bij hen niet meer spaar heb ik geen flauw idee hoeveel er op die rekening staat. En het rekeningoverzicht zelf met rente krijg je pas na 31 december...
Proud Powerpauper
pi_30429679
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 17:51 schreef Antarcticas het volgende:

[..]

En wanneer heb je het formulier verzonden naar de bank?
Gisteren, via de huispost omdat ons bedrijf (Unilever) een eigen bank heeft.
Het is dus niet vergelijkbaar met andere banken.
pi_30430349
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 18:22 schreef Nuek het volgende:
Postbank doet het niet uit zichzelf he? Daar dien je geloof ik formulieren voor aan te vragen.
Die kun je gewoon van de site afhalen

]
pi_30477087
Iemand al wat ontvangen van NN? Heb het vorige week maandag opgevraagd...

Update: Duurde dus precies een week, het is binnen

[ Bericht 50% gewijzigd door ThAzOnE op 12-09-2005 18:37:21 ]
pi_30537679
Iemand al geld ontvangen van Centraal Beheer? Ik zag dat vrijdag al geld overgeboekt was van mijn spaarloonrekening, maar er is nog niets bijgeschreven op mijn tegenrekening bij de Rabobank...
pi_30539609
Ik heb de afgelopen 3 jaar ook 3 verschillende werkgevers gehad, moet ik toch langzaam eens gaan kijken wat ik bij elkaar gespaard heb.

Dus als ik het goed begrijp: als ik niets doe, dan krijg ik ook niets. Moet je zelf aanvragen allemaal.
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:49:23 #195
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30539668

En waar blijft mijn spaarloon, stomme *&#(*&%$ ABN?

Op 30 augustus stuur ik een briefje naar het lokale kantoor waar de spaarloonregeling loopt.
Daarna lees ik dat een formulier bij de site van de ABN-Amro moet downloaden, en het dan naar Amsterdam sturen.
Ook dat heb ik gedaan, op 3 september.

Drie keer raden of ik al iets gezien heb.
Niet eens een ontvangstbevestiging.

Ik had altijd best een positief beeld van de ABN-Amro, maar na dit gedoe: laat maar.

Ik wil gewoon mijn geld!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30539728
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:47 schreef Koningin het volgende:

Dus als ik het goed begrijp: als ik niets doe, dan krijg ik ook niets. Moet je zelf aanvragen allemaal.
Ja en dat is wel zo logisch, uiteraard, dat je het zelf moet aanvragen
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:00:31 #197
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_30539951
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Vanuit de bank geredeneerd wel. Maar het schiet wel een beetje het doel van de regeling voorbij, zo van ineens veel geld in the pocket om lekker uit te geven. Als je er zelf allerlei toeren voor moet uithalen om het in handen te krijgen.
Ik geloof niet dat de wetgever dit bedoeld heeft!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_30540061
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:00 schreef Icaä het volgende:

[..]

Vanuit de bank geredeneerd wel. Maar het schiet wel een beetje het doel van de regeling voorbij, zo van ineens veel geld in the pocket om lekker uit te geven. Als je er zelf allerlei toeren voor moet uithalen om het in handen te krijgen.
Ik geloof niet dat de wetgever dit bedoeld heeft!
Het heeft niet zo heel veel met de bank te maken als wel met feit dat spaarloonbedragen vrijgesteld zijn van vermogensrendementsheffing. Het is dus logisch dat jij als klant moet aangeven of je het wilt hebben of niet. Jij bent namelijk de enige die kan beoordelen of je boven de vrijstellingen uitkomt
pi_30540772
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

OK, dan ga ik het eens nakijken van de afgelopen 3 jaar.
We zijn nl. hard toe aan een nieuwe badkamer.....
pi_30547258
Voor de mensen die ook ABN hebben, ik heb het formulier 2 september opgestuurd en vond het ook al erg lang duren. Heb ze dus gebeld en ze zeiden dat ze het binnen 10 werkdagen overmaken. Vandaag is werkdag zeven dus uiterlijk vrijdag zou ik het moeten hebben. En jij dus ook Icaa..

Wordt vervolgd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')