Melatonine is een hormoon en het is volgens mij nog niet bewezen dat het bij mensen hetzelfde werkt als bij dieren (zoals jij het omschrijft).quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:28 schreef Angel20 het volgende:
het is nml een lichaamseigen stof, die aangemaakt word door de pijnappelklier.
"Bij een normaal slaapritme wordt er bij het invallen van de avond als het donker wordt, een puls melatonine afgegeven. Deze zorgt ervoor dat je slaperig wordt en daardoor volgt er eigenlijk een natuurlijk proces tot inslapen als we naar bed gaan. Door kunstlicht, laat opblijven, TV kijken en wisselende slaaptijden kan dit proces minder goed werken waardoor het inslapen niet optimaal is. Het nemen van een tablet melatonine net voor het slapen gaan, kan dan helpen voor een goede nachtrust"
dus tis niet echt een 'officieel' slaapmiddel.
niemand ervaringen??
Misschien moet je eens denken om naar de dokter te gaan? 2 jaar lang slaappillen nemen, klinkt heel gezondquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:35 schreef highworker het volgende:
Mijn vriendin en ik gebruiken Melatonine Forte bijna dagelijks, het is een homeopatisch middel dat helpt bij het slapen, je wordt er niet slaperig van. Maar we slapen er wel vaster door.
Gebruiken het nu zo'n 2 jaar, en tot nu toe erg positief
lees hier maar eens:
http://www.melatonine.nl/
Zoals gezegd, het zijn geen slaappillen..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:48 schreef harlingen het volgende:
[..]
Misschien moet je eens denken om naar de dokter te gaan? 2 jaar lang slaappillen nemen, klinkt heel gezond![]()
Mijn slaapkamer is ook studeer/TV kamer, slaap perfect trouwens.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:26 schreef Verstreujem het volgende:
en richt het niet in als werk/tv-kamer.
dat wordt lastig; heb één kamer als woon/eet/slaap/studeer/speel-kamer voor 3 personenquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:26 schreef Verstreujem het volgende:
Sowieso een regelmatig slaap/waakpatroon wil nog wel eens helpen om beter te slapen. Zorg er ook voor dat je je slaapkamer ook alleen voor slapen gebruikt, en richt het niet in als werk/tv-kamer.
Zal eens een linkje erbij zoeken waar nog meer (niet-farmaceutische) maatregelen staan
edit: linkje
Inderdaad, HET ZIJN DUS GEEN SLAAPPILLEN, dus het is niet verslavend etc. etc.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:48 schreef highworker het volgende:
[..]
Zoals gezegd, het zijn geen slaappillen..
Ik ben dus een aantal jaren geleden bij de Hans Berger kliniek in Breda een week getest. Hierbij werd 's avonds elk uur speeksel afgenomen om te kijken of melatonine al was aangemaakt door mn lichaam. Bij een normaal persoon begint dat rond 8 uur. Bij mij echter pas rond 3 uur 's nachts. Tijdens de tests mocht ik geen tv kijken e.d. maar moest ik rustig op bed gaan liggen dus kunstmatig licht had geen invloed op de test.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:28 schreef Angel20 het volgende:
het is nml een lichaamseigen stof, die aangemaakt word door de pijnappelklier.
"Bij een normaal slaapritme wordt er bij het invallen van de avond als het donker wordt, een puls melatonine afgegeven. Deze zorgt ervoor dat je slaperig wordt en daardoor volgt er eigenlijk een natuurlijk proces tot inslapen als we naar bed gaan. Door kunstlicht, laat opblijven, TV kijken en wisselende slaaptijden kan dit proces minder goed werken waardoor het inslapen niet optimaal is. Het nemen van een tablet melatonine net voor het slapen gaan, kan dan helpen voor een goede nachtrust"
dus tis niet echt een 'officieel' slaapmiddel.
niemand ervaringen??
Grappig. Een paar jaar terug was het nog wel in grotere doseringen bij de drogist verkrijgbaar. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel ik toen slikte. Nadat het uit de handel werd genomen, heb ik een tijdlang melaTOMAtine geslikt: daar zou 0,1 mg natuurlijke melatonine inzitten. Ik vond het niks en ook veel te duur.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:25 schreef Silven het volgende:
Die melatonine van het kruidvat waar jij het over hebt is heel zwak. Heb ze zelf gehad tot ik van 5 voor 1 nacht niks meer merkte. Nu heb ik de echte melatonine van de apotheker ( anderhalve MG per tablet) waarvan ik er 2 in moet nemen voor het slapen. Dingen werken als een trein.![]()
Die melaTOMAtine heb ik ook gehad. Met die ranzige tomaten smaak.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 18:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Grappig. Een paar jaar terug was het nog wel in grotere doseringen bij de drogist verkrijgbaar. Ik kan me niet meer herinneren hoeveel ik toen slikte. Nadat het uit de handel werd genomen, heb ik een tijdlang melaTOMAtine geslikt: daar zou 0,1 mg natuurlijke melatonine inzitten. Ik vond het niks en ook veel te duur.
Nu ben ik dus weer aan de 'pure' melatonine en ik ben zomaar ergens begonnen met de dosering. En wonderwel, die 0,5 doet bij mij gewoon de ogen dichtvallen... Mits ik het op tijd neem (9 uur 's avonds) en mits ik in bed lig ruim voordat de luiken dreigen dicht te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |