abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32143700
quote:
Op donderdag 10 november 2005 03:25 schreef sig000 het volgende:

Ik kon 't niet laten om nog een foto te plaatsen.

[afbeelding]
Wat een lekker koppie

ik moet mijn kereltje ook maar weer eens op de foto zetten, hij verandert elke keer weer, dat is het leuke van een jong paard.

De heropvoeding heeft trouwens wel effect, hij gedroeg zich vorige week echt voorbeeldig bij de smid
Ik was toch wel trots hoor.

Gelukkig zijn het bij mij op stal niet zulke zeikerds als het om hoefijzers gaat, of zonder deken buiten zetten. Ik maak ze ook geregeld duidelijk dat ze best met suggesties mogen komen, maar dat het mijn paard is en ik uiteindelijk beslis.
Ook al ben ik het ook niet altijd eens met hun beslissingen, ik laat hun ook in hun waarde
  donderdag 10 november 2005 @ 16:41:18 #202
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_32151979
quote:
Op donderdag 10 november 2005 08:30 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Hobje... wat een kanjer is het he? Ik mail je strakjes wel even, wil je ff iets vertellen!
Ok ben benieuwd
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_32256564
Hobje... ik krijg de mail steeds terug. Welk mailadres moet ik gebruiken?

Door nogal wat problemen is Treas al zo'n 3 maanden niet meer van mij.
Tenminste... ik doe haar gewoon, ik betaal verzekering, voer, hoefsmid, stal, alles...
Alleen heb ik een aankoopbedrag voor haar gehad.
En de persoon van wie ze nu is verkoopt haar dus niet. Alleen IK mag haar terugkopen. Hij heeft zelfs beslag op haar laten leggen door zichzelf bij de rechter.

Waarom? Omdat mijn ex (vriendelijke Manuel uit mijn onderschrift) haar graag wil weghalen, hij heeft het al 1 keer geprobeerd.
En gezien ze niet van mij is en er beslag op is gelegd mag ze dus niet zomaar verkocht worden door een ander!!

Maar goed, ik dwaal af.
De persoon in kwestie vond de stal waar Treas nu staat niet goed genoeg meer voor Treas. We zitten gewoon straks met het veulen en met het bevallen. En dat gaat hier gewoon heel moeilijk. De bak blijft te zwaar om Treas de laatste 2 maanden beweging in te geven, ze staan dan nog niet op het land. Dus... we moesten wat anders.

En afgelopen zaterdag hebben we de perfecte plek gevonden. Ze gaat er binnenkort heen en dan vanaf maart in een bevallingsstal. Mama Treas mag met 2 andere drachtige merries op het land en als de veulens geboren zijn (allemaal in mei uitgerekend) dan kunnen ze met zijn zessen het land op!

Verder begint ze goed dik te worden. Ze zit nu al op 142 dagen. Dus... nog maar 198 te gaan! We zitten bijna op de helft

Gisteren (zondag) dacht ik het veulen te voelen bewegen na het rijden. Weet niet voor 100% zeker of het het veulen was...
pi_32258021
Je ex wil je paard inpikken?
pi_32258102
uhuh, maar goed, hij is nu een beetje voor het blok gezet bij de deurwaarder en eerdaags zal de rechter ook nog bij hem gaan aankloppen
HEERLIJK...
pi_32258504
Lekkere ex... goed dat je hem zo aanpakt!
pi_32267548
Het paard van een stalgenoot waar ik al eerder over schreef is vanmiddag op de foto gezet, diagnose: OCD en spat.
Advies van de DA: gewoon blijven rijden, het paard heeft er geen last van, ook de buigproef kwam hij goed door!

Gisteren heb ik een lesje parelli gehad, en dat ging eigenlijk best goed met walter. Het is eigenlijk een heel lief en gevoelig paard, als ie oplet dan
pi_32310955
Hallo Allemaal,
Ik heb ff een vraagje.....
Ik ben sinds een paar maanden na 2 jaar weer begonnen met mijn grote hoppy, paardrijden. Nu zit ik er serieus over na te denken om een eigen D/E-pony of klein paard aan te schaffen, en of dit financieel haalbaar zou zijn. Voor 1000-5000 heb je al een goede pony. Ook heb ik al een goede manege gevonden, voor 225 euro per 4 weken word de stal uitgemest en gevoerd. Inclusief vele faciliteiten. Maar dit is natuurlijk nog lang niet alles. Weet iemand misschien wat de precieze bijkomende kosten zijn? Bijv. het bekappen van de hoeven, hoe duur is dat ongeveer per keer en om de hoeveel weken moet het worden bijgewerkt? Hoevaak per jaar het paard ontwormt moet worden. En zijn er nog andere kosten buiten het tuig?? Is het verplicht het paard te verzekeren, en hoe duur is dat dan. En evt. veeartskosten bij een gezond paard. Niet dat ik straks voor verassingen kom te staan.

Alvast bedankt!
Lindsey
pi_32313656
Bekappen kost mij 20 euro per keer, hoe vaak het precies moet gebeuren hangt natuurlijk van je paard af, maar reken op eens in de 6-8 weken.
Wormenkuur ook eens per 6-8 weken, kosten ongeveer 12 euro.
Verzekeren is niet verplicht, maar wel handig bij een duurder paard. Ik heb er zelf voor gekozen om het niet te doen.
5000 euro is een hele hoop geld, daar kun je ongeveer een topper voor kopen. Als je een paard koopt zou ik hem zeker laten keuren door de dierenarts.

Verder is het verstandig om de paardentandarts eens per jaar langs te laten komen.

Verder heb je onkosten aan dekjes, singels en meer van die onzin. Op een gegeven moment kun je het zo duur maken als je zelf wilt, maar ik zou in jouw geval ongeveer uitgaan van zo'n 300 euro per maand minimaal.
pi_32313948
Paardentandarts... controle is vaak gratis of je moet de voorrijkosten betalen. Een behandeling komt al snel op 50 euro.

Inenting minimaal 1 x per jaar.

Wormenkuur eens in de 6 tot 8 weken, zo'n 12 euro.

Bekappen, tussen de 20 en 30 euro.
Rondom beslaan zo'n 80 euro.

Verzekeren is niet verplicht. Kan wel makkelijk zijn als je spaarpot leeg is na aanschaf. Dan kan je daar de dierenartskosten van betalen.

Vergeet neit dat het gezondste paard ook ziek kan worden en daarna zo weer beter kan zijn. Vorig jaar had die van mij opeens slokdarmverstopping. Kosten... 300 euro, daarvoor en daarna niets aan het handje!

De 300 euro van Wendy'tje ben je al kwijt aan vaste kosten. 225 stal, je kantinekosten, wormenkuur en hoefsmid en eventueel je verzekering.

Dan heb ik het nog niet over de slijtage van dingen, lessen en eventueel wedstrijden willen rijden!
pi_32314954
Zelf zit ik op zo'n 200 euro per maand. Dat bedoel ik dus met dat je het zo duurt kunt maken als je zelf wilt, ik heb een eenvoudige stalling voor 90 euro per maand, daar komt nog hooi, stro, brok etc bij. Kantine hebben we niet, bijvoorbeeld.

Het hangt helemaal af van je eigen wensen.

Wedstrijden zijn wel iets om rekening mee te houden in je begroting, is erg duur!
pi_32315185
Maar goed, persoon hierboven schreef al over een manege. Daar hebben ze bijna altijd wel een kantine.
En ik denk dat als we de persoon van 300 euro per maand laten uitgaan, dan kan ie erg krap uitkomen. En ik zou niet willen dat iemand van zijn laatste geld een paard gaat nemen en dan de onkosten niet kan betalen als er wat gebeurd...
beter teveel rekenen dan te weinig...
pi_32315705
Mee eens!

Een meevaller is leuk, een tegenvaller is een probleem....
pi_32317443
Ok bedankt allemaal! Als ik ong. moet rekenen op 300 of iets meer, per maand dan zou dat voor mij haalbaar zijn. Wat is er nog meer belangrijk om te weten?! Hebben jullie misschien nog tips over van alles en nog wat!? Waar moet ik nog meer rekening mee houden? Ik woon zelf in Etten-Leur, vlak bij Breda en heb een leuke manege gevonden in Ruchpen, wat 14 km is, en best ver om elke dag naartoe te gaan. Weet iemand misschien nog een goede stal/manege in de omgeving van Breda?
Nogmaals bedankt allemaal!
pi_32317704
Ik zou als ik jou was ook eens zoeken op marktplaats.nl en speurders.nl naar stalling bij jou in de omgeving.

Mijn paard staat 5 minuten van mijn huis wat ik zelf wel ideaal vind.
pi_32321596
In Ruchphen weet ik wel wat stallen te vinden, maar kan je in Etten-Leur en Breda niets vinden? Vraag het eens na op www.bokt.nl
Dan vind je vast wel wat...
pi_32323829
We hebben een nieuw paard op stal, nu twee maanden denk ik. T paard was t eerste paard van die mensen, een 10 jarige ruin, ongekeurd gekocht... Nu zijn ze gister naar de DA geweeest omdat ie een positieve buigproef had, dus hebben ze foto's laten maken... Hoefkatrolontsteking fase 4 en de mensen van wie dat paard eerst was, willen m niet terug nemen :|
T was ook wel geen duur paard, maar t is toch erg lullig! Zij willen geen zenuwsnede doen, dus ik denk dat ze de methode van ADB gaan doen met speciaal beslag en medicijnen.
Maar ik blijf t een rotstreek vinden van de vorige eigenaars...
pi_32324414
Wettelijk gezien moeten de vorige eigenaars het dier volgens mij terugnemen. Dit valt onder verborgen gebreken. Maar er staat zeker niets op papier ofzo over de koop...?
pi_32334692
Leintjeuh, hoe lang hebben deze mensen het paard al?
Want nu ga je het juridische gedeelte in. Als je een aankoop doet dan ben je ook wettelijk verplicht het goed te bekijken op mankementen.
Ze hebben zelf nagelaten om het paard te laten keuren.

Indien de vorige eigenaren het wisten, dan zijn die ook fout omdat ze het hebben verzwegen.

Overigens, hoefkatrolontsteking was vroeger gelijk over uit sluit, maar tegenwoordig kan je met de juiste manier van rijden nog ver komen. Weet niet of ze al op www.hoefkatrol.com hebben gekeken, de site van Antoinne de Bodt. Ik heb daar toch heel wat wondertjes vandaan zien komen.

Overigens vaag... je koopt een paard ongekeurd, maar hij heeft een postitieve buigproef dus ga je naar de dierenarts.
Hij is niet gekeurd, waar komt die buigproef dan vandaan????
Heeft iemand die geen dierenarts of hoefsmid is die proef gedaan? Want het is de meest verraderlijke proef die er is. Je kan er elk paard op goed of afkeuren....
pi_32335853
Ze hebben het paard 2 maanden nu denk ik, hij liep kreupel dus heeft ze de dierenarts gebeld en die is wezen kijken nadat de smid zei dat t geen hoefzweer was. Er zijn 3 jaar geleden röntgenfoto's gemaakt van dat paard zn benen, en die waren 'schoon', daar was niks op te zien. Maar ik heb begrepen dat het paard de 3 jaar voordat mijn stalgenoot m kocht, nouwelijks aandacht heeft gehad, dus ik vraag me af of die mensen uberhaupt gemerkt hebben dat ie niet goed liep.
Maar het is haar eerste paard, en voor zover ik weet staan er echt helemaal niks vast op papier.
Is het zo belangrijk dat er wat vast staat over de koop?
pi_32336043
Ja, dat is zeker belangrijk. Dan heb je houvast, mondelinge afspraken zijn nogal makkelijk te ontkennen he. Als je dit echt juridisch wil gaan spelen kon dit nog wel eens een duur geintje worden, zonder garanties op een goede uitkomst.
pi_32336135
Ze willen het niet juridisch gaan spelen, het is een paard van 3000 euro en de proceskosten zullen veel hoger zijn dat de waarde van dat paard. Ze hebben besloten het paard te houden en anders te gaan rijden. Volgens mij willen ze de methode van Antoinne de Bodt proberen nu.
pi_32336367
Dat lijkt me een heel goed idee
Daar heb ik al goede verhalen over gelezen... gaan ze ook nog wat aan de hoeven zelf doen?
pi_32336471
Volgens mij krijgt t paard speciaal beslag....
pi_32336765
Dan zou ik wel tijd en geld steken in bijvoorbeeld een orthopedische smid, veel smeden denken dat ze wel speciaal beslag kunnen leggen, maar bakken er in de praktijk weinig van.

Zelfde verhaal met een fries bij ons op stal die op speciaal beslag staat....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')