abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29772207
quote:
Het spel begint als een vriend van je pa je verteld dat je pa vroeger altijd een grote boerderij had
gewild. Je pa had met zijn oude maat genaamd Takakura een boerderij gekocht, jammer genoeg
leefde je pa niet lang genoeg om deze boerderij te onderhouden. Nu wil jij natuurlijk je pa niet
teleurstellen en zal jij proberen de boerderij te onderhouden.

De bedoeling is om winst te maken, aan het begin heb je alleen een koe en 3000 credits,
hiermee moet je rond zien te komen. Gelukkig kun je van alles doen om meer geld in het laadje te krijgen,
de koe kun je melken, deze melk kun je zelf opdrinken maar natuurlijk ook verkopen. Je kunt kippen
kopen, deze leggen eieren die je ook weer kunt verkopen, alle dieren die op je boerderij
rondlopen moet je goed onderhouden, zo moet je ervoor zorgen dat ze op tijd eten krijgen. Natuurlijk zijn
dieren niet het enigste waar je geld aan kan verdienen.

Elke boer heeft grote stukken land, en wat doet een boer daarmee? Op deze stukken grond
verbouwd hij natuurlijk allerlei gewassen, hierbij moet je wel opletten, want meloenen zullen in de
winter niet groeien. Deze gewassen zul je elke dag water moeten geven anders gaat alles dood,
is de groente/fruit rijp dan kun je het oogsten en weer verkopen.

Wat kun je met al het verdiende geld eigenlijk doen? Je kunt nieuwe dieren kopen, gewassen of
gereedschap om het werk te verlichten. Hoe kom je hier dan aan, zaadjes kun je bijvoorbeeld van
een andere boer kopen. Het aanschaffen van gereedschap en dieren gaat via Takakura, je gaat
naar hem toe, je bladert door een catalogus en kiest het dier wat je wilt, enkele dagen daarna komt
hij het beest op je boerderij brengen!

Als je denkt dat je in Harvest Moon: A Wonderful Life alleen maar bezig bent met je gewassen en
je dieren, dan heb je het goed mis. Liefde speelt ook een grote rol, in de vallei lopen drie
verschillende vrouwen rond die je vrouw kunnen worden. De keuze ligt bij jou, heb je een oogje op
iemand laten vallen dan zal je haar hart moeten veroveren, je kunt haar cadeautjes en bloemen
geven. Is dit gelukt, dan zal er snel een trouwerij in de vallei zijn en daarna een baby. Dit betekend
wel dat je minder tijd zal hebben voor je boerderij, je kind zal aandacht nodig hebben anders zal hij
later de vallei verlaten in plaats van de boerderij overnemen.

Laat ik het nu over de gameplay gaan hebben van Harvest Moon: A Wonderful Life, de meeste
zullen denken dat het snel gaat vervelen, steeds maar weer je dieren eten geven, je gewassen
water geven en oogsten, het lijkt saai dat geef ik toe. Toch geeft het veel voldoening als je een
plantje weer een stukje ziet groeien, of nadat je een stier hebt gekocht en kleine koetjes ter aarde
worden gezet. Het contact met de andere bewoners heeft verder weinig invloed op het spel, dit
had wel een stuk beter mogen zijn.

De graphics in Harvest Moon: A Wonderful Life zijn niet heel spectaculair, de objecten in het spel
zijn erg eenvoudig daar en tegen is het water wel mooi gedaan. Wat ook mooi is, de overgang van
een seizoen naar een nieuw seizoen. Maar geef toe, in zulk soort spellen staat de gameplay
voorop en zijn graphics niet echt belangrijk.

Het geluid in Harvest Moon: A Wonderful Life is niet heel erg denderend, de vrolijke muziek die
je hoort tijdens het spelen zal niet gaan vervelen. De beesten maken maar een paar geluidjes en de
characters die je in de vallei tegenkomt kramen vreemde geluiden uit. Het spel is ook te linken met
Friends of Mineral town (GBA), als je dit tot je beschikking hebt kun je de muziek veranderen.

Harvest Moon: A Wonderful Life is erg verslavend mits het je blijft boeien. Vond je de vorige
Harvast Moon games niks, dan kun je deze game nu ook beter in de winkel laten liggen, want veel
is er niet veranderd. Als Natsume sommige dingen iets beter had uitgewerkt, dan was dit een hele
goede game geweest! Toch zal dit spel menig gamer blijven interesseren. Probeer het gewoon
eens!
Screenshots:

Hier nog een link met allerlei faqs over Harvest moon: A Wonderful Life:
http://www.gamefaqs.com/console/gamecube/game/582288.html

Zo dames en heren, een nieuw HM deel

[ Bericht 3% gewijzigd door Cici op 19-08-2005 02:40:35 ]
pi_29772303
Sorry voor de saaie topic titel.
Inspiratieloos op dit moment.

vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:12:54 #3
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_29773222
binnenkort ook voor op de DS of vertel ik nu oud nieuws ??
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:35:28 #4
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29773374
Hmmm.. ik spreek geen spaans/
pi_29775230
Wordt de nieuwe HM voor op de DS een heel nieuw verhaal, of wordt het een oud verhaal in een nieuw jasje?
B(i.t.c.h.). I(n). T(otal). C(ontrol of). H(erself).
~met dank aan Trancethrust
pi_29776177
Vandaag ga ik HM halen, gisteren - na een kwartier gewacht te hebben - 'zat de game nog bij de nieuwe lading'

edit:

Ben nu nog van het nadruipen van de kilometers fietsen in de regen naar de intertoys

Nu maar gaan spelen!

[ Bericht 59% gewijzigd door Doppertje op 19-08-2005 15:11:16 ]
pi_29785714
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 08:35 schreef n00cL30n het volgende:
Hmmm.. ik spreek geen spaans/
???
pi_29785737
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:35 schreef CcCcCharmed het volgende:
Wordt de nieuwe HM voor op de DS een heel nieuw verhaal, of wordt het een oud verhaal in een nieuw jasje?
Komt het niet allemaal op hetzelfde neer? Het spel?
pi_29785768
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:09 schreef Doppertje het volgende:
Vandaag ga ik HM halen, gisteren - na een kwartier gewacht te hebben - 'zat de game nog bij de nieuwe lading'

edit:

Ben nu nog van het nadruipen van de kilometers fietsen in de regen naar de intertoys

Nu maar gaan spelen!
Succes ermee
pi_29786005
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 10:35 schreef CcCcCharmed het volgende:
Het worden iig de gba graphics, ik neem aan het zelfde oude verhaal dat je een boerderij erft etc, alleen de functies en het dorpje zijn elke keer anders heh...
pi_29786042
Dat bedoel ik

Ik ga weer offline, doeidoei
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:32:23 #12
20925 n00cL30n
..::RSTRCTD::..
pi_29786150
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 16:18 schreef Cici het volgende:

[..]

???
geen japans dus... (Dat zag ik in de screenshots namelijk)

Wil wel begrijpen wat ik speel.. Engels is dus een minimale .
pi_29804185
Dat waren ook originele sreenshots, dus in het Japans.
pi_29849001
Ik bedoelde eigenlijk, of er nog echt een nieuw verhaal werd bedacht.

Kon bijvoorbeeld ook dat ze een oude Harvest Moon uit de kast zouden trekken(bijvoorbeeld FoMT) en daar wat dingen bij gooiden, zoals nieuwe mini-games maar dat je dan het touch-screen kan gebruiken.
pi_29850271
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:15 schreef CcCcCharmed het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk, of er nog echt een nieuw verhaal werd bedacht.

Kon bijvoorbeeld ook dat ze een oude Harvest Moon uit de kast zouden trekken(bijvoorbeeld FoMT) en daar wat dingen bij gooiden, zoals nieuwe mini-games maar dat je dan het touch-screen kan gebruiken.
Volgens mij niet. Er komen niet speciaal mini-games in. Wat er wel gaat gebeuren is dat je je dieren verzorgd met behulp van je touch screen, bijvoorbeeld schapen scheren. Dat lijkt mij erg leuk! Verdere principes zullen hetzelfde zijn als gba, miss sommigen aangepast. En het dorpje is weer anders. Zullen vast goede verbeteringen worden!! Ik hoop wel dat je niet zo snel moe wordt als in de fomt, want dat is echt vervelend.
Voor screenshots, en trouwens ook een filmpje van hoe je je koe bijvoorbeeld verzorgd, vind je hier:
http://ds.ign.com/objects/695/695643.html

[ Bericht 1% gewijzigd door lelibel op 21-08-2005 20:56:36 ]
pi_29850715
-foutje-
pi_29851099
Mooi, die screenshots.
Het heeft wat van allebei weg, AWL en FOMT.
Die boom, waar de sprites leven, en nu niet 3 sprites, maar weer zoals in FOMT.

Als ik een DS haal, dan is het met dat spel, maar ik w8 nog wel ff een jaar, totdat het goedkoper is.
pi_29861140
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 20:45 schreef lelibel het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Er komen niet speciaal mini-games in. Wat er wel gaat gebeuren is dat je je dieren verzorgd met behulp van je touch screen, bijvoorbeeld schapen scheren. Dat lijkt mij erg leuk! Verdere principes zullen hetzelfde zijn als gba, miss sommigen aangepast. En het dorpje is weer anders. Zullen vast goede verbeteringen worden!! Ik hoop wel dat je niet zo snel moe wordt als in de fomt, want dat is echt vervelend.
Voor screenshots, en trouwens ook een filmpje van hoe je je koe bijvoorbeeld verzorgd, vind je hier:
http://ds.ign.com/objects/695/695643.html
K, bedankt

Ziet er echt leuk uit
pi_29861833
Ik heb de DS al, dus het is wachten op harvest. Denk dat dat een spel is die ik gewoon direct 2 dagen na uitkomst ga halen, en niet eeuwen wacht tot de prijs zakt. Spel is het vast en zeker waard!
pi_29862162
HM is echt geen zak aan, wat een saai spel, duurt mij echt te lang om van het ene punt naar het andere gaan. Ja en wat nu leuk aan een koe melken....
pi_29862353
Tja wat is er leuk aan simulatiespellen? Sommige mensen houden daar gewoon van...
pi_29863266
Het geeft een heerlijk gevoel om je koeien buiten te zien lopen, of om -eindelijk- je seed maker te krijgen.
pi_29866286
De kick is om alle zaakjes goed geregeld te hebben uiteindelijk, dat voelt érrûg goed .
pi_30344280
Wat voor extra's krijg je eigenlijk als je naar de gba kan linken (hoop dat k t goed zeg :$)
pi_30350755
Ik dacht liedjes van Van. En nieuwe boeken in de bibliotheek van ene Mary in de gba versie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')