abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29723267
Ik heb een template in word gemaakt wat gevuld word vanuit een datbase. Daar zit ook een veld in wat een bedrag bevat met de notatie #.###,##. Als de brief 'gemerged' is dan maakt Word hier automatisch een bedrag zonder decimalen (00) van.

Hoe zorg ik ervoor dat ik het gewenste formaat in de brief krijg?
after turn the volume up, it's my beat !
pi_29723571
Met een een schakeloptie.
Iets als { MERGEFIELD bedrag \#.###,## }
  woensdag 17 augustus 2005 @ 17:01:41 #3
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_29723735
Heb je bij de merge een masker opgenomen? Bij het samenvoegen van het veld bedrag zou je zoiets moeten plaatsen: {MERGEFIELD bedrag \# "E.0,00;(E.0,00)"}

Zonder formattering worden er geen decimalen meegenomen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_29724082
ik krijg het nog steeds niet voor elkaar... met beide oplossingen.
pi_29724269
Probeer eens om het merge-bestand extensie .doc te geven.
Dan converteert Word de numerieke en datumvelden niet meer en worden ze als tekst ingelezen.
In Word 97 in ieder geval.
pi_29724334
dat is helaas geen oplossing, omdat de applicatie een template verlangt. Met een datum converteren is het overigen wel gelukt. \@ "d MMMM yyyy"

Wat moet ik hier vervangen om een goede euro notatie terug te krijgen?

Alvast bedankt!
pi_29724747
Staat je nummer-formaat (in Windows) wel goed?
Misschien ziet Word de punt als decimaal scheidingsteken waardoor de komma en alles wat er achter staat genegeerd wordt?
pi_29725184
In het configuratiescherm zie ik de volgende notatie voor euro's: ¤ 123.456.789,00. Du dat is goed toch. Ik doe waarschijnlijk wat fout met die schakeloptie... Iemand die weet wat?
pi_29728498
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 17:56 schreef vogeltje het volgende:
In het configuratiescherm zie ik de volgende notatie voor euro's: ¤ 123.456.789,00. Du dat is goed toch. Ik doe waarschijnlijk wat fout met die schakeloptie... Iemand die weet wat?
Je moet eigenlijk niet kloten in het configuaratie scherm want als andere mensen jouw doc ook moeten gebruiken zien die de notaties weer niet goed.

De meest beste oplossing is die schakelopties waar je al mee bezig bent geweest. Ik kan alleen zeggen dat als je in de nederlandse versie even help aanroept in Word en dan intyped "schakelopties" dan krijg je alles netjes te zien wat je nodig hebt.
pi_29736610
wat is de engelse vertaling van schakelopties...?:)
pi_29744695
Het is overigens al gelukt! Bedankt voor de hulp. Echter, ik heb nu, welliswaar minder erg, een ander probleem. Ik heb dit nu ingevoegd. \# ##.##x,00.
In de teplate staat 'hard' een euro symbool. Wanner het bedrag nu 100,00 is dan heb ik teveel spaties i.v.m. duizendtallen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er altijd slechts 1 spatie staat tussen het euro symbool en het eerst getal van het bedrag?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')