quote:Inkt
Inktvlekken in stof kunnen soms verwijderd worden met melk.
- Wil Weterings
Inwrijven met alcohol en weg is de inkt.
- Nelleke
Inkt kunt u ook verwijderen met pure spiritus, werkt echt, en vuile kragen eerst met een beetje afwas in laten trekken en daarna in de wasmachine.
- Sylvia Verhoef
Een inktstreep op stoffe bekleding van bank stoelen of kleren, met tandpasta in smeren en gelijk met nat doekje schoon wrijven. Werkt perfect.
- André van Eerdt
Bij inktvlekken de vlek invrijven met koffiemelk tot de vlek verdwenen is, wel zo snel mogelijk de vlek moet nog welvochtig zijn.
Heb je inkt op de tafel of een ander oppervlak? Spuit er haarlak over en veeg dit af met een stukje keukenrol. Geweldig.
- Jackeline
Mijn zoon had inkt op zijn broek, alle tips geprobeerd maar niks hielp. Toen maar weer mijn oude vertrouwde ossegalzeep gepakt. Even zachtjes inborstelen met een oude tandenborsel en weg inkt!! Ook bij andere vlekken zoals b.v gras werkt het goed!!!
- Annemiek
Die Jolanda! Wat een bofkont!quote:5. Watervaste stift - Melk is overal goed voor. Wist u dat je melk ook kunt gebruiken om bloed te verwijderen? Maar melk is ook geschikt voor het verwijderen van watervaste stiftvlekken. Laten weken in de melk en dan met een lepel over de vlek wrijven. Foetsie! Jolanda de Vries (inzending nr. 50) wint er een boek mee.
www.omaweetraad.comquote:Watervaste stift
Heb je op je tafel, buro of een ander glad oppervlak vlekken van een watervaste viltstift? Ga dan over de vlek met een whiteboard stift. Daarna kun je het zo afvegen!
- Marion
Watervaste stift op gladde oppervlakken haal ik altijd weg met deodorant. Gewoon opspuiten en met een doekje/keukenrol weghalen.
Als er met watervaste stift op een whiteboard is geschreven laat dat zich niet verwijderen met de bordewisser. Trek de letters met diezelfde watervaste stift na en veeg onmiddelijk weg. (de stift maakt de oude inkt weer 'zacht').
- Mirjam
Watervaste viltstift vlekken kunnen verwijderd worden met tandpasta.
- Frits
Verwijderen van watervaste stift op een glad oppervlak gaat goed met oogmake-up removerpads.
Gewoon met alcohol verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Door toeval ben ik er achter gekomen dat deze vlekken te verwijderen zijn met een beetje spiritus. Dep met een stuk keukenrol de vlek en hij verdwijnt als sneeuw voor de zon.
- Lennie van Leeuwen
Ja en jij zegt niks nuttigs.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:49 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Ja, 7 verschillende mensen zeggen 7 verschillende dingen![]()
.
en bijhorende vlekken op handenquote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:55 schreef Rolie het volgende:
Misschien ben je nu wel aanstichter van de nieuwste hype. Geen spijkerbroeken meer met vlekken van bleek, maar spijkerbroeken met vlekken van inkt. Of is dit er al en loop ik achter?
Geen tandpasta in huis?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 15:46 schreef Jump het volgende:
http://images.internix.be/files/temp/inkt.jpg
Dit is overigens de vlek
straks eens de tandpasta halen
Ook met watervaste inkt?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:08 schreef ymme het volgende:
Melk. succes gegarandeerd. Zo doe ik dat al jaren. En de vlekker verdwijen als sneeuw voor de zon
jawel hoorquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |