abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29716598
Ik vind dat het tijd is dat ik eens wat actiever bezig ga in m'n leven, en nu vroeg ik me af, welke roeivereniging is leuker: Aegir of Gyas? Ik had me voorgenomen bij Gyas te gaan, maar de website van Aegir heeft me toch op andere ideeen gebracht en nu twijfel ik dus. Vooral omdat bij Aegir het regioroeien toch iets fanatieker is, lijkt het.

Wat me ook irritant lijkt zijn die strakke pakjes die je aan moet, mag je niet gewoon in je trainingsbroek met iets warms erboven in de boot? En ben je veel geld kwijt aan openbaar vervoer naar de wedstrijden? Is het ook lichamelijk een vooruitgang? Verder vroeg ik me nog af of het veel gedoe is om bij die vereniging te komen? Is het ver buiten het centrum dus..?

Alvast bedankt.
pi_29728466
Gyas zit aan het Hoornsediep en is op tien minuten fietsen vanuit het centrum (Zuiderdiep dan aangenomen) en op vijf minuten fietsen vanaf centraal station. Waterlocatie is op zich prachtig, je kan alle kanten op. Aeigir zit toch wat verder weg, ze zitten op een industrieterrein achter de nieuwe ikea. Waterlocatie is toch minder dan Gyas, vind ik persoonlijk.

Van de rest weet ik niets van roeien, weet alleen waar ze zitten in de stad.

Succes
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_29745263
Dat is dan in ieder geval al iets, krijgt Gyas er weer een puntje bij. Iemand nog meer info?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:34:14 #4
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_29756720
Zat afgelopen jaar bij gyas. Opzich is die vereniging wel okay, maar de meeste mensen die daar rondlopen bevallen mij niet echt. Teveel wannabe sport-apen. Komt jaar dus maar Albertus!
.
pi_29759819
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:34 schreef Yankee het volgende:
Zat afgelopen jaar bij gyas. Opzich is die vereniging wel okay, maar de meeste mensen die daar rondlopen bevallen mij niet echt. Teveel wannabe sport-apen. Komt jaar dus maar Albertus!
Hoe oud ben je dan? Bij Albertus kom je als meerderejaars bij allemaal broekies in de jaarclub volgens mij, bij sport boeit me dat niet zo.

En ik ga dus vooral om het roeien zelf.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:08:58 #6
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_29765210
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:21 schreef IntelliEye het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan? Bij Albertus kom je als meerderejaars bij allemaal broekies in de jaarclub volgens mij, bij sport boeit me dat niet zo.

En ik ga dus vooral om het roeien zelf.
22, maar goed volgend jaar nogmaals het tweede jaar van mn studie. Bij Albertus worden ook genoeg lui lid die al 20 zijn of ouder dus dat maakt mij dan weer niks uit. Daarnaast vorm je die jaarclub dacht ik zelf. Bij Gyas vorm je uiteindelijk ook wel je eigen roeiploeg maar de eerste drie maanden word je door die lui ingedeeld. Waarbij mijn tweede ploegje toen ontzettend kut was, uiteindelijk wel in een mooi ploegje terecht gekomen overigens.
.
pi_29765250
Aegir, hoor ik van de meesten hier. Zelf roei ik niet, dit jaar wel met huisgenoot lid worden van Mayday (zeilen) en GSGV (golf).
quote:
Daarnaast vorm je die jaarclub dacht ik zelf.
Klopt, moet je natuurlijk wel dudes vinden die je een beetje geschikt acht en die met jou op kunnen schieten. Er zullen veel 18 jarigen tussen zitten die vers van het vwo komen (of 17 jarigen van de havo), dus wat betreft leeftijdsgenoten zal je denk ik niet veel keus hebben.

[ Bericht 61% gewijzigd door Speth op 18-08-2005 22:28:19 ]
  donderdag 18 augustus 2005 @ 22:14:27 #8
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_29765412
Overigens:

Wedstrijdroeien: Aegir
Regioroeien: Gyas
.
pi_29767517
Oké, eindelijk meer informatie. Ik denk dat ik toch iets te veel van een leven heb om te gaan wedstrijdroeien, dus ik neig nu toch meer naar Gyas. Ik had al de indruk dat ze bij Aegir iets fanatieker zijn. Maar het regioroeien bij Gyas leek aan de andere kant weer iets te a-fanatiek.
pi_29767690
Ik stel me bij regioroeien voor dat je moet roeien tegen stadjersverenigingen, dat lijkt me toch niet echt wat... Maar ik kan het mis hebben.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 23:41:49 #11
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_29768761
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 23:09 schreef IntelliEye het volgende:
Oké, eindelijk meer informatie. Ik denk dat ik toch iets te veel van een leven heb om te gaan wedstrijdroeien, dus ik neig nu toch meer naar Gyas. Ik had al de indruk dat ze bij Aegir iets fanatieker zijn. Maar het regioroeien bij Gyas leek aan de andere kant weer iets te a-fanatiek.
ligt aan je ploegje. Er waren dit jaar regio-ploegjes die vier keer per week aan het trainen waren, en zo waren er ook ploegjes die amper aan de 1 keer per week kwamen.
Overigens is er voor regio-roeien een hele eigen competitie waarbij je dus niet tegen stadjers roeit maar tegen regio-roeiers van andere studenten roeiverenigingen (bijvoorbeeld uit Enschede).
.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:49:51 #12
96705 mirrie1986
all you need is love
pi_29779066
bij gyas heb je ook wedstrijdroeien trouwens.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:11:46 #13
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_29781759
Ik denk dat je ook bij beide wel een keertje kostenloos mee kan trainen. Keertje sfeerproeven kan ook wel veel helpen denk ik.

Je kan anders natuurlijk ook nog altijd naar de Hunze gaan, de burgervereniging
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_29811578
Ik heb net even "sfeergeproefd" bij beide verenigingen en ik kan nog steeds geen keuze maken en maandag is die inschrijving al. Stiekumpjes neig ik toch naar Aegir, ik vond de locatie van hun juist wat beter dan die van Gyas. Qua mensen had het allebei wel voor- en nadelen.
pi_29822179
Gewoon Aegir doen, bij Gyas 1x geweest en vond het maar een stel gepen bij elkaar.
  maandag 29 augustus 2005 @ 15:45:42 #16
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_30073951
Ik heb me bij Gyas ingeschreven maar eigenlijk meer omdat dat 2 minuten fietsen van mijn kamer is

Waar heb je je nu ingeschreven ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_30075312
Aegir...
  maandag 29 augustus 2005 @ 23:39:30 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30082482
Schopje Sport
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:10:00 #19
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_30086045
.

[ Bericht 94% gewijzigd door Juan Zueco op 30-08-2005 09:21:14 ]
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_30170572
Hmm,

Als outsider (Euros - Drienerlo/Twente) zou ik zeggen dat Aegir stukken corporaler is dan Gyas.
Nu zul je wel zeggen Dûh, het is toch een sub van Vindicat? Maar aangezien het lidmaatschap bij Aegir niet meer is gekoppeld aan het lidmaatschap bij Vindicat zitten er ook niet corporalen bij en dus is het wel relevant, want bij aegir lijkt het nog steeds verplicht te zijn om ten alle tijden dat je op de bosbaan op ergens anders namens je vereniging rond loopt je das om te hebben, terwijl bij nadere corporale verenigingen dat niet altijd zo is. Strakke mores en naleving ervan bij Aegir dus.
Even over de roeivarianten zoals ik die bij euros meemaak:
Regioroeien is voor mensen die geen strak leefregime willen. Je roeit veelal in minder goede boten dan wedstrijdroeiers, en tegen studentenroeiverenigingen die zijn aangesloten bij dezelfde roeibond. (NORB in het geval van Aegir en Gyas, alsmede Euros)
Je mag echter wel bier blijven drinken na de intraining en je hoeft niet om 2300 naar bed.
Wedstrijdroeien is de fanatieke variant waar je eigenlijk min of meer profroeier wordt, zij het niet betaald. De beste boten, wedstrijden op de bosbaan (A'dam) en in het nationale veld. De grootste binding met je vereniging en het roeileven en de meeste lol IMO. (Maar ik ben dan ook fanatiek Wedstrijdroeier bij Euros)

BTW kom eens langs in het roeitopic
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:56:16 #21
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_30192760
yep, sluit me aan bij Ocf (met wie ik het roeitopic ook enthousiast volg ).

Zie dat je je keuze al hebt gemaakt, veel plezier dit jaar!

Nog ff over de keuze wat je gaat doen qua roeien:

Vanuit oude-lul-perspectief die alle aspecten van roeien kent (niet, regio/competitie, club, wedstrijd, etc) hebben beide voors- en nadelen. Met regio roeien zul je in ieder geval niet alleen 'in je regio' roeien, ik ga er ff vanuit dat je dan alle wedstrijdjes start over heel het land, en je hebt nogal wat keuze dan. Varierend van 2k's op de Bosbaan tot de Ringvaart van 100km. En het lol-aspect is erg natuurlijk erg hoog.

Wedstrijdroeien is de meest fanatieke kant, je zet er erg veel voor opzij maar je krijgt er ook heel veel voor terug (naast een goddelijk afgetraind lichaam ).

Oh ja, Gyas: J.W. Gabriëls
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_30194519
Aegir
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:22:22 #23
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_30201661
In ieder geval kunnen we zeggen over het Groningse roeien dat die windtunnel genaamd de Martini, verroeid echt in de middle of nowhere, moet worden geschrapt van de kalender
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')