Hmm,
Als outsider (Euros - Drienerlo/Twente) zou ik zeggen dat Aegir stukken corporaler is dan Gyas.
Nu zul je wel zeggen Dûh, het is toch een sub van Vindicat? Maar aangezien het lidmaatschap bij Aegir niet meer is gekoppeld aan het lidmaatschap bij Vindicat zitten er ook niet corporalen bij en dus is het wel relevant, want bij aegir lijkt het nog steeds verplicht te zijn om ten alle tijden dat je op de bosbaan op ergens anders namens je vereniging rond loopt je das om te hebben, terwijl bij nadere corporale verenigingen dat niet altijd zo is. Strakke mores en naleving ervan bij Aegir dus.
Even over de roeivarianten zoals ik die bij euros meemaak:
Regioroeien is voor mensen die geen strak leefregime willen. Je roeit veelal in minder goede boten dan wedstrijdroeiers, en tegen studentenroeiverenigingen die zijn aangesloten bij dezelfde roeibond. (NORB in het geval van Aegir en Gyas, alsmede Euros)
Je mag echter wel bier blijven drinken na de intraining en je hoeft niet om 2300 naar bed.
Wedstrijdroeien is de fanatieke variant waar je eigenlijk min of meer profroeier wordt, zij het niet betaald. De beste boten, wedstrijden op de bosbaan (A'dam) en in het nationale veld. De grootste binding met je vereniging en het roeileven en de meeste lol IMO. (Maar ik ben dan ook fanatiek Wedstrijdroeier bij Euros)
BTW kom eens langs in het
roeitopic