abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31056207
Ik heb ook rondgereden in het ruhrgebied, elke dag een andere markt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_31056214
Monschau ligt overigens ook best dichtbij Keulen
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_31056772
Ja,Ik denk dat het Dusseldorf of Aken word.
Met een dag uitstapje naar Monschau (auto tot beschikking )

Ik zoek ook informatie via google etc maar toch dit heeft mij meer geholpen!!
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_31057064
Düsseldorf is precies wat je zoekt!

Oneindig veel winkels en eetgelegenheden (van traditioneel tot supertrendy), een echt kerstsfeertje en lekker compact. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is D´dorf helemaal niet groot, maar er is wel veel te doen en alles is makkelijk bereikbaar - met OV of te voet.

Keulen daarentegen is uitgestrekter en minder gezellig (vind ik, als trotse inwoner van D´dorf ).

Indien mogelijk moet je wel proberen de december-weekenden te vermijden, want dan is het echt megadruk en kun je nauwelijks lopen door de winkelstraten.

En als je Düsseldorf zat bent, kun je altijd nog een dagje naar Keulen - slechts een half uurtje met de trein.
Ik zoek niet, ik vind.
pi_31057239
Joh,jij woont er!
Dus als ik naar Dusseldorf zou gaan, kan ik beter doordeweeks komen ipv het weekend?
Is dat elk weekend? vanaf dat de kerstmarkten opengaan?
pi_31059586
t is bijna niet voor te stellen.....een leuke stad in duitsland maar ik vond berlijn op zich best guitig eigenlijk
pi_31059761
Ja. Normaal is het op zaterdag ook al erg druk, maar in de kerstperiode komen half Nederland, Belgie én Duitsland ook nog op bezoek

De kerstmarkten zijn iedere dag van 21/11-23/12, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon doordeweeks komen. In principe zijn winkels op zondag trouwens gesloten, in de kerstperiode zijn er volgens mij wel koopzondagen, maar ook die zijn beperkt.

Als je verder nog specifieke info wilt, of tips - laat het me weten.

En oh ja, als jullie de komende maand nog iets geinigs willen meemaken:
http://www.schnee-in-duesseldorf.de/
Ik zoek niet, ik vind.
  vrijdag 30 september 2005 @ 21:56:15 #58
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_31070334
Heb één jaar in Düsseldorf gewoont en ik vind het één van de mooiste steden van Duitsland.
Het is een zeer schone en gezellige stad met een overvloed aan winkels.

Hoogtepunten van Düsseldorf zijn:

Der Rheinufer, met ontelbare restaurants en bars. Met mooi weer zijn er duizenden mensen.

Shoppingcenters: Shadowarkaden, Kö Gallery en Sevens

Alstadt: Honderden cafes en restaurants waar het elke avond feest is.

Hofgarten: Park die zich door de hele stadt strekt.

Zeer goede clubs, oa: 3001, MKII, Nachtresidenz

Düsseldorf hafen: Dit is geen haven maar een relatief nieuw gebouwd deel van Ddorf waar veel clubs, bars en restaurants zijn. Hier is ook een kunstmatig eiland gebouwd waar met mooi weer Ibiza chillout muziek gedraaid wordt, Monkeys Island genaamd.

Düsseldorf bij nacht:

Düsseldorf heeft veel moderne architectuur.

En heeeeeel veel mooie vrouwen:) Düsseldof staat hierom bekend.

Kortom, een geweldige stadt die niet zo groot is als de meeste denken. Ongeveer 560000 inwoners
Keulen heeft het dubbele.

www.duesseldorf.de
http://www.meinestadt.de/duesseldorf/home

[ Bericht 6% gewijzigd door Aurora025 op 30-09-2005 22:01:35 ]
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 01:26:43 #60
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_31076439
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 21:56 schreef Aurora025 het volgende:
Der Rheinufer, met ontelbare restaurants en bars. Met mooi weer zijn er duizenden mensen.
Het dat ding niet de Mannesmannufer?

..kom er wel eens voor werk..
reset
pi_31076554
Trier is een hele mooie stad met veel oude gebouwen erin. Het is alleen niet vlak bij de grens.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_31111801
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef Wakey het volgende:
Ja. Normaal is het op zaterdag ook al erg druk, maar in de kerstperiode komen half Nederland, Belgie én Duitsland ook nog op bezoek

De kerstmarkten zijn iedere dag van 21/11-23/12, dus als je de mogelijkheid hebt zou ik gewoon doordeweeks komen. In principe zijn winkels op zondag trouwens gesloten, in de kerstperiode zijn er volgens mij wel koopzondagen, maar ook die zijn beperkt.

Als je verder nog specifieke info wilt, of tips - laat het me weten.

En oh ja, als jullie de komende maand nog iets geinigs willen meemaken:
http://www.schnee-in-duesseldorf.de/
Ja het word Dusseldorf
Misschien dat we iets eerder als 'de kerstmaand' gaan...als het echt zo druk is!!!

Kunnen namelijk alleen weekend.
Nog specifieke tips...qua restaurant...leuke kroeg...aparte winkeltjes of iets anders?

In ieder geval: dank u allen
  maandag 3 oktober 2005 @ 03:52:39 #63
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_31135921
quote:
Kunnen namelijk alleen weekend.
Nog specifieke tips...qua restaurant...leuke kroeg...aparte winkeltjes of iets anders?
...
Tips:

In de Altstadt van ddorf heb je een klein zijstraatje met super gezellige braziliaanse en argentijnse restaurants. Dit zijstraatje is precies tegenover Cafe/Bar Louisiana, wat trouwens een supergezellige bar is. Met mooi weer hebben ze een groot terras.

Cafe Mandalai aan de Rheinufer is een zeer gezellig en relax cafe.
http://www.bartime.de/location.mandalai.9.443.html

Voor kroegen hoef je alleen maar door de Altstadt te lopen, je komt vanzelf wel een kroeg tegen die je bevalt.

De alstadt heeft niet alleen veel kroegen, maar ook veel leuke winkels. Neem vooral de tijd alle straatjes van de altstadt te zien.

Er is een kerstmarkt in de Altstadt en één die door de hele stad gaat.

Ddof hafen is te ver van het centrum om er heen te lopen. Hou je van leuke gezellige kroegen, ga je naar de alstadt. Wil je naar moderne clubs, bars en lounges ga je naar Ddorf hafen. Hier vind je ook de mooiste vrouwen.

Voor shopping ga je naar de Shadowstrasse, Shadow Arkaden, Sevens, Altstadt en als je veel geld bezit ga je naar één van de duurste shopping straat van Europa, Der Königsallee of ook wel Der KÖ.

Parkeer het beste bij Shadow Arkaden midden in de stad. Vanuit hier is alles in loop afstand.
Je kunt ook in de Altstadt parkeren.

Oja, als je in de altstadt bent, koop dan een Döner Kebap. Dit is turks brood met vlees, salade en saus, suuuuuper lekker.

Viel spaß
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')