abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29701866
Ik weet het.. Flight Simulator, oud spel maar blijft leuk! Gaat mij niet direct om hoe het er grafisch uit ziet, maar meer om de realiteit, ik heb ook een aantal zeer realistische vliegtuigen gekocht. Eigenlijk heb ik vanaf het begin af aan enkel op 'zicht' gevlogen. Nu lijkt het me ook leuk om eens wast met die navigatie te gaan doen.. Maar uit die Lessons wordt ik niet veel wijzer en zelf kom ik er ook niet uit.. Weet iemand een goede tutorial waarmee ik gemakkelijk kan leren navigeren?
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_29842342
Tijd voor een schopje?!
En de mannen ook..
pi_29845130
er zijn vast wel FS forums op internet te vinden, misschien zou je het daar eens moeten vragen?
pi_29848352
hmmz ja ik ken flightsim.com. heeft ook wel een forum, maar ik dacht misschien is er hier wel iemand die me er iets van kan vertellen... niet geschoten...
En de mannen ook..
pi_29849378
Ok hoe kun je navigeren....

via GPS
via VOR's
via NDB's
via Intersecties

GPS
De GPS berekent de route, gooit het toestel op NAV + GPS-moden en klaar is kees

VOR's
VHF Omnidirectional Range dit type radiobaken zend signalen in een 360 cirkel uit. Afhankelijk van de kracht van het signaal is dit tot max 195nm op te vangen met je vliegtuig.
Vanaf VOR's vlieg je radialen, radialen zijn als het ware lijnen over de VOR met een bepaalde koers. Deze koers loopt meestal naar een intersectie (niet echt bestaand navigatiepunt) of naar een andere VOR

NDB's
Non Directional Radiobeacon: Dit radio baken zend signale uit, het bereik is zeer beperkt en je vliegt 'bearings' op een NDB in plaats van radialen (zoals op de VOR)

Intersecties
Intersecties zijn fictieve navigatiepunten, dat wil zeggen je kunt ze niet zien (in tegenstelling tot een VOR etc..) een intersectie is een bepaalde coordinaat met een naam (SUGOL/ARTIP etc). Bij moderne toestellen kun je deze gegevens invoeren in een FMC en zodoende de route vliegen.

Verder raad ik je aan enroute kaarten (www.aip-netherlands.nl) te downloaden en zo je course uit te stippelen.
pi_29886973
Ik vlieg voornl. met FS2004 en zou niet meer zonder de GPS kunnen.. Daar vlieg ik alles mee en als je m eenmaal doorhebt vlieg je nooit meer verkeerd Ik gok echter dat er in FS98 nog geen GPS zit?
Where facts are few, experts are many.
pi_29893542
volgens mij zat dat er al wel in...
En de mannen ook..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')