http://nieuws.geenstijl.nl/archives/2005/07/plagiaat_normaa.htmlquote:Plagiaat norm bij studenten
Uit onderzoek van Stichting Onderwijs Evaluatie Rapport onder studenten van de Universiteit Utrecht, blijkt dat zestig procent via internet plagiaat pleegt. De meeste studenten nemen nog wel de moeite om hier en daar een woord te veranderen, doch een op de twaalf kopieert internetstukken letterlijk en zonder bronvermelding.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)udent_aanopakken.xmlquote:Hogere straf
Nu is de maximale straf voor plagiaat nog een jaar uitsluiting van onderwijs. Rutte vindt dat te laag. Hij werkt op het moment aan een nieuwe wet op het hoger onderwijs en onderzoek (WHOO), waarin het sanctiebeleid mogelijk op de schop gaat.
Onderzoek
Het voorstel moet in het najaar klaar zijn, waarna de wet waarschijnlijk medio 2007 van kracht kan zijn. Uit onderzoek onder studenten is gebleken dat maar liefst 60% van de studenten wel eens iets overschrijft zonder bronvermelding.
ik reken niet als het niet hoeftquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:33 schreef matjas het volgende:
rekenen lukt niet in je andere topic?
Dat dééd ik al niet, maar dat het eerst 1 op 12 was, en nog geen 2 maanden later al 60%, en we fietsen allemaal laconiek door, dát vind ik zo kutquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:39 schreef Newb het volgende:
Ja kut hé. Nu kan ik niet meer plagiëren.
Nee, split van het Talpa topicquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:41 schreef Thrilled het volgende:
halve lemming topique
Niet eens Talpa.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:41 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
Ach, wie is er nou origineel?
quote:GeenStijl schreef het volgende:
Plagiaat norm bij studenten
Uit onderzoek van Stichting Onderwijs Evaluatie Rapport onder studenten van de Universiteit Utrecht, blijkt dat zestig procent via internet plagiaat pleegt. De meeste studenten nemen nog wel de moeite om hier en daar een woord te veranderen, doch een op de twaalf kopieert internetstukken letterlijk en zonder bronvermelding.
Ze hebben het niet over hetzelfde, dus kun je het niet vergelijken.quote:RTL schreef het volgende:
Onderzoek
Het voorstel moet in het najaar klaar zijn, waarna de wet waarschijnlijk medio 2007 van kracht kan zijn. Uit onderzoek onder studenten is gebleken dat maar liefst 60% van de studenten wel eens iets overschrijft zonder bronvermelding.
details, wist ik, maar ik dacht ik kijk het ff aanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:03 schreef Alcarin het volgende:
[..]
[..]
Ze hebben het niet over hetzelfde, dus kun je het niet vergelijken.
quote:GeenStijl schreef het volgende:
Plagiaat norm bij studenten
quote:
Ze moeten het gewoon niet onderzoeken.quote:
maar natuurlijkquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:11 schreef -erwin- het volgende:
dat komt omdat studeren niet meer elitair is, maar dat 'iedereen' maar gaat studeren. kwaliteitsniveau daalt samen met de motivatie van de gemiddelde student. daarom zijn nederlandse universiteiten in vergelijking met de topuniversiteiten in de wereld ook zo slecht.
Misschien is het handig voor jezelf dat je ook leert overleven in een bedrijf, leert werken in een bedrijf, kennis leert op te nemen en gebruiken, dat soort dingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:13 schreef KonijnNeuckert het volgende:
Tja helaas wel. Je kunt er idd doorheen fietsen als je wilt.... bedrijven hechten tegenwoordig meer waarde aan dingen als verening bestuur, ook al heb je daarvoor 2 jaar je studie laten rotten...
Kortom, het rijk betaald maar lekker, terwijl er weinig meer echt geleerd wordt... Enige wat onmisbaar is geworden is verstand van zoeken op internet.
Yep.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 23:13 schreef KonijnNeuckert het volgende:
Tja helaas wel. Je kunt er idd doorheen fietsen als je wilt.... bedrijven hechten tegenwoordig meer waarde aan dingen als verening bestuur, ook al heb je daarvoor 2 jaar je studie laten rotten...
Kortom, het rijk betaald maar lekker, terwijl er weinig meer echt geleerd wordt... Enige wat onmisbaar is geworden is verstand van zoeken op internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |