abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29699412
Ik zit op dit moment in een periode van me leven dat ik weinig verplichtingen heb.
Geen hypotheek, geen relatie en ik ben mijn huidige baan een beetje zat.
Nou lijkt het me best leuk om een tijdje in het buitenland te werken. Liefst in ny.
Nou lees ik hier vaak te topic en merk daar in dat er een hoop fokkers posten die in het buitenland werken en wonen.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken en heeft iemand tips?
Ik ben momenteel werkzaam in de automatisering. Behoorlijk internationaal beroep dus. en heb ruim 6 jaar ervaring in deze branche.

pi_29704895
Waarom het liefst in New York?
pi_29708409
Voor NY heb je al een green card nodig of je moet er zwart gaan werken. Verder is NY vrij duur al woon je in een achterbuurt. Als je zwart moet gaan werken wordt het echt geen pretje om daar te zitten. heb je ook nog de kans dat je eruit getrapt wordt.

Het beste wat je vaak kunt soen s via een multinational erheen gaan oid, dan betalen ze ook nog alles voor je.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:09:58 #4
19840 Libris
Live from Singapore
pi_29708441
Er loopt nog een ander topic, in WGR denk ik, over werken in het buitenland. Probeer het daar eens..
pi_29708465
Zelf bedrijven in New York zoeken anders? En het is duur leven daar, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 17 augustus 2005 @ 01:13:52 #6
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29708545
Kijk ik zou bijvoorbeeld in London gaan werken, geen gezeik met een werkvergunning etc. (Weet niet hoe dat werkt in de States, maar zal niet eenvoudig zijn denk ik)
Mocht het onverhoopt op een mislukking uitlopen is het een stuk eenvoudiger om naar huis te komen (zeker qua kosten).
Je kan makkelijk een dag uittrekken om ff retour te vliegen voor de sollicitaties die je hebt open staan.
Heb zelf een jaar in London gewoond en gewerkt, zijn veel mensen die op de bonnefooi komen omdat er vrij veel werk is en vooral het 'tempen' erg populair is. (je hebt dan dus een tijdelijk contract en geen vast contract, want dat geven ze niet zo snel in de UK).

Je kan dan later alsnog NYC overwegen, en sowieso, een jaar London staat echt niet slecht op je CV.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_30608116
check ook www.joho.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')