Klacht T-Mobile. De volgende keer toch maar eens de voorwaarden lezen?
quote:
Geachte heer/mevrouw,
Tot u richt ik mij met de volgende klacht.
Ik heb sinds 2 juni 2003 een overeenkomst met T-Mobile lopen inzake mobiele telefonie (de overeenkomst is eerst door mijn vader aangegaan en in februari 2004 is het contract aan mij overgedragen). Het contract is aangegaan tot 2 juni 2005.
Het gekozen beltarief was T-Mobile 300.
In oktober 2004 heb ik het beltarief om laten zetten naar T-Mobile 500.
Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen, dat het gelet op de hoogte van mijn inkomen beter zou zijn om mijn belgedrag te wijzigen dan om het beltarief te verhogen. Om deze reden heb ik T-Mobile verzocht het beltarief weer te verlagen naar T- Mobile 300, dat onderdeel uitmaakt van de overeenkomst.
De klantenservice weigert tot herstel van het beltarief T- Mobile 300 over te gaan met een beroep op de redactie in de prijslijst van T-Mobile Abonnee: binnen de contractsperiode zijn alleen opwaartse wijzigingen toegestaan, maar geen neerwaartse wijzigingen tot het niveau van het beltarief, dat bij de overeenkomst is aangegaan.
De overeenkomst echter rept niet over een dergelijke voor T-Mobile eenzijdig profijtelijke click-fondsconstructie.
Uiteraard heb ik begrip voor het niet kunnen omzetten van het beltarief naar een lager beltarief dan aangegaan bij de overeenkomst, gelet op de koppelingen met de aanschafprijs van een mobiele telefoon. Zo dient naar mijn mening ook de redactie van de tekst in de prijslijst te worden gelezen: wel verhogingen van het beltarief dat is overeengekomen, maar gedurende de contractsperiode geen verlagingen van het beltarief dat bij het contract is overeengekomen.
Ik maak echter wel bezwaar tegen de bovenomschreven interpretatie van de klantenservice, dat ik het huidige beltarief T-Mobile 500 niet gedurende de contrastperiode kan omzetten naar het beltarief T-Mobile 300 dat is overeengekomen bij het contract. De belangen van de klant en de verstrekker van de dienst dienen in evenwicht te worden gerealiseerd. Het belang van de klant kan er ook in gelegen zijn, dat hij zijn kosten aan mobiele telefonie weer kan verlagen. Dit houdt naar mijn mening in, dat gedurende de contractsperiode opwaartse en neerwaartse bijstellingen mogelijk dienen te zijn met als ondergrens het beltarief, waartoe is overeengekomen bij het aangaan van de overeenkomst.
Ik verzoek u dan ook het beltarief T-Mobile 500 met ingang van 1 december 2004 weer terug te zetten naar het beltarief T-Mobile 300.
Met vriendelijke groet,