We zijn met Bailey naar de DA geweest; zijn urine is gecheckt en was okay en er is bloed afgenomen. Ook zijn organen zijn in orde en zijn bloed ook. Het schijnt voor te komen dat epilepsie bij katten een uiting kan zijn van een andere ziekte (leukemie) of aandoening (bv nierfalen). Maar waarschijnlijk is het bij hem 'gewone' epilepsie. We moeten nu in de gaten houden hoe vaak hij het heeft en hoe lang zo'n aanval duurt. Als het zo erg blijft als nu of erger, dan moeten we eerder contact opnemen, anders pas volgende week vrijdag.
Ik ben blij dat het er niet op lijkt dat de epilepsie-aanvallen symptoom van een andere ziekte zijn. Normale epilepsie daar zijn medicijnen voor, dus ik zie het alweer wat positiever in.
Overigens vond ik het heel akelig om te zien, die epilepsie-aanval. Het duurde alles bij elkaar een minuut of 4 en erna was hij helemaal uitgeput, zijn bef, kop en buik zaten helemaal onder het slijm. Tijdens de aanval schoof hij door de kamer heen en zijn poten en kop sloegen alle kanten uit. Tegen de muren, tegen de vloer, tegen het bed...en zijn ógen...gróót, wild en angstig...
Heel naar om te zien. Gelukkig schijnt het zo te zijn dat iemand (ook dieren) met epilepsie geen herinneringen heeft aan de aanval zelf omdat het brein als het ware uitschakelt.
Zijn er hier meer katten of andere beesten met epilepsie? Zo ja, welke medicijnen krijgen ze en helpt het?
#geen