Ik ga dan binnekort weer eens naar feedback, ff cheken, moet ook nog een versterker hebben, en ik heb net al weer 230 euro uitgegeven aan een videokaart, moet echt oppassen want het geld vliegt hierquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:48 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik heb zelf een Richwood semi, ben er best tevreden mee. In die prijsklasse zou ik trouwens ook zeker eens naar Crafter gaan kijken (hoewel die wel iets duurder zijn misschien)
Je zou eens een Ibanez moeten proberen!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:11 schreef TC_Artemis het volgende:
Ik gas nu op de BC rich SOB ( Son of a beast ) van een vriend van me ( Damn, hij doet hem weg)
Serieus, ik had niet gedacht dat dat ding zo lekker zou spelen, onwijs lage actie, alleen ik heb het gevoel dat ik ben vreemdgegaan![]()
Combo of head ?? Maakt ook niks; bij een valvestate kun je gewoon een vette sound crëeren mits je gedoseerd met de instellingen omgaat. Ik heb op de repetitie (valvestate 120 head) soms een vettere distortionsound als met mijn efecten of spider head.quote:Ik ga de komende tijd mijn geld bij elkaar schrapen om een 40 of 80 watt valvestate te kopen, erg typisch, iedereen raad het me af terwijl dat juist de sound was die ik zocht
dit is heel goed mogelijk! sterker nog in veel studio's waar geen baspod aanwezig is wordt gewoon de gitaarpod gebruikt omdat deze ook harstikke goed op bas klinkt. Het enige verschil is dat als je echt een bepaalde basversterkersound zoekt, of speciale chorussen ofzo, je deze niet op de gewone podxt zal vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:19 schreef Svyatagor het volgende:
Weet trouwens iemand of het kwaad kan als je bas speelt op een gitaar-Pod? Ik overweeg om een cheap basgitaartje te kopenen wil hem ook op mijn podxt gebruiken. Denk niet dat het echt kwaad kan, maar ik kan er op internet niks over vinden..
Ok, te gek! Ik ben niet op zoek naar een speciale bas-sound nee, en een beetje tweaken is sowieso leuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:47 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
dit is heel goed mogelijk! sterker nog in veel studio's waar geen baspod aanwezig is wordt gewoon de gitaarpod gebruikt omdat deze ook harstikke goed op bas klinkt. Het enige verschil is dat als je echt een bepaalde basversterkersound zoekt, of speciale chorussen ofzo, je deze niet op de gewone podxt zal vinden.
Trouwens met de fender bassman amp+ cab en met de supro thunderbolt cabs kun je nog een heel eind komen richting convetioneel basgitaargeluid, proberen en tweaken is de sleutel!
Zeker weten dat ik al genoeg ibanezzen heb uitgeprobeerd, maar die sob had gewoon iets, ja hoe moet je het zeggen? hij had gewoon ietsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:13 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Je zou eens een Ibanez moeten proberen!
[..]
Combo of head ?? Maakt ook niks; bij een valvestate kun je gewoon een vette sound crëeren mits je gedoseerd met de instellingen omgaat. Ik heb op de repetitie (valvestate 120 head) soms een vettere distortionsound als met mijn efecten of spider head.
Trouwens, wat andere zeggen moet je je r**t aan af vegen; dat maakt jouw sound nou juist zo uniek!!
Ibanez!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:05 schreef Agiath het volgende:
En al iemand antwoord op de vraag of een semi-akoestische gitaar meer nadruk heeft op de akoestische kant of de electrische?
Een semi-akoestische gitaar (volgens de officiele definitie) is in feite een holle elektrische gitaar, zoals dit:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:05 schreef Agiath het volgende:
En al iemand antwoord op de vraag of een semi-akoestische gitaar meer nadruk heeft op de akoestische kant of de electrische?
Ja ik ken het en heb in de winkel op enkele gespeeld. Volgens mij maken ze alleen akoestische modellen. Ze zijn van redelijke kwaliteit, niets meer, niets minder.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:30 schreef -Dries- het volgende:
Kent één van jullie het (voorzover ik weet: akoestische) gitaarmerk Motion?
Dat zijn akkoordenquote:Op donderdag 1 september 2005 21:03 schreef -Dries- het volgende:
wat is een Gmaj7 en een F#m
Ja die onderste bedoel ik, bedanktquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:45 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een semi-akoestische gitaar (volgens de officiele definitie) is in feite een holle elektrische gitaar, zoals dit:
[afbeelding]
Bij zulke gitaren ligt de nadruk qua klank op elektrische gitaar.
Een elektro-akoestische gitaar is een akoestische gitaar met een of ander element en/of microfoontje en daarbij ligt de nadruk op de akoestische klank. Dat is meer zoiets:
[afbeelding]
Volgens mij is een BES gewoon een verlaagde B, dus Bb ( <-krijg hier geen mol-teken) of hetzelfde als een verhoogde A, dus A#. Je kan een BES dus pakken met een barré op de 6e fret, of met een barré op de 1e fret.quote:Op donderdag 1 september 2005 23:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Op beide accoordensites kan ik het "BES" accoord niet vinden...
Iemand?
Nee.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:12 schreef no1uknow het volgende:
Nog 1 keertje dan
Vandaag even naar Feedback geweest, even wat gespeeld, en nu is mijn oog gevallen op de Epiphone G 400 (HC) deze dus; http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=24&CollectionID=3
Echt een prachtig dingetje, wat prachtig speelt.
Iemand ervaring met dit dingetje?
Ik heb 4 maanden op mijn fabrieks snaren gespeeld, en mijn beestje lag toen ook al ongeveer 6 maanden in de shopquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
Ik was een dag naar Feedback geweest, vol trots met mijn eerste gitaar thuisgekomen, ik probeer voor de eerste keer te stemmen, krakquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:57 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Nee.
Maar is het normaal dat je snaren breken als je hem net die dag gekocht hebt? Raad es wat er met mijnes gebeurde -_-'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |