ik gebruik dat eigelijk bijna nooitquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:00 schreef Gitarist het volgende:
[..]
[flauw]That's Vosss... in english[/flauw]
Hoe bevalt die tremolo-functie van de Vox amps?
En t verschil met een guitarport, behalve de zang?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, ik ben er ook weer eens!
Met nieuws van line6:
Ze hebben bij line 6 een 2-tal audiointerfaces geintroduceerd met de nadruk op het opnemen van zang en gitaar!
meer info:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=7822
Heeej, --H-I-M-- : vraagje:quote:Op donderdag 25 augustus 2005 09:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Zo, ik ben er ook weer eens!
Met nieuws van line6:
Ze hebben bij line 6 een 2-tal audiointerfaces geintroduceerd met de nadruk op het opnemen van zang en gitaar!
meer info:
http://www.soundonsound.com/news?NewsID=7822
Ja idd ik ken ze al een tijdje maar damn wat is die Mark Tremonti snel!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:21 schreef Svyatagor het volgende:
Wat een stilte hier!
Ik heb een tip voor gitaristen die van wat hardere muziek houden (en dat zijn de meeste, I believe); een paar bandleden van Creed hebben een nieuw bandje opgericht, Alter Bridge, en dat is best vet!![]()
Niet wereldschokkend vernieuwend, maar wel blanke mannen spierballen lekker knallende powerrock/metal om heel hard te draaien. Het is duidelijk een project van gitarist Mark Tremonti (ja, die van de PRS-gitaren), die bij Creed teveel in toom gehouden moest worden, maar hier lekker los kan.
Check vooral het eerste nummer van hun nieuwe CD (die One day remains heet), Find the real, maar ook Metalingus is supervet.![]()
![]()
eeuj die heb k ook over 1,5 weekquote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:40 schreef Even het volgende:
Ja maar toch, ik ben grote clapton fan.. en t lijkt echt vet als t t zelfde klinkt als op t album en dat lukt niet met t multi effecten pedaal wat ik nu heb..
[afbeelding]
oi erkiquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:19 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Right, ik ben van plan om ergens in de volgende week eens mijn snaren te koken. Dit komt nogal es langs op fora en het lijkt me wel lachen om een keer te doen. Kan ik gelijk de bagger van de nek afschrapen. Heeft iemand hier dit ooit gedaan? Is het aan te raden? Zijn er nog dingen waarop gelet moeten worden?
De reden is dat m'n snaren nogal ranzig en dof zijn (ja, ze zitten er al een tijdje op, EB .010), ik was al van plan een nieuw setje te kopen, maar ik dacht bij mezelf hmm, kan ik net zo goed die kookmethode proberen.
ik heb wel eens gehoord van mensen die hun snaren van de basgitaar koken en ze dan herbruikenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:09 schreef SickBitch het volgende:
[..]
oi erkiwaarom zou je je snaren koken
Als je ze kookt, kook je het vuil eruit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:09 schreef SickBitch het volgende:
[..]
oi erkiwaarom zou je je snaren koken
Het zijn meestal bassisten die het doen, ja. Dat heeft volgens mij te maken met de prijs van een nieuwe set bassnaren, die een stuk hoger ligt dan "gewone" gitaarsnaren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ik heb wel eens gehoord van mensen die hun snaren van de basgitaar koken en ze dan herbruiken
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:54 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Het zijn meestal bassisten die het doen, ja. Dat heeft volgens mij te maken met de prijs van een nieuwe set bassnaren, die een stuk hoger ligt dan "gewone" gitaarsnaren.
bassnaren gaan niet kapot. Ze worden op een gegeven moment vals.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.
elke twee tot 3 weken..... opgespeeld....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:34 schreef yootje het volgende:
Hoe vaak vervangen jullie je snaren eigenlijk? Ik heb de mijne niet vervangen sinds ik mijn gitaar heb (februari), behalve 1 die gelijk knapte toen ik ging stemmen
Hmm, dan zou je toch een keer de aandaging van de 1e keer alle snaren vervangen aan moeten gaan... je zult verbaasd zijn hoe goed het dan klinkt. Ik in ieder geval wel, als je net als ik een brak setje .009 had klinkt een nieuwe .010 van EB echt supermooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:34 schreef yootje het volgende:
Hoe vaak vervangen jullie je snaren eigenlijk? Ik heb de mijne niet vervangen sinds ik mijn gitaar heb (februari), behalve 1 die gelijk knapte toen ik ging stemmen
Ik heb van die mechanieken waarbij de snaar er via de bovenkant in kan, en dat je daarna moet gaan draaien. Best wel frustrerend bij de E trouwensquote:Gitarist:
Ik doe het persoonlijk nooit maar koop altijd nieuwe snaren. Dat heeft te maken met dat ik de snaren altijd netjes bij de stemmechanieken afknip zodat het er netjes uit ziet en dat er geen "lange haren" uitsteken aan alle kanten.
Ik was dat ook zeker van planquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 13:58 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Hmm, dan zou je toch een keer de aandaging van de 1e keer alle snaren vervangen aan moeten gaan... je zult verbaasd zijn hoe goed het dan klinkt. Ik in ieder geval wel, als je net als ik een brak setje .009 had klinkt een nieuwe .010 van EB echt supermooi.
He he, mijn laatste setje heeft er toch minimaal 10 jaar opgezeten zonder problemen. Maar ik speel dan ook ouderwetse blues, daar mag absoluut geen helderheid in de klank van de bas zittenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
die dingen zijn echt teringduur, maar ik weet ook niet hoe lang bassnaren mee gaan.
Ik kom zo even snel op twee mogelijkheden:quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:09 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik was dat ook zeker van planIk heb een beetje een raspend geluid altijd, kan dat aan de snaren liggen of ligt dat toch echt aan mezelf?
Bij mij klinken nieuwe snaren ook altijd extreem helder, maar na een uurtje spelen is dat vaak weer over.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:34 schreef Laxe het volgende:
[..]
He he, mijn laatste setje heeft er toch minimaal 10 jaar opgezeten zonder problemen. Maar ik speel dan ook ouderwetse blues, daar mag absoluut geen helderheid in de klank van de bas zitten![]()
Eind vorig jaar een nieuwe amp gekocht en toen gelijk maar een nieuwe setje snaren. D'Addario halfrounds. Superspul! Spelen veel lekkerder dan roundwounds en klinken toch fijn. Moest er dus wel gelijk ook veel hoog uitdraaien op mijn amp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |