Nu was het zo dat er van alles een pop-trance remix gemaakt moest worden en met de opkomst van de hardhouse / hardstyle e.d.krijgen we dezelfde nummers in weer een andere jas.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:41 schreef Forumschorem het volgende:
Vroegah maakte je een cover als een ode aan de artiest, maar tegenwoordig is het gewoon om effe lekker snel naam te maken en te cashen!
Wat een slap geouwehoerquote:Op woensdag 28 december 2005 23:56 schreef drexciya het volgende:
[..]
Wat een slap geouwehoer. Ik vind, bijvoorbeeld, die Dr. Beat verkrachting ook niets (klinkt bijna als de Chipmunks - slecht opgepitcht en voegt niets noemenswaardigs toe) en dat zal volgens jou weer door zo'n "house DJ" gemaakt zijn. Wordt eens wakker; het is dezelfde commerciele schijtzooi als de platenmaatschappij die Crazy Frog over ons uitkotst.
Als je je een beetje zou verdiepen in bepaalde genres dan zou je niet zo generaliserend doen. Andersom geldt namelijk precies hetzelfde; naast de slaapverwekkende acts op o.a. rockgebied die je in de mainsteam hoort (Bon Jovi bijvoorbeeld) is er veel boeiender werk te vinden als je er wat meer moeite voor doet.
Al dat gedoe met covers en goedkope/bagger remixes is 100% commercie en commercie is plat, makkelijk en goedkoop scoren, ongeacht het genre. Gezien de mate waarin de media samenwerkt of elkaar beinvloedt (schijt 40 - airplay in een hitlijst verwerken) gaat het alleen maar verder bergafwaarts. Andersom vreten bepaalde mensen het kennelijk (die vinden alles goed, als ze het maar genoeg horen). De reden om die onzin volledig te negeren mijns inziens; er komt zoveel muziek uit die nieuw/origineel en wel interessant is.
Tip:
Luister eens naar Andreas Saag op SLS records (Jazz lesson EP en Latin lesson EP); house, latin, techno en jazz kunnen probleemloos samengaan zonder goedkope rommel op te leveren. Al die stomme hokjesgeest denkers; grenzen tussen genres vervagen juist meer en meer.
precies, ik had een plaat gekregen van iemand van ene bob huppeldepup.quote:Op zondag 1 januari 2006 17:01 schreef Beathoven het volgende:
[quote]Zelfs dance-muziek kan imho met beleving gemaakt worden
Ik wist niet dat house-producers zo dachten.quote:Ik heb ook het idee dat de B-producers van deze muziek met tegenzin 20 van deze remakes op een avond in mekaar flansen puur en alleen voor het geld. Kwantitatief gezien ben je dan een goede producer maar dan is het meer een uitbraaksel dan echt iets waar je zelf achterstaat.
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen house, acid, techno, minimal en hardcore dan zegt dat mijns inziens al genoeg. Ik ga andersom toch ook niet alle soorten rock/metal op 1 hoop gooien (of indie erbij gooien)? Wanneer je je een beetje verdiept in genres dan merk je echt wel dat er verschil in zit. Als je de moeite niet wilt nemen om je erin te verdiepen dan kun je geen serieuze kritiek leveren.quote:Op zondag 1 januari 2006 23:28 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Wat een slap geouwehoer![]()
Die kennissen van mij zijn echt niet into commerciele-house ofzo.
Ze zitten in allerlei rare mixen van groovyclub - clubtechno, tot acid-techno, darkcore, weetikveel (zoveel genres alleen mogelijk in houseland en zijn niet mijn woorden)
En het meeste blijft gewoon bagger![]()
Vele malen meer dan hiphop worden er platen gedrukt alsof het broodjes zijn.
Elke wim op de hoek draait enkent wel iemand die een platenlabel heeft en platen lan drukken.
En het is allemaal bagger![]()
En hoezo generaliseren? Is toch zo? Ben je zelf house-dj![]()
?
House is al jaren niet meer wat het geweest was.
Zowiezo vind ik de meeste house gewoon bagger, was toen in de jaren 80 al zo.
En het is nu echt te erg.
En die vuile house-dj moeten het gewoon afleren om de haverklap van die gare remixen te maken.
Snel geld verdienen over de rug van een ander met je reason en micheal jackosn accapellas![]()
Het zijn die DJ's die dat truukje ook doorhebben. En als er een remix onder hun naam uitkom,quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:18 schreef drexciya het volgende:
[quote]En waarom jij steeds iedere DJ ziet als iemand die bagger remixen aflevert ontgaat me volledig; dan zou er helemaal geen einde in zicht komen. Het probleem zijn platenmaatschappijen die het truukje hebben gezien en nu al die troep uitbrengen. Wat kan ik er aan doen dat de breezah generatie al die troep koopt? Dat heeft helemaal geen relatie met de genres op zich.
Natuurlijk heb ik weer de discussie met de harde kern in een genre (nu house)quote:Als laatste zie ik downloaden ook als een probleem; het is goed om nieuwe dingen te leren kennen, maar echt kritisch wordt het door veel mensen niet geluisterd.
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:21 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Het zijn die DJ's die dat truukje ook doorhebben. En als er een remix onder hun naam uitkom,
zijn ze, zie ik, allang blij. kan het wat schelen dat ze bagger op de markt gooien?
Succes gegerandeerd als een beetje platenmaatschappij je rotzooi wil uitbrengen.
Als ze zien dat veel mensen uit hun dakkie gaan op troep, draaien ze wel warm hoor.
[..]
Vreemd dat het dan steeds dezelfde namen zijn, onder de techno en minimal DJ's zie ik weinig sell-outs.
Natuurlijk heb ik weer de discussie met de harde kern in een genre (nu house)
Nu house? Die naam ken ik niet, wat moet ik me daar weer bij voorstellen?
House maken is echt niet moeilijk hoor. Dat zie je wel aan het gigantische hoeveelheid
materiaal dat wordt uitgebracht.Is echt niet normaal.
Och je hoeft het niet allemaal te kopen of te luisteren.
Je moet als oververzadigde consument keuzes maken.
En dan laat ik house en top40 hiphop snel liggen.
Dat is een keuze, ik wil wel moeite doen om in bepaalde genres uit de enorme stroom de boeiende dingen te halen, jij kennelijk niet. Maar dan moet je niet zeuren dat alles slecht is. Typischerwijs pak ik juist house platen erbij tegenwoordig, naast techno en minimal.
Ik ben zo iemand die juweeltjes ontdekt per toeval. Dan blijft platen kopen leuk
Ik heb er niet zo'n probleem mee om uit 40-50 platen de boeiende dingen te halen. Maar ik kijk dan wel verder dan mijn eigen straatje, niet alleen binnen "mijn" genres. Daardoor blijf je meer afwiseling houden. Het scheelt trouwens wel als je goed personeel in een winkel hebt; iets wat bij bepaalde meer hiphop en R&B gerichte winkels (Rhythm Import) in mijn ervaring minder is.
Het is trouwens niet beperkt tot house; het komt bij ieder (sub)genre voor. Minimal is in korte tijd erg populair geworden en het aantal releases is enorm gegroeid in de afgelopen paar jaar. Ik vind het alleen zonde om het genre te laten vallen dus ik doe er wat meer moeite voor om de goede platen eruit te halen.
Als ik zeg dat ik house volledig ban, is niet waar.
Ik heb ook zitten luisteren naar acid en toen house van eind jaren 80 en begin jaren 90.
Met name die britse scene was gewoon mad-dope.
Ik ben zelf toendertijd al snel overgestapt naar techno en IDM en dat kan me nog steeds boeien.
En willekeurige platentas van een club, trance of groovy house dj haal ik ook me neus voor op.
Elke plaat is zowat hetzelfde.
Geen idee, ik ben niet zo'n club liefhebber en trance al helemaal niet. Maar op techno gebied is er enorm veel diversiteit en het genre staat ook niet stil, een gevoel wat je bij house toch wel krijgt. Dat kan natuurlijk ook enigszins aan het publiek liggen.
Enige beetje leuke shit is mischien een paul van dyk, groovy newyork house, of een leuke remix
van een lenny lravitz track.
Paul van Dyk is mijns inziens juist iemand die vooral meer van hetzelfde doet, maar smaken verschillen. Oud New Yorks spul (Compilatie op Gigolo bvb van enige tijd geleden) is wel goed.
tss.. zelfs de harde kern maakt troep (lees hooggepitchde MJ vocals op een reason-refil loop)quote:Vreemd dat het dan steeds dezelfde namen zijn, onder de techno en minimal DJ's zie ik weinig sell-outs.
Doe ik ook niet, het is allemaal dezelfde thump-thump-bagger.quote:Och je hoeft het niet allemaal te kopen of te luisteren.
Het is gewoon slecht, Jij bent 1 van die gasten die niet tegen generalisatie kan.quote:jij kennelijk niet. Maar dan moet je niet zeuren dat alles slecht is. Typischerwijs pak ik juist house platen erbij tegenwoordig, naast techno en minimal.
Goed punt. Mee eens. Maar bij rhythm verwachten ze meer dat je weet wat je wilt.quote:Het scheelt trouwens wel als je goed personeel in een winkel hebt; iets wat bij bepaalde meer hiphop en R&B gerichte winkels (Rhythm Import) in mijn ervaring minder is.
En wat de fok is minimal nou weer?quote:Het is trouwens niet beperkt tot house; het komt bij ieder (sub)genre voor. Minimal is in korte tijd erg populair geworden en het aantal releases is enorm gegroeid in de afgelopen paar jaar. Ik vind het alleen zonde om het genre te laten vallen dus ik doe er wat meer moeite voor om de goede platen eruit te halen.
Cool.quote:Ik ben zelf toendertijd al snel overgestapt naar techno en IDM en dat kan me nog steeds boeien.
Voor mijn gevoel is voor de club-achtige shit en binnen de techno ook niet zoveel verschilquote:Geen idee, ik ben niet zo'n club liefhebber en trance al helemaal niet. Maar op techno gebied is er enorm veel diversiteit en het genre staat ook niet stil, een gevoel wat je bij house toch wel krijgt. Dat kan natuurlijk ook enigszins aan het publiek liggen.
Ja, *als* ik house luister is het meer van die "groovy" shit (ik weet nieteens of wat ik leuk vindquote:Paul van Dyk is mijns inziens juist iemand die vooral meer van hetzelfde doet, maar smaken verschillen. Oud New Yorks spul (Compilatie op Gigolo bvb van enige tijd geleden) is wel goed.
Ja, maar een beetje tam wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:11 schreef fratsman het volgende:
Dat nummer van Stevie Nicks (Dreams?) is ook wel aardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |