abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33604598
quote:
Op woensdag 28 december 2005 16:41 schreef Forumschorem het volgende:
Vroegah maakte je een cover als een ode aan de artiest, maar tegenwoordig is het gewoon om effe lekker snel naam te maken en te cashen!
Nu was het zo dat er van alles een pop-trance remix gemaakt moest worden en met de opkomst van de hardhouse / hardstyle e.d.krijgen we dezelfde nummers in weer een andere jas.

Ik weet het niet, alle nummers lijken op elkaar alsof ze in dezelfde vorm zijn gegoten. Een beetje het ringtone-generator idee, er zit totaal geen beleving / ziel meer in de muziek. Zelfs dance-muziek kan imho met beleving gemaakt worden als je kijkt naar groepen als Underworld, Orbital en zelfs DJ's als Paul Oakenfold en Tiesto vind ik wat dit betreft nog wel creatief.

Ik heb ook het idee dat de B-producers van deze muziek met tegenzin 20 van deze remakes op een avond in mekaar flansen puur en alleen voor het geld. Kwantitatief gezien ben je dan een goede producer maar dan is het meer een uitbraaksel dan echt iets waar je zelf achterstaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 01-01-2006 17:06:57 ]
  zondag 1 januari 2006 @ 23:28:55 #92
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33613730
quote:
Op woensdag 28 december 2005 23:56 schreef drexciya het volgende:

[..]

Wat een slap geouwehoer. Ik vind, bijvoorbeeld, die Dr. Beat verkrachting ook niets (klinkt bijna als de Chipmunks - slecht opgepitcht en voegt niets noemenswaardigs toe) en dat zal volgens jou weer door zo'n "house DJ" gemaakt zijn. Wordt eens wakker; het is dezelfde commerciele schijtzooi als de platenmaatschappij die Crazy Frog over ons uitkotst.

Als je je een beetje zou verdiepen in bepaalde genres dan zou je niet zo generaliserend doen. Andersom geldt namelijk precies hetzelfde; naast de slaapverwekkende acts op o.a. rockgebied die je in de mainsteam hoort (Bon Jovi bijvoorbeeld) is er veel boeiender werk te vinden als je er wat meer moeite voor doet.

Al dat gedoe met covers en goedkope/bagger remixes is 100% commercie en commercie is plat, makkelijk en goedkoop scoren, ongeacht het genre. Gezien de mate waarin de media samenwerkt of elkaar beinvloedt (schijt 40 - airplay in een hitlijst verwerken) gaat het alleen maar verder bergafwaarts. Andersom vreten bepaalde mensen het kennelijk (die vinden alles goed, als ze het maar genoeg horen). De reden om die onzin volledig te negeren mijns inziens; er komt zoveel muziek uit die nieuw/origineel en wel interessant is.

Tip:
Luister eens naar Andreas Saag op SLS records (Jazz lesson EP en Latin lesson EP); house, latin, techno en jazz kunnen probleemloos samengaan zonder goedkope rommel op te leveren. Al die stomme hokjesgeest denkers; grenzen tussen genres vervagen juist meer en meer.
Wat een slap geouwehoer

Die kennissen van mij zijn echt niet into commerciele-house ofzo.
Ze zitten in allerlei rare mixen van groovyclub - clubtechno, tot acid-techno, darkcore, weetikveel (zoveel genres alleen mogelijk in houseland en zijn niet mijn woorden)
En het meeste blijft gewoon bagger

Vele malen meer dan hiphop worden er platen gedrukt alsof het broodjes zijn.
Elke wim op de hoek draait enkent wel iemand die een platenlabel heeft en platen lan drukken.
En het is allemaal bagger

En hoezo generaliseren? Is toch zo? Ben je zelf house-dj ?
House is al jaren niet meer wat het geweest was.
Zowiezo vind ik de meeste house gewoon bagger, was toen in de jaren 80 al zo.
En het is nu echt te erg.
En die vuile house-dj moeten het gewoon afleren om de haverklap van die gare remixen te maken.
Snel geld verdienen over de rug van een ander met je reason en micheal jackosn accapellas
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zondag 1 januari 2006 @ 23:35:48 #93
108862 a-child-in-chains
pi_33613910
quote:
Op zondag 1 januari 2006 17:01 schreef Beathoven het volgende:
[quote]Zelfs dance-muziek kan imho met beleving gemaakt worden
precies, ik had een plaat gekregen van iemand van ene bob huppeldepup.
newtorkcity-house ofso.
Kijk die beats pompen met goede groove. Ze gebruiken nog allemala die oude drumbakkan ezoals sp-1200
En die pompen iig. die drums er met heel veel gevoel uit. Al is het een boem-boem-boem.
De timing van die hats en kicks is gewoon goed.
quote:
Ik heb ook het idee dat de B-producers van deze muziek met tegenzin 20 van deze remakes op een avond in mekaar flansen puur en alleen voor het geld. Kwantitatief gezien ben je dan een goede producer maar dan is het meer een uitbraaksel dan echt iets waar je zelf achterstaat.
Ik wist niet dat house-producers zo dachten.
Ik had het idee dat, al hadden ze maar 'iets' op plaat uitgebracht (al is het bagger),
dat ze dan allang blij waren.
No room for the unlucky.
pi_33616103
Veel remixen zijn niks vernieuwend of heel slecht uitgevoerd. Toch vond ik de remix van "Love & Pride", geremixed door Daniel Hope, wel geinig (wel een lekker nummer bij het uitgaan).
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
  Redactie Frontpage maandag 2 januari 2006 @ 01:23:56 #95
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33616190
Ik vind SaySaySay van Hi-Tack wel lekker, al irriteer ik me dat ze dat nou juist niet zingen. Had liever de hele plaat opnieuw gehad.

Leuke clip ook
  maandag 2 januari 2006 @ 13:33:19 #96
35525 Bassie_van_Adriaan
Bassie worst in je foefert
pi_33623357
alice cooper - poison heb ik ook een keer voorbij zien schuiven
Wieviel Träume bleiben ungeträumt und wieviel Tränen bleiben ungeweint?
poep aan je lul
pi_33654830
quote:
Op zondag 1 januari 2006 23:28 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Wat een slap geouwehoer

Die kennissen van mij zijn echt niet into commerciele-house ofzo.
Ze zitten in allerlei rare mixen van groovyclub - clubtechno, tot acid-techno, darkcore, weetikveel (zoveel genres alleen mogelijk in houseland en zijn niet mijn woorden)
En het meeste blijft gewoon bagger

Vele malen meer dan hiphop worden er platen gedrukt alsof het broodjes zijn.
Elke wim op de hoek draait enkent wel iemand die een platenlabel heeft en platen lan drukken.
En het is allemaal bagger

En hoezo generaliseren? Is toch zo? Ben je zelf house-dj ?
House is al jaren niet meer wat het geweest was.
Zowiezo vind ik de meeste house gewoon bagger, was toen in de jaren 80 al zo.
En het is nu echt te erg.
En die vuile house-dj moeten het gewoon afleren om de haverklap van die gare remixen te maken.
Snel geld verdienen over de rug van een ander met je reason en micheal jackosn accapellas
Als jij geen onderscheid kunt maken tussen house, acid, techno, minimal en hardcore dan zegt dat mijns inziens al genoeg. Ik ga andersom toch ook niet alle soorten rock/metal op 1 hoop gooien (of indie erbij gooien)? Wanneer je je een beetje verdiept in genres dan merk je echt wel dat er verschil in zit. Als je de moeite niet wilt nemen om je erin te verdiepen dan kun je geen serieuze kritiek leveren.

Dat er (te) veel uitkomt daar ben ik het mee eens, maar de oplages zijn dan ook vrij klein (>5.000 is al een grote hit, meestal 1.500 of minder). De drempel om muziek te maken wordt steeds lager, dus krijg je ook meer ongeinspireerd werk. Maar ook meer dingen die je volledig verrassen. Verder is men niet zo hokjesgericht als in andere genres en is er een enorme diversiteit en dat is alleen maar goed. Je moet alleen meer moeite doen om de boeiende dingen uit dat enorme aanbod te halen.

En waarom jij steeds iedere DJ ziet als iemand die bagger remixen aflevert ontgaat me volledig; dan zou er helemaal geen einde in zicht komen. Het probleem zijn platenmaatschappijen die het truukje hebben gezien en nu al die troep uitbrengen. Wat kan ik er aan doen dat de breezah generatie al die troep koopt? Dat heeft helemaal geen relatie met de genres op zich.

En ten aanzien van het voor het geld doen; DJ Boozywoozy is in een discussie op het Clubcharts forum daar eens uitgebreid (en opmerkelijk open) op ingegaan en gaf eerlijk toe dat het makkelijk verdienen was. Het liefste zou hij heel andere dingen maken. Zijn reactie kwam trouwens omdat hij enigszins pissig was omdat hij regelmatig de kotsschijf van de week scoorde in het genoemde forum. De liefhebbers van het genre weten echt wel wat troep is of niet.

Als laatste zie ik downloaden ook als een probleem; het is goed om nieuwe dingen te leren kennen, maar echt kritisch wordt het door veel mensen niet geluisterd. Ik koop vrij veel platen (voornamelijk techno en minimal) en dan ga je ook echt luisteren of een plaat iets toevoegt aan hetgeen je al hebt. Dat ontbreekt volledig bij veel mensen en dat zorgt ervoor dat bepaalde genres inkakken (trance) of er nauwelijks veranderingen meer plaatsvinden.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:21:55 #98
108862 a-child-in-chains
pi_33671123
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 12:18 schreef drexciya het volgende:

[quote]En waarom jij steeds iedere DJ ziet als iemand die bagger remixen aflevert ontgaat me volledig; dan zou er helemaal geen einde in zicht komen. Het probleem zijn platenmaatschappijen die het truukje hebben gezien en nu al die troep uitbrengen. Wat kan ik er aan doen dat de breezah generatie al die troep koopt? Dat heeft helemaal geen relatie met de genres op zich.
Het zijn die DJ's die dat truukje ook doorhebben. En als er een remix onder hun naam uitkom,
zijn ze, zie ik, allang blij. kan het wat schelen dat ze bagger op de markt gooien?
Succes gegerandeerd als een beetje platenmaatschappij je rotzooi wil uitbrengen.
Als ze zien dat veel mensen uit hun dakkie gaan op troep, draaien ze wel warm hoor.
quote:
Als laatste zie ik downloaden ook als een probleem; het is goed om nieuwe dingen te leren kennen, maar echt kritisch wordt het door veel mensen niet geluisterd.
Natuurlijk heb ik weer de discussie met de harde kern in een genre (nu house)
Maar vind je het gek als er zoveel wordt uitgebracht ?
House maken is echt niet moeilijk hoor. Dat zie je wel aan het gigantische hoeveelheid
materiaal dat wordt uitgebracht.Is echt niet normaal.
Je moet als oververzadigde consument keuzes maken.
En dan laat ik house en top40 hiphop snel liggen.

Ik ben into hiphop, maar ik neem check al 10 jaar geen platen meer.
Is gewoon niet de moeite waard om in een platenzaak 25 platen wegte trekken en te beluisteren
en er zit niks tussen dat ook maar een beetje verschilt van de vorige plaat.
Ik ben zo iemand die juweeltjes ontdekt per toeval. Dan blijft platen kopen leuk

Hoe dat toeval in mekaar steekt kan ik ook geen vinger op leggen.Maar ik weet dat ik best wel blij ben als ik iets vind (meestal niet nieuw, jaren 80 ofzo) dat helemal je van het is wat ik zoek.

Als ik zeg dat ik house volledig ban, is niet waar.
Ik heb ook zitten luisteren naar acid en toen house van eind jaren 80 en begin jaren 90.
Met name die britse scene was gewoon mad-dope.
Maar die tegenwoordige club en goedkope mixes en thunderdome nr. 211 mag je houden.
Ik hoef het niet al geef je het me.

En willekeurige platentas van een club, trance of groovy house dj haal ik ook me neus voor op.
Elke plaat is zowat hetzelfde.

Enige beetje leuke shit is mischien een paul van dyk, groovy newyork house, of een leuke remix
van een lenny lravitz track.
De rest, shove it.
No room for the unlucky.
pi_33673911
De leader van Baywatch is ook door de mangel gehaald... Artiest genaamd Sunblock dacht ik.
pi_33695246
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:21 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Het zijn die DJ's die dat truukje ook doorhebben. En als er een remix onder hun naam uitkom,
zijn ze, zie ik, allang blij. kan het wat schelen dat ze bagger op de markt gooien?
Succes gegerandeerd als een beetje platenmaatschappij je rotzooi wil uitbrengen.
Als ze zien dat veel mensen uit hun dakkie gaan op troep, draaien ze wel warm hoor.
[..]
Vreemd dat het dan steeds dezelfde namen zijn, onder de techno en minimal DJ's zie ik weinig sell-outs.

Natuurlijk heb ik weer de discussie met de harde kern in een genre (nu house)
Nu house? Die naam ken ik niet, wat moet ik me daar weer bij voorstellen?

House maken is echt niet moeilijk hoor. Dat zie je wel aan het gigantische hoeveelheid
materiaal dat wordt uitgebracht.Is echt niet normaal.
Och je hoeft het niet allemaal te kopen of te luisteren.

Je moet als oververzadigde consument keuzes maken.
En dan laat ik house en top40 hiphop snel liggen.
Dat is een keuze, ik wil wel moeite doen om in bepaalde genres uit de enorme stroom de boeiende dingen te halen, jij kennelijk niet. Maar dan moet je niet zeuren dat alles slecht is. Typischerwijs pak ik juist house platen erbij tegenwoordig, naast techno en minimal.

Ik ben zo iemand die juweeltjes ontdekt per toeval. Dan blijft platen kopen leuk
Ik heb er niet zo'n probleem mee om uit 40-50 platen de boeiende dingen te halen. Maar ik kijk dan wel verder dan mijn eigen straatje, niet alleen binnen "mijn" genres. Daardoor blijf je meer afwiseling houden. Het scheelt trouwens wel als je goed personeel in een winkel hebt; iets wat bij bepaalde meer hiphop en R&B gerichte winkels (Rhythm Import) in mijn ervaring minder is.

Het is trouwens niet beperkt tot house; het komt bij ieder (sub)genre voor. Minimal is in korte tijd erg populair geworden en het aantal releases is enorm gegroeid in de afgelopen paar jaar. Ik vind het alleen zonde om het genre te laten vallen dus ik doe er wat meer moeite voor om de goede platen eruit te halen.

Als ik zeg dat ik house volledig ban, is niet waar.
Ik heb ook zitten luisteren naar acid en toen house van eind jaren 80 en begin jaren 90.
Met name die britse scene was gewoon mad-dope.
Ik ben zelf toendertijd al snel overgestapt naar techno en IDM en dat kan me nog steeds boeien.

En willekeurige platentas van een club, trance of groovy house dj haal ik ook me neus voor op.
Elke plaat is zowat hetzelfde.
Geen idee, ik ben niet zo'n club liefhebber en trance al helemaal niet. Maar op techno gebied is er enorm veel diversiteit en het genre staat ook niet stil, een gevoel wat je bij house toch wel krijgt. Dat kan natuurlijk ook enigszins aan het publiek liggen.

Enige beetje leuke shit is mischien een paul van dyk, groovy newyork house, of een leuke remix
van een lenny lravitz track.
Paul van Dyk is mijns inziens juist iemand die vooral meer van hetzelfde doet, maar smaken verschillen. Oud New Yorks spul (Compilatie op Gigolo bvb van enige tijd geleden) is wel goed.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:37:33 #101
108862 a-child-in-chains
pi_33696340
quote:
Vreemd dat het dan steeds dezelfde namen zijn, onder de techno en minimal DJ's zie ik weinig sell-outs.
tss.. zelfs de harde kern maakt troep (lees hooggepitchde MJ vocals op een reason-refil loop)
quote:
Och je hoeft het niet allemaal te kopen of te luisteren.
Doe ik ook niet, het is allemaal dezelfde thump-thump-bagger.
En ik heb me hoofd al vol van andere genres
quote:
jij kennelijk niet. Maar dan moet je niet zeuren dat alles slecht is. Typischerwijs pak ik juist house platen erbij tegenwoordig, naast techno en minimal.
Het is gewoon slecht, Jij bent 1 van die gasten die niet tegen generalisatie kan.
na 15 jaar bagger te heben gehoord en house echt wel een kans te hebben gegeven.
Kom je tot de conclusie dat je gewoon de fuck weg moet blijven van die troep.

En als je een beetje van de oldskool komt:
house is de genre, ja ook techno of minimal of club.
Het is allemaal elctronische disco-gethump en de recepten zijn nagenoeg hetzelfde.
boem-boem-boem-boem en vul maar op. En oja, versnellen we de boel en pitchen we
de access virus dan hebben we in ene techno
quote:
Het scheelt trouwens wel als je goed personeel in een winkel hebt; iets wat bij bepaalde meer hiphop en R&B gerichte winkels (Rhythm Import) in mijn ervaring minder is.
Goed punt. Mee eens. Maar bij rhythm verwachten ze meer dat je weet wat je wilt.
En gewoon gaat staan luisteren.
Trouwens, ik vind dancetrax best wel goed voor de house-pietpraat.
Maar ik ben dan ook niet bekend met house en er zijn vast betere winkels met nog beter
geinformeerd personeel.
quote:
Het is trouwens niet beperkt tot house; het komt bij ieder (sub)genre voor. Minimal is in korte tijd erg populair geworden en het aantal releases is enorm gegroeid in de afgelopen paar jaar. Ik vind het alleen zonde om het genre te laten vallen dus ik doe er wat meer moeite voor om de goede platen eruit te halen.
En wat de fok is minimal nou weer?
Minder poespas en minder synthbakkies? Minder druk? Meer groovy?
Kijk alleen in de house kan dat. Al die subgenres, wordt je helemaal larie van.
Terwijl de verschillen niet zo heel groot zijn.

'minimalitstic dance techno groove' ! yeah!
jeweettoch hoe die gasten die zhit uitkramen.
quote:
Ik ben zelf toendertijd al snel overgestapt naar techno en IDM en dat kan me nog steeds boeien.
Cool.
In mijn omgeving wordt elke dj gewardeerd ongeacht de stijl.
Maar Techno draai je niet voor iedereen Niet iedereen verwelkomt hard techno.
Techno moet op super grote feesten. Techno is een beetje geval appart vind ik.
Techno is wel harde kern.
quote:
Geen idee, ik ben niet zo'n club liefhebber en trance al helemaal niet. Maar op techno gebied is er enorm veel diversiteit en het genre staat ook niet stil, een gevoel wat je bij house toch wel krijgt. Dat kan natuurlijk ook enigszins aan het publiek liggen.
Voor mijn gevoel is voor de club-achtige shit en binnen de techno ook niet zoveel verschil
in stijlen. Maar dat komt omdta ik me er niet mee bezig houd.
Als ik techno hoor, is het keiharde stamp shit. afgewisseld met oldskool-house.
Love Can't Turn Around op techno
Persoonlijk vind ik dat de sound gewoon wat harder wordt aangedraaid en is er weinig finesse.
quote:
Paul van Dyk is mijns inziens juist iemand die vooral meer van hetzelfde doet, maar smaken verschillen. Oud New Yorks spul (Compilatie op Gigolo bvb van enige tijd geleden) is wel goed.
Ja, *als* ik house luister is het meer van die "groovy" shit (ik weet nieteens of wat ik leuk vind
wel zo wordt genoemd).
Ik moet het vooral hebben van de beat/drums en die groove, als die me pakt, ben ik verkocht.
Voor de rest kun je het aankleden naar believen.
En nu zeg je, en house is toch alleen maar 4/4x boem zei je net?
Ja maar house kan ook wel groovy zijn, het zijn die gare gasten met hun reason die niet weten waaar de fuck ze mee bezig zijn. En horen of bepaalde elementen bij mekaar passen in een track
kwa pitch daar hebben ze al helemaal geen verstand van.
Maar wat kan het ook als de hele ggodganse teringherrie allemaal hetzelfde is en klinkt
als een lange grote betonnen muur.? Dan valt het niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door a-child-in-chains op 04-01-2006 15:43:52 ]
No room for the unlucky.
pi_33708635
[quote]Op woensdag 4 januari 2006 15:37 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

tss.. zelfs de harde kern maakt troep (lees hooggepitchde MJ vocals op een reason-refil loop)
[..]
Ik heb nog geen trieste remixen van 80er nummers van iemand als Jeff Mills, Laurent Garnier, Steve Bug, Matthew Johnson, Surgeon, John Tejada, Dominik Eulberg, Marco Carola, Regis, Dynarec, Speedy J, James Ruskin of Oscar Mulero gehoord, om wat namen te noemen. Noem jij eens wat namen van die famueze remix-gasten, 10 tegen 1 dat ik ze waarschijnlijk geen van allen ken.

Het is gewoon slecht, Jij bent 1 van die gasten die niet tegen generalisatie kan.
na 15 jaar bagger te heben gehoord en house echt wel een kans te hebben gegeven.
Kom je tot de conclusie dat je gewoon de fuck weg moet blijven van die troep.
En dan ga je dus trollen terwijl je geen idee hebt waar het vandaan komt; wie generaliseert er nu eigenlijk hier? Dan heb je steeds naar de verkeerde dingen geluisterd, voor mij komt er alleen maar meer bij.

En als je een beetje van de oldskool komt:
house is de genre, ja ook techno of minimal of club.
Nee, dat is niet het geval, techno is iets heel anders dan house. Het komt oorspronkelijk uit Detroit en niet uit Chicago, zoals house. Geef gewoon toe dat je er geen verstand van hebt.

Goed punt. Mee eens. Maar bij rhythm verwachten ze meer dat je weet wat je wilt.
En gewoon gaat staan luisteren.
Dan kun je net zo goed on-line kopen. Voor de meerprijs ten opzichte van on-line verwacht ik toch wel iets van de winkel en het winkelpersoneel. Bij een beetje on-line winkel goed voorbeeld kun je ook redelijk vooraf beluisteren. En Rhythm Import is relatief (dus ook ten opzichte van andere winkels) duur.

Trouwens, ik vind dancetrax best wel goed voor de house-pietpraat.
Maar ik ben dan ook niet bekend met house en er zijn vast betere winkels met nog beter
geinformeerd personeel.
Dancetrax ken ik niet, waar zit die winkel? Musical Journeys in Leiden, Clone in Rotterdam en Metro in Utrecht vind ik prettige winkels. Afwijkend assortiment en personeel waar je wat aan hebt.

En wat de fok is minimal nou weer?
De naam geeft het al enigszins aan lijkt me zo. Pak de search er eens bij en je vindt voldoende topics op dat gebied.

In mijn omgeving wordt elke dj gewardeerd ongeacht de stijl.
Maar Techno draai je niet voor iedereen Niet iedereen verwelkomt hard techno.
Techno moet op super grote feesten. Techno is een beetje geval appart vind ik.
Techno is wel harde kern.
Valt wel mee, techno is zeer divers, van tech-house tot industrieel en off-beat. Hardtechno is een vreselijke term, dat is meer voor ex-gabbers.
[..]

Voor mijn gevoel is voor de club-achtige shit en binnen de techno ook niet zoveel verschil
in stijlen. Maar dat komt omdta ik me er niet mee bezig houd.
Als ik techno hoor, is het keiharde stamp shit. afgewisseld met oldskool-house.
Love Can't Turn Around op techno
Persoonlijk vind ik dat de sound gewoon wat harder wordt aangedraaid en is er weinig finesse.
Als je geen verschil kan horen dan is er toch iets mis lijkt me. Het is toch geen toeval dat het meestal volkomen andere groepen zijn die van of house of techno houden. Daarom worden de genres ook meestal op aparte feesten gedraaid. Dat kan mijns inziens alleen als er nogal wat verschil tussen zit, muzikaal gezien.

Techno kan zeer subtiel zijn, maar ook erg rauw en ongepolijst, het is net welke kant je het meeste aanspreekt.

Ja, *als* ik house luister is het meer van die "groovy" shit (ik weet nieteens of wat ik leuk vind
wel zo wordt genoemd).
Wel eens wat van David Alvarado beluisterd? En als je toch into hiphop bent, waarom geen elektro?

En nu zeg je, en house is toch alleen maar 4/4x boem zei je net?
Ja maar house kan ook wel groovy zijn, het zijn die gare gasten met hun reason die niet weten waaar de fuck ze mee bezig zijn. En horen of bepaalde elementen bij mekaar passen in een track
kwa pitch daar hebben ze al helemaal geen verstand van.
Maar dan scoort het ook niet lijkt me, liefhebbers hebben echt wel in de gaten of er een prutser bezig is geweest of niet. Kijk de massa kun je alles aansmeren, daarom bestaat er zoiets als ski-hut/apres-ski. Maar de serieuze house/elektro/techno/minimal liefhebber prikt door het lopende band werk heen. En met Ableton live kun je niet eens meer verkeerd pitchen, het programma synchroniseert de loops voor je.

Ook al wordt er enorm veel uitgebracht, bepaalde nieuwe namen springen er niet zomaar uit. Dominik Eulberg en Matthew Johnson hebben naam gemaakt met goede produkties. Iemand als DJ Boozywoozy (die naam al) zal niet serieus worden genomen; die maakt skihutniveau "muziek".

En juist met minimal en techno (ook vrij kaal over het algemeen) moet je juist meer aandacht besteden aan je produkties.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2006 @ 00:07:53 #103
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37864888
Ik vind de Beatfreakz (Hitack?) met Somebody's Watching Me met de stem van Michael wel erg lekker, goede opvolger voor SaySaySay
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2006 @ 00:08:49 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37864925
De Police met Message in a Botlle 2006 vind ik weer waardeloos
pi_37865016
Dat nummer van Stevie Nicks (Dreams?) is ook wel aardig.
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2006 @ 00:11:59 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_37865039
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:11 schreef fratsman het volgende:
Dat nummer van Stevie Nicks (Dreams?) is ook wel aardig.
Ja, maar een beetje tam wel.
pi_37865208
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja, maar een beetje tam wel.
Dat zeg ik, wel aardig.
pi_37866777
Living in Video van Trans-X is ook al verneukt... Nouja was het eerder ook al door 2 Brothers maarja...die was nog redelijk te pruimen.

Trouwens, ik merk een nieuwe trend: Soul en funky vocals... en die eindeloos herhalen op een simpele beat... zwaar irritant pffff...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')