abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29663457
heb nu een tijdje een sen seo koffiezetapparaat. Anderhalf jaar al bijna. Het probleem is dat hij al vanaf het begin onverwachts slappe bakken koffie maakt dan zie je uit de tuutjes geen donkerbruine maar gele straaltjes komen mijn vraag is is dit een bekent probleem? de pads kan ik dan weggooien en de koffie is niet te zuipen maarals ik daarna gewoon weer nieuwe pads erin doe is de koffie vaak weer normaal. er is geen pijl op te ztetten op wanneer de sen seo het wel goed doet en wanneer niet,

kan het mee te maken hebben dat ik pads gebruik van een ander merk dan douwe egberts? Ook lekt hij soms omdat het dekseltje niet helemaal goed sluit daar moet je dan op drukken. iemand met dat probleem?
pi_29663718
heb je de pads er goed recht in? zonder kreuken zegmaar?
pi_29663736
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:29 schreef kikoooooo het volgende:
heb je de pads er goed recht in? zonder kreuken zegmaar?
tuurlijk. de ene keer doet hij het wel goed maar de andere keer niet
pi_29663766
Dat ie niet goed vacuum zit, dat is echt een probleem hoor! dan werkt ie dus gewoon echt niet goed...
pi_29663787
Heb je wel een echte Senseo gekocht? Ik bedoel, zat er een certificaat van echtheid bij?
pi_29663870
Je hebt inderdaad ook van die wannabe-senseo's. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar als je zo'n ding hebt zou ik daar als eerst naar kijken.

Ik heb een echte en nooit problemen, al snap ik het nut van de twee pad-inleg-dingen niet echt. Je kunt makkelijk een zo'n pad in dat ding doen die voor twee pads is bestemd en dat werkt prima.
pi_29663873
Ja, er zit nogal verschil in kwaliteit tussen de pads onderling. Ik wil niet beweren dat de DE pads de beste zijn, maar die van de Lidl bijvoorbeeld zijn ronduit ranzig en koffie zetten hiermee levert dus een "slappe bak" op.
pi_29663939
het is gewoon een echte sen seo dus dat zal het probleem niet zijn. de pads doen het de ene keer wel goed en geven lekkere koffie dus het licht denk ik ook niet aan de pads. Het is trouwens een witte
pi_29664003
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RobbieRicardo het volgende:
Het is trouwens een witte
Daar ligt het aan. Die zijn vaak niet goed. Je kunt beter een beige of een zwarte kopen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:46:38 #10
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_29664181
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Daar ligt het aan. Die zijn vaak niet goed. Je kunt beter een beige of een zwarte kopen.
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
pi_29664217
Hij heeft wel een punt.
pi_29664235
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

pi_29664574
Is het niet zo dat je "vergeet" er een nieuwe pad in te doen en dus de oude twee keer gebruikt ?

Ik heb wel eens dat als ik een pad erin doe even wegloop naar de wc terwijl het ding opwarmt...terug kom.... koffie maak en het gigantisch goor is.... als ik dan de woonkamer inloop zit mijn man aan een vers bakkie koffie
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:06:51 #14
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29664862
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:59 schreef Mirage het volgende:
Is het niet zo dat je "vergeet" er een nieuwe pad in te doen en dus de oude twee keer gebruikt ?

Ik heb wel eens dat als ik een pad erin doe even wegloop naar de wc terwijl het ding opwarmt...terug kom.... koffie maak en het gigantisch goor is.... als ik dan de woonkamer inloop zit mijn man aan een vers bakkie koffie
Precies dat heb ik ook wel eens. Maar dan vergeet ik het zelf. Wat is dat goor idd.
Sommige mensen drinken écht twee bakken koffie van 1 pad. Mén, niet drinken vind ik zelf.
Every Not Is Truething
pi_29664912
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:38 schreef RobbieRicardo het volgende:
het is gewoon een echte sen seo dus dat zal het probleem niet zijn. de pads doen het de ene keer wel goed en geven lekkere koffie dus het licht denk ik ook niet aan de pads. Het is trouwens een witte
Je moet ook wel een Senseo hebben, geen sen seo....
pi_29665212
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:59 schreef Mirage het volgende:

nee ik weet goed wat ik doe maar nu ik er over nadenk gebeurd het alleen maar wanneer je de vorm voor twee kopjes erin doet volges mij heb ik het nooit gehad bij de 1 kopjesvorm.
  maandag 15 augustus 2005 @ 19:17:41 #17
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29665300
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:15 schreef RobbieRicardo het volgende:

[..]

nee ik weet goed wat ik doe maar nu ik er over nadenk gebeurd het alleen maar wanneer je de vorm voor twee kopjes erin doet volges mij heb ik het nooit gehad bij de 1 kopjesvorm.
Ik vind de koffie ook slapper als je er twee tegelijk zet.
kan je beter 2 keer koffie zetten zeg maar.
Every Not Is Truething
pi_29666197
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 19:17 schreef Ceriel het volgende:

[..]

Ik vind de koffie ook slapper als je er twee tegelijk zet.
kan je beter 2 keer koffie zetten zeg maar.
Heb ik ook gemerkt... dus dat doe ik nu ook altijd.
~ You are what you love, not what loves you ~
pi_29667147
en na 1,5 jaar doe je ook geen pads meer omgekeerd of gebruik je de verkeerde filter neem ik aan
pi_29676042
Heb je 'm weleens schoon gemaakt?
Vul het waterreservoir helemaal, zet een grote kom/schaal onder het koffietuitje en zet daarna de Senseo aan. Nadat het water op temeratuur is druk je beide knoppen (voor 1 kop en die voor 2 koppen tegelijk in). Op die manier trekt de Senseo een heel reservoir erdoorheen en is het weer een stuk schoner. Probeer het eens
Eventueel kun je een oude pad laten zitten die als 'filter' kan dienen.
hoi :-)
pi_29676255
Ik maak hem wel is schoon maar dan niet door te drukken op allebei de knoppen mischien valt dat te proberen. Ga ik morgen doen.
pi_29676375
Senseo
Mijn Senseo-apparaat is een tijdje geleden overleden.
Hij zat vacuum gezogen, een probleem wat wel vaker voorkomt. Na hem opengeschroefd en ontlucht te hebben, kreeg ik de slangetjes niet meer helemaal goed.

Iemand een foto, van hoe het van binnen precies moet zitten?
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_29676379
Ik vind de koffie van zo`n senseo zowieso aan de slappe kant. Zelfs met 2 pads vind ik het nog te slap.
pi_29678138
Sen Seo klinkt als een goedkoop Taiwanees namaakmerk.

Soms dan zitten die pads gewoon niet lekker. De boel hoeft maar een beetje verschoven te zijn en het gaat al helemaal mis. Of het houdertje van de pads zit iets of niks scheef.
pi_29681669
Aah.. ik zie het al. je moet ook geen Sen Seo hebben, maar een senseo.. ze hebben je proberen te besodemieteren geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')