quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:15 schreef Merisse het volgende:Ik heb de hele serie gelezen en nogmaals gelezen en ik kan niet wachten op het volgende deel. Wat ik het fascinerendste vind zijn de implicaties van het tijdreizen. Ook prachtig: de grote liefde die Claire en Jamie voor elkaar voelen, de sex, de medische behandelingen die zij toepast en de levendige beschrijving van het dagelijkse leven in vroeger tijden. Minpuntje: politiek & oorlog.
Heb jij al info wanneer de vertaling komt nokwanda? Of ben jij van plan het in het Engels te lezen?
Ik heb ze ook gelezen en gelezen en gelezen. Vlak voor een nieuw deel uitkomt lees ik ale delen nog gauw effe opnieuw. Haal er telkens weer iets anders uit.
Ik begon in het Nederlands maar ben gauw op Engels overgestapt. De vertalingen zijn heel goed maar de Schotse idioom valt gewoon niet te vertalen en die is echt kostelijk.
Dus ik koop ze alleen nog in het Engels. Hoef ik ook niet zo lang te wachten.
Als je niet van de politiek en oorlog houdt zullen de Lord John boeken je niet echt boeien. Ik vind dat ook wel een leuk aspect. Ook een onderdeel van het vroegere leven en ze is daar behoorlijk acuraat in.
Het verhaal van Jamie en Claire is idd echt mooi. En uiterst geil. Zo´n liefde wil ieder mens wel meemaken.
De implicaties van het tijdreizen zijn een ding. De ongekende mogelijkheden ervan. Hoe dat nou zit met die stenen..... En Geilly Duncan??? Daar kun je behoorlijk over speculeren.
In boek een, in het begin, wordt beschreven hoe Frank Randal buiten een rare figuur zag. Een traditionele schot met een speld met een hert erop. Alleen stormde het en bewoog de figuur niet. Hij stond alleen naar Claire door het gordijn te kijken terwijl zij haar haar aan het borstelen was. De beschrijving van Jamie. Ik vraag me af hoe dat terug zal komen. Volgens mij past dat in de conclusie. Ik vond het vreemd omdat Jamie denkt dat hij niet kan tijdreizen. Hij is daar ook niet stoffelijk. En het betekent ook dat hij als geest zal tijdreizen.
Ben vreselijk benieuwd hoe het verder met Brianna en Roger zal gaan en of zij wel of niet terug zullen gaan naar de moderne tijd.
Trouwens een leuk mens. Ze mailt haar fans ook trouw terug als ze de vraag interessant vindt.
En met evenveel humor als in haar boeken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl