abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29658058
Binnenkort, op 27 september komt dan eindelijk deel 6 uit.
A breath of snow and ashes.

http://www.dianagabaldon.com/

De eerdere delen:
Outlander
Dragonfly in amber
Voyager
Drums of autumn
The fiery cross

Wie is eraan begonnen en wat is jullie mening?

Wat mij betreft....... Het enige vervelende eraan is dat het telkens zo afgrijselijk lang duurt voor het volgende deel uitkomt.

Zijn er ook mensen die zich vergrijpen aan de Methadonlijst?
Ik wel. Ben aan de Lord John boeken begonnen. Ook lekker
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29658430
Blijkbaar is er iets misgegaan met de titel van het topic. Het zou gewoon ´s moeten zijn.
Kan iemand dat veranderen. Het staat zo slordig. Alvast bedankt. (of niet als het blijft staan, natuurlijk )
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29658440
Methadon? Ik ga alleen voor "the real deal" en gebruik geen surrogaat!
pi_29659200
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:42 schreef Developersrus het volgende:
Methadon? Ik ga alleen voor "the real deal" en gebruik geen surrogaat!
Mag ik daaruit afleiden dat je de Outlander serie gelezen hebt?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29715569
Ik heb de hele serie gelezen en nogmaals gelezen en ik kan niet wachten op het volgende deel. Wat ik het fascinerendste vind zijn de implicaties van het tijdreizen. Ook prachtig: de grote liefde die Claire en Jamie voor elkaar voelen, de sex, de medische behandelingen die zij toepast en de levendige beschrijving van het dagelijkse leven in vroeger tijden. Minpuntje: politiek & oorlog.

Heb jij al info wanneer de vertaling komt nokwanda? Of ben jij van plan het in het Engels te lezen?
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:08:52 #6
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_29759535
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:42 schreef nokwanda het volgende:
Blijkbaar is er iets misgegaan met de titel van het topic. Het zou gewoon ´s moeten zijn.
Kan iemand dat veranderen. Het staat zo slordig. Alvast bedankt. (of niet als het blijft staan, natuurlijk )

Beetje laat....
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_29760096
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Beetje laat....
Volgens mij moet de titel Diana Gabaldon's Outlander serie zijn, AR.

Maar jouw versie is ook leuk.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:33:07 #8
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_29760160
Ik vond het al zo'n rare naam

Maarja, wat weet ik nou van boeken, da's Isa's afdeling
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_29760194
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 12:15 schreef Merisse het volgende:
Ik heb de hele serie gelezen en nogmaals gelezen en ik kan niet wachten op het volgende deel. Wat ik het fascinerendste vind zijn de implicaties van het tijdreizen. Ook prachtig: de grote liefde die Claire en Jamie voor elkaar voelen, de sex, de medische behandelingen die zij toepast en de levendige beschrijving van het dagelijkse leven in vroeger tijden. Minpuntje: politiek & oorlog.

Heb jij al info wanneer de vertaling komt nokwanda? Of ben jij van plan het in het Engels te lezen?
Ik heb ze ook gelezen en gelezen en gelezen. Vlak voor een nieuw deel uitkomt lees ik ale delen nog gauw effe opnieuw. Haal er telkens weer iets anders uit.

Ik begon in het Nederlands maar ben gauw op Engels overgestapt. De vertalingen zijn heel goed maar de Schotse idioom valt gewoon niet te vertalen en die is echt kostelijk.
Dus ik koop ze alleen nog in het Engels. Hoef ik ook niet zo lang te wachten.

Als je niet van de politiek en oorlog houdt zullen de Lord John boeken je niet echt boeien. Ik vind dat ook wel een leuk aspect. Ook een onderdeel van het vroegere leven en ze is daar behoorlijk acuraat in.

Het verhaal van Jamie en Claire is idd echt mooi. En uiterst geil. Zo´n liefde wil ieder mens wel meemaken.
De implicaties van het tijdreizen zijn een ding. De ongekende mogelijkheden ervan. Hoe dat nou zit met die stenen..... En Geilly Duncan??? Daar kun je behoorlijk over speculeren.

In boek een, in het begin, wordt beschreven hoe Frank Randal buiten een rare figuur zag. Een traditionele schot met een speld met een hert erop. Alleen stormde het en bewoog de figuur niet. Hij stond alleen naar Claire door het gordijn te kijken terwijl zij haar haar aan het borstelen was. De beschrijving van Jamie. Ik vraag me af hoe dat terug zal komen. Volgens mij past dat in de conclusie. Ik vond het vreemd omdat Jamie denkt dat hij niet kan tijdreizen. Hij is daar ook niet stoffelijk. En het betekent ook dat hij als geest zal tijdreizen.

Ben vreselijk benieuwd hoe het verder met Brianna en Roger zal gaan en of zij wel of niet terug zullen gaan naar de moderne tijd.

Trouwens een leuk mens. Ze mailt haar fans ook trouw terug als ze de vraag interessant vindt.
En met evenveel humor als in haar boeken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_29760224
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:30 schreef Augustina het volgende:

[..]

Volgens mij moet de titel Diana Gabaldon's Outlander serie zijn, AR.

Maar jouw versie is ook leuk.
Juist... leek me logisch
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30050506
Hallo,

ik heb net deel 1 uit van de reizigers-cyclus en ben aan deel 2 begonnen en ik geef toe, ik ben verslaafd!!!!! Ik heb het eerste boek in één week uitgelezen en moets mijzelf regels opleggen wanneer ik mocht lezen, anders had ik 24 uur per dag met het boek in mijn handen gezeten en geen leven daarbuiten meer gehad . Ik mocht pas gaan lezen als ik alles had gedaan wat ik moest doen, huis aan kant bijvoorbeeld. Ik heb uren op de bank gezeten zonder mij bewust te zijn van de omgeving, gelukkig woon ik alleen met 4 katten dus er was geen zeurende man of kinderen. Heerlijk Ik ben verslaafd!!!!!!1
Als de katten van huis gaan, dan ga ik ook!!!!!!!!
  zondag 28 augustus 2005 @ 09:56:38 #12
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30050567
Ik ben ooit aan deze serie begonnen, maar ben gestopt bij ik geloof halverwege deel drie. Kon me niet meer boeien, maar deel 1 en 2 heb ik verslonden.
pi_30050600
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 09:56 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ooit aan deze serie begonnen, maar ben gestopt bij ik geloof halverwege deel drie. Kon me niet meer boeien, maar deel 1 en 2 heb ik verslonden.
Hadden meer mensen in mijn omgeving met deel 3
Deel 4 en 5 zijn dan weer interessant. Ik vond zelf deel 3 wel interessant omdat het de meer ingewikkelde politieke europese verhoudingen beschreef maar qua verhaal idd wat minder.

Nog eenmaand voor deel 6
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 augustus 2005 @ 10:07:27 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_30050654
Ik wist helemaal niet dat er nog een deel zou komen, dacht dat deel 5 de reeks afsloot . Misschien ga ik het toch nog eens proberen.
pi_30053123
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:07 schreef Aventura het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er nog een deel zou komen, dacht dat deel 5 de reeks afsloot . Misschien ga ik het toch nog eens proberen.
en nog een deel 7 ook. het plan was 6 delen maar ze komt niet uit met het verhaal. Vind ik niet erg
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30053546
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 10:07 schreef Aventura het volgende:
Ik dacht ook dat er maar 5 delen waren maar las op internet dat eind september het 6e deel uitkomt en mogelijk nog een 7e. Ben wel blij dat ik weet dat boek 3 wat moeilijker door te komen is maar dat deel 4 en 5 weer de goede kant opgaan, dat geeft de mens moed .

Ik ben al een tijdje van plan om naar de Schotse Hooglanden te gaan en ben nu bezig 2 a 3 reizen voor te bereiden. Ik wil zeker volgend jaar zomer naar The Higland Games, moet een spectacel zijn die je niet mag missen. Dan wil ik een aparte reis naar Inverness ondernemen en de omgeving en dan nog een naar het Fort Willams en omgeving.
pi_30054181
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:21 schreef Snoerkies het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat er maar 5 delen waren maar las op internet dat eind september het 6e deel uitkomt en mogelijk nog een 7e. Ben wel blij dat ik weet dat boek 3 wat moeilijker door te komen is maar dat deel 4 en 5 weer de goede kant opgaan, dat geeft de mens moed .

Ik ben al een tijdje van plan om naar de Schotse Hooglanden te gaan en ben nu bezig 2 a 3 reizen voor te bereiden. Ik wil zeker volgend jaar zomer naar The Higland Games, moet een spectacel zijn die je niet mag missen. Dan wil ik een aparte reis naar Inverness ondernemen en de omgeving en dan nog een naar het Fort Willams en omgeving.
Heb ik 3 jaar geleden ook gedaan.
Grappig was dat Diana Gabaldon niet echt veel research naar locaties had gedaan. Pas achteraf. Ze wist ook niet dat er bij Inverness inderdaad een plek is die Craig na Dun heet. Er zijn ook staande stenen.... het is namelijk een kerkhof

Als je gaat..... ga naar Culloden fields. Dat ziet eruit als een simpele vlakte maar de sfeer is nog steeds indrukwekkend. Gaf mij de chills (als echte Truther voelde ik daar ook echt de pijn en onzinnigheid van zo´n oorlog en de onderdrukking).
Stel je dan voor dat wat je gelezen hebt, hoewel misschien niet in die specifieke personages, echt gebeurd is en dat daar zoveel mensen de dood vonden in die omstandigheden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30054608
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb ik 3 jaar geleden ook gedaan.
Grappig was dat Diana Gabaldon niet echt veel research naar locaties had gedaan. Pas achteraf. Ze wist ook niet dat er bij Inverness inderdaad een plek is die Craig na Dun heet. Er zijn ook staande stenen.... het is namelijk een kerkhof

Als je gaat..... ga naar Culloden fields. Dat ziet eruit als een simpele vlakte maar de sfeer is nog steeds indrukwekkend. Gaf mij de chills (als echte Truther voelde ik daar ook echt de pijn en onzinnigheid van zo´n oorlog en de onderdrukking).
Stel je dan voor dat wat je gelezen hebt, hoewel misschien niet in die specifieke personages, echt gebeurd is en dat daar zoveel mensen de dood vonden in die omstandigheden.
Ik wil ook inderdaad naar de Culloden Fields, daar is ook een bezoekerscentrum met een tentoonstelling over de Jacobieten en de geschiedenis over Culloden. Ik kan me er nu al op verheugen al weet ik dat ik waarschijnlijk stil sla als ik daar ben, wetende wat daar allemaal heeft plaatsgevonden.
pi_30059804
Een goede vriendin van me had me deze serie aangeraden, we lezen allebei nogal eens wat en geven elkaar dan tips. In eerste instantie sprak het me niet zo aan, maar voordat ik een weekje op vakantie ging heb ik toch het eerste deel gekocht (in het nederlands, ik lees niet zo lekker weg in het engels). Het boek is in die week uitgelezen en heb bij thuiskomst (gister) meteen deel 2 en 3 besteld, waar ik nu dus nog een aantal dagen op moet wachten helaas.

Het verhaal had me eigenlijk meteen te pakken en ben heel erg benieuwd naar de rest ervan. Ook leuk om hier te lezen dat er veel oorlog en politiek in voorkomt, daar houd ik wel van
pi_31080205
En de nieuwe is uit. A breath of snow and ashes

Zit nu te wachten op foon van de boekhandel. Hij moet daar nog binnen komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')