abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29648572
Mensen. ik heb zover ik weet ADHD. alle symptomen komen overeen..

Nu weet ik waarom:
ik het gemiddeld nooit langer dan drie maanden bij één baas uithoud; een baas het gemiddeld nooit langer dan drie maanden met mij uithoudt; waarom ik nooit meer "leuke" baantjes moet accepteren; mensen vaak zo dom vind; zo weinig vrienden heb; liever geen 30 zenders op m´n televisie installeer; geen krantenabonnement wil en waarschijnlijk nooit gevraagd zal worden voor een gastcollege op de faculteit communicatiewetenschappen...

hier alles heb ik last van. .

ADHD, een aantal veelvoorkomende symptomen:
problemen met organiseren, problemen met dingen opstarten, zaken uitstellen, veel dingen tegelijk doen, snel verveeld in baan of relatie, snel afgeleid, creatief, problemen met procedures en vaste patronen, neiging tot verslaving, chronische problemen met gevoel van eigenwaarde, lage frustratiedrempel, stemmingswisselingen, depressie (bij beëindigen relatie of project), onnauwkeurige zelfwaarneming, zéér dominant in gesprekken, moeite met luisteren, snel afdwalen terwijl een ander praat, dagdromen,

en vooral:

problemen met het geheugen: dingen wegleggen en na een halve minuut vergeten zijn waar je het gelaten hebt, opstaan, de kamer uitlopen, met de deur van de koelkast in je handen staan en je realiseren dat je eigenlijk naar het toilet wilde...
Slecht in het onthouden van namen of gebeurtenissen.

nu zit het zo. ik ben zo'n 7 jaar geleden getest op ADHD en dat kwam dus positief uit.. dus ik had ADHD. maar omdait ik dit weigerde te geloven.. was ik na 2 maanden gestopt met Ritalin. nu wil ik me opnieuw laten testen. omdat ik het toch te erg vind worden dit. maar waar kan ik dit het beste laten doen? gewoon een afspraak maken met de huisarts?

maar het vage is.. ik heb alle symptomen.. maar ben absoluut niet meer hyperactief...

[ Bericht 13% gewijzigd door Imperium op 15-08-2005 08:03:41 ]
pi_29648598
Als je als eens positief getest bent, waarom zou je die test dan nog een keer laten doen?

Ik kan niet zeggen dat ik enorm veel van ADHD afweet maar het lijkt mij iets dat je hebt of niet.
pi_29648604
Mja. maar ik vroeg me af. moet ik opnieuw getest worden om Ritalin te krijgen dan? want dat wil ik weer gaan proberen..
pi_29648607
Je kan zowel bij de huisarts als de GGD terrecht.
this bitch bites
  maandag 15 augustus 2005 @ 08:11:27 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_29648630
Deze site is behoorlijk informatief. En zelfd met een tikje humor. En veel tips en uitleg.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_29648638
die site heb ik al helemaal doorgelezen net. en ik voel me er zo in thuis.. alles valt nu op een rijtje.. alles komt zo bekend voor..
pi_29648667
ADHD is gewoon een verzameling van symptomen die iedereen wel heeft.

Hersenstorm is wel informatief maar verre van objectief. Voor echt goede info moet je bij Balans en Impuls zijn.

Dat TS niet hyperactief is is niet vaag, zo gaat datbij de meeste mensen met ADHD, als kind heel druk maar dat trekt weg wanneer je ouder wordt. Nu is het alleen maar druk in je hoofd.

[ Bericht 34% gewijzigd door Conflict op 15-08-2005 08:27:50 ]
pi_29648676
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 08:05 schreef Imperium het volgende:
Mja. maar ik vroeg me af. moet ik opnieuw getest worden om Ritalin te krijgen dan? want dat wil ik weer gaan proberen..
Wat bedoel je met getest?

Als je adhd hebt heb je toch een behoorlijk moeilijk leven achter de rug lijkt me. Je zal toch wel papieren ofzo hebben van een psychiater oid

Ik stop om de haverklap met ritalin. Als ik het weer wil gaan slikken bel ik ff voor een recept.

TS, als je meer wil weten mag je me ook op msn toevoegen, kan goed dat ik dit topic uit het oog verlies...

[ Bericht 8% gewijzigd door Conflict op 15-08-2005 08:32:31 ]
pi_29648970
Ik heb je toegevoegd. en ja tuurlijk heb ik een zware jeugd achter de biezen. veel ruzie met mn ouders. veel in de clinch met mezelf.. en last van de bovenstaande symptomen.. ik heb het er best wel moeilijk mee ja..
pi_29649187
Waarom laat je je niet gewoon testen of zo ipv hier de amateur psychologen er op los te laten? Fok! is bedoelt voor het praten over ADHD, en niet om je diagnose te stellen..

slotje imo...
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_29649214
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:29 schreef zwaaibaai het volgende:
Waarom laat je je niet gewoon testen of zo ipv hier de amateur psychologen er op los te laten? Fok! is bedoelt voor het praten over ADHD, en niet om je diagnose te stellen..

slotje imo...
tief jij is ff een grafeind op?
ik vraag hier niet om een diagnose.. wil alleen weten welke stappen ik het beste kan ondernemen.
pi_29649243
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:31 schreef Imperium het volgende:

[..]

Een beetje lief mag wel.
quote:
ik vraag hier niet om een diagnose.. wil alleen weten welke stappen ik het beste kan ondernemen.
Je huisarts benaderen. Dat is geloof ik ook al gezegd.
  maandag 15 augustus 2005 @ 09:35:58 #13
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_29649254
als je niet hyperactief bent zul je waarschijnlijk ADD hebben..
*snucks*
pi_29649255
Naja dan gaat ik maar ff een afspraak maken bij de huisarts..
pi_29649298
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:31 schreef Imperium het volgende:

[..]

Haal ff adem, yin yang, doe iets.

Ga naar je huisarts ipv hier aandacht te vragen..
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_29649434
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een beetje lief mag wel.
Meneer is ook niet al te lief met zijn conclusies waaruit hij duidelijk laat blijken totaal niet gehinderd te zijn door kennis van zaken...zelfs het topic goed doorlezen blijkt te moeilijk te zijn.
quote:
Je huisarts benaderen. Dat is geloof ik ook al gezegd.
Die vaak ook geen idee hebben waar het over gaat. Laat TS liever via balans een arts zoeken die wel weet waar het over gaat. Anders komt ts misschien terecht in het bekende kluitje riet verhaal.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_29649442
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:40 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Haal ff adem, yin yang, doe iets.

Ga naar je huisarts ipv hier aandacht te vragen..
Zegt de lamme tegen de blinde.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_29652534
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:35 schreef floopzz het volgende:
als je niet hyperactief bent zul je waarschijnlijk ADD hebben..
Dat dacht ik ook ja, hoewel ik geen arts ben natuurlijk.
Zoals al eerder gezegt, bij ADHD valt heel veel onder.
Bij ADD kun je dus last hebben van dezelfde klachten als ADHD maar dan zonder de hyperactiviteit.
pi_29652937
En dan noemen ze het ADD.

Als je zeker wil weten hoe het zit en een grondige en gedegen test wil, vraag dan aan je huisarts naar een verwijzing voor De Bascule in Amsterdam, gezien je woonplaats is dat wel te doen.
Je bent nog geen 18 zo te zien, dus daar kun je terecht.

Ze hebben een samenwerkingsverband met het VU en zitten oa in het AMC.

Niet alleen voor het stellen van de diagnose, maar ze bieden ook, als je daar behoefte aan hebt, persoonlijke begeleiding, zodat je beter om leert gaan met de dingen waar je in je dagelijks leven tegenaan loopt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_29653480
Neem anders hier eens een kijkje.. Deze site heeft mij in het begin veel gehoplen
Audioscrobbler! | Those who live are those who dare..
pi_29653561
Opzich komen al deze symptomen overeen met mij echter ik heb geen ADHD (neem ik aan).

Volgens mij gelden deze symptomen voor veel mensen?
pi_29656545
@ DaYwALKuR: De meeste mensen hebben we een aantal van deze symptomen. Het is pas ADHD als je een bepaald aantal symptomen hebt, en als die ook al in je jeugd aanwezig waren. Het is dus niet mogelijk om zelf een diagnose te stellen, ook al heb je een lijst met symptomen.
Als je het vermoeden hebt dat je ADHD hebt, kan de huisarts je doorverwijzen.

@TS: Je symptomen kunnen ook op andere dingen wijzen. Ik zou dus niet alleen op ADHD laten testen. Het lijkt mij beter als je naar je huisarts gaat, en alle dingen waar je last van hebt, aan hem voorlegt. Hij kan je dan doorverwijzen naar bijv. de RIAGG. Bij de RIAGG kunnen ze je dan weer testen op allerlei dingen.
pi_29664460
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:36 schreef piepster het volgende:
@ DaYwALKuR: De meeste mensen hebben we een aantal van deze symptomen. Het is pas ADHD als je een bepaald aantal symptomen hebt, en als die ook al in je jeugd aanwezig waren. Het is dus niet mogelijk om zelf een diagnose te stellen, ook al heb je een lijst met symptomen.
Als je het vermoeden hebt dat je ADHD hebt, kan de huisarts je doorverwijzen.

@TS: Je symptomen kunnen ook op andere dingen wijzen. Ik zou dus niet alleen op ADHD laten testen. Het lijkt mij beter als je naar je huisarts gaat, en alle dingen waar je last van hebt, aan hem voorlegt. Hij kan je dan doorverwijzen naar bijv. de RIAGG. Bij de RIAGG kunnen ze je dan weer testen op allerlei dingen.
ja maar ik ben vroeger ook getest op adhd en toen was ik ook positief.. toen had ik 2 jaar ritalin geslikt. maar nu wil ik daar weer een poging aan wagen.
pi_29664903
Er zijn inmiddels nieuwe testen die nauwkeuriger vollediger en zijn, en evt andere zaken ook aan het licht brengen.

Na een intake-gesprek en formulieren kijken ze welke kant ze op moeten met de tests, dus eerst nog even kijken wat je nu precies hebt lijkt me best zinnig, wie weet wat er uit komt waar je wat aan hebt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_29665383
Je geheugen is idd niet erg best. Heb je nou 2 maand of 2 jaar ritalin geslikt?

Anyway. Het is igg een goed plan om eens een gesprek te ebben bij de RIAGG. Tegenwoordig is er veel meer bekend over ADHD (zeker over ADHD bij volwassenen. Dit ziet er vaak heel anders uit dan ADHD bij kinderen). Daarbij is het tegenwoordig gangbaar om niet alleen Ritalin te slikken, maar ook therapie te volgen. Hierbij komen allerlei praktische zaken aan bod, zoals: hoe ruim je je huis op, hoe krijg je je financiën op orde, hoe kan je je leven een beetje op regel krijgen met ADHD, etc.
Ik heb dit ook gedaan en slik nu helemaal geen Ritalin meer. Verder studeer ik weer (en met succes deze keer), en vind ik dat ik een heel leuk leven heb. Best het proberen waard dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')