Nee, belastingtechnisch schijnt dat niet de beste oplossing te zijnquote:Is het dan niet veel handiger om dat te gebruiken?
Wat is datquote:Op zondag 14 augustus 2005 18:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een tvptje!
Ben nog steeds nieuwsgierig want moet waarschijnlijk zelf ook gaan lenen!
Dat was ook mijn idee. Het enige probleem is echter dat ik nog maar een jaar op deze kamer kan blijven zitten en daarna moet ik weg. Maar evengoed valt er dan wel een heel goedkoop huurhuisje te regelen (hoop ik!) zodat ik uiteindelijk met alle andere randvoorwaardenquote:Op maandag 15 augustus 2005 08:10 schreef sjorsie het volgende:
Ik leen en krijg een schuld van 15-20 duizend euro. Na afloop kan ik dat makkelijk terugbetalen in die 15 jaar. En als ik de eerste 2 jaar op kamers blijf betaal ik 750-1000 per maand af.
eitje...
lolquote:Op maandag 15 augustus 2005 12:28 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee. Het enige probleem is echter dat ik nog maar een jaar op deze kamer kan blijven zitten en daarna moet ik weg. Maar evengoed valt er dan wel een heel goedkoop huurhuisje te regelen (hoop ik!) zodat ik uiteindelijk met alle andere randvoorwaarden(geen auto/motor, geen extra dingen, enkel en alleen levensonderhoud als eten en drinken, en dan alleen het noodzakelijke) uit zou moeten komen met het geld en makkelijk flink wat terug zal moeten kunnen betalen
![]()
Neequote:Op maandag 15 augustus 2005 13:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
lolje kan je helemaal uit leven in je studententijd maar naderhand moet je de touwtjes aantrekken ivm je lening, is andersom niet handiger
![]()
Je mag hem sowieso houden, en er wordt gewoon de normale OV-schuld mee opgebouwd maaaaar, als je gewoon binnen 10 jaar afstudeert wordt die extra ov-schuld van tijdens je leen-periode kwijtgescholden! (je lening zelf dus niet, voor de duidelijkheid...quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:08 schreef CherryLips het volgende:
Ok, even een vraagje tussendoor waarover ik niks kan vinden op de site van IBG.
Ik moet vanaf volgende maand ook lenen omdat ik langer dan 4 jaar over mijn studie doe. Nu vroeg ik me af hoe het zit met de OV? Die wil ik wel houden, die mag ik automatisch houden als ik de lening aanvraag? (voordat ik hem 'onterecht gebruik' enzo, met alle boetes vandien). Plus, ik moet dus ook extra voor die OV gaan betalen neem ik aan, hoeveel is dit en hoe wordt dit uiteindelijk berekend?
quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je mag hem sowieso houden, en er wordt gewoon de normale OV-schuld mee opgebouwd maaaaar, als je gewoon binnen 10 jaar afstudeert wordt die extra ov-schuld van tijdens je leen-periode kwijtgescholden! (je lening zelf dus niet, voor de duidelijkheid...)
Zie de reactie van PT_Hadrianusquote:Op maandag 15 augustus 2005 13:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
lolje kan je helemaal uit leven in je studententijd maar naderhand moet je de touwtjes aantrekken ivm je lening, is andersom niet handiger
![]()
dan neem je toch een 1 of 2 jaar vrij nadat je de studie hebt afgerond? genoeg tijd om wat bij te werken en daarmee een wereldreis te maken. Heus niet dat je gelijk vastgeplakt zit. Mijn mening is gewoon als je een lening van boven de 15 - 20.000+ euro nodig hebt doe je echt iets structureels fout (tenzij je natuurlijk een of andere elite pilotenopleiding doet).quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:06 schreef BreaktotheDance het volgende:
[..]
Zie de reactie van PT_Hadrianus![]()
Nu heb je redelijk wat vrije tijd, met een behoorlijk eigen indeling.
Straks ben je burger en kan dat allemaal niet meer![]()
![]()
Dat is nou het 'mooie' van een IBG-lening. Als je niet genoeg inkomen hebt, hoef je niet terug te betalen. En na 15 jaar wordt het resterende bedrag kwijtgescholden.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:20 schreef ASroma het volgende:
[..]
dan neem je toch een 1 of 2 jaar vrij nadat je de studie hebt afgerond? genoeg tijd om wat bij te werken en daarmee een wereldreis te maken. Heus niet dat je gelijk vastgeplakt zit. Mijn mening is gewoon als je een lening van boven de 15 - 20.000+ euro nodig hebt doe je echt iets structureels fout (tenzij je natuurlijk een of andere elite pilotenopleiding doet).
Wat als er iets in je leven gebeurd waardoor je niet in staat bent later te werken of wat dan ook. En de meeste hier gaan er vanuit dat je wel goed terecht komt als je dat papiertje op zak hebt, redelijk naief.
Ja, je kan nu een 0-lening krijgen en dan heb je dus nog gratis je OV als je normale 4 jaar afgelopen is. Volgens mij is dat voor 2 jaar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 16:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
![]()
Dus ik studeer binnen 6 tot 12 maanden af (dat is 't plan), dan wordt die OV-lening kwijtgescholden? Ooooh
Dus 15jr werkloos dan maar?quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is nou het 'mooie' van een IBG-lening. Als je niet genoeg inkomen hebt, hoef je niet terug te betalen. En na 15 jaar wordt het resterende bedrag kwijtgescholden.
Liever niet, natuurlijk! Het betekent in ieder geval wel dat je onder barre omstandigheden een vangnet hebt (de draagkrachtmeting).quote:
oftwel je betaalt nog steeds ondanks dat je in de WAO of wat dan ook zit. En je moet wel echt een zwerver zijn willen ze de lening kwijtschelden. Dat gebeurt echt niet zomaar.quote:Op maandag 15 augustus 2005 18:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Liever niet, natuurlijk! Het betekent in ieder geval wel dat je onder barre omstandigheden een vangnet hebt (de draagkrachtmeting).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |