abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29635014
Waarom verslikken mensen zich spreciaal bij een IB-groep lening en niet bij een andere?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_29635047
Omdat een lening niet per definitie a bad thing is.
pi_29635343
quote:
Is het dan niet veel handiger om dat te gebruiken?
Nee, belastingtechnisch schijnt dat niet de beste oplossing te zijn Het fijne weet ik er niet van, er zijn andere mensen die daarover gaan.
pi_29635470
Even een tvptje!

Ben nog steeds nieuwsgierig want moet waarschijnlijk zelf ook gaan lenen!
pi_29635508
tvp ja .
  zondag 14 augustus 2005 @ 21:00:23 #7
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_29638798
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:55 schreef Sport_Life het volgende:
tvp ja .
want de klop doet het niet.
pi_29639414
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 18:53 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een tvptje!

Ben nog steeds nieuwsgierig want moet waarschijnlijk zelf ook gaan lenen!
Wat is dat
<i>So many theories, so many prophecies,
but what we need is a change of ideas</i>
pi_29640220
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:14:58 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_29644673
Ok, even een vraagje tussendoor waarover ik niks kan vinden op de site van IBG.
Ik moet vanaf volgende maand ook lenen omdat ik langer dan 4 jaar over mijn studie doe. Nu vroeg ik me af hoe het zit met de OV? Die wil ik wel houden, die mag ik automatisch houden als ik de lening aanvraag? (voordat ik hem 'onterecht gebruik' enzo, met alle boetes vandien). Plus, ik moet dus ook extra voor die OV gaan betalen neem ik aan, hoeveel is dit en hoe wordt dit uiteindelijk berekend?
Tap tap tap
pi_29648625
Ik leen en krijg een schuld van 15-20 duizend euro. Na afloop kan ik dat makkelijk terugbetalen in die 15 jaar. En als ik de eerste 2 jaar op kamers blijf betaal ik 750-1000 per maand af.
eitje...
"Smile", said the Lord! "Things could be worse" So i did and they were || Computers are like airconditioners, they stop working when you open Windows.
pi_29653077
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 08:10 schreef sjorsie het volgende:
Ik leen en krijg een schuld van 15-20 duizend euro. Na afloop kan ik dat makkelijk terugbetalen in die 15 jaar. En als ik de eerste 2 jaar op kamers blijf betaal ik 750-1000 per maand af.
eitje...
Dat was ook mijn idee. Het enige probleem is echter dat ik nog maar een jaar op deze kamer kan blijven zitten en daarna moet ik weg. Maar evengoed valt er dan wel een heel goedkoop huurhuisje te regelen (hoop ik!) zodat ik uiteindelijk met alle andere randvoorwaarden (geen auto/motor, geen extra dingen, enkel en alleen levensonderhoud als eten en drinken, en dan alleen het noodzakelijke) uit zou moeten komen met het geld en makkelijk flink wat terug zal moeten kunnen betalen
pi_29655031
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:28 schreef BreaktotheDance het volgende:

[..]

Dat was ook mijn idee. Het enige probleem is echter dat ik nog maar een jaar op deze kamer kan blijven zitten en daarna moet ik weg. Maar evengoed valt er dan wel een heel goedkoop huurhuisje te regelen (hoop ik!) zodat ik uiteindelijk met alle andere randvoorwaarden (geen auto/motor, geen extra dingen, enkel en alleen levensonderhoud als eten en drinken, en dan alleen het noodzakelijke) uit zou moeten komen met het geld en makkelijk flink wat terug zal moeten kunnen betalen
lol je kan je helemaal uit leven in je studententijd maar naderhand moet je de touwtjes aantrekken ivm je lening, is andersom niet handiger
pi_29655331
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:39 schreef ASroma het volgende:

[..]

lol je kan je helemaal uit leven in je studententijd maar naderhand moet je de touwtjes aantrekken ivm je lening, is andersom niet handiger
Nee

Dat burgermannetjesbestaan interesseert toch geen hond?

Beter ga je tijdens je studie flink de beest uithangen en ga je met je unlimited free time hier en daar 'ns 2 weken naar Cambodja of het Boliviaanse hooggebergte. Iets wat je straks met je 24 vakantiedagen per jaar kan vergeten En dan nog blijf je tegen die tijd liever een weekje thuis om de tuin van je Vinex stulpje winterklaar te maken.
ja, quoting B v. E-D here.
  maandag 15 augustus 2005 @ 16:51:01 #15
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_29660866
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 00:08 schreef CherryLips het volgende:
Ok, even een vraagje tussendoor waarover ik niks kan vinden op de site van IBG.
Ik moet vanaf volgende maand ook lenen omdat ik langer dan 4 jaar over mijn studie doe. Nu vroeg ik me af hoe het zit met de OV? Die wil ik wel houden, die mag ik automatisch houden als ik de lening aanvraag? (voordat ik hem 'onterecht gebruik' enzo, met alle boetes vandien). Plus, ik moet dus ook extra voor die OV gaan betalen neem ik aan, hoeveel is dit en hoe wordt dit uiteindelijk berekend?
Je mag hem sowieso houden, en er wordt gewoon de normale OV-schuld mee opgebouwd maaaaar, als je gewoon binnen 10 jaar afstudeert wordt die extra ov-schuld van tijdens je leen-periode kwijtgescholden! (je lening zelf dus niet, voor de duidelijkheid... )
Nulla verba sed acta
pi_29660955
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:51 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Je mag hem sowieso houden, en er wordt gewoon de normale OV-schuld mee opgebouwd maaaaar, als je gewoon binnen 10 jaar afstudeert wordt die extra ov-schuld van tijdens je leen-periode kwijtgescholden! (je lening zelf dus niet, voor de duidelijkheid... )

Dus ik studeer binnen 6 tot 12 maanden af (dat is 't plan), dan wordt die OV-lening kwijtgescholden? Ooooh
Tap tap tap
pi_29661770
Wat een optimisme hier.
Op maandag 15 augustus 2005 13:39 schreef ASroma het volgende:

[..]

Zie de reactie van PT_Hadrianus

Nu heb je redelijk wat vrije tijd, met een behoorlijk eigen indeling.

Straks ben je burger en kan dat allemaal niet meer
pi_29663501
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:06 schreef BreaktotheDance het volgende:

[..]

Zie de reactie van PT_Hadrianus

Nu heb je redelijk wat vrije tijd, met een behoorlijk eigen indeling.

Straks ben je burger en kan dat allemaal niet meer
dan neem je toch een 1 of 2 jaar vrij nadat je de studie hebt afgerond? genoeg tijd om wat bij te werken en daarmee een wereldreis te maken. Heus niet dat je gelijk vastgeplakt zit. Mijn mening is gewoon als je een lening van boven de 15 - 20.000+ euro nodig hebt doe je echt iets structureels fout (tenzij je natuurlijk een of andere elite pilotenopleiding doet).
Wat als er iets in je leven gebeurd waardoor je niet in staat bent later te werken of wat dan ook. En de meeste hier gaan er vanuit dat je wel goed terecht komt als je dat papiertje op zak hebt, redelijk naief.
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:23:10 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29663559
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:20 schreef ASroma het volgende:

[..]

dan neem je toch een 1 of 2 jaar vrij nadat je de studie hebt afgerond? genoeg tijd om wat bij te werken en daarmee een wereldreis te maken. Heus niet dat je gelijk vastgeplakt zit. Mijn mening is gewoon als je een lening van boven de 15 - 20.000+ euro nodig hebt doe je echt iets structureels fout (tenzij je natuurlijk een of andere elite pilotenopleiding doet).
Wat als er iets in je leven gebeurd waardoor je niet in staat bent later te werken of wat dan ook. En de meeste hier gaan er vanuit dat je wel goed terecht komt als je dat papiertje op zak hebt, redelijk naief.
Dat is nou het 'mooie' van een IBG-lening. Als je niet genoeg inkomen hebt, hoef je niet terug te betalen. En na 15 jaar wordt het resterende bedrag kwijtgescholden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29663593
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 16:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dus ik studeer binnen 6 tot 12 maanden af (dat is 't plan), dan wordt die OV-lening kwijtgescholden? Ooooh
Ja, je kan nu een 0-lening krijgen en dan heb je dus nog gratis je OV als je normale 4 jaar afgelopen is. Volgens mij is dat voor 2 jaar.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_29663636
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is nou het 'mooie' van een IBG-lening. Als je niet genoeg inkomen hebt, hoef je niet terug te betalen. En na 15 jaar wordt het resterende bedrag kwijtgescholden.
Dus 15jr werkloos dan maar?
  maandag 15 augustus 2005 @ 18:27:17 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29663669
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:26 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Liever niet, natuurlijk! Het betekent in ieder geval wel dat je onder barre omstandigheden een vangnet hebt (de draagkrachtmeting).
The love you take is equal to the love you make.
pi_29663739
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Liever niet, natuurlijk! Het betekent in ieder geval wel dat je onder barre omstandigheden een vangnet hebt (de draagkrachtmeting).
oftwel je betaalt nog steeds ondanks dat je in de WAO of wat dan ook zit. En je moet wel echt een zwerver zijn willen ze de lening kwijtschelden. Dat gebeurt echt niet zomaar.
pi_29663749
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 18:26 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Eerlijk waar ik ken iemand die dat van plan is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')