abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29585786
Hoi allemaal,

Ik zit al een paar maanden met het idee te spelen om leraar te worden via een zijinstroomtraject (heb inmiddels vaste lasten, dus ik moet wel inkomen houden).
Mijn opleidingstraject is MAVO, HAVO, HTS(WTB) en ik beschik dus over een gerichte opleiding op bachelor-niveau. Ik heb nu 2,5 jaar werkervaring in het bedrijfsleven ('uitvoerende' posities).

Nou spreekt de informatie die ik zo her en der na een korte zoektocht op het internet heb ondernomen zichzelf tegen.
Er wordt gesproken over een enorm (dreigend) lerarentekort, maar toch zie ik nergens vacatures waar de mogelijkheid wordt opgelaten voor een zijinstromer. Verder valt het me op dat er geen concrete "meld-je-hier-aan-en-word-zijinstromer"-site bestaat. Blijkbaar is er dus geen markt op dit moment voor zijinstromers.

mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met/als zijinstroom in het onderwijs vanuit het bedrijfsleven?
- Zal ik een avondopleiding tot 2e graads leraar gaan volgen of is het zijinstroomtraject levensvatbaar?
- Tips? Ideeen?
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:09:55 #2
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_29586635
Begin eens met deze column (hier staat de hele reeks).
iedereen is uniek behalve ik
pi_29588236
Je zou kunnen proberen bij de tulo (1ste graads dat wel) weer niet of ze ook deeltijd doen

en nog een link www.leraar.nl
pi_29588858
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:09 schreef Philosocles het volgende:
Begin eens met deze column (hier staat de hele reeks).
grappig;
die kende ik allemaal al als trouwe fok-lurker
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 21:21 schreef FoRAiN het volgende:
Je zou kunnen proberen bij de tulo (1ste graads dat wel) weer niet of ze ook deeltijd doen

en nog een link www.leraar.nl
had ik beide al gevonden

iemand misschien concrete ervaringen, tips, etc.?
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
pi_29660346
niemand dus;
gooi er maar een slotje op
pi_29660442
Ik ben 3e-jaars op de lerarenopleiding, maar ik denk niet dat je zomaar vanaf dag 1 een baan krijgt als leraar hoor.

Dan word je gek!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')