Hoi allemaal,
Ik zit al een paar maanden met het idee te spelen om leraar te worden via een zijinstroomtraject (heb inmiddels vaste lasten, dus ik moet wel inkomen houden).
Mijn opleidingstraject is MAVO, HAVO, HTS(WTB) en ik beschik dus over een gerichte opleiding op bachelor-niveau. Ik heb nu 2,5 jaar werkervaring in het bedrijfsleven ('uitvoerende' posities).
Nou spreekt de informatie die ik zo her en der na een korte zoektocht op het internet heb ondernomen zichzelf tegen.
Er wordt gesproken over een enorm (dreigend) lerarentekort, maar toch zie ik nergens vacatures waar de mogelijkheid wordt opgelaten voor een zijinstromer. Verder valt het me op dat er geen concrete "meld-je-hier-aan-en-word-zijinstromer"-site bestaat. Blijkbaar is er dus geen markt op dit moment voor zijinstromers.
mijn vragen:
- Heeft iemand ervaring met/als zijinstroom in het onderwijs vanuit het bedrijfsleven?
- Zal ik een avondopleiding tot 2e graads leraar gaan volgen of is het zijinstroomtraject levensvatbaar?
- Tips? Ideeen?
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric