abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29576841
Dit topic is bedoeld om er je freeware Must-have applicaties voor Windows XP te promoten.

Geef er in ieder geval een linkje bij waar het te downloaden is of van de makers ervan
En doe er even een korte omschrijving bij van het geheel.

Dit topic is niet bedoeld voor slowchat!

bron
I am the greatest man on earth.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:29:35 #2
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_29576940
StarDock!
Dit vind ik meesterlijke tool persoonlijk! Ik gebruik altijd object dock.
Hij is goed gejat van apple maar wel handig.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_29576942
SpywareBlaster
  • Prevent the installation of ActiveX-based spyware, adware, browser hijackers, dialers, and other potentially unwanted software.
  • Block spyware/tracking cookies in Internet Explorer and Mozilla/Firefox.
  • Restrict the actions of potentially unwanted sites in Internet Explorer.

[ Bericht 11% gewijzigd door SlimShady op 12-08-2005 14:20:55 ]
  •   vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:32:22 #4
    107418 wdn
    Elfen lied O+
    pi_29576990
    Regleaner Opschonen en beheren van het Windowsregister.
    2xExplorer Ter vervanging en verbetering van Explorer. Voordelen: http://netez.com/2xExplorer/intro.html Pics: http://netez.com/2xExplorer/snapshot.html
    Azureus Voor het downloaden van Suse 9.3 bijvoorbeeld
    Freerip Rippen van CD's naar OGG/MP3/WAV/WMA
    AMR ConverterConverteert muziek van 1 formaat naar een ander formaat.
    OpenOffice Het office pakket dat je 400 minder kost dan Office XP.
    RainlenderKalender en post-it voor je PC. Volledige skinnable(!)
    RainmeterPerformance meters (oa. CPU load, memory utilization, disk space, network traffic, time) voor je PC. Volledig skinnable.
    SynergyWisselen van muis en toetsenbord op meerdere beeldschermen bij het gebruik van meer dan 1 PC (en zelfs met meerdere OS'en).

[ Bericht 5% gewijzigd door wdn op 12-08-2005 09:49:40 ]
    Beatus vir qui suffert tentationem.
    PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
    Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:33:19 #5
    9001 Gunner
    #teamkroegenlos
    pi_29577004
    Where law ends, tyrrany begins.
    pi_29577065
    HBEDV Antivirus Link Kleine en stabiele virusscanner met updates. Gratis voor private use.
    Evillyrics Link haalt de songtekst op van het nummer dat je afspeelt in winamp of WMP
    Quicktime alternative Link Alternatief voor QT, speelt de streams af in de klassieke WMP 6.4
    Realtime Alternative Link idem als QT alt
    Powertoys for WindowsXP Link aanraders zijn Tweakui, Powercalc en imageresizer
    Firefox Link dé browser
    FireTune Link een tuner voor firefox
    ThunderbirdLink dé email client. Als je in settings van je Gmail account POP3 ondersteuning inschakelt en de howto volgt daar kun je je mail met Thunderbird ophalen en versturen. (ook outlook)
    Celestia Link prachtige 3D rendering van het Heelal, opensource, veel plugins en waarheidsgetrouw......
    GmailFS Link maak van je Gmail account een webdisk die in je verkenner verschijnt, vanaf overal je vakantiefoto's benaderen en gmail zorgt voor de backups
    Picasa Link Een applicatie van Google, maakt een database aan van al je foto's, heel overzichtelijk. Daarnaast kun je de foto's ook aanpassen met vrij goede algoritme's. Het mooie is dat het origineel blijft bestaan en je dus altijd kunt undo-en. In een ander fotobewerkingsprogramma zul je de wijzigingen van Picasa ook niet meer merken.
    NU.nl RSS reader Link Compacte newsreader die configurabel is voor andere RSS feeds en Podcasts
    SpeedFan Link Leest temperaturen uit van moederboard,CPU, HD, GPU en kan in sommige gevallen de draaisnelheid van de ventilatoren reguleren
    SmartRipper Link kopieert de inhoud van bijna elke DVD naar de HD je hebt er wel een winaspi layer voor nodig.
    WinASPI Link Nodig voor SmartRipper
    DVDx Link een fijne maar vrij complexe DVD compressie frontend.
    XviD LinkCodec voor XviD video compressie
    DivX Link Idem als XviD, alleen dit is niet gratis je krijgt een shareware versie, volledige versie is aan te raden
    LAME Link dé mp3 codec
    AudioGrabber Link Cd ripper en Mp3 compressor
    BitComet Link Een torrent client die wat beter om gaat met SP2, firewalls en routers voor leken
    Adobe Link
    CutePDF Link PDF creator
    Ranesh Partition ManagerLink Partition manager, voorzichtig mee doen.....er zijn betere pakketten, maar die zijn niet gratis
    Woordenboek NL engels Klik
    Woordenboek NL duits Klik
    Multitrans Klik Deze software vertaalt van en naar Engels, Chinees, Nederlands, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees, Russisch, Koreaans, Japans en Noors. Woorden, zinnen en zelfs korte teksten tot 150 woorden.
    RadarSync Klik Houdt de nieuwste driverversies voor je hardware bij
    PIXresizer Klik Veel plaatjes in een keer resizen, veel instel mogelijkeheden

Deze post zal ik blijven editten totdat ik niets meer weet, ik hoop dat iedereen dat doet zodat het topic clean blijft

Laatste edit: Vrijdag 12-08-05 11:29

@Chandler: Gefixed

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2005 11:31:12 ]
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:51:30 #7
    17635 mvdlubbe
    het is al ijdelheid
    pi_29577259
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 09:32 schreef wdn het volgende:

OpenOffice.org Het office pakket dat je 400 minder kost dan Office XP.
    (Even de goede naam gegeven).

PuTTY. Omdat het gewoon handig is.
    TightVNC VNC viewer/server
    Gaim. Echte, goede, multi-protocol IM client.
    12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
    pi_29577345
    Thunderbird met Enigmail en GnuPG
    http://www.tjaard.nl/fire(...)t-enigmail-en-gnupg/
    Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
    Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
    Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
    pi_29577604
    Foxit PDF Reader Kleine (minder dan 2MB) PDF reader.
    HitmanPro Combineert meerdere anti-spyware-programma's in een programma.
    pi_29577640
    MSN
    pi_29577977
    @deDooieVent: Die GMail progie is linux? heb je er ook een winhooz variant van?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:05:57 #12
    56864 Marty26
    pi_29579628
    Als we hier nou geen opsom topic van maken dan kan ik De gehele Lijst ook in de FAQ knallen byv: Zodat we mensen ook kunnen helpen mbt tot tools voor Win
    Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
    pi_29579795
    Daemon Tools
    Het programma is uitermate geschikt om gedownloade image bestanden te mounten als virtuele CD rom. Zo kun je het programma gebruiken zonder dat je er eerst op cd hoeft te toasten.
    Veel vaktermen, ik weet het. Maar voor degene die het interreseerd is het geloof ik wel goed te doen.
    I am the greatest man on earth.
    pi_29580236
    Moet ik hier ook zijn als ik een progje zoek?
    Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
    Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
    pi_29580362
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 13:05 schreef Marty26 het volgende:
    Als we hier nou geen opsom topic van maken dan kan ik De gehele Lijst ook in de FAQ knallen byv: Zodat we mensen ook kunnen helpen mbt tot tools voor Win
    ondanks slowchat die het nu toch wordt, is een goed idee, maak een stickey topic met gewoon een mooie opmaak. Ik vind die opmaak boven mij wel mooi, met de naam dik en meteen als link. Als de OP netjes wordt bijgehouden kan je in de reply's zoekvragen stellen. Kan uitgroeien tot een heel mooi en handig topic.

je kunt de reply's zelfs gebruiken om een programma verder toe te lichten (bvb een dvdx howto ofzo, waar je dan weer een link naar maakt in de OP) Als alleen de OP maar overzichtelijk blijft en alle aangedragen progjes weergeeft. Is dus wel een werkje ook qua moderaties, maar handig als het werkt

is een WIKI geen idee? ik roep maar iets
    pi_29580434
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 13:56 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

ondanks slowchat die het nu toch wordt, is een goed idee, maak een stickey topic met gewoon een mooie opmaak. Ik vind die opmaak boven mij wel mooi, met de naam dik en meteen als link. Als de OP netjes wordt bijgehouden kan je in de reply's zoekvragen stellen. Kan uitgroeien tot een heel mooi en handig topic.

je kunt de reply's zelfs gebruiken om een programma verder toe te lichten (bvb een dvdx howto ofzo, waar je dan weer een link naar maakt in de OP) Als alleen de OP maar overzichtelijk blijft en alle aangedragen progjes weergeeft. Is dus wel een werkje ook qua moderaties, maar handig als het werkt

Maak dan van de naam de link inplaats van er link in te zetten. Nog makkelijker lijkt me.
    pi_29580482
    Alcohol 120%
    om images te mounten op virtuele DVD/CD-rom en eventueel te branden

AnyDVD
    schakelt regiocodes DVD uit

CloneDVD2
    ript, shrinkt of copieert DVD's
    pi_29580596
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 14:02 schreef Nr.G het volgende:
    Alcohol 120%
    om images te mounten op virtuele DVD/CD-rom en eventueel te branden

AnyDVD
    schakelt regiocodes DVD uit

CloneDVD2
    ript, shrinkt of copieert DVD's
    Links?
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:16:50 #19
    56864 Marty26
    pi_29580746
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 13:56 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

Klopt jou Opzet is super
    Die gaan we meschien wel sticky maken.
    Ik ga ff checken hoor ik heb erg weinig tijd enzo maar ik ga wel ff checken, en overleggen met de ander modjes.
    Dus als iedereen het op die manier wil plaatsen of een edit wil maken dan zou dat super zijn.
    En GEEN sc aub
    pi_29581156
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 14:00 schreef SHERMAN het volgende:

[..]

Maak dan van de naam de link inplaats van er link in te zetten. Nog makkelijker lijkt me.
    Opmaak moet wel zo zijn dat je mirrors kunt geven, maar het maakt mij verder niet veel uit, ik wil graag input geven in ieder geval er zal bvb ook in categorieen moeten worden ingedeeld

En nogmaals sommige programma's verdienen een eigen howto, ik denk zelf in de vorm van replies maar er zullen heus betere ideeen zijn hier
    pi_29581264
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 14:36 schreef DeDooieVent het volgende:

[..]

Opmaak moet wel zo zijn dat je mirrors kunt geven, maar het maakt mij verder niet veel uit, ik wil graag input geven in ieder geval er zal bvb ook in categorieen moeten worden ingedeeld

En nogmaals sommige programma's verdienen een eigen howto, ik denk zelf in de vorm van replies maar er zullen heus betere ideeen zijn hier
    Doen op de manier zoals nu de FAQ in elkaar zit. Catogorieren, bijvoorbeeld dingen maken als: audio progjes en brandprogjes, daar onder dan een lijst maken met de verschillende progjes. Klik je er op dan word je door gestuurd naar een nieuwe pagina met de uitleg over het programma.

[DIG] De Frequently Asked Questions / Centrale Topics
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:56:55 #22
    56864 Marty26
    pi_29581545
    Anders met ze allen een wiki pagina maken?
    http://wiki.fok.nl/index.php/XpTools

Kunnen we met ze alle in werken en aanvullen. Ik heb er niet super veel tijd voor maar als er iemand zich geroepen voelt?
    pi_29581897
    Samenvatting (bijna compleet) mag wat mij betreft gekopieerd en geherrangschikt worden

Zou iedereen die en link plaatst of geplaats heeft wat beter aan willen geven wat de toepassing doet, of in welke categorie het valt volgens hem/haar? en aub de toepassing dik en als klikbare link posten

Windows Tools
    Regleaner Opschonen en beheren van het Windowsregister.
    2xExplorer Ter vervanging en verbetering van Explorer. Voordelen Pics
    RainmeterPerformance meters (oa. CPU load, memory utilization, disk space, network traffic, time) voor je PC. Volledig skinnable.
    SynergyWisselen van muis en toetsenbord op meerdere beeldschermen bij het gebruik van meer dan 1 PC (en zelfs met meerdere OS'en).
    Powertoys for WindowsXP aanraders zijn Tweakui, Powercalc en imageresizer
    SpeedFan Leest temperaturen uit van moederboard,CPU, HD, GPU en kan in sommige gevallen de draaisnelheid van de ventilatoren reguleren
    Ranesh Partition Manager Partition manager, voorzichtig mee doen.....er zijn betere pakketten, maar die zijn niet gratis
    RadarSync Houdt de nieuwste driverversies voor je hardware bij
    Daemon Tools Het programma is uitermate geschikt om gedownloade image bestanden te mounten als virtuele CD rom. Zo kun je het programma gebruiken zonder dat je er eerst op cd hoeft te toasten.

Desktopvervangers en enhancements
    LiteStep
    DarkStep
    StarDock Object Dock

Browser en Email
    Firefox dé browser
    FireTune een tuner voor firefox
    Thunderbird dé email client. Als je in settings van je Gmail account POP3 ondersteuning inschakelt en de howto volgt daar kun je je mail met Thunderbird ophalen en versturen. (ook outlook)
    NU.nl RSS reader Compacte newsreader die configurabel is voor andere RSS feeds en Podcasts
    GmailFS maak van je Gmail account een webdisk die in je verkenner verschijnt, vanaf overal je vakantiefoto's benaderen en gmail zorgt voor de backups

Spyware, adware en virus
    SpywareBlaster
    · Prevent the installation of ActiveX-based spyware, adware, browser hijackers, dialers, and other potentially unwanted software.
    · Block spyware/tracking cookies in Internet Explorer and Mozilla/Firefox.
    · Restrict the actions of potentially unwanted sites in Internet Explorer.
    HBEDV Antivirus Kleine en stabiele virusscanner met updates. Gratis voor private use.
    HitmanPro Samenvoeging van o.a. adware en spybot
    CrapCleaner Doet wat het zegt eigenlijk

Download tools
    Azureus Voor het downloaden van Suse 9.3 bijvoorbeeld
    BitComet Een torrent client die wat beter om gaat met SP2, firewalls en routers voor leken

CD/DVD ripen en codecs
    Freerip Rippen van CD's naar OGG/MP3/WAV/WMA
    SmartRipper kopieert de inhoud van bijna elke DVD naar de HD je hebt er wel een winaspi layer voor nodig.
    AMR ConverterConverteert muziek van 1 formaat naar een ander formaat.
    Quicktime alternative Alternatief voor QT, speelt de streams af in de klassieke WMP 6.4
    Realtime Alternative idem als QT alt
    WinASPI Nodig voor SmartRipper
    DVDx een fijne maar vrij complexe DVD compressie frontend.
    XviD Codec voor XviD video compressie
    DivX Idem als XviD, alleen dit is niet gratis je krijgt een shareware versie, volledige versie is aan te raden
    LAME dé mp3 codec
    AudioGrabber Cd ripper en Mp3 compressor

Audio/Video players
    Evillyrics haalt de songtekst op van het nummer dat je afspeelt in winamp of WMP
    BSplayer Eén van de betere DivX en XviD players met ondertitel ondersteuning
    Zoom PLayerDVD playback en mp3-speler.

Office
    OpenOffice Het office pakket dat je 400 minder kost dan Office XP.
    RainlenderKalender en post-it voor je PC. Volledige skinnable(!)
    Adobe
    CutePDF PDF creator
    Woordenboek NL engels
    Woordenboek NL duits
    Multitrans Deze software vertaalt van en naar Engels, Chinees, Nederlands, Frans, Duits, Spaans, Italiaans, Portugees, Russisch, Koreaans, Japans en Noors. Woorden, zinnen en zelfs korte teksten tot 150 woorden.
    Foxit PDF Reader Kleine (minder dan 2MB) PDF reader.

Foto en beelbewerking
    Picasa Een applicatie van Google, maakt een database aan van al je foto's, heel overzichtelijk. Daarnaast kun je de foto's ook aanpassen met vrij goede algoritme's. Het mooie is dat het origineel blijft bestaan en je dus altijd kunt undo-en. In een ander fotobewerkingsprogramma zul je de wijzigingen van Picasa ook niet meer merken.
    PIXresizer Veel plaatjes in een keer resizen, veel instel mogelijkeheden

Screensavers, demo’s, simulaties
    Celestia prachtige 3D rendering van het Heelal, opensource, veel plugins en waarheidsgetrouw......

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2005 15:53:01 ]
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:20:41 #24
    56864 Marty26
    pi_29581968
    DeDooieVent Kom anders ff op irc
    irc.fok.nl #dig meschien samen ff die wiki pagina in elkaar knallen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')