abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29523213
ben nu bezig met mijn makreel (gestoomd gekocht) is erg lekker maar gloeiende wat een werk. heb nu een paar stukken waar ik geen zin meer in heb om de graten uit te halen.

1. kan ik het overige aan mijn kat geven (poes van 9 a 10 maand) ?
2. moet ik me zorgen maken als er wat graten in zitten ?

lijkt me niet zo`n probleem maar wil het ff 100% zeker weten, ben gek o mn poezebeest

afwachtende op een reactie w8 Kira op dr vis
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 18:50:34 #2
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_29523244
Ik geef ze nooit iets met botjes of graatjes
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_29523303
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 18:50 schreef la-nina het volgende:
Ik geef ze nooit iets met botjes of graatjes
maar als ze in het echt een vis vangen zitten er ook graten in en de meeste zijn eruit hoor... maar goed als het riskant is dan doen we het niet zonder het absoluut graatloos te maken, pfffffffff wat een karwei
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:00:54 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29523446
Wanneer vangt een kat in het echt een vis?

Ik zou het risico niet willen lopen dat mijn kat ineens dreigt te stikken in een graatje en zou alles eruit plukken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_29523461
Volgens mij kan dat best, ik doe dat ook zovaal, alhoewel die van ons al 11 is.
pi_29523523
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Lienekien het volgende:
Wanneer vangt een kat in het echt een vis?

Ik zou het risico niet willen lopen dat mijn kat ineens dreigt te stikken in een graatje en zou alles eruit plukken.
daarom post ikde vraag ook he
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:06:11 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29523527
Ik heb het even opgezocht: een kat mag wel vlees met bot of vis met graat, maar alleen als het vlees of de vis nog rauw is! Zodra het verwarmd is geweest (dus ook gestoomd), kunnen de botten en graten wel kwaad!
pi_29523616
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb het even opgezocht: een kat mag wel vlees met bot of vis met graat, maar alleen als het vlees of de vis nog rauw is! Zodra het verwarmd is geweest (dus ook gestoomd), kunnen de botten en graten wel kwaad!
ok thnx...

ga ik wel een keer een speciaal visje voor dr halen, mijn kat is namelijk raar...

brokjes eet ze wel One of eukaneuba krijgt ze altijd. (das dat speciale weet nie hoe het heet brokjes) van die vlees dingen voor katten eet ze niet (van die smul dingen wat iedere kat lust behalve de mijne ) katten snoepjes eet ze ook niet (tig soorten geprobeerd) maar wil dr toch weleens verwennen

als iemand daar nog tips over heeft zijn ze uiteraard welkom.

ps. mag ze wel gestoomde makreel als het echt helemaal graatloos is?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:15:29 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_29523692
Wat betreft je PS: ja.

En misschien hebben andere fok!kers nog tips over verse vis geven. Doe ik namelijk nooit, waarschijnlijk omdat ik zelf niet zo'n liefhebber ben. Maar mijn kat lust wel graag kattenmelk en kattensnoepjes.
pi_29523740
tuurlijk, leert ie van kauwen in plaats van schrokken. Als het fout gaat, dan ligt het eerder buiten de kat dan dat de kat er mee rond blijft lopen hoor
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_29523743
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:06 schreef Lienekien het volgende:
Dat hoeft niet, mijn kat van 12 doet het gewoon wel.
Op zaterdag haal ik altijd een gerookte makreel en dan krijgt hij natuurlijk ook een mootje..
Hij knauwt eraf wat ie kan en verder likt ie het eraf. De botjes schoon.
pi_29523781
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:17 schreef SteveBallmer het volgende:
De botjes schoon.
Al jaaaaaren.
pi_29523910
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:20 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Al jaaaaaren.
sinds wanneer heeft een makreel botten
pi_29523941
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:26 schreef GewoneMan het volgende:
sinds wanneer heeft een makreel botten
Nou ja zeg, je snap toch wel wat ik bedoel? Of zit je te gallen?
pi_29524043
Ik zal het nog even uitleggen. Ik doe 2/3 op mijn 2 bolletjes en hij krijgt de rest. Hij begint met het vlees, dat knauwt ie het af en als het niet meer kan likt ie het eraf en het lukt em. Ze vinden het vel goddelijk, om uit te kauwen/likken. (Je kent die kat knauw-beweginkjes wel, knauw-knauw en niets opeten) Vinden ze te gek. Daarna lijkt het wel alsof ie de graatjes uitzuigt: sjk, sjk, pootjes om een ruggegraatje met zij-uitstekels Ja ja, graatjes en gewoon kluiven.
pi_29524123
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:32 schreef SteveBallmer het volgende:
Ik zal het nog even uitleggen. Ik doe 2/3 op mijn 2 bolletjes en hij krijgt de rest. Hij begint met het vlees, dat knauwt ie het af en als het niet meer kan likt ie het eraf en het lukt em. Ze vinden het vel goddelijk, om uit te kauwen/likken. (Je kent die kat knauw-beweginkjes wel, knauw-knauw en niets opeten. Vinden ze te gek. Daarna lijkt het wel alsof ie de graatjes uitzuigt: sjk, sjk, pootjes om een ruggegraatje met zij-uitstekels Ja ja, graatjes en gewoon kluiven.
hmm ik heb de grote graten eral uit gehaald zal het morgen helemaal uitpluizen en dan delen met dr
pi_29524154
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:28 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nou ja zeg, je snap toch wel wat ik bedoel? Of zit je te gallen?
sorry
pi_29524196
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:37 schreef GewoneMan het volgende:
hmm ik heb de grote graten eral uit gehaald zal het morgen helemaal uitpluizen en dan delen met dr
Als ze het niet lekker vinden, dat kan natuurlijk, dan likken ze het toch af gewoon vanwege de smaak. Dan eten ze het niet, maar de smaak (likken en bijten) vinden ze vrijwel altijd lekker.
pi_29524313
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:42 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Als ze het niet lekker vinden, dat kan natuurlijk, dan likken ze het toch af gewoon vanwege de smaak. Dan eten ze het niet, maar de smaak (likken en bijten) vinden ze vrijwel altijd lekker.
hou op schei uit

dat beessie van mij maakt er met eten & drinken altijd een puinhoop van... op de een of andere manier eet en drinkt ze alles het liefst van de grond... jaja ook dr water gooit ze om om het vervolgens op te likken....
pi_29524318
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:40 schreef GewoneMan het volgende:
sorry
Niks aan het handje.
Als ze het niet lekker vinden gewoon de resten geven, het vlees doet ze dan niks maar de smaak en het zout wel: likken en bijten. Je gaat natuurlijk niet je lekkere makreelvlees weggeven aan iemand die het niet lust!

Maar mijn ervaring is dat ze het lekker vinden..

( Maar dat vindt die ene ook van Hamka's, likt de Hamka en laat de rest gewoon verder liggen, vind ik eik best cool. )

Okay, kom maar dierenbeschermers.
pi_29524361
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:50 schreef GewoneMan het volgende:
dat beessie van mij maakt er met eten & drinken altijd een puinhoop van...
Jahoor, die van mij ook.
Daar moet je dus effe op letten, dat ze het niet je hele huis door slepen.
pi_29524428
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:53 schreef SteveBallmer het volgende:
Daar moet je dus effe op letten, dat ze het niet je hele huis door slepen.
Das effe boos naar rechts kijken en zeggen: HEY!
pi_29525254
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 18:48 schreef GewoneMan het volgende:
afwachtende op een reactie w8 Kira op dr vis
Hey ons katje heet ook Kira. (Naar Kira Nerys)

Je kunt ze rustig vis met kleine graatjes geven, de grote graten en scherpe stukken van bijv. de nek en vinnen kun je er het beste uithalen. Je kat is ook oud genoeg.
Wat je katten NIET mag geven zijn holle botten van allerlei vogels (vooral kip is erg), dat mogen ze onder geen beding hebben want die bijten ze kapot en dan verwonden ze zich aan de botsplinters. Vis gaat prima, zo lang je de echt grote en scherpe stukken bot en graat eruit haalt voor de zekerheid.

Rauwe vis mogen katten trouwens liever niet hebben, da's niet zo goed voor hun gezondheid.

Wij hebben overigens 4 katten en die krijgen allemaal de visrestjes, vroeger hebben we nog 5 katten gehad die het ook allemaal kregen en nog voor m'n tijd had ma er ook een paar die ze gewoon gekookte vis gaf. Het is nooit foutgegaan, al zeg ik niet dat het niet fout KAN gaan maar dat kan het met bijna alles.

Ik legde laatst wat vis om te ontdooien op het aanrecht neer, ik dacht bevroren vis in een papieren pakje pakken ze toch niet... Had ik het mooi mis!!! Ik heb achteraf alleen het inpakpapiertje achter de muurmeubelen teruggevonden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sessy op 09-08-2005 21:00:25 ]
pi_29525326
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:50 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hou op schei uit

dat beessie van mij maakt er met eten & drinken altijd een puinhoop van... op de een of andere manier eet en drinkt ze alles het liefst van de grond... jaja ook dr water gooit ze om om het vervolgens op te likken....
Wij gebruiken zware voerbakjes en zetten die op een groot dienblad. Het dienblad kan vervolgens gewoon in de vaatwasser.
pi_29525472
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:54 schreef Sessy het volgende:

[..]

Wij gebruiken zware voerbakjes en zetten die op een groot dienblad. Het dienblad kan vervolgens gewoon in de vaatwasser.
weet al zeker dat mijn kleine doerak net zolang gaat rommelen en goochelen tot ze alles op de grond heeft en dan is het [as etenstijd

mijn poes is nou eenmaal raar, ach ik spoor ook niet dus ik laat dr lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')