2 weken terug zijn de haren van mijn ex en mij voor het eerst ingevlochten door zijn antilliaanse familie (hij= half antilliaans, half nederlands en heeft een grote bos zwart kroesig haar, ik=gewoon nederlands en heb dun, steil, bruin haar).
Zijn haar is helemaal ingevlochten, het mijne tot halverwege mn hoofd.
Ik had iets van 11 vlechtjes, hij 15 ofzo (dus bij hem kleiner gevlochten).
De vlechtjes begonnen echter nogal uit te groeien dus we hebben gister onze vlechten losgehaald.
Ik had gister alleen nog maar mn elastiekjes eruit gehaald maar nog niks losgehaald, mijn ex wel.
Mijn ex vertelde vanochtend dat hij gister enorme bossen haar eruit kon trekken of dat die vrijkwamen tijdens het douchen.
Ik zei dat ik daar gelukkig geen last van had, maar toen ik mijn vlechten begon uit te halen kwamen er bij mij ook hele plukken haar vrij.
Ook tijdens het douchen en tijdens het kammen kwamen er echt enorme hoeveelheden haar vrij bij mij.
Ik heb mn haar nu gewassen en uitgekamd en er wat stylinggel ingedaan, maar mn hoofdhuid voel ik wel lichtelijk. Doet klein beetje pijn (normaal?). Beetje eng hehe, t voelt net aan alsof ik als ik nu aan mn haar ruk, ik zo een hele pluk eruit kan trekken hehe (nu t pijn doet).
Ik en mijn ex hebben echt het idee vet veel haar verloren te zijn en ik meen echt dat ik gewoon een stuk kaler ben geworden, dat je gewoon veel meer kale plekken zeg maar ziet op mn hoofd.
Ik zou heel graag weer opnieuw mn haar in willen vlechten, want het stond gewoon echt vet leuk, mn hoofd kwam er leuk in uit en t was handig (nooit meer een bad hair day).
Maar als dat betekent dat we er op den duur hardstikke kaal uit komen te zien dan laat maar.
Kan iemand mij vertellen of het normaal is dat je heel veel haren verliest als je ingevlochten haar weer uithaald?
Is dit nu gewoon omdat je normaal veel haar verliest op een dag maar dat met ingevlochten haar niet echt kan omdat het vastgebonden zit, zodat dus alle losgelaten haren in die 2 weken tijd als je het loshaalt er dus allemaal tussenuit vallen?
Of is er iets schadelijks met het haar gebeurd tijdens het vlechten/ lang vastgebonden zitten, zodat er veel haar loslaat (bij het loshalen) en als je vaak je haar laat invlechten hou je dus geen haar meer over op den duur?
Misschien valt de hoeveelheid ook wel mee, het lijkt vaak meer dan het is denk ik, maar het leek echt enorm veel haar zo ineens (halve prullenbak vol, zo'n kleine prullenbak) en ik heb echt het idee kaler te zijn nu.
Tnx.