abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29531709
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit is echt zo nieuw voor mij, je bent gewoon aan het liegen. mijn zusjes konden overal in, je moet gewoon doen waar je goed in bent, nogmaals, en dat ook doen. angst om te kiezen is iets wat in elke vrouw schuilt, maar zet je daar dan tenminste overheen als je toch zo'n kerel bent! combinatie is vaak niet zo goed voor de kinderen. en het baart zo lastig.
Schat, op je 5e mag je geen bar binnen zonder begeleiding. Dan hebben we het nog niet over het feit dat kinderen van 5 meestal niet verder dan hun eigen straat komen

Je moet als kind echt wel gestimuleerd worden door vriendjes of ouders om een bepaalde sport te gaan doen, of je moet het op tv gezien hebben. Je verzint als 5 jarige geen snooker of pool als sport uit jezelf.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_29531731
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ga niet in op fysieke sporten... daar ben ik al duidelijk genoeg over geweest: mannen staan fysiek boven vrouwen... gelukkig maar trouwens
Paardrijden is niet fysiek, dressuur niet iig.
pi_29531753
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Paardrijden is niet fysiek, dressuur niet iig.
ik heb er geen verstand van, maar als jullie zeggen dat mannen daar beter in zijn, prima hoor, dat zal dan wel
  woensdag 10 augustus 2005 @ 01:38:29 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29531795
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef djenneke het volgende:

[..]

Schat, op je 5e mag je geen bar binnen zonder begeleiding. Dan hebben we het nog niet over het feit dat kinderen van 5 meestal niet verder dan hun eigen straat komen

Je moet als kind echt wel gestimuleerd worden door vriendjes of ouders om een bepaalde sport te gaan doen, of je moet het op tv gezien hebben. Je verzint als 5 jarige geen snooker of pool als sport uit jezelf.
dit geldt dan toch ook voor jongetjes? doe nou maar gewoon waar je denkt goed in te zijn en focus je niet zoveel op verschillende dingen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29531842
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef djenneke het volgende:

[..]

De bar is niet de enige plek. 5 jarige meisjes kunnen het even makkelijk ontdekken via eurosport als 5 jarige jongens.
Neem schaken, niet fysiek. manen zijn een stuk beter. Ik heb in groep 6 een paar dagen schaakles gehad. Iedereen kon het vanaf het begin leren en er dus vanaf die leeftijd al voor kiezen. Tegenwoordig is het niet meer zo dat jongens en meisjes een totaal andere opvoeding hebben. Ze zitten op gemengde scholen kunnen vanaf de basisschool precies hetzelfde doen. Het enige wat kan tegenwerken zijn ouders. Nu denk ik niet dat veel talenten daar door verloren zijn gegaan.
pi_29531855
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit geldt dan toch ook voor jongetjes? doe nou maar gewoon waar je denkt goed in te zijn en focus je niet zoveel op verschillende dingen.
In principe wel, maar zoals eerder gezegd: Vaders nemen wel hun zonen mee naar de biljartzaal, en niet hun dochters (of zelden tenminste). Dat is juist het verhaal....

Ik doe vooral dat wat ik leuk vind, is dat ook goed?
  woensdag 10 augustus 2005 @ 01:41:36 #107
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29531870
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:40 schreef djenneke het volgende:

Ik doe vooral dat wat ik leuk vind, is dat ook goed?
(heeeeel erg goed!)
pi_29531906
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:40 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

De bar is niet de enige plek. 5 jarige meisjes kunnen het even makkelijk ontdekken via eurosport als 5 jarige jongens.
Neem schaken, niet fysiek. manen zijn een stuk beter. Ik heb in groep 6 een paar dagen schaakles gehad. Iedereen kon het vanaf het begin leren en er dus vanaf die leeftijd al voor kiezen. Tegenwoordig is het niet meer zo dat jongens en meisjes een totaal andere opvoeding hebben. Ze zitten op gemengde scholen kunnen vanaf de basisschool precies hetzelfde doen. Het enige wat kan tegenwerken zijn ouders. Nu denk ik niet dat veel talenten daar door verloren zijn gegaan.
5 jarigen die naar eurosport kijken En daar vervolgens alleen mannen zien...
Het is nog altijd zo dat jongetjes en meisjes voor heel andere dingen gestimuleerd worden... dat is echt zo... jongetjes mogen ook nog steeds niet huilen, want dan zijn het meisjes, in andere woorden: meisjes mogen dat juist wel.... etc.etc. Daar is niet zoveel aan veranderd hoor...

Een ander verhaal is zelfvertrouwen. Veel vrouwen ontbreekt het daar aan. En dat is wel een beetje jammer....
pi_29531926
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ik ga niet in op fysieke sporten... daar ben ik al duidelijk genoeg over geweest: mannen staan fysiek boven vrouwen... gelukkig maar trouwens
Geilllll!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_29532081
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:43 schreef djenneke het volgende:

[..]

5 jarigen die naar eurosport kijken En daar vervolgens alleen mannen zien...
Het is nog altijd zo dat jongetjes en meisjes voor heel andere dingen gestimuleerd worden... dat is echt zo... jongetjes mogen ook nog steeds niet huilen, want dan zijn het meisjes, in andere woorden: meisjes mogen dat juist wel.... etc.etc. Daar is niet zoveel aan veranderd hoor...

Een ander verhaal is zelfvertrouwen. Veel vrouwen ontbreekt het daar aan. En dat is wel een beetje jammer....
Om even op de OP terug te komen:

- mannen zijn beter in alle fysieke sporten.
- mannen zijn (nu nog) beter in de rest van de sporten.
pi_29532103
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:52 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Om even op de OP terug te komen:

1- mannen zijn beter in alle fysieke sporten.
2- mannen zijn (nu nog) beter in de rest van de sporten.
1- ja
2 - naar alle waarschijnlijkheid blijft dat (helaas, en naar mijn mening, onnodig maar toch) ook zo
pi_29532124
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:53 schreef djenneke het volgende:

[..]

1- ja
2 - naar alle waarschijnlijkheid blijft dat (helaas, en naar mijn mening, onnodig maar toch) ook zo
Conclusie: op dit moment zijn mannen beter in alle sporten.
pi_29532137
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:54 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Conclusie: mannen zijn beter in alle sporten (op dit moment)
ja. maar reken er niet op als je tegen mij ooit een potje gaat poolen
pi_29532158
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:55 schreef djenneke het volgende:

[..]

ja. maar reken er niet op als je tegen mij ooit een potje gaat poolen
Dan lijkt me het andwoord op de OP duidelijk.
Gelukkig hoef ik nooit tegen jou te poolen. Of we gaan daarna voetballen dan vind ik het best.
pi_29532167
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:57 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

Gelukkig hoef ik nooit tegen jou te poolen. Of we gaan daarna voetballen dan vind ik het best.
pi_29532179
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 01:57 schreef Lu_uK het volgende:

[..]

ja, het eerste antwoord in dit topic was het juiste
pi_29532232
Kunnen we nu verder gaan met: koken/zingen.
Iets waar vrouwen toch echt beter in zouden moeten zijn. Ze hebben jaren achter het aanrecht gestaan. Als je als 5 jarig jongentje in het koor gaat word je uitgelachen.
De topkoks zijn altijd mannen. Ooit een vrouw met een kookshow gezien. Wel eens in een restaurant gegeten met een vrouwelijke kok; nauwelijks.

Zingen: bekijk de top 50 maar.
  woensdag 10 augustus 2005 @ 02:03:17 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29532257
wat is nou beter in sporten zijn? leuk, maar wat moet je nou verder. ook in het bedrijfsleven, de wetenschap, de literatuur, de komedianten, de koks, de kappers, de visagisten. het zijn gewoon altijd mannen die creatiever blijken te zijn met de geboden ruimte in hun jeugd of latere leeftijd.

neemt niet weg dat je heel erg welkome uitzonderingen hebt vanuit de vrouwenwereld die, sinds alleta jacobs, gelukkig ontzettend veel winst hebben geboekt.

ik noem ff een paar briljante vrouwelijke chirurgen, politici, fokkers, maar ga dan net als mannen voor één doel. als je zo graag netzoals wij of beter wil zijn.

fysiek is onmogelijk, nu nog kijken of emotioneel, conceptueel, praktisch en beslissingsgericht jullie net zo goed staat als ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 10-08-2005 02:11:04 ]
pi_29532304
Nu ga je waarschijnlijk weer zeggen dat vrouwen de kans niet krijgn in deze mannen wereld. Als je kijkt naar opleidingen is dat tegenwoordig niet waar. Ik zit met even veel meisjes als jongens op school die allemaal precies gelijke kansen krijgen. Toch zijn de jongens beter. Het zou dus moeten betekenen dat als mijn generatie oud is alles in iig nederland gelijk is. Waarom lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren?
pi_29532315
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 02:03 schreef zoalshetis het volgende:
wat is nou beter in sporten zijn? leuk, maar wat moet je nou verder. ook in het bedrijfsleven, de wetenschap, de literatuur, de komedianten, de koks, de kappers, de visagisten. het zijn gewoon altijd mannen die creatiever blijken te zijn met de geboden ruimte in hun jeugd of latere leeftijd.

neemt niet weg dat je heel erg welkome uitzonderingen hebt vanuit de vrouwenwereld die, sinds alleta jacobs, gelukkig ontzettend veel winst hebben geboekt.

ik noem ff een paar briljante vrouwelijke chirurgen, politici, fokkers, maar ga dan net als mannen voor één doel. als je zo graag netzoals wij of beter wil zijn.

fysiek is onmogelijk, nu nog kijken of emotioneel, conceptueel, praktisch en beslissingsgericht jullie net zo goed staat als ons.
eensch....
  woensdag 10 augustus 2005 @ 02:07:58 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29532331
[edit, neeee
pi_29532337
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 02:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

eensch....
mannen zijn beter in alles:slotje.
pi_29532358
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 02:01 schreef Lu_uK het volgende:
Kunnen we nu verder gaan met: koken/zingen.
Iets waar vrouwen toch echt beter in zouden moeten zijn. Ze hebben jaren achter het aanrecht gestaan. Als je als 5 jarig jongentje in het koor gaat word je uitgelachen.
De topkoks zijn altijd mannen. Ooit een vrouw met een kookshow gezien. Wel eens in een restaurant gegeten met een vrouwelijke kok; nauwelijks.

Zingen: bekijk de top 50 maar.
Beetje een gezeur. Je kunt zingen of je kunt het niet. Daar staat sekse echt los van. En mag ik je er verder op wijzen dat minimaal 90% van de mensen in de top 50 niet kunnen zingen, of het nou mannen of vrouwen zijn?

Genoeg vrouwen met een kookprogramma. En er koken nog altijd meer vrouwen dan mannen. Ze maken er alleen geen carriere van. Ja, lekker boeien....

Dit is echt puur gezeik, excuses hoor, maar meer kan ik er niet van maken...
pi_29532396
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 02:06 schreef Lu_uK het volgende:
Nu ga je waarschijnlijk weer zeggen dat vrouwen de kans niet krijgn in deze mannen wereld. Als je kijkt naar opleidingen is dat tegenwoordig niet waar. Ik zit met even veel meisjes als jongens op school die allemaal precies gelijke kansen krijgen. Toch zijn de jongens beter. Het zou dus moeten betekenen dat als mijn generatie oud is alles in iig nederland gelijk is. Waarom lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren?
Vrouwen doen het meestal beter op school, alleen kiezen ze daarna vaker voor een gezin. Ipv verder studeren en/of carriere.En dat is prima. Is veel eer mee te behalen, maar dat is dan weer mijn mening....
pi_29532406
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 02:07 schreef zoalshetis het volgende:
[edit, neeee
ik heb het al gelezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')