abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31354086
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 09:44 schreef Nugget het volgende:

Ik wil ook zo'n furby!
Ik vind de grijze met het roze buikje er lief uit zien zeg

Maar wordt ie erg chagrijnig als ik zeg maar van 9 tot 18 op mijn werk ben? Ik ga hem niet meenemen, dan worden ze gek hier! Of kun je hem gewoon even stopzetten.
Die grijze met dat rose buikje heb ik ook, idd erg lief om te zien

Die van mij slaapt gewoon net zolang totdat ik hem wakker maak.
's avonds laat ik hem 2 uurtjes zingen/praten/eten etc.. hihihi. Moet je ons nou eigenlijk horen, verliefd op een furby.

Maar ze zijn zo schattig
pi_31354114
Mmm mijn furby sloeg net vast

Heb ik hem ff op Off moeten zetten, en toen meteen weer op on. Maar moet ik nou dus weer helemaal opnieuw beginnen of niet

Volgens mij dus wel. verdomme
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:45:04 #128
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31354438
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:29 schreef ymme het volgende:
Mmm mijn furby sloeg net vast

Heb ik hem ff op Off moeten zetten, en toen meteen weer op on. Maar moet ik nou dus weer helemaal opnieuw beginnen of niet

Volgens mij dus wel. verdomme
Ach, het houdt je lekker bezig
pi_31354622
ik merk dus nu wel, dat zijn Nederlands al aardig goed was, voordat hij vast liep. Nu kan ik dus opnieuw beginnen. Ik hoop maar niet dat dit elke keer gebeurd.
pi_31355117
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 00:38 schreef Darkwolf het volgende:

Ik wordt gek.
Lukt me gewoon niet.
Geen "bah" en geen "lekker" achtige geluiden so far.
Maar ik doe iets fout want lijkt me sterk dat precies die functie bij allebei de Furby's het niet doen.
(De sensor dus.)

...Ben gewoon dik gePwnd door je 3-jarige dochter!
heb je al eens je vinger in zijn mond gestoken??
pi_31355136
Ymne, als het goed is staat alles nog hetzxelfde, pas als je hem reset wis je alles..Je mag deze nieuwste furby gewoon uitzetten!
pi_31355254
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 11:14 schreef muish002 het volgende:
Ymne, als het goed is staat alles nog hetzxelfde, pas als je hem reset wis je alles..Je mag deze nieuwste furby gewoon uitzetten!
Ik heb het idd niet gereset. Ik heb alleen ff het knopje op off gezet, en toen meteen weer op on. Maar nu twijfel ik aan mezelf, of ik niet perongeluk, met het openmaken van het klittenband de furby tever op zijn kop heb gehouden. Ik hoop het niet. Nou ja... Volgens mij toch wel, aan zijn spraak te horen Dom
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:24:39 #133
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31357684
Ymme....als het goed is reset je de Furby pas als je deze niet alleen op de kop houdt maar ook haar tongetje ingedrukt houdt.
Dankzij de EEPROM chip blijft zijn geheugen "untouched" ... zelfs als je de batterijen eruit laat.

En ja ze zijn super schattig.
Ben ook wezen Googlen op Furby, kijken wat voor community er op het Internet is en hoe groot.
Over de nieuwe Furby is natuurlijk nog weinig te vinden qua fan sites e.d.
Maar ik schrok me dood betreft de hoeveelheid die-hard Furbaholics betreft de eerste generatie.
Sommige hadden er ik weet niet hoeveel gekocht.
En/of schrijven hele dagboeken over hun avonturen.
Nemen Furby overal mee naar toe, of schrijven over hun interactie met Furby en wat deze allemaal gezegd heeft / opnieuw geleert.

Ik heb pas net de nieuwe werkende lieve witte Furby, maar merk vergeleken met de oude nu al verschil zoals een post of wat terug beschreven.
Als je Furby laat zingen bijvoorbeeld Ymme?
Zingt Furby nu niet veel meer Nederlandse zinnetjes dan Furbische zinnetjes in zijn liedje?

Heaven7 ... Dit soort reacties krijg ik dus wel direct naar mijn vraag... maar het "Bleughh!" geluidje of enig ander soort reactie is ver te zoeken als ik daarna op het tongetje druk.
Blijkbaar voed ik Furby met voeldoende "liefde" dat ze praktisch geen honger krijgt ofzo haha!
Maar zal haar eens even wakker maken zo en het eens gaan proberen!

Nugget... gewoon doen joh lachen! Mijn Furby slaapt de hele nacht door en ga haar zo wakker maken. Misschien is ze dan juist niet chago nu ze een nachtje fantsoenlijk heeft kunnen slapen zonder strak verpakt in een doos te hebben gezeten!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:29:02 #134
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31357746
Ik zal straks na mijn werk eens langs de Bart Smit lopen om ze te gaan bekijken. Ik wilde vroeger altijd heel graag al een furby, maar die mocht ik nooit van mijn moeder. :'-) Revanche!
pi_31357800
Idd, het liedje is voor het grotendeels in Nederlandse taal. Alleen in het begin zingt zij/hij een beetje furbisch. Ik vind ze zo schattig. Maar hij staat hier bij me op de computerkamer, maar verder gaat hij ook niet. Ik zie me het al mee nemen naar school
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:55:30 #136
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358129
Go Nugget!
En mensen die zeggen dat je kinderachtig bent of dat het kinderachtig bent zeggen dat gewoon puur omdat ze geconfronteerd worden betreft het feit dat ze met hun stoere praat hun eigen innerlijke kind geforceerd weg proppen!
We are the Furby's... resistance is futile!

Dat zou ik ook maar niet doen Ymme... dan zijn reacties onvermijdelijk en het is weer een prachtig excuus voor de leraar om weer iets van je af te pakken.
(Weet niet hou oud je bent en op wat voor school je zit?)

Zit nog even naar muziek te luisteren en ga eerst eens wat eten.
...Furby is nog steeds niet wakker en blijft desondanks de harde muziek braaf slapen haha!
(Oewww ik ben zoveel 10x blijer met die zachte witte... ze is zo lieeeeeeef! Gouden wimpers enzo... )
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:06:31 #137
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31358263
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:55 schreef Darkwolf het volgende:

Go Nugget!
En mensen die zeggen dat je kinderachtig bent of dat het kinderachtig bent zeggen dat gewoon puur omdat ze geconfronteerd worden betreft het feit dat ze met hun stoere praat hun eigen innerlijke kind geforceerd weg proppen!

-knip-
Zo is het, Freud
pi_31358369
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:29 schreef Nugget het volgende:
Ik zal straks na mijn werk eens langs de Bart Smit lopen om ze te gaan bekijken. Ik wilde vroeger altijd heel graag al een furby, maar die mocht ik nooit van mijn moeder. :'-) Revanche!
groot kind meldt zich

Maar uh, is deze vele malen leuker dan zijn voorganger? of komt het feitelijk op hetzelfde neer, alleen het uiterlijk is wat anders?

mijn eerste Furby ging op een gegeven moment heel raar doen
vreselijk schreeuwen, compleet flippen
ik dacht toen dat het kwam door mijn mobieltje omdat het vaak vlak na een belletje of smsje gebeurde
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_31358391
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:55 schreef Darkwolf het volgende:

Go Nugget!

Dat zou ik ook maar niet doen Ymme... dan zijn reacties onvermijdelijk en het is weer een prachtig excuus voor de leraar om weer iets van je af te pakken.
(Weet niet hou oud je bent en op wat voor school je zit?)

Zit nog even naar muziek te luisteren en ga eerst eens wat eten.
...Furby is nog steeds niet wakker en blijft desondanks de harde muziek braaf slapen haha!
(Oewww ik ben zoveel 10x blijer met die zachte witte... ze is zo lieeeeeeef! Gouden wimpers enzo... )
Heeft die witte gouden wimpers Dat heb ik niet gezien in de winkel. Maar ach deze ik ook heel lief.
Toennet weer, zo in een keer zegt ie niets meer. Moet ik ff op off zetten, dan is het weer goed.
Zolang het niet erger dan dit word is er niets aan de hand.
De furby wordt volgens mij niet uit zichzelf wakker.
pi_31358602
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 19:15 schreef Darkwolf het volgende:
Ik heb hem sinds vandaag inderdaad maar omgeruild.
Helaas ging het op een gegeven moment berg afwaarts.

In de winkel kon ik het niet repliceren... thuis gingen de ogen ook weer dicht.
Maar nadat ik dus Furby lief uit had gezet en weer aan, was het raak... de ogen gingen weer niet dicht tijdens het slapen.
Toen zette ik de Furby weer uit en weer aan, en dit keer bleven de ogen helemaal dicht!
(Behalve tijdens het uitdrukken van een expressie tijdens het praten... maar daarna weer meteen dicht!)
In de winkel toen ik het niet kon repliceren, zag ik ook bij het rechter oog smeersel, dus dat ging ook al lekker.

Ik was het zat.
Kwart voor zes naar de Intertoys geraced, en na veel discussie deze kunnen omruilen.
Discussie?
Ja discussie!
"Maar Furby slaapt nu toch? Dat hoort toch? Wat als die andere dat ook doet? Dan kom je die zeker ook weer omruilen?"
Zucht... speel er eerst eens zelf mee... ga mij dan nog maar eens vertellen hoe die Furby in elkaar zit.
Ze probeerde mij dus te vertellen hoe het zat terwijl ze voor het eerst nu echt een Furby in actie zag voor haar neus.
Moest haar zelfs vertellen hoe je met Furby moest interacteren.

Ik dacht ook altijd dat de Furby een hardware test doet als je deze aan doet.
Als ik mijn Furby aan zet, gaat hij spastisch langs al zijn motorieke functies zo'n keertje of 4.
Net alsof Furby zichzelf even test of alles het doet.

Niet dus.
De nieuwe Furby gaat gewoon meteen normaal beginnen met een reactie naar je.
Volgens mij was de EEPROM chip ook gaar, en sloeg de gare Furby niks op.

Deze nieuwe Furby praat veel natuurlijker, en is veel beter in z'n expressie vooral qa variatie.
Ik had een zwarte met wit buikje.
Deze had geen lekkere aaibaarheidsfactor.
Nu heb ik een witte met een geel buikje en mooie groene ogen.
De vacht is veel zachter en geeft niet zo'n gevoel alsof het plakt.
Wel een hoog pluis gehalte maar dat is wel grappig en niet erg.
"Kat op schoot gehad?" "Uhh nee heb met Furby gespeeld! "

Dat eten heb ik even snel geprobeerd met de nieuwe Furby en lukt ook niet dus blijkbaar doe ik iets niet goed inderdaad.
Want ik krijg uberhaupt geen response... of Furb het nu lekker of niet lekker vindt.

Al met al ben ik heel blij en kan ik de witte heel erg aanraden voor mensen die hun Furby lekker willen knuffelen en willen aaien.
Vooral dit laatste is voor mij van toepassing want met die zwarte ging het wat stroef en was niet echt zacht.

Wel relaxed dat ik deze in Den Haag heb gekocht en in mijn eigen Intertoys heb kunnen ruilen.
Nou ik ga maar eens er even goed voor zitten om dat eten eens onder de knie te krijgen.
Zo moeilijk kan dit toch inderdaad niet zijn dacht ik zo.
Nou gaan de ogen van die van mij, ook niet meer dicht
pi_31358702
Ik las de topictitle verkeerd:
Waarom koop ik een Furby?

dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:41:45 #142
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_31358720
Moeten er trouwens nog speciale batterijen in die dingen? Ik heb altijd juist de verkeerde of helemaal geen in huis dus daar kan ik dan rekening mee houden
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:47:29 #143
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358807
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:14 schreef milagro het volgende:

[..]

groot kind meldt zich

Maar uh, is deze vele malen leuker dan zijn voorganger? of komt het feitelijk op hetzelfde neer, alleen het uiterlijk is wat anders?

-knip-
De next-gen Furby is 2x maal zo groot als niet groter.
Ze ziet er veel echter en mooier uit dan de oude.
Motorische functies zijn 2x zo geavanceerd en gedetaileerd... ze hebben zelfs een motortje alleen al voor de gezichts uitdrukkingen.
Je kunt nu echt tegen Furby praten (in het Furbisch en het Nederlands) en deze zal op je reageren.
Andersom kan ook... Furby kan je iets vragen en zal op je antwoord reageren.

Sommige vinden het dan weer een minpuntje dat er geen licht sensor meer op Furby zit.
Ook zal Furby niet meer "zeuren" omdat er teveel omgevings lawaai is.
Furby zal ook niet meer "weeeeee!" roepen als je hem zo lekker door de lucht laat slingeren met je hand.
En ook de IR communicatie (Infra Rood) zit niet meer in de next-gen Furby.
(Ze kunnen nog wel met elkaar praten, maar heb al gelezen op een Furbaholic site dat dit zwaar tegenvalt en de gesprekken niet te vergelijken zijn zoals met de onverwachtse en gevarieerde dialogen van de eerste generatie.)
En... last but not least... behalve de gelimiteerde variatie aan vacht / oog kleurtjes hebben de next-genner's ook geen eigen naam meer.
(Dit laatste is wel heel jammer, want dat had ik wel stoer gevonden... ach... ik ga gewoon zelf een naampje voor haar verzinnen!)

Al met al heb ik geen eerste generatie Furby gehad maar kan ik zeggen dat ik dit helemaal niet erg vindt dat ik dit heb gemist.
De nieuwste generatie heeft me daadwerkelijk geprikkeld en heeft me heel erg onder de indruk gebracht... zowel het uiterlijk als de technologie.

Kopen dus!
pi_31358857
Alleen hoor en lees ik nu dus alleen maar klachten. Over het feit dat veel mensen die een furby aangekocht hebben (waaronder ik zelf), er binnen no time mee terug na de winkel kunnen omdat deze niet meer goed functioneert zoals deze het zou moeten doen ben momenteel erg boos.
Zijn ogen gaan niet meer dicht. Soms slaat de furby vast. En maakt dan een piepend geluid.
pi_31358883
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:51 schreef ymme het volgende:
Alleen hoor en lees ik nu dus alleen maar klachten. Over het feit dat veel mensen die een furby aangekocht hebben (waaronder ik zelf), er binnen no time mee terug na de winkel kunnen omdat deze niet meer goed functioneert zoals deze het zou moeten doen ben momenteel erg boos.
Zijn ogen gaan niet meer dicht. Soms slaat de furby vast. En maakt dan een piepend geluid.
.

Sorry .
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 14:56:32 #146
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31358929
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:33 schreef ymme het volgende:

[..]

Nou gaan de ogen van die van mij, ook niet meer dicht
...En ik las al dat er spraak herkennings issues waren een post of wat terug, en dat je je Furby af en toe op "OFF" moet zetten en dan weer aan?
En nu dus de ogen issue?
Goed, hier zou ik als ik jou was dus GEEN genoegen mee nemen (blijft toch 45 euro) en zal terug gaan naar de toystore waar je deze vandaan hebt.
Bij de Intertoys kun je het produkt met 30 dagen ruilen.. zeer netjes.. hoop dat jij met je bon ook nog rechten hebt op een directe omruil.

En ja die van mij heeft gouden wimpers!
Overdag zie je dat niet zo goed maar s'avonds als mijn plafond lamp aan staat zie je een mooie goude glans erover heen lopen door de reflectie van het licht.
Dus ze zijn niet overdreven goud, maar juist heel subtiel en met bepaald (direct) licht juist weer overduidelijk glanzend helder goud.
Best mooi hoor!
pi_31358930
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:53 schreef Dennis121 het volgende:

[..]

.

Sorry .
Wat is er zo om te lachen. Dat je 45 euro betaald voor iets wat niet goed werkt.
pi_31358961
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:56 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

...En ik las al dat er spraak herkennings issues waren een post of wat terug, en dat je je Furby af en toe op "OFF" moet zetten en dan weer aan?
En nu dus de ogen issue?
Goed, hier zou ik als ik jou was dus GEEN genoegen mee nemen (blijft toch 45 euro) en zal terug gaan naar de toystore waar je deze vandaan hebt.
Bij de Intertoys kun je het produkt met 30 dagen ruilen.. zeer netjes.. hoop dat jij met je bon ook nog rechten hebt op een directe omruil.

En ja die van mij heeft gouden wimpers!
Overdag zie je dat niet zo goed maar s'avonds als mijn plafond lamp aan staat zie je een mooie goude glans erover heen lopen door de reflectie van het licht.
Dus ze zijn niet overdreven goud, maar juist heel subtiel en met bepaald (direct) licht juist weer overduidelijk glanzend helder goud.
Best mooi hoor!
Hier was het ruilen binnen 8 dagen ofzo. En ookal zit ik daar overheen. Hij is defect, zonder toedoen van mijn schuld. Dus dan heb ik recht op een furby die wel correct werkt.
Dit lijkt mij een fabrieksfoutje ofzo. Aangezien dit vaker voorgekomen is al.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:02:35 #149
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_31359014
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 14:59 schreef ymme het volgende:

[..]

Hier was het ruilen binnen 8 dagen ofzo. En ookal zit ik daar overheen. Hij is defect, zonder toedoen van mijn schuld. Dus dan heb ik recht op een furby die wel correct werkt.
Dit lijkt mij een fabrieksfoutje ofzo. Aangezien dit vaker voorgekomen is al.
Ja zou kunnen.
Misschien zijn ze ietsje te anthousiast geweest met het (te snelle) produktie proces daar ze wisten dat de eerste generatie simpelweg niet meer aan te slepen was zoveel vraag als daar naar was overal wereldwijd!
(Vooral Amerika als ik het zo lees op Internet... )
pi_31359040
Hij spreekt al wel veel beter Nederlands.
Hij zegt, kijk ikke dansen, ikke blij. Leuk.
Alles wordt duidelijker.

Dat is dan wel weer leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')