abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36904398
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:44 schreef Klusvrouwtje het volgende:
Mikezwet,

Wij wonen in een huis uit 1972 en hebben vorig jaar beneden de isolerende beglazing laten vervangen door HR beglazing. Dit was niet goedkoop.

Nu zijn we van plan om eventueel de kozijnen van het hele huis te laten vervangen door hout of kunststof.

Is het mogelijk om de 'oude' ruiten in de nieuwe kozijnen te laten plaatsen? En zo ja, levert dat dan veel kostenbesparing op?

Alvast mijn dank.

Ennuh, is wel gericht aan Mikezwet maar alle reacties zijn natuurlijk welkom!
Die vraag krijg ik wel meer. Het moet wel heel toevallig zijn wil de glasmaat overeen komen. Elk kozijn profiel is anders kwa maat. Vooral als er draairamen en stijlen in komen is de kans erg klein....
Kostenbesparing...op het hele plaatje zal het bedrag van het glas niet schokkend zijn.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_36905621
Ook wij willen nieuwe (kunststof) kozijnen laten plaatsen. Weet iemand met welk bedrag wij ongeveer rekening dienen te houden bij het volgende:

2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
1 schuifpui van ca. 3.00 x 2.00 met roedeverdeling tussen het glas (kiep/schuif)
1 raam met 2/3 vast en 1/3 draaikiep, ca. 2.00 x 1.00

We willen alles in de kleur creme, met verdiept profiel en HR++ glas. Tevens afwerking aan de binnenkant van eventuele ontstane gaten langs de kozijnen, d.m.v. een hoekprofiel oid.
Alles dus inclusief plaatsing.

Ten behoeve van het te verkrijgen bouwdepot, zou ik graag willen weten waarmee ik rekening dien te houden.

Dank zover...
pi_36965142
quote:
Op woensdag 12 april 2006 23:00 schreef Rolex18038 het volgende:
Ook wij willen nieuwe (kunststof) kozijnen laten plaatsen. Weet iemand met welk bedrag wij ongeveer rekening dienen te houden bij het volgende:

2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
1 schuifpui van ca. 3.00 x 2.00 met roedeverdeling tussen het glas (kiep/schuif)
1 raam met 2/3 vast en 1/3 draaikiep, ca. 2.00 x 1.00

We willen alles in de kleur creme, met verdiept profiel en HR++ glas. Tevens afwerking aan de binnenkant van eventuele ontstane gaten langs de kozijnen, d.m.v. een hoekprofiel oid.
Alles dus inclusief plaatsing.

Ten behoeve van het te verkrijgen bouwdepot, zou ik graag willen weten waarmee ik rekening dien te houden.

Dank zover...
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloeden

Moet er gelaagd glas in de schuifpui?
Zijn er vensterbanken nodig?
moeten er waterdorpels gemaakt worden?
Horren nodig?

Nog een vraagje,

Waarom wil je graag een kiep/schuifpui?
pi_36966349
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:

[..]

Waarom wil je graag een kiep/schuifpui?
Voor een slaapkamertje of balkonnetje kan het wel maar voor naar een tuin raad ik een schuifkiep echt af. Teveel handelingen met opendoen en altijd een hoge (kunststof!) onderdorpel. Met andere mensen in je huis is het ook altijd een toestand, weten niet hoe het werkt.

Hef-schuifpuien zijn een stukje duurder maar de kwaliteit is ook een stuk hoger. Sommige fabrikanten maken geen hef-schuifpuien omdat het meestal van ander profiel word gemaakt dan de ramen en deuren.
pi_36979188
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloeden

Moet er gelaagd glas in de schuifpui?
Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.

Of misschien is het harden van de glasplaat al voldoende. Dan kun je er wel doorheen lopen, maar zijn de glasscherven veel kleiner.
pi_36980064
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:31 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.

Of misschien is het harden van de glasplaat al voldoende. Dan kun je er wel doorheen lopen, maar zijn de glasscherven veel kleiner.
Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)
Nieuwbouw wel verplicht tot een borstwering hoogte van 60a70cm.

Gehard niet aan te raden omdat bij een klein ongelukje de ruit in 1000 stukjes valt. Gelaagd vertoont hooguit een barst of put.
pi_36982523
maar als je ruit gebarsten is moet je deze sowieso vervangen Is dan toch alleen minder opruimwerk?
pi_36992911
Dat gelaagd glas een aanrader is m.b.t. de veiligheid is duidelijk, maar ik merkte het op omdat het enorm scheelt in prijs.
pi_36995022
Dank voor de berichten zover.

Voor de kiep/schuifpui kiezen we (vooralsnog) omdat we die nu ook hebben. Wellicht moeten we de hefpui overwegen.
De schuifpui inderdaad met veilig glas ja, ivm onze twee dochtertjes (3 en 6 jaar), een ongelukje zit in een klein hoekje.
Vensterbanken willen we inderdaad, zij het aan de binnenkant, want buiten zitten die er al (of zijn dat de waterdorpels?).
Ook de horren zijn gewenst, alleen voor de 2 ramen van 1.25x1.45.

Enfin, tot zover...
Ik verwacht in de tussentijd 2 offertes te ontvangen, vanochtend 2 kozijnleveranciers/plaatsers over de vloer gehad in ons nieuwe (kale, uit de verhuur) huis.
pi_37000599
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef _VoiD_ het volgende:
maar als je ruit gebarsten is moet je deze sowieso vervangen Is dan toch alleen minder opruimwerk?
En je hele ruit ligt er niet gelijk uit
pi_37015954
Welke bedrijven heb je over de vloer gehas Rolex18038?

Mijn prijsschatting gaat toch al snel voorbij 6000 euro voor de hele klus trouwens.
pi_37019178
Hoi Kruimel,

Dat waren Cor van Laar (Rijswijk, ZH) en Keurkozijn

Heb inmiddels al een prijsopgaaf: 15.000 !

Mvg,
pi_37019428
quote:
Op zondag 16 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Hoi Kruimel,

Dat waren Cor van Laar (Rijswijk, ZH) en Keurkozijn

Heb inmiddels al een prijsopgaaf: 15.000 !

Mvg,
Laat me raden.

Keurkozijn, geen offerte want ze willen dat je eerst een handtekening zet, en nog liever hebben ze dat je het gelijk via hun financiert.
Prijs is te hoog trouwens.
pi_37020548
Goed geraden Kruimel.

Inderdaad een prijsopgaaf op het tekenblad. Heb - uiteraard - niets getekend, heb de prijs voor kennisgeving aangenomen.
Komende week nog maar eens een Kozijnenbedrijf uitnodigen.

Ik moet overigens wel vermelden dat er nog een klein stukje opgemetseld dient te worden als gevolg van stukje opgehoogd kozijn (2 lagen bakstenen bij 100 cm).
Daarnaast wil ik e.e.a. aan de binnenkant afgewerkt hebben (of had ik dat al vermeld?).

Tot zover,
pi_37025243
quote:
Op zondag 16 april 2006 23:40 schreef Rolex18038 het volgende:
Daarnaast wil ik e.e.a. aan de binnenkant afgewerkt hebben (of had ik dat al vermeld?).

Tot zover,
Had je vermeld ja.

Ik riep trouwens een prijs, maar dat kan er nogal naast zitten.
Jij gaf bijvoorbeeld op
quote:
Ik vermoed nu dat je daar 2 kozijnen mee bedoelt, hoewel ik 1 kozijn met 2 draaikiepramen rekende.
En dan vergat ik ook nog eens de B.T.W. bij te tellen.
Ik kom tot een prijs doordat ik vergelijk uit een offerte van de werkzaamheden die ik zelf 2 jaar
geleden heb laten doen.

Als je wilt mag je die offerte wel zien (Copietje is zo gemaakt), je ziet dan in ieder geval hoe een complete offerte eruit zou moeten zien, en mischien kan je jezelf een idee vormen van de prijs.
pi_37025301
Toen ik trouwens niet reageerde op de offerte van Keurkozijn kreeg ik een telefoontje.
Ik vertelde dat ik voor een ander ging kiezen, een paar uur later kreeg ik een telefoontje van VN kozijntechniek "ze hadden gehoord dat ik kozijnen zocht" !?
pi_37029390
Hallo Kruimel,

Ik bedoel inderdaad 2 kozijnen, elk van 1.25x1.45 (in elk kozijn 1 vast deel en 1 draai/kiep)

Ondanks dit en de 19% btw liggen de prijzen toch nog aanzienlijk ver uit elkaar.

Offerte die je hebt ben ik reuzebenieuwd naar. Kun je die naar mij emailen?

Mvg,
pi_37029522
quote:
Op maandag 17 april 2006 09:45 schreef Kruimel het volgende:
Toen ik trouwens niet reageerde op de offerte van Keurkozijn kreeg ik een telefoontje.
Ik vertelde dat ik voor een ander ging kiezen, een paar uur later kreeg ik een telefoontje van VN kozijntechniek "ze hadden gehoord dat ik kozijnen zocht" !?
Geen telefoontje gehad van de kok in etten? (http://www.venturabusiness.nl)
pi_37048490
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:54 schreef Rolex18038 het volgende:
Hallo Kruimel,

Offerte die je hebt ben ik reuzebenieuwd naar. Kun je die naar mij emailen?
Mail me maar op het adres in m'n profiel, dan kan ik hem sturen.
pi_37049704
Done...
pi_37057627
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)
Nieuwbouw wel verplicht tot een borstwering hoogte van 60a70cm.

Gehard niet aan te raden omdat bij een klein ongelukje de ruit in 1000 stukjes valt. Gelaagd vertoont hooguit een barst of put.
Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!

Maar goed, veiligheid voor alles denk ik.
pi_37069228
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 12:05 schreef basset het volgende:

[..]

Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!

Maar goed, veiligheid voor alles denk ik.
Ja inderdaad maar het gaat er meer om als bijv eenkind op een fietsje er tegen aan sjeest, de hond die buiten een kat ziet of moeder die van het trapje tegen het glas valt bij het afhalen van de gordijnen.

Verder is het zo dat een fabrikant of leverancier altijd aansprakelijk is bij ongelukken wanneer er geen veiligheids glas is toegepast daar waar het verplicht of raadzaam is. Sommige klanten willen het per see niet vanwege de kosten en dan moet je als leverancier maar creatief zijn....
pi_37084220
Mikezwet: klopt het dat bij schuifpuien veiligheids glas (gelaagd glas) verplicht is?
pi_37325147
Interessant topic !

Ik ben ook aan het rondkijken naar kunststof kozijnen en een schuifpui en ben hier in de buurt bij wat bedrijven geweest om een indruk te krijgen.

De ene levert kunststof met een aluminium overzet-profiel wat in kleur gemaakt wordt (geeloxeerd heet dat geloof ik). Daar hoorde ik dat andere kleuren dan wit of creme gebruikelijk via een folie gemaakt worden wat makkelijk zou beschadigen en niet te repareren is. Daarom gebruiken zij dus aluminium. Dus kunststof met een dunne aluminium schil voor alles wat je niet in wit/creme wilt. Dat lijkt wel duurder, maar is misschien beter ??

De andere firma levert wel helemaal kunststof in kleur en vertelt dat die folie oplossing geen enkel probleem is en ook goed gerepareerd kan worden bij krassen en zo.

Wat is nu de waarheid over kleuren en folie en alumium-coating, want ik kan van beiden een offerte vragen maar als ik niet weet wat ik moet geloven van het kwaliteits-verschil verhaal ?
pi_37349771
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:31 schreef Cees59 het volgende:
Interessant topic !

Ik ben ook aan het rondkijken naar kunststof kozijnen en een schuifpui en ben hier in de buurt bij wat bedrijven geweest om een indruk te krijgen.

De ene levert kunststof met een aluminium overzet-profiel wat in kleur gemaakt wordt (geeloxeerd heet dat geloof ik). Daar hoorde ik dat andere kleuren dan wit of creme gebruikelijk via een folie gemaakt worden wat makkelijk zou beschadigen en niet te repareren is. Daarom gebruiken zij dus aluminium. Dus kunststof met een dunne aluminium schil voor alles wat je niet in wit/creme wilt. Dat lijkt wel duurder, maar is misschien beter ??

De andere firma levert wel helemaal kunststof in kleur en vertelt dat die folie oplossing geen enkel probleem is en ook goed gerepareerd kan worden bij krassen en zo.

Wat is nu de waarheid over kleuren en folie en alumium-coating, want ik kan van beiden een offerte vragen maar als ik niet weet wat ik moet geloven van het kwaliteits-verschil verhaal ?
Dat folie snel beschadigd is onzin en typisch een verkoop praartje van iemand die het zelf niet (kan) lever(d)en. Met houtnerf hebben wij nog nooit problemen gehad dat het ernstig beschadigd. Jah oke als het op een imperial met scherpe randen schuift zit er een dikke kras in (2 weken geleden meegemaakt met een klant die handig dacht te zijn)

Wij hebben bijv ook de keuze om zogenaamd AcrylColor op de profielen te bestellen. Dat is een harde toplaag van het zelfde materiaal als van achterlichten van auto's. Daar hebben wij wel de ervaring mee dat als je het stoot of in de werkplaats valt er een hamer oid op dat er een stuk afspringt, omdat het erg hard is. Ook zou dit krasvaster moeten zijn maar wij vinden houtnerf krasvaster: voorbeeldje. Bij een clinder van een voordeur zie je bij Acryl na verloop van tijd allerlei sleutel krasjes, houtnerf 0,0

Acryllaag aanbrengen bij de extrusie van de profielen

Daarbij denken veel mensen bij folie aan een plakfolietje wat je er zo aftrekt. Niet dus. De gene die een reep van een centimeter kan lospeuteren op een kozijn profiel of gevelbekledings deel krijgt gratis kozijnen van mij Het is op z'n manier verlijmt dat het supervast zit.
Folie vind ik daarom een verkeerd woord.

De "folie" of de houtnerf motief is van het merk renolit en mag maar beperkt verwerkt worden door profiel leveranciers of leveranciers van hulpstrippen om te voorkomen dat elke kozijn leverancier zelf aan het plakken gaat op goedkopere kale/gladde profielen.

In de 5 jaar hebben wij nog nooit foutjes in de houtnerf bekleding kunnen opmerken en de meeste mensen vinden het mooi dus daarom verkopen wij het meeste houtnerf motief.

Met een alu coating heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat als je gewoon aluminium buiten laat liggen onbehandeld dat er soort corrosie of aanslag op gaat zitten na x jaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door mikezwet op 27-04-2006 17:12:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')