Die vraag krijg ik wel meer. Het moet wel heel toevallig zijn wil de glasmaat overeen komen. Elk kozijn profiel is anders kwa maat. Vooral als er draairamen en stijlen in komen is de kans erg klein....quote:Op woensdag 12 april 2006 20:44 schreef Klusvrouwtje het volgende:
Mikezwet,
Wij wonen in een huis uit 1972 en hebben vorig jaar beneden de isolerende beglazing laten vervangen door HR beglazing. Dit was niet goedkoop.
Nu zijn we van plan om eventueel de kozijnen van het hele huis te laten vervangen door hout of kunststof.
Is het mogelijk om de 'oude' ruiten in de nieuwe kozijnen te laten plaatsen? En zo ja, levert dat dan veel kostenbesparing op?
Alvast mijn dank.
Ennuh, is wel gericht aan Mikezwet maar alle reacties zijn natuurlijk welkom!![]()
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloedenquote:Op woensdag 12 april 2006 23:00 schreef Rolex18038 het volgende:
Ook wij willen nieuwe (kunststof) kozijnen laten plaatsen. Weet iemand met welk bedrag wij ongeveer rekening dienen te houden bij het volgende:
2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
1 schuifpui van ca. 3.00 x 2.00 met roedeverdeling tussen het glas (kiep/schuif)
1 raam met 2/3 vast en 1/3 draaikiep, ca. 2.00 x 1.00
We willen alles in de kleur creme, met verdiept profiel en HR++ glas. Tevens afwerking aan de binnenkant van eventuele ontstane gaten langs de kozijnen, d.m.v. een hoekprofiel oid.
Alles dus inclusief plaatsing.
Ten behoeve van het te verkrijgen bouwdepot, zou ik graag willen weten waarmee ik rekening dien te houden.
Dank zover...
Voor een slaapkamertje of balkonnetje kan het wel maar voor naar een tuin raad ik een schuifkiep echt af. Teveel handelingen met opendoen en altijd een hoge (kunststof!) onderdorpel. Met andere mensen in je huis is het ook altijd een toestand, weten niet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:
[..]
Waarom wil je graag een kiep/schuifpui?
Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:52 schreef Kruimel het volgende:
Dit zijn zo wat puntjes die de prijs nogal kunnen beinvloeden
Moet er gelaagd glas in de schuifpui?
Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)quote:Op zaterdag 15 april 2006 13:31 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat. Is volgens mij zelfs verplicht. Zelfs als dat niet zou zijn is het verstandig om het wel te doen. Is anders best wel au als je er doorheen loopt.
Of misschien is het harden van de glasplaat al voldoende. Dan kun je er wel doorheen lopen, maar zijn de glasscherven veel kleiner.
En je hele ruit ligt er niet gelijk uitquote:Op zaterdag 15 april 2006 16:08 schreef _VoiD_ het volgende:
maar als je ruit gebarsten is moet je deze sowieso vervangenIs dan toch alleen minder opruimwerk?
Laat me raden.quote:Op zondag 16 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Hoi Kruimel,
Dat waren Cor van Laar (Rijswijk, ZH) en Keurkozijn
Heb inmiddels al een prijsopgaaf: 15.000 !
Mvg,
Had je vermeld ja.quote:Op zondag 16 april 2006 23:40 schreef Rolex18038 het volgende:
Daarnaast wil ik e.e.a. aan de binnenkant afgewerkt hebben (of had ik dat al vermeld?).
Tot zover,
Ik vermoed nu dat je daar 2 kozijnen mee bedoelt, hoewel ik 1 kozijn met 2 draaikiepramen rekende.quote:2 draaikiep ramen van van ca 1.25 x 1.45 (waarvan 1 deel vast, 1 deel draaikiep)
Geen telefoontje gehad van de kok in etten? (http://www.venturabusiness.nl)quote:Op maandag 17 april 2006 09:45 schreef Kruimel het volgende:
Toen ik trouwens niet reageerde op de offerte van Keurkozijn kreeg ik een telefoontje.
Ik vertelde dat ik voor een ander ging kiezen, een paar uur later kreeg ik een telefoontje van VN kozijntechniek "ze hadden gehoord dat ik kozijnen zocht" !?
![]()
Mail me maar op het adres in m'n profiel, dan kan ik hem sturen.quote:Op maandag 17 april 2006 12:54 schreef Rolex18038 het volgende:
Hallo Kruimel,
Offerte die je hebt ben ik reuzebenieuwd naar. Kun je die naar mij emailen?
Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!quote:Op zaterdag 15 april 2006 14:17 schreef mikezwet het volgende:
[..]
Renovatie niet verplicht. Wel aan te raden. Wij doen standaard 1 zijde (meestal binnen)
Nieuwbouw wel verplicht tot een borstwering hoogte van 60a70cm.
Gehard niet aan te raden omdat bij een klein ongelukje de ruit in 1000 stukjes valt. Gelaagd vertoont hooguit een barst of put.
Ja inderdaad maar het gaat er meer om als bijv eenkind op een fietsje er tegen aan sjeest, de hond die buiten een kat ziet of moeder die van het trapje tegen het glas valt bij het afhalen van de gordijnen.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:05 schreef basset het volgende:
[..]
Je moet wel behoorlijk je best doen wil je door een standaard dubbelglas raam heen gaan hoor!
Maar goed, veiligheid voor alles denk ik.
Dat folie snel beschadigd is onzin en typisch een verkoop praartje van iemand die het zelf niet (kan) lever(d)en. Met houtnerf hebben wij nog nooit problemen gehad dat het ernstig beschadigd. Jah oke als het op een imperial met scherpe randen schuift zit er een dikke kras inquote:Op woensdag 26 april 2006 21:31 schreef Cees59 het volgende:
Interessant topic !
Ik ben ook aan het rondkijken naar kunststof kozijnen en een schuifpui en ben hier in de buurt bij wat bedrijven geweest om een indruk te krijgen.
De ene levert kunststof met een aluminium overzet-profiel wat in kleur gemaakt wordt (geeloxeerd heet dat geloof ik). Daar hoorde ik dat andere kleuren dan wit of creme gebruikelijk via een folie gemaakt worden wat makkelijk zou beschadigen en niet te repareren is. Daarom gebruiken zij dus aluminium. Dus kunststof met een dunne aluminium schil voor alles wat je niet in wit/creme wilt. Dat lijkt wel duurder, maar is misschien beter ??
De andere firma levert wel helemaal kunststof in kleur en vertelt dat die folie oplossing geen enkel probleem is en ook goed gerepareerd kan worden bij krassen en zo.
Wat is nu de waarheid over kleuren en folie en alumium-coating, want ik kan van beiden een offerte vragen maar als ik niet weet wat ik moet geloven van het kwaliteits-verschil verhaal ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |