Keurkozijn:
2 maanden geleden zat ik naar Klussen en wonen op RTL5 te kijken toen ik Ignace Boreel van Keurkozijn zag over kunststof kozijnen en voordeuren. Plots zie ik een foto van een door ons gemaakte en door mij gefotografeerde deur voorbij komen.
Deze:
![]()
![]()
Ik denk dat kan toch niet, heb keurkozijn gemailt en kwam in schriftelijk contact met Ignace Boreel die overigens een bedrijf heeft genaamd Ventura Business waaronder Keurkozijn en wat andere bedrijven onder vallen. bv'tje voor een bv'tje
Hij vond het in eerste instante vreemd en geloofde het niet. Toen ik hem de foto liet zien snapte hij niet hoe het kon, want hij maakte alle foto's zelf. Het moest door de productie maatschappij gedaan zijn. Hij ging het uitzoeken. Weken vergaan en ik stuur af en toe een berichte of hij er al uit is, geen gehoor.
Gisteren besloot ik wat copyright uitleg en wetgeving te sturen waarop ik dit mailtje terug krijg:
quote:
Dank je voor de informatie, dat wisten we nog niet. Die foto komt niet uit ons bestand, dus we denken dat de productie maatschappij die foto's ergens van ingeladen heeft. Ik baal er ook van dat we die lelijke deur nu in ons filmpje afgebeeld gekregen hebben, want wij plaatsen natuurlijk nooit een brievenbus in een paneel, die behoort in de tussendorpel. Heb jij ook wat geleerd.
Groet, Ignace Boreel de Mauregnault (ow jee twee namen
![]()
)
Dat schoot mij in het verkeerde keelgat en heb besloten er een stukje over te schrijven in dit topic.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Fan Tv hoe we dit op gaan lossen.
Ik moet dus al mijn foto's gaan beveiligen en voorzien van een watermerk, om te voorkomen dat concurrenten (die zelf te lui zijn om wat foto's te maken, of niet eens projecten hebben om foto's van te maken) mijn foto's gaan gebruiken in marktplaats en speurders advertenties, op hun internet pagina, in foldertjes ect.. En owja deze: zelfs iemand die beweerde een automatische robot arm tot hun beschikking te hebben om vervolgens onze robot arm af te beelden
Overigens erger ik mij mateloos aan de over-commerciele praat en gelaat in de rtl5 uitzendingen van Klussen en Wonen over keurkozijn. Het komt over alsof ze een eigen glasfabriek hebben, een deurpanelen fabriek, een testruimte voor deurpanelen. Alle medewerkers uit externe fabrieken krijgen keurkozijn shirtjes aan en de informatie die Ignace Boreel geeft klopt vaak van geen kant.
Dat wilde ik even kwijt, het is misschien niet van belang voor dit topic en ik zeg niks over de kwaliteit van keurkozijn. Het gaat me al lang niet meer om de foto maar het word een principe kwestie
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.