abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32108278
Is Mikezwet hier nog actief, of kan ik hem beter mailen?

Vraagje over keralit met 2 houten kozijnen die wat meer de gevel in liggen en niet verplaatst kunnen worden.

Is dat mogelijk?
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:26:39 #152
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_32175439
Dit is een bericht aan een ieder die van plan is een gedeelte van het huis van kunststof te voorzien:

GA NIET IN ZEE MET EXAKTA UIT WINTERSWIJK

Men probeert je met een 'mooi aanbod' tevens een financiering (of leaseplan oid) aan te smeren.
Achteraf blijkt het vaak dat gemaakte afspraken niet als zodanig op papier zijn gezet en je dus aan iets vastzit wat je niet wilt. Prijzen zijn vaak ook te hoog, in vergelijking met andere aanbieders.

Teken niets en vraag naar een offerte. Als ze die niet willen geven dan is het duidelijk dat dit bedrijf je wil overhalen tot inmiddelijk aangaan van een overeenkomst. NIET DOEN DUS!!!
Wij hebben zelf met hen te maken gehad en konden achteraf de overeenkomst op het laatste nippertje nog ontbinden (het was nog net binnen de 8 dagen bedenktijd). Helaas zijn er ook andere gevallen bekend, waarin men na annulering (na 8 dagen) een gedeelte van de som moest betalen of zelfs het hele bedrag.

NOGMAALS: EXAKTA UIT WINTERSWIJK IS NIET TE VERTROUWEN!!!
One man can make a difference, Davoice makes the difference
pi_32176444
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:26 schreef Davoice het volgende:
Dit is een bericht aan een ieder die van plan is een gedeelte van het huis van kunststof te voorzien:

GA NIET IN ZEE MET EXAKTA UIT WINTERSWIJK

*knip*

NOGMAALS: EXAKTA UIT WINTERSWIJK IS NIET TE VERTROUWEN!!!
Wij hebben ook zo'n gozer over de vloer gehad.

Van te voren zei ik al tegen hem wat de bedoeling was en welke prijzen we inmiddels al hadden. Financiering was niet nodig, uiteraard.

Toen gaf hij al direct aan dat het niet zinnig was om door te praten en begon hij zijn baas af te kraken omtrent de dreigmiddelen die Exacta hanteert om zijn verkopers te laten verkopen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32179058
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:33 schreef basset het volgende:
Is Mikezwet hier nog actief, of kan ik hem beter mailen?

Vraagje over keralit met 2 houten kozijnen die wat meer de gevel in liggen en niet verplaatst kunnen worden.

Is dat mogelijk?
Ik ben er nog
Mail maar ff naar info@zkkf.nl dan zie ik of mijn vader het wel.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_32186477
Hmmmmzz.. Wij zijn dus niet de enige met slechte ervaringen met verkopers.. Bij ons is afgelopen maandag ook iemand langs geweest. Namelijk van het bedrijf "Design bouw b.v"
Aanvankelijk had ik er wel vertrouwen in, en het bedrijf heeft meerdere huizen in deze wijk gedaan. Maar na verloop van tijd zat het ons toch niet helemaal lekker. Een aantal van mij vragen werden niet of niet goed beantwoord, en de verkoper lulde naar mijn idee met alle winden mee. Toen we aangaven er eerst nog even over na te willen denken werd de verkoop techniek alleen maar agressiever. Toen hebben we definietief afgehaakt. Het stuk kozijn wat de verkoper mee had zat kwalitatief zonder meer goed in elkaar, maar de rest van het bedrijf riep bij mij teveel vragen op..
Dus nu vragen we een offerte aan van 2 andere bedrijven waaronder 1 die het huis van mijn ouders een paar jaar geleden hebben gedaan. En dat bedrijf heeft uitstekend werk geleverd dus ik ben benieuwd wat ze voor ons kunnen betekenen
pi_32196432
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:32 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Ik ben er nog
Mail maar ff naar info@zkkf.nl dan zie ik of mijn vader het wel.
Had ik al gedaan, alleen nog geen antwoord

Ik wacht wel. Ik snap drukte.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:37:46 #157
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32313383
Nou, ik ga in zee met mijn eerste keus Ik had nog wel een andere firma laten komen voor een vergelijkende offerte en die kwamen een stuk goedkoper uit! Maar, ze zijn niet aangesloten bij het waarborgfonds (zijn ze mee bezig zeggen ze....) en mijn eerste keus heeft een tijdelijke verhuisactie en die houdt in dat ik 10% korting krijg en daarmee zijn ze even duur.

Makkelijke keuze voor mij Nu wachten op het opdrachtformulier, dat tekenen en dan gaan!!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32318688
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Herkauwer het volgende:
Nou, ik ga in zee met mijn eerste keus Ik had nog wel een andere firma laten komen voor een vergelijkende offerte en die kwamen een stuk goedkoper uit! Maar, ze zijn niet aangesloten bij het waarborgfonds (zijn ze mee bezig zeggen ze....) en mijn eerste keus heeft een tijdelijke verhuisactie en die houdt in dat ik 10% korting krijg en daarmee zijn ze even duur.

Makkelijke keuze voor mij Nu wachten op het opdrachtformulier, dat tekenen en dan gaan!!
Hoezo kijk je alleen naar waarborgfonds ja of nee en niet naar welke kozijnen je het mooiste vind?

Valt mij op dat 90% de mensen niet kijkt naar het soort profiel en hoe het eruit ziet, welk hang en sluitwerk er word gebruikt ect. Ik geloof ook niet dat verkopers in een showroom diep ingaan op technische details
pi_32318823
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:56 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Hoezo kijk je alleen naar waarborgfonds ja of nee en niet naar welke kozijnen je het mooiste vind?
Hij zegt toch niet dat hij daar niet/wel naar gekeken heeft?

Ik vond het persoonlijk wel belangrijk dat ik pas hoefde te betalen twee weken ná de oplevering (dus zelfs geen aanbetaling). Hoevaak aannemers niet failiiet gaan en daardoor wel jouw geld meenemen in de bodemloze put.
pi_32326424
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik vond het persoonlijk wel belangrijk dat ik pas hoefde te betalen twee weken ná de oplevering (dus zelfs geen aanbetaling). Hoevaak aannemers niet failiiet gaan en daardoor wel jouw geld meenemen in de bodemloze put.
Dat kan inderdaad. Wij vragen wel een aanbetaling omdat we veel voor aannemers werken ect en we glas en profielen op maat moeten bestellen. Als er achteraf iets niet doorgaat, misgaat of whatever blijven we met de maat kozijnen zitten. De rest bij aflevering. De meeste mensen vinden dat geen punt en sommige wel, vooral de mensen die geld gaan lenen of een bouwdepot hebben.
pi_32326747
Aanbetalingen hebben vooral te maken met risico-vermindering.

De koper wil niet danwel zo min mogelijk aanbetalen, voor het geval de verkoper tussentijds failliet gaat.
De verkoper/producent wil een aanbetaling om zekerheid te hebben dat de koper tussentijds niet afhaakt en om zijn productie te kunnen financieren.

Een oplossing zijn bankgaranties. Laat de koper een aanbetaling doen, waartegen de verkoper zijn bank een bankgarantie laat afgeven. Dan loopt iedereen het minste risico.
Iedere gek zijn gebrek
pi_33193950
Ja, want Lingewaard Kozijnen BV heeft helemaal niets met Europa Kozijn (Exakta) te maken.

Wij zijn tijdelijk met de afdeling verkoop gevestigd in dit bedrijfsverzamelgebouw tot de verbouwing van ons pand te Huisen is afgerond.

-Edit: bovenstaande laten staan omdat het een reactie is op onderstaande post over de vestiging. Verdere spam weggehaald.
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 18:16 schreef munja het volgende:
Op het adres De Houtakker 51 te Bemmel is nu Lingewaard Kozijnen BV gevestigd.
Is dat toeval ?

[ Bericht 34% gewijzigd door Duderinnetje op 18-12-2005 17:04:13 ]
  maandag 19 december 2005 @ 02:45:44 #163
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_33210209
quote:
Op zondag 18 december 2005 16:45 schreef Lingewaard het volgende:
Ja, want Lingewaard Kozijnen BV heeft helemaal niets met Europa Kozijn (Exakta) te maken.

Wij zijn tijdelijk met de afdeling verkoop gevestigd in dit bedrijfsverzamelgebouw tot de verbouwing van ons pand te Huisen is afgerond.

-Edit: bovenstaande laten staan omdat het een reactie is op onderstaande post over de vestiging. Verdere spam weggehaald.
[..]
Lingewaard

Dat is pas toeval
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_33213100
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:45 schreef wimmel_1 het volgende:

[..]

Lingewaard

Dat is pas toeval
Helemaal geen toeval, aan zijn tekst is het al af te leiden dat hij van Lingewaard is. Ik kan me goed voorstellen dat als je echt een ok bedrijf bent, je niet wilt dat mensen je met oplichters associeren.
Je had natuurlijk ook kunnen zorgen dat er niets te associeren valt....
Spoilers!
pi_33227043
quote:
Op maandag 19 december 2005 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Helemaal geen toeval, aan zijn tekst is het al af te leiden dat hij van Lingewaard is. Ik kan me goed voorstellen dat als je echt een ok bedrijf bent, je niet wilt dat mensen je met oplichters associeren.
Je had natuurlijk ook kunnen zorgen dat er niets te associeren valt....
Goeie
pi_33368334
We krijgen 29 december de sleutel van ons huis. Nu willen we alle kozijnen vervangen door kunststof kozijnen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel verschillende aanbieders. Ik weet dat ik niet bij Exacta en Keurkozijn moet wezen. Ik laat door een paar bedrijven bij mij in de buurt(Tilburg) offertes maken. Maar als jullie nog bedrijven kunen aanbevelen of juist niet dan hou ik me aanbevolen. En ik las dat R2-D2 goede ervaringen had met een belgisch bedrijf dus misschien is dat voor ons ook een optie. R2-D2 weet jij misschien nog de naam van het bedrijf?
Mvg,
Rivanny
pi_33532757
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Herkauwer het volgende:

Nu ben ik heel erg benieuwd wie je eerste keus is.
Ik heb zelf al een offerte gevraagd bij Belisol.
Maar hoe meer hoe beter.
Hou je ons wel op de hoogte hoe e.e.a. verloopt?

Grtn
pi_33805600
Voor ons appartement in Amstelveen zijn wij op zoek naar een goede leverancier voor kunstof kozijnen.

Het gaat om een achterzijde van 4.20x 2.60 waarin wij een complete schuifpui willen plaatsen.

Wie o wie heeft er ervaing met een betrouwbare leverancier welke niet de hoofdprijs vraagt?

Graag reacties.
pi_33805760
Weet iemand het e-mail adres van QuBeck, hij is werkzaam bij een bedrijf in het zuiden van het land en heeft in Augustus een aantal berichten geplaatst.

Dank je wel.
pi_33875353
Keurkozijn:

2 maanden geleden zat ik naar Klussen en wonen op RTL5 te kijken toen ik Ignace Boreel van Keurkozijn zag over kunststof kozijnen en voordeuren. Plots zie ik een foto van een door ons gemaakte en door mij gefotografeerde deur voorbij komen.

Deze:

Ik denk dat kan toch niet, heb keurkozijn gemailt en kwam in schriftelijk contact met Ignace Boreel die overigens een bedrijf heeft genaamd Ventura Business waaronder Keurkozijn en wat andere bedrijven onder vallen. bv'tje voor een bv'tje

Hij vond het in eerste instante vreemd en geloofde het niet. Toen ik hem de foto liet zien snapte hij niet hoe het kon, want hij maakte alle foto's zelf. Het moest door de productie maatschappij gedaan zijn. Hij ging het uitzoeken. Weken vergaan en ik stuur af en toe een berichte of hij er al uit is, geen gehoor.

Gisteren besloot ik wat copyright uitleg en wetgeving te sturen waarop ik dit mailtje terug krijg:
quote:
Dank je voor de informatie, dat wisten we nog niet. Die foto komt niet uit ons bestand, dus we denken dat de productie maatschappij die foto's ergens van ingeladen heeft. Ik baal er ook van dat we die lelijke deur nu in ons filmpje afgebeeld gekregen hebben, want wij plaatsen natuurlijk nooit een brievenbus in een paneel, die behoort in de tussendorpel. Heb jij ook wat geleerd.
Groet, Ignace Boreel de Mauregnault (ow jee twee namen )
Dat schoot mij in het verkeerde keelgat en heb besloten er een stukje over te schrijven in dit topic.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met Fan Tv hoe we dit op gaan lossen.

Ik moet dus al mijn foto's gaan beveiligen en voorzien van een watermerk, om te voorkomen dat concurrenten (die zelf te lui zijn om wat foto's te maken, of niet eens projecten hebben om foto's van te maken) mijn foto's gaan gebruiken in marktplaats en speurders advertenties, op hun internet pagina, in foldertjes ect.. En owja deze: zelfs iemand die beweerde een automatische robot arm tot hun beschikking te hebben om vervolgens onze robot arm af te beelden

Overigens erger ik mij mateloos aan de over-commerciele praat en gelaat in de rtl5 uitzendingen van Klussen en Wonen over keurkozijn. Het komt over alsof ze een eigen glasfabriek hebben, een deurpanelen fabriek, een testruimte voor deurpanelen. Alle medewerkers uit externe fabrieken krijgen keurkozijn shirtjes aan en de informatie die Ignace Boreel geeft klopt vaak van geen kant.

Dat wilde ik even kwijt, het is misschien niet van belang voor dit topic en ik zeg niks over de kwaliteit van keurkozijn. Het gaat me al lang niet meer om de foto maar het word een principe kwestie
  maandag 9 januari 2006 @ 19:44:09 #171
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_33876601
Jezus, dat mailtje van die Boreel! De arrogantie om ook nog even iets lulligs te zeggen, terwijl hij wel eens zijn excuses had mogen aanbieden voor die foto.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 9 januari 2006 @ 20:04:09 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33877438

Godsamme, dat mailtje zeg!
Ik zou echt zo pissig geworden zijn!
pi_33878611
herb niet alles gelezen maar genoeg om een indruk te krijgen en een vraga aan kozijnengoeroe MIKE ZWET te stellen

Mike,
het huis dat ik in heb gekocht en in maart de sleutel van krijg is een jaren 30 bovenwoning in utrecht.
Overal zit nog enkel glas en aan de voorkant 2 grote ramen enkel eglas met daarboven de bekende glasen lood costructies. De buren hebben idd van die verschrikkeljk platte kozijnen erin laten zetten en het glas en lood eruit gedaan.
Nu wil ik graag daar van enkel naar dubbel gaan, het glas en lood behouden en.... nu komt het... weer terug naar origineel.
Oorspronkelijk kon je deze ramen open schuiven... Er zat een soort konstructie in de kozijnen. Dat is nog gedeeltelijk aanwezig met de nadruk op gedeeltelijk. Momenteel kunnen die ramen dus niet open en heeft 1 een verhuis kozijn. Het raam kan er dus wat eenvoudiger uit gehaald worden bij verhuizingen.
IS het eigelijk uberhaupt mogelijk om terug te keren naar die mooie schuifconstructie? en zo ja, kan dat ook met dubbel glas?
Om een idee te krijgen hoe het eruit ziet... funda, burgemeester van tuyllkade 112 bis.... utrecht.

Oh ja, ik houd van origineel en dus .... hout tenzij.....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_33883258
Nou Nou Goeroe, ik ben gewoon enthousiast in wat ik doe

Wij kunnen imitatie schuiframen maken, dat wil zeggen, het kozijn ziet eruit als een ouderwets schuifraam met een verspringende glaslijn. Het bovenstuk komt verder naar voor dan het onderste stuk. Echter het raam zelf is geen schuifraam maar een draaikiep raam.

Ik heb eigenlijk nog geen verticaal schuifraam gezien in kunststof, horizontaal hebben we natuurlijk de schuifpuien en schuiframen van aluminium.

Hieronder een foto van de imitatie schuiframen die wij maken. Deze inderdaad met glas in lood:

Op het moment verkopen we dit type niet veel, misschien omdat we niet veel in de steden komen en veel aan aannemers leveren...die kijken toch niet verder meestal
pi_33932512
Wat een bizar verhaal Mike! Hou ons op de hoogte...
Spoilers!
pi_34019072
Mike:

Mooi kozijn laat je daar zien, de meeste imitatie schuiframen hebben een kiepraam boven in wat het geheel kmpleet ontsiert.

Alleen jammer van het glas-in-lood. Voordat je dat monteerd eerst patineren. En eigenlijk ook niet in dubbelglas zetten, maar achter vacuumglas. Daarmee blijft de uitstraling van de structuur van het glas en de diepte werking behouden. Zoiezo is vacuumglas beter geschikt voor dit soort ramen omdat de brekings index anders is. Bijna het zelfde als van het oude getrokkenglas.
pi_34020859
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een bizar verhaal Mike! Hou ons op de hoogte...
Overigens vind ik de rubliek op de pagina van keurkozijn "Oplichters" ook niet passen. Er staan een aantal namen bij die keurkozijn of Ingnace Boreel niet aanstaan, moeten ze daarom vermeld worden op keurkozijn website die door veel reclame veel bezocht word. Ik vind dit een beetje debiel
pi_34423953
als je toe bent aan nieuwe kozijnen vraag dan bij kleine bedrijven offertes aan heb ik ook gedaan zoals bij timmer & onderhoudsbedrijf martin steenbergen(www.martinsteenbergen.nl ) of bij vn-kozijntechniek (www.vn-kozijntechniek.nl) of bij kroonkozijn (www.kroonkozijn.nl) uiteidelijk ben ik in zee gegaan met timmer & onderhoudsbedrijf martin steenbergen omdat het geheel vrijblijvend was en keurig een aantal dagen nadat men bij ons was langs geweest een duidelijke offerte kwam zonder dat we een financiering aangesmeerd kregen zoals wel bij de andere leveranciers het geval was het advies van steenbergen was als je een inverstering aan je woning doet overleg eerst met je eigen bank want je kunt daar vaak de meest gunstige hypotheekrente krijgen.

groeten van ron uit doetichem
pi_34424379
vn-kozijntechniek = keurkozijn = ventura business = ehmm je weet wel

En klein is vaak flexibeler maar ik weet zat grotere bedrijven die ook goede kozijnen en service leveren. Helaas ook grote die rommel afleveren.
pi_34538375
weet iemand hoeveel je ongeveer moet betalen voor dubbel glas bij je dakkapelraam en dan ook gelijk kunststofkozijnen voor dat raam

ik heb 2 bedrijven gehad , 1 deed het voor 1500 euro en 1 voor 2700 euro, ik schrok me dood

het gaat om hr++glas

weet iemand bedrijven nabij Vianen die een redelijke prijs hanteren

alvast bedankt
pi_34552577
Even voor de zekerheid: http://www.nu.nl/news_jsp.jsp?n=664218&c=32

Exacta is donderdag failliet verklaard.
pi_34554253
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:11 schreef poolsterhof het volgende:
Heeft er iemand ervaring met Europakozijn uit Doetinchem ?
Ik kreeg een telefoontje van een vertegenwoordiger van Europakozijn die vertelde dat hij gehoord had dat ik op zoek was naar kunststof kozijnen, dat klopte en we maakten een afspraak. Ik zat thuis te wachten - toen er kort na de afgesproken tijd gebeld werd - de vertegenwoordiger van Europakozijn die vertelde dat hij gisteren pas gehoord had dat hij bij mij moest zijn, nu onderweg was, maar de afgesproken tijd niet kon halen. Een uur later was hij er dan, had in het geheel geen haast en zat lekker te keuvelen. Na een poosje begon hij toch aan zijn verhaal waar hij voor gekomen was. Vervolgens de boel opmeten, dat ging niet van een leien dakje, alsof hij het voor de eerste keer deed, toen ging hij rekenen. ik dacht dat ik een echte offerte zou krijgen, per post of per email, "maar dat is in deze branche niet gebruikelijk" Ik was verbaasd, want het gaat toch om duizenden Euro's. 2 kozijnen zouden op ongeveer ¤ 13.000 komen. Ik zei dan kan ik mijn hele huis nog niet eens voor ¤ 20.000 laten doen. dat beaamde de verkoper. Ik zei dat het dan zeker niet door zou gaan. Toen probeerde de verkoper het nog met een warrig verhaal over financieringen, ik zou kunnen lenen tegen 3,9%, Europakozijn zou daar 1,1% op toeleggen en over 2 jaar zou Europakozijn nog verder gaan door financiering aan te bieden voor 2%. Ik had er toch geen trek in, een heel huis zou immers veel meer dan ¤ 20.000 gaan kosten, waarschijnlijk zelfs meer dan ¤ 30.000. De verkoper gooide er nog een paar beledigende opmerkingen tegenaan, in de trant van: "Als u het niet kunt betalen" enzo, kreeg opeens haast, had plotseling nog meer te doen en vertrok. Ongeveer 3 kwartier later ging de bel en wie stond daar voor de deur - zonder zijn koffertje en demonstratie-materiaal ? De verkoper van Europakozijn. "U zult wel verbaasd zijn, maar ik heb mijn baas gebeld ..." Europakozijn was bereid om mijn hele huis voor ¤ 20.000 van kunsstof kozijnen te voorzien, ik viel bijna van mijn stoel, maar liet de verkoper de resterende kozijnen opmeten. Ik begreep er eigenlijk niets van en zei dat ik - voor ik zou tekenen - een klant wilde bezoeken om te kijken naar het product dat europakozijn levert. Dat zou wel moeilijk zijn, want waar vind je vandaag zo iemand ? dat hoefde voor mij natuurlijk niet perse die vrijdag. Hij weer bellen met zijn directeur om naar een referentie te vragen, de directeur nam niet meer op. Of de verkoper die korting kon verklaren ? Nee, maar mijn baas doet wel meer gekke dingen !?! Ik wilde op deze basis nog geen zaken doen en drong nogmaals aan op een referentieadres. De verkoper bood aan om mij - als er een adres bekend zou zijn - mij daar naar toe te rijden als dat bijvoordeeld 100km uit de buurt zou zijn "dan kom ik u wel halen" Hij beloofde mij terug te bellen, dat werd na het weekend. Hij vertelde me dat zijn directeur hem verboden had er nog meer tijd in te steken, ik kon tekenen, maar zonder referentie, de directeur had al genoeg gedaan, hij had immers ¤ 17.000 van de prijs afgedaan !?!

Ik heb geprobeerd de website van Europakozijn te bezoeken, maar daar vind ik ook geen informatie over hun product, alleen dat ze TOPVERKOPERS zoeken, zie http://www.europakozijn.nl

Wie heeft ook - goede of slechte of vreemde - ervaring met Europakozijn ?
pi_34554489
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:33 schreef pokymon het volgende:

[..]
ja op deze manier wordt je natuurlijk belazerd, kortingen van deze strekking kunnen alleen maar wanneer je dit bedrag er eerst bij optelt en dan later als een sigaar uit eigen doos weer weggeeft.
maar het is toch wel heel vreemd dat je een referentie adres geeft wat 100 km verder ligt dan waar je woont, een beetje bedrijf wat veel koijnen plaats kan je in een straal van bv 10 km van waar je woont een veelvoud van adressen aanleveren, probeer is Belisol, dit bedrijf heeft meer dan 50 vestigingen in frankrijk Belgie en Nederland, deze kan je heel veel referenties geven waar je kunt gaan kijken en zelf ondervinden wat de mensen er van vinden zodat je het met eigen ogen kunt aanschouwen.
dit werkt veel beter dan een gladde verkoper die je even snel wat wil verkopen en dan gaat strooien met kortingen die je uiteindelijk toch zelf gaat betalen, dus mensen ga af op je eigen gevoel en ondervindingen.
en ja financieren moet je overlaten aan bedrijven die daar in gespecialiceert zijn dus de banken ed kozijn verkopers moeten zich bezig houden met kozijnen en niet met financieringen die vaak veel te duur zijn, dan wanneer je naar je eigen bank of tussen persoon gaat.
gewoon referenties vragen dat is echt de beste methode om er achter te komen hoe een bedrijf functioneert en wat mensen van de montages vinden.
pi_34556999
heeft iemand ervaring met de kunstof kozijnen van de marktkauf, van het merk ''meeth'' ?
pi_34875892
Iemand ervaring met Kumasol Etten-Leur kreeg van hun een offerte met nogal wat voorwaarden rondom extra werk.
Belisol lijkt dit niet te hanteren alsmede een aantal andere aanbieders.

Eigenlijk is dus de vraag wat is er bij jullie als extra werk gerekend achteraf??
Computers don't loose information, operators do
pi_34880284
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 19:11 schreef coma het volgende:
heeft iemand ervaring met de kunstof kozijnen van de marktkauf, van het merk ''meeth'' ?
Nooit van gehoord. Zeker Pools ofzo ?
pi_34896631
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:43 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Zeker Pools ofzo ?
Ik heb in Polen kunststof kozijnen gezien een paar jaar terug, die ik hier nog niet ben tegengekomen. Waarbij de buitenkant en binnenkant gewoon een mooie houtnerf hadden en zo. Hier kon ik alleen maar kiezen tussen een nerf buiten en dezelfde kleur binnen zonder nerf. Misschien dat dat veranderd is, maar voor mn gevoel lopen (of liepen) we toch wel een beetje achter in Nederland. Wellicht door het tegenhouden van kunststof door gemeenten en zo. Of om het feit dat Nederland toch wel aardig achterloopt met nieuwe ontwikkelingen, omdat alles eerst 100 jaar goed gestest moet zijn.
pi_34897702
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 20:05 schreef Grim Reaper het volgende:
Iemand ervaring met Kumasol Etten-Leur kreeg van hun een offerte met nogal wat voorwaarden rondom extra werk.
Belisol lijkt dit niet te hanteren alsmede een aantal andere aanbieders.

Eigenlijk is dus de vraag wat is er bij jullie als extra werk gerekend achteraf??
Wij hebben Belisol kozijnen inderdaad uitgekozen omdat zij een alles in een prijs maakten. Andere aanbieders waren iets goedkoper, maar daar zaten dan geen waterslagen, hang- en sluitwerk, vensterbanken, brievenbus, afwerking binnen en buitenkant en afvoer afval bij.

Belisol rekenden bij ons 16.000 euro. Bij andere aanbieders kon het voor 14.000. Maar als je daar de kosten die je kon voorzien bij optelde kwam je makkelijk aan de 16.000 euro. Laat staan als je nog onvoorziene kosten krijgt!
Spoilers!
pi_34898956
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 12:53 schreef basset het volgende:

[..]

Ik heb in Polen kunststof kozijnen gezien een paar jaar terug, die ik hier nog niet ben tegengekomen. Waarbij de buitenkant en binnenkant gewoon een mooie houtnerf hadden en zo. Hier kon ik alleen maar kiezen tussen een nerf buiten en dezelfde kleur binnen zonder nerf. Misschien dat dat veranderd is, maar voor mn gevoel lopen (of liepen) we toch wel een beetje achter in Nederland. Wellicht door het tegenhouden van kunststof door gemeenten en zo. Of om het feit dat Nederland toch wel aardig achterloopt met nieuwe ontwikkelingen, omdat alles eerst 100 jaar goed gestest moet zijn.
Houtnerf binnen en buiten kan wel tegenwoordig. Al best een tijd hoor. De meeste fabrikanten hebben het liever niet omdat je kwa prijs hoger uitkomt als je net veel reststukken overhoud. Bijv Buiten houtnerf 6009 groen en binnen houtnerf wit of creme.
pi_34913897
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 13:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben Belisol kozijnen inderdaad uitgekozen omdat zij een alles in een prijs maakten. Andere aanbieders waren iets goedkoper, maar daar zaten dan geen waterslagen, hang- en sluitwerk, vensterbanken, brievenbus, afwerking binnen en buitenkant en afvoer afval bij.
Bedankt, Belisol kwam bij ons op een bijna gelijk bedrag als andere aanbieders maar als je meerwerk gaat menemen is Belisol zelfs goedkoper. Ik verwacht namelijk niet dat andere aanbieders nog zoveel van de prijs zullen af doen.
Overigens een tip voor iedereen 10% tot 15% korting is makkelijk te halen bij alle aanbieders.
De resultaten van onze verbouwing zal ik posten als het zover is (Juni)
Computers don't loose information, operators do
pi_34929495
Eindelijk een berichtje van Fan TV:
quote:
Beste Mike,
Naar aanleiding van je vraag m.b.t. de foto van de deur, kan ik je het volgende mededelen.

In het item van Keur Kozijn hebben wij een aantal verschillende deuren getoond. Wij hebben hiervoor gekozen, om voor de consument (kijker) een zo breed mogelijk keuze te communiceren. Ik wil dan ook benadrukken dat Fan in deze ter goeder trouw heeft gehandeld en de foto direct zal worden verwijderd.

Ons excuus en ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Het is dus normaal dat niet degene die in het programma aan bod komt de foto's aanleverd maar dat dat het media bedrijf overal foto'svandaan haalt

Denk dat ik het programma gemaakt door Fan TV maar ga mijden , alles wat erin komt is toch commercieel. Wil niet eens meer de voortgang van het Loghuis van dennis zien
pi_35351664
Als je nog een adres zoekt die ook met all - in prijzen werkt(binnenafwerking-sloopmateriaalafvoer,HR++, veiligheidsbeslag, vensterbank enz.) en een stuk goedkoper is dan Belisol, dan moet je eens kijken, contact opnemen met Profielux.nl in Tilburg.

Dit berichtje omdat ik diverse mensen zie, die een prettig adres zoeken, om kunststof kozijnen te laten plaatsen. Zij vragen overigens geen aanbetaling.
pi_36051116
Wij zijn bezig in het offerte traject mbt het vervangen van het kozijn aan de voorgevel.
Iemand ervaring met WindowWorld of Style2000?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_36055517
Hoi , woon in België en wil de bovenste ramen gaan vernieuwen , het zijn er 9 , ik heb zojuist een offerte gekregen van Belisol voor 11000,- 70 mm 3 kamersysteem glas 6-15-4 met U=1.1W/m2K HR++ alure profiel met extra PVB ( polyvinylbutyral ) tussenlaag voor geluid isolatie BTW in begrepen en installatie en afvoer oude kozijnen.

Vind het zelf geen slechte prijs, maar ken Belisol niet en weet dus niet of het een betrouwbaar bedrijf is en of de producten ook goed zijn.

Volgende week komt iemand van reynaers langs hebben jullie nog goede of slechte ervaringen met belisol ?
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:28:33 #195
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_36057972
Ik heb zeer goede ervaringen wat betreft de kozijnen en monteurs van Belisol. Ze zitten er hier nu meer dan een jaar in, en niets te klagen! Wat ons zo goed beviel is de uitgebreide service van hen. Afvoeren oud materiaal, niet extra betalen voor horren, hang en sluitwerk, vensterbanken, waterslagen. Echt alles in een.

Wij wilden eerst ook alleen de kozijnen beneden vervangen, die waren er hard aan toe. Over een jaar of 5 waren de kozijnen boven pas aan vervanging toe. We hebben twee offertes laten maken, een voor alles en een voor alleen beneden. Met boven er bij scheelde het 4000 euro. Als we over een paar jaar boven zouden doen zou het op 9000 komen. We hebben toen maar alles gedaan, we zaten toch in de rommel, en de prijs het huis wordt er alleen maar hoger op.

Wat betreft rommel: ik hoor van iedereen dat ze zoveel rommel en stof hebben bij het plaatsen van kozijnen. We hadden dus uit voorzorg echt alles met folie ingepakt. Uiteindelijk hebben we amper rommel gehad, dat inpakken was helemaal niet zo uitgebreid nodig geweest. t Was alleen een beetje koud in huis, maar wat wil je als je eind december je kozijnen laat vervangen....
Spoilers!
pi_36445165
Hi,

Mijn vriend importeert kunststof kozijnen vanuit Engeland.
In Engeland is het het echt ' hot' en er zijn enorm veel Kunststof Kozijnen bedrijven, daar is de concurrentie veel groter en daardoor is de prijs veel lager. Hij krijgen het meest van zijn werk via aanbevelingen, en iedereen is erover verbaasd dat de kwaliteit/prijs verhouding zoveel scheelt met Nederlandse bedrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Treehouse op 28-03-2006 20:46:21 ]
pi_36446541
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:35 schreef Treehouse het volgende:
Hi,

Mijn vriend importeert kunststof kozijnen vanuit Engeland.
In Engeland is het het echt ' hot' en er zijn enorm veel Kunststof Kozijnen bedrijven, daar is de concurrentie veel groter en daardoor is de prijs veel lager. Hij krijgen het meest van zijn werk via aanbevelingen, en iedereen is erover verbaasd dat de kwaliteit/prijs verhouding zoveel scheelt met Nederlandse bedrijven.
Ik denk niet dat veel mensen (particulieren en ook bedrijven) zaken doen met buitenlandse bedrijven. Je ziet bijvoorbeeld poolse kozijn aanbieders vaak alleen in grote steden waar buitenlandse mensen wonen die goedkoop pandjes opknappen (lees verprutsen).

Over dat pandjes opknappen is tegenwoordig wel veel te doen. Mooie panden worden gekocht door "buitenlanders" die er vervolgens buitenlanders inzetten om het goedkoop op te knappen zonder naar het uiterlijk te kijken, om ze vervolgens weer te verkopen aan "buitenlanders".
pi_36589949
Deze is voor de trouwste lezer van dit topic "Mikezwet"

Allereerst mijn complimenten voor julie website
Er staat veel en vooral duidelijke informatie op, en dat is vaak een kenmerk van een goede leverancier.

Heb ik gelijk ook een puntje waarbij ik een vraagteken zet.
Leg mij eens uit waarom een hardstenen onderdorpel minder sterk zou zij als de holonite onderdorpels die jullie aanprijzen?
Ik ben geen specialist, maar ik betwijfel of polyester slijtvaster is als hardsteen!
pi_36593249
quote:
Op zondag 2 april 2006 21:26 schreef Kruimel het volgende:
Deze is voor de trouwste lezer van dit topic "Mikezwet"

Allereerst mijn complimenten voor julie website
Er staat veel en vooral duidelijke informatie op, en dat is vaak een kenmerk van een goede leverancier.

Heb ik gelijk ook een puntje waarbij ik een vraagteken zet.
Leg mij eens uit waarom een hardstenen onderdorpel minder sterk zou zij als de holonite onderdorpels die jullie aanprijzen?
Ik ben geen specialist, maar ik betwijfel of polyester slijtvaster is als hardsteen!
Ik denk dat dat komt omdat de "kunsstof" dorpel wat meer flexibel is. Ik denk ook niet dat het zomaar polyester is.

my 2 cents ff snel
pi_36899169
Mikezwet,

Wij wonen in een huis uit 1972 en hebben vorig jaar beneden de isolerende beglazing laten vervangen door HR beglazing. Dit was niet goedkoop.

Nu zijn we van plan om eventueel de kozijnen van het hele huis te laten vervangen door hout of kunststof.

Is het mogelijk om de 'oude' ruiten in de nieuwe kozijnen te laten plaatsen? En zo ja, levert dat dan veel kostenbesparing op?

Alvast mijn dank.

Ennuh, is wel gericht aan Mikezwet maar alle reacties zijn natuurlijk welkom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')