abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40846050
Heb het hele draadje uitvoerig gelezen, en steek er veel van op. Toch ben ik vandaag met een nieuw profiel in aanraking gekomen, WYMAR (www.wymar.com) Kent iemand dit in positieve of negatieve zin? Het gaat dat vooral om het S3000 NL profiel, maar algemene info is ook welkom.
pi_40857433
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 22:30 schreef pinguintje het volgende:
Heb het hele draadje uitvoerig gelezen, en steek er veel van op. Toch ben ik vandaag met een nieuw profiel in aanraking gekomen, WYMAR (www.wymar.com) Kent iemand dit in positieve of negatieve zin? Het gaat dat vooral om het S3000 NL profiel, maar algemene info is ook welkom.
Echt nieuw is het niet meer hoor
Belgische profielen, ik vind het zelf wel mooi en ben altijd wel gecharmeerd van de "kleine" schaal waarmee Wymar werkt. Alleen..de inkoop is te hoog voor ons. Ik ben in het begin wel eens in de fabriek geweest.

Ik vind de vraag of een bepaald profiel wel of niet wat is een beetje cliche omdat alle profielen wel voordelen en nadelen hebben maar allemaal toch wel van dezefde kwaliteit zijn.

Uiterlijk zijn er wel wat verschillen. Zo vind ik het profiel van Rehau niet om aan te zien. Veel te grof en vierkant...

Wij hebben wel de ervaring me Veka profiel, er zitten wat technische gemissen op en aan en het "nieuwe" profiel gaf geen verbetering en vonden wij totaal niet mooi. Daar komt ook bij dat Veka een veel te commerciele verkoop afdeling in nederland heeft.

Daarom zijn we 3 jaar geleden overgestapt op Gealan (gee-aa-lan). Die hebben trouwens ook een S3000 NL profiel (wymar nageaapt ). Het profiel van Gealan vinden wij zelf erg mooi en we zijn er erg tevreden mee.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_40859339
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 08:36 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Echt nieuw is het niet meer hoor
Belgische profielen, ik vind het zelf wel mooi en ben altijd wel gecharmeerd van de "kleine" schaal waarmee Wymar werkt. Alleen..de inkoop is te hoog voor ons. Ik ben in het begin wel eens in de fabriek geweest.

Ik vind de vraag of een bepaald profiel wel of niet wat is een beetje cliche omdat alle profielen wel voordelen en nadelen hebben maar allemaal toch wel van dezefde kwaliteit zijn.

Uiterlijk zijn er wel wat verschillen. Zo vind ik het profiel van Rehau niet om aan te zien. Veel te grof en vierkant...

Wij hebben wel de ervaring me Veka profiel, er zitten wat technische gemissen op en aan en het "nieuwe" profiel gaf geen verbetering en vonden wij totaal niet mooi. Daar komt ook bij dat Veka een veel te commerciele verkoop afdeling in nederland heeft.

Daarom zijn we 3 jaar geleden overgestapt op Gealan (gee-aa-lan). Die hebben trouwens ook een S3000 NL profiel (wymar nageaapt ). Het profiel van Gealan vinden wij zelf erg mooi en we zijn er erg tevreden mee.
Nou, de keuze van het profiel is dan ook het enigste wat de dakkapel boer bij ons gedaan heeft. Wij hebben wymar.

Helaas heeft ie de daktrim niet goed geplaatst waardoor er water is gaan lekken wat op het kozijn terrecht kwam en door de schroef gaten dus water naar binnenkwam op de draaidelen.
pi_40874316
Blijft ook moeilijk wat wel of niet.... Maar lees alleen een hoge inkoopprijs als nadeel ... En gedeeltelijk smaak, dat is waar, wat vind je mooi of niet.
En wat basset zegt is natuurlijk waar, een perfectkozijn/profiel of wat dan ook valt of staat met de montage...

Je hoort alleen over belgische leveranciers nogal wisselende berichten, vandaar de vraag. Maar ben al blij met deze snelle antwoorden.
pi_41040530
Berichtje voor Pongo; AA Window is een bedrijf uit Tilburg met tevens een telefoonnummer in Eindhoven. Eigenaar is ex-eigenaar van ABC kozijnen(falliet) en is onlangs bij de rijdende rechter geweest(niets ernstigs). Leg je gemaakte afspraken goed vast.

Valt wel goed mee te onderhandelen, is niet duur, maar gemiddeld qua prijs. Kozijnen zijn uitstekend.

Succes!

Van iemand die binnenkort een eigen bedrijfje begint in onafhankelijk advies over kozijnen
pi_41040791
PS, als iemand iets wil weten over kozijnen...

Laat je vragen maar los. Overigens...nagenoeg alle bedrijven die in dit forum de revu passeren hebben een (te) commerciel verkoopapparaat. Zoals keurkozijn-belisol-vn/kozijntechniek-style2000-windowworld. Bij kleine bedrijfjes bij u in de regio kunt u veel en veel goedkoper uit zijn, net zoals mIke Zwetsloot aangeeft, en de service is overwegend beter.

Dit zeg ik met een 10tal jaren ervaring in de markt
pi_41574425
12 oktober komt ons nieuwe kozijntje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_41574621
Ik heb een huis gekocht en ben nu opzoek naar kunstof kozijnen. Heeft iemand goede ervaringen met een bedrijf uit friesland? Of is er een bedrijf waarvan jullie zeggen, die moet je echt niet nemen?
pi_41575012
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:49 schreef pongo het volgende:
Hoi,

Ik heb nu al verschillende kozijnboeren laten komen maar wie kan mij wat vertellen over AA window uit eindhoven. Van de andere heb ik al verschillende reacties gelezen.

bvd
Met AA window heb ik geen ervaring, maar heb je Knipping de Laat al laten komen? Heb net mijn kozijn laten plaatsen en ik moet zeggen dat het een goed product is tegen een schappelijke prijs. (alleen via een internet aanbieder was ik wat goedkoper uitgeweest maar dan had ik zelf moeten plaatsen en gaan ophalen in Sittard)
pi_41580309
NB

[ Bericht 100% gewijzigd door mikezwet op 07-09-2006 19:07:02 ]
pi_41594113
Mooi bericht Mike

Kent iemand het kozijn van Finstral? Qua kwaliteit en uitrstraling. Bedoel, komt het fijn over, grof, etc.
pi_41595459
quote:
Op donderdag 7 september 2006 20:28 schreef pinguintje het volgende:
Mooi bericht Mike

Kent iemand het kozijn van Finstral? Qua kwaliteit en uitrstraling. Bedoel, komt het fijn over, grof, etc.
Google afbeeldingen
pi_41600262
Weet het, www.ks-nederland.nl, Zit in Zutphen, maar een foto op internet zegt niet alles vind ik. En Zutphen is toch een stukkie rijden voor me, vandaar de 'ervaring' vraag.
Is een groot bedrijf, moeder zit in Italie tegen zwitserland aan, kwaliteit twijfel ik niet zo aan.
pi_41779235
Hallo iederenn....

Zojuist alle berichten gelezen hier in het forum over kunststofkozijnen.
Veel informatie opgedaan.

Ook wij zijn op zoek naar bedrijven die kunststofkozijnen plaatsen.
We hebben nog geen idee welke me moeten aanschrijven voor een offerte.
We willen onze gehele woning van kunststofkozijnen laten voorzien.

Ook heb ik de berichten gelezen op Tros-Radar and Vara-Kassa om meer informatie te verkrijgen.

Op het Radar forum geeft ook iemand aan dat ze uiteindelijk in zee is gegaan met het Duitse bedrijf Wanders. Ene meneer Peter (ben achternaam vergeten) regelt de zaken in Nederland voor dit bedrijf.
Deze persoon was zeer tevreden over dit bedrijf en had meer offertes aangevraagd en vermelde dat ze bij Wanders in Duitsland voor hetzelfde produkt 40% goedkoper waren.
Dat lijkt mij best veel.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?
Kon er in dit forum niets over lezen.

Graag een reactie.
Ik ben echt opzoek naar zoveel mogelijk informatie, maar ben bang om met verkeerde bedrijven van doen te krijgen.
pi_41781512
Kent er iemand het bedrijf De Kozijn Meesters? Werken met een duitsmerk Schuco? Zegt mij niets maar heb drie aanbiedingen 21.000 , 16.000 en zij doen het voor 14.250 incl. extra horen (achtergevel 1 gezinswoning met schuifpui). Lijkt een redelijke prijs maar zijn enkel KOMO en verder niets?
  woensdag 13 september 2006 @ 21:02:39 #291
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_41782420
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Jeroen100 het volgende:
Kent er iemand het bedrijf De Kozijn Meesters? Werken met een duitsmerk Schuco? Zegt mij niets maar heb drie aanbiedingen 21.000 , 16.000 en zij doen het voor 14.250 incl. extra horen (achtergevel 1 gezinswoning met schuifpui). Lijkt een redelijke prijs maar zijn enkel KOMO en verder niets?
Schuco is een grote speler in de (utiliteits)gevels. Vooral aluminium zijn ze erg groot in.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_42100645
Is er iemand die ervaring heeft met Ramalux BV?
pi_42101299
quote:
Op woensdag 13 september 2006 20:37 schreef Jeroen100 het volgende:
Kijk wel goed naar wat voor pui je gaat geoffereerd krijgen. Er zit nogal verschil tussen bijvoorbeeld een schuifkiep en hefschuif.
pi_42101476
quote:
Op zondag 24 september 2006 23:25 schreef mikezwet het volgende:

[..]

Kijk wel goed naar wat voor pui je gaat geoffereerd krijgen. Er zit nogal verschil tussen bijvoorbeeld een schuifkiep en hefschuif.
Mee eens.... ook wij zijn op zoek naar een goede leverancier/plaatser voor een schuifpui. Hef- wel te verstaan.
In ons vorige huis hadden we een kiep. Opent en sluit vrij zwaar, daarnaast onhandig wanneer je de schuifpui van buitenaf wilt openen.
Hef- blijkt in de regel wel duurder te zijn.

Mijn vraag blijft overigens staan: iemand ervaring met Ramalux?
pi_42108770
@jeroen100: de kozijn meesters heb ik wel van gehoord maar kan ze niet maar plaatsen. Waar vandaan enzo.

Heeft iemand ervaring met het belgische profiel profel?
pi_42236999
Iemand beken met axxent?
Stonden hier voor de deur, werken met Schuco profielen, en 100% betaling na plaatsing. adres is www.axxentbau.com
pi_42362053
Wij willen de kozijnen in onze woning vervangen. Zowel de bovenetage als beneden.
Nu zijn we op zoek naar een goed bedrijf, maar vinden dit erg moeilijk.
Zojuist kregen we een folder van Kozijntechniek in de bus.
Over dit bedrijf heb ik in het forum niets kunnen lezen tot nog toe.
Graag zou ik willen weten of iemand ervaring heeft met dit bedrijf.
Alvast hartelijk dank voor reacties
pi_42365316
NB

[ Bericht 50% gewijzigd door mikezwet op 04-10-2006 21:42:10 ]
  woensdag 4 oktober 2006 @ 18:56:24 #299
156178 angelfist
ik ben niet gek
pi_42365943
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 11:34 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, ik weet dat dat geheel afhankelijk is van de maten enzo, maar het is gewoon voor het idee.
Ik ben dus benieuwd wat het ongeveer kost om een raam + kozijn in kunststof te laten vervangen.
Het raam is ongeveer 60cm breed en 70cm hoog. Het raam moet helemaal open kunnen uiteraard komt er dubbel glas in.
Oh, en het gaat om ramen met verdiepte kozijnprofielen. (Dus de look van de ouderwetse houtstijl, niet dat enge nieuwe platte kunststof spul.)

Ik ben nieuwsgierig wat zoiets ongeveer kost. Dit ivm met een raming in mijn hoofd van evt. verbouwingskosten die we mee willen nemen in een nieuwe hypotheek.
Hout!!!
hallo luitjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')