abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37350182
Wij hebben inmiddels ook 1 offerte binnen, van Windowworld. Gat om 1 kunststof kozijn element van 2.70x3.00. 5 ramen, deur en ventilatierooster. Moet naar de 2e verdieping maar er is geen kraan nodig, ze doen het via de steiger. HR++ Glas. Het is Montafort Renostel met zwart gecoexturdeerd zichtvlak, kleur wit, inclusief afwerken 4300 euro.

Volgende week komt er iemand van VN Kozijntechniek langs en we krijgen nog een offerte van Style 2000
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 30 april 2006 @ 22:44:28 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37439847
Even de TT wat algemener gemaakt.
pi_37440104
Nu in het juiste Topic:

Binnenkort willen wij in ons volgende huis (oplevering 31-05 a.s.) kunststof kozijnen en schuifpui laten plaatsen.
Nu lees ik over het zetten in stelkozijnen of middels purschuim.
Wat is aan te bevelen, oftewel wat zijn de voor- en nadelen van het ene t.o.v. het andere?

Wie heeft er overigens ervaring met Ramalux of Radepo? Deze hebben mij (online) een zeer scherpe offerte gedaan. Uiteindelijk zal het wellicht wat duurder uitvallen, op basis van wat extra wensen, maar toch.

Dank zover...
pi_37442122
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:

Wie heeft er overigens ervaring met Ramalux of Radepo? Deze hebben mij (online) een zeer scherpe offerte gedaan. Uiteindelijk zal het wellicht wat duurder uitvallen, op basis van wat extra wensen, maar toch.

Dank zover...
check deze link eens: Radar
Wat info over bedrijven.
pi_37498346
quote:
Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Nu in het juiste Topic:

Nu lees ik over het zetten in stelkozijnen of middels purschuim.
Wat is aan te bevelen, oftewel wat zijn de voor- en nadelen van het ene t.o.v. het andere?
Pur is een vulmiddel en geen montagemiddel.
Als je het bijvoorbeeld bij een deur toepast dan loop je op den duur met kozijn en al naar buiten.
pi_38440050
Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn ook rond aan het kijken(op internet en in de buurt) voor het laten plaatsen van kunstog kozijnen...

Wij hebben dit nodig:
b x h
3.60 x 2 m (liefst met bovenlicht ofzo)
schuif pui 2 x 2.65 m
1.55 x 1.50 m (draai/kiep)
2.90 x 1.45 m (vast raam)
2.40 x 1.80 m (klein deel draai/kiep)

Iemand een idee wat dit zou gaan kosten?!?
We zijn nu op internet aan het kijken..gaat een beetje om de globale schatting..daarna zijn we van plan een paar bedrijven uit te nodigen.

Al vast bedank,
pi_38513664
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
pi_38533074
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:48 schreef QuBeck het volgende:
Graag gedaan.

Wij zitten in het zuiden van het land, maar plaatsen ook verder naar het noorden toe
Briele, Deurne Alpen aan de Rijn en verder.
Maar..... alleen als het om grotere bedragen gaan i.v.m. reizen en overnachtingen van de monteurs,

John
Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van de kunststof kozijnen?
Hier in de buurt hebben vele mensen het gelijktijdig gedaan, maar na een jaar ziet het er al niet meer uit.
Het is vies en bij sommigen zit er een zwarte verkleuring in ( van de regen ) wat moeilijk te verwijderen is.
Als je sommige mensen hoort, dan wordt het aangeraden om het twee keer per jaar met autowas te behandelen.
Aangezien ik nog twijfelt tussen aluminium en kunststof, heb je misschien wat onderhoudsadviezen?
pi_38536027
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
Ik heb al wel 2x meegemaakt dat een kat van ons er met de poot vast tussen zat
gelukkig waren we thuis, zodat we de kat meteen konden bevrijden
Valt niet mee overigens, want als een kat in paniek is....
pi_38537080
quote:
Misschien is het een idee om een plankje te maken wat er tussen past, dus van de kier een mal maken en hier een plankje voor zagen wat je er dan tussen schuift.
Dit hoeft natuurlijk niet over de gehele lengte maar wel zo hoog dat het breed genoeg is voor de kat om niet klem te komen zitten, of in ieder geval niet kan stikken.
pi_38537112
quote:
Bij me nichtje ook gebeurd laatst... oplossing, misschien een raam met meerdere kierstanden die je op een kleine kier kan zetten.
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_39264044
quote:
Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef mikezwet het volgende:

Met een alu coating heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat als je gewoon aluminium buiten laat liggen onbehandeld dat er soort corrosie of aanslag op gaat zitten na x jaren.
Gecoat aluminium blijft mooi,
Familie van me had 23 jaar geleden beneden een schuifpui laten plaatsen en voor de beneden gevel.
Na 20 jaar hebben ze zowel achter als voor de bovenste geveldelen laten vervangen door aluminium, door dezelfde leverancier als degene die het eerst beneden had gedaan.
En je zag totaal geen kleurverschil.
Ik was meteen verkocht.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:46:08 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39313580
Even een vraag aan mikezwet (en anderen die het zouden kunnen weten).

Bij een van onze ramen is er een stukje van het draaikiepmechanisme afgebroken. Ik heb wel een foto maar die moet ik nog even online gooien, komt vanavond.
Op dat stukje staat 'Roto' als merk. Heb jij enig idee hoe of waar we dat bij kunnen bestellen? Het huis is nl. verkocht en we hebben beloofd dat nog te fixen.
pi_39315882
Net weer terug uit Polen en wederom verbaast door de verschillen in prijzern vergleken met Nederland.

Het scheelt werkelijk een factor 3 tot 5 voor standaard dubbel kozijnen. Dat montage hier duurder is is begrijpelijk, maar zulke prijsverschillen....... ongeloofelijk.

De profielen/kozijnen komen gewoon uit Duitsland. Ik weet niet waar het opeens zo duur wordt, maar ik schrok er wel van. Er zal best wat kwaliteitsverschil kunnen zijn, dat weet ik niet, maar het scheelt dermate veel dat er toch iets niet klopt. Of Nederlandse bedrijven kopen te duur in of de Polen kunnen gewoon beter handelen.
pi_39326923
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraag aan mikezwet (en anderen die het zouden kunnen weten).

Bij een van onze ramen is er een stukje van het draaikiepmechanisme afgebroken. Ik heb wel een foto maar die moet ik nog even online gooien, komt vanavond.
Op dat stukje staat 'Roto' als merk. Heb jij enig idee hoe of waar we dat bij kunnen bestellen? Het huis is nl. verkocht en we hebben beloofd dat nog te fixen.
Wij zelf verkopen geen Roto en kunnen bij onze leverancier geen roto bestellen.
Wellicht kan je eens roto hang en sluit werk intypen en informeren bij iemand die roto gebruikt in de kozijnen. (Veel houtmannen gebruiken roto)
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:56 schreef basset het volgende:
Net weer terug uit Polen en wederom verbaast door de verschillen in prijzern vergleken met Nederland.

Het scheelt werkelijk een factor 3 tot 5 voor standaard dubbel kozijnen. Dat montage hier duurder is is begrijpelijk, maar zulke prijsverschillen....... ongeloofelijk.

De profielen/kozijnen komen gewoon uit Duitsland. Ik weet niet waar het opeens zo duur wordt, maar ik schrok er wel van. Er zal best wat kwaliteitsverschil kunnen zijn, dat weet ik niet, maar het scheelt dermate veel dat er toch iets niet klopt. Of Nederlandse bedrijven kopen te duur in of de Polen kunnen gewoon beter handelen.
Porfiel merken als Schuco leveren zoiezo goedkoper aan polen, aan het westen verkopen ze duurder, omdat die simpelweg meer kunnen en willen betalen.

Daarbij komt dat bijv schuco speciaal profielen maakt voor het oosten die geen KOMO hebben en een profiel wand dikte hebben van 2mm ipv normaal 3mm. Natuurlijk is het arbeidsloon goedkoper.
Voor ons zou het ook aantrekkelijk zijn om uit polen kozijnen te halen ipv zelf te maken maar bij wat meer ingewikkelde kozijnen krijg je toch problemen en dingen die je eigenlijk anders zou willen hebben. Om nog maar niet te praten over communicatie fouten.

Bezorgkosten is ook een heikel punt. Vaak word per km gerekend, dat loopt behoorlijk op. Net als stamp bedrijven in nederland: Kozijnen goedkoop maar bijkomende kosten zijn bijvoorbeeld factuurkosten, orderkosten, vervoerskosten ect. ect. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen, kan gewoon niet anders.

[ Bericht 15% gewijzigd door mikezwet op 28-06-2006 17:19:29 ]
pi_39490178
Weet iemand hoe de kwaliteit van de kunstof kozijnen van keurkozijn is? Dus niet de service/prijs e.d., maar puur de kwaliteit van de gebruikte materialen?
pi_39494492
Wij hebben 3 kozijnen en een schuifpui van keurkozijn.
Materiaal is uitstekend (mag ook wel voor die prijs).
Minpuntje zijn de horren. Wanneer die 'erin' zitten, sluiten de ramen minder goed. Dit is wel af te stellen, maar wanneer je de horren dan weer een tijdje niet gebruikt, dan weer afstellen.
In ons nieuwe huis (momenteel druk bezig met de verbouwing etc) komen t.z.t. ook weer kunstof kozijnen. Nu echter niet meer door Keurkozijn (puur omdat de prijs veeeeel te hoog is).
Bijvoorbeeld: offerte voor de nieuwe woning van Keurkozijn: ca. 16.000 euro
Offerte van Ramalux: ca. 9.500 euro

Ramalux breekt echter geen muurtjes weg (ca. 1.00 x 0.50 meter), 2 stuks. Maar dat kan nooit het prijsverschil goedmaken

Voorlopig laat ik nog meer offertes maken, dat heb ik geleerd van de vorige keer toen ik na 2 offertes met Keurkozijn in zee ging. Ik ging toen op de vele keurmerken af, waaronder VKG.
Later kreeg ik door dat de grote bazen van VKG ook de bazen zijn van de grote kozijnenleveranciers, waaronder Keurkozijn
pi_39497124
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 01:13 schreef Rolex18038 het volgende:
Wij hebben 3 kozijnen en een schuifpui van keurkozijn.
Materiaal is uitstekend (mag ook wel voor die prijs).
Minpuntje zijn de horren. Wanneer die 'erin' zitten, sluiten de ramen minder goed. Dit is wel af te stellen, maar wanneer je de horren dan weer een tijdje niet gebruikt, dan weer afstellen.
In ons nieuwe huis (momenteel druk bezig met de verbouwing etc) komen t.z.t. ook weer kunstof kozijnen. Nu echter niet meer door Keurkozijn (puur omdat de prijs veeeeel te hoog is).
Bijvoorbeeld: offerte voor de nieuwe woning van Keurkozijn: ca. 16.000 euro
Offerte van Ramalux: ca. 9.500 euro

Ramalux breekt echter geen muurtjes weg (ca. 1.00 x 0.50 meter), 2 stuks. Maar dat kan nooit het prijsverschil goedmaken

Voorlopig laat ik nog meer offertes maken, dat heb ik geleerd van de vorige keer toen ik na 2 offertes met Keurkozijn in zee ging. Ik ging toen op de vele keurmerken af, waaronder VKG.
Later kreeg ik door dat de grote bazen van VKG ook de bazen zijn van de grote kozijnenleveranciers, waaronder Keurkozijn
Die keurmerken stellen volgens mij geen hol voor.

Als puntje bij paaltje komt en je zit met problemen dan ben je de L*L
Misschien wordt de kwaliteit van het kozijn wel gegarandeerd, maar montage is lotto. Doen ze het verkeerd en het bedrijf gaat failliet wrijvt de "vereniging" echt niet over zijn hartje om alsnog de boel goed te maken. Een garantiecertificaat is mooi om als het bedrijf de fles op gaat om er de open haard mee aan te steken.
pi_39498371
En inderdaad.... de keurmerken geloof ik wel....
Dus gewoon nuchter blijven en vooral referenties vragen en kijken hoe vorig werk is uitgevoerd.

(alhoewel ik besef dat behaalde resultaten uit het verleden - niet altijd - een garantie voor de toekomst zijn)
pi_39498800
Keurmerken, grote nep. VKG kost je veel geld en je moet meer dan 5 jaar fabrikant zijn. Ik zie veel kozijnen met allerlei keurmerken waar je zogenaamd tegenop moet kijken maar wat grote huilen is....
pi_39550127
Dus de kwaliteit van "Keurkozijn" is wel goed, alleen de service/verkopers zijn niet altijd even ok?
pi_39550972
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:52 schreef FireFoz het volgende:
Dus de kwaliteit van "Keurkozijn" is wel goed, alleen de service/verkopers zijn niet altijd even ok?
Ik heb nooit werk of kozijnen van dichtbij gezien van Keurkozijn. Ze zullen best goede kozijnen maken anders had op de forums van kassa en rader volgestaan met berichten (staan er maar enkele en dat kan altijd gebeuren)
pi_39551117
Wij hebben vandaag de opdracht gegeven voor onze nieuwe kozijnen

Hebben order geplaatst bij WindowWorld.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_39617192
Kent iemand de kozijnen van http://www.frenkert-fenster.de/nl/ ?
pi_39618493
In mijn huis zitten kunststof kozijnen, wanneer en door wie ze geplaatst zijn weet ik niet. Ik ben wat kleine dingetjes tegengekomen die niet helemaal goed zijn. Kan ik nu een willekeurige kozijnenboer bellen om te vragen of ze wat dingen kunnen stellen??
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')