check deze link eens: Radarquote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Wie heeft er overigens ervaring met Ramalux of Radepo? Deze hebben mij (online) een zeer scherpe offerte gedaan. Uiteindelijk zal het wellicht wat duurder uitvallen, op basis van wat extra wensen, maar toch.
Dank zover...
Pur is een vulmiddel en geen montagemiddel.quote:Op zondag 30 april 2006 22:51 schreef Rolex18038 het volgende:
Nu in het juiste Topic:
Nu lees ik over het zetten in stelkozijnen of middels purschuim.
Wat is aan te bevelen, oftewel wat zijn de voor- en nadelen van het ene t.o.v. het andere?
Hoe zit het eigenlijk met het onderhoud van de kunststof kozijnen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:48 schreef QuBeck het volgende:
Graag gedaan.
Wij zitten in het zuiden van het land, maar plaatsen ook verder naar het noorden toe
Briele, Deurne Alpen aan de Rijn en verder.
Maar..... alleen als het om grotere bedragen gaan i.v.m. reizen en overnachtingen van de monteurs,
John
Ik heb al wel 2x meegemaakt dat een kat van ons er met de poot vast tussen zatquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
Misschien is het een idee om een plankje te maken wat er tussen past, dus van de kier een mal maken en hier een plankje voor zagen wat je er dan tussen schuift.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Ik heb ook eens een vraagje, Heb net van de week nieuwe kunststof kozijnen., met van die draai/kiep ramen er in. Nu hoor je wel eens dat er een kat is gestikt doordat hij probeerde via de kier bij kantelstand te springen. Dan zakken ze naar beneden en hangen ze zich op. Ik wil absoluut niet dat dat bij een van mijn katten gebeurd. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik heb wel eens gehoord dat er iets is wat je in die kier kan steken. Wie weet wat?
Bij me nichtje ook gebeurd laatst... oplossing, misschien een raam met meerdere kierstanden die je op een kleine kier kan zetten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:30 schreef sinie het volgende:
Gecoat aluminium blijft mooi,quote:Op donderdag 27 april 2006 17:03 schreef mikezwet het volgende:
Met een alu coating heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat als je gewoon aluminium buiten laat liggen onbehandeld dat er soort corrosie of aanslag op gaat zitten na x jaren.
Wij zelf verkopen geen Roto en kunnen bij onze leverancier geen roto bestellen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Even een vraag aan mikezwet (en anderen die het zouden kunnen weten).
Bij een van onze ramen is er een stukje van het draaikiepmechanisme afgebroken. Ik heb wel een foto maar die moet ik nog even online gooien, komt vanavond.
Op dat stukje staat 'Roto' als merk. Heb jij enig idee hoe of waar we dat bij kunnen bestellen? Het huis is nl. verkocht en we hebben beloofd dat nog te fixen.
Porfiel merken als Schuco leveren zoiezo goedkoper aan polen, aan het westen verkopen ze duurder, omdat die simpelweg meer kunnen en willen betalen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:56 schreef basset het volgende:
Net weer terug uit Polen en wederom verbaast door de verschillen in prijzern vergleken met Nederland.
Het scheelt werkelijk een factor 3 tot 5 voor standaard dubbel kozijnen. Dat montage hier duurder is is begrijpelijk, maar zulke prijsverschillen....... ongeloofelijk.
De profielen/kozijnen komen gewoon uit Duitsland. Ik weet niet waar het opeens zo duur wordt, maar ik schrok er wel van. Er zal best wat kwaliteitsverschil kunnen zijn, dat weet ik niet, maar het scheelt dermate veel dat er toch iets niet klopt. Of Nederlandse bedrijven kopen te duur in of de Polen kunnen gewoon beter handelen.
Die keurmerken stellen volgens mij geen hol voor.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:13 schreef Rolex18038 het volgende:
Wij hebben 3 kozijnen en een schuifpui van keurkozijn.
Materiaal is uitstekend (mag ook wel voor die prijs).
Minpuntje zijn de horren. Wanneer die 'erin' zitten, sluiten de ramen minder goed. Dit is wel af te stellen, maar wanneer je de horren dan weer een tijdje niet gebruikt, dan weer afstellen.
In ons nieuwe huis (momenteel druk bezig met de verbouwing etc) komen t.z.t. ook weer kunstof kozijnen. Nu echter niet meer door Keurkozijn (puur omdat de prijs veeeeel te hoog is).
Bijvoorbeeld: offerte voor de nieuwe woning van Keurkozijn: ca. 16.000 euro![]()
Offerte van Ramalux: ca. 9.500 euro![]()
Ramalux breekt echter geen muurtjes weg (ca. 1.00 x 0.50 meter), 2 stuks. Maar dat kan nooit het prijsverschil goedmaken![]()
Voorlopig laat ik nog meer offertes maken, dat heb ik geleerd van de vorige keer toen ik na 2 offertes met Keurkozijn in zee ging. Ik ging toen op de vele keurmerken af, waaronder VKG.
Later kreeg ik door dat de grote bazen van VKG ook de bazen zijn van de grote kozijnenleveranciers, waaronder Keurkozijn![]()
Ik heb nooit werk of kozijnen van dichtbij gezien van Keurkozijn. Ze zullen best goede kozijnen maken anders had op de forums van kassa en rader volgestaan met berichten (staan er maar enkele en dat kan altijd gebeuren)quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:52 schreef FireFoz het volgende:
Dus de kwaliteit van "Keurkozijn" is wel goed, alleen de service/verkopers zijn niet altijd even ok?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |