abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31609717
Die gaan niet heel goed. Ga je vaak kijken daar Ster?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31630878
Ongelooflijk!

Nog 21 minuten te spelen, 2-0 voor en toch de boel uit handen geven. ASWH kwam met een instelling van "oh, dat doen we wel even". Ze hadden al gewaarschuwd moeten zijn na een penaltysituatie voor Deltasport, waar de scheids hem niet gaf. Boudy Hoogendoorn maakte hands. Even later maakte hij nog eens extra naam als zwakste schakel, door weer hands te maken. Nu kwam er op aandringen van de grensrechter wel een strafschop, die benut werd. Deze 2-1 was voor Deltasport het perfecte scenario. De Vlaardingers zetten alles op alles en jawel, een actie van Leo Letwory en het was 2-2. ASWH kwam niet meer in de buurt van een treffer, Human had 2 minikansen, maar het was zo ongelooflijk slecht....

Erg duur en dom puntverlies. Extra zuur is het dat, wanneer de match destijds was uitgespeeld, ASWH gewoon met 3-0 of 4-0 had gewonnen, want toen geloofde Deltasport er allang niet meer in. Maar ja, zo zijn de regels en je moet dan gewoon scherp zijn.

IJsselmeervogels won wel weer, met 1-0 van GVVV en loopt daardoor uit. Tevens winnen de Rooien de periode.

STAND

1. IJsselmeervogels 7-19
2. ASWH 7-13
3. SHO 7-13
4. Geinoord 7-12
5. DOVO 7-11
6. Spakenburg 7-10
7. Bennekom 7-10
8. Kozakken Boys 7-9
9. Deltasport 7-8
10. Sparta Nijkerk 7-8
11. SDC Putten 6-7
12. GVVV 6-7
13. VVOG 7-5
14. Heerjansdam 7-4

Volgende week uit naar Geinoord, kan nog lastig zat worden. Liefst zonder Boudy. De Vogels krijgen VVOG, dus die zullen wel weer winnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_31635126
Knap dat Deltasport toch nog dat punt heeft gepakt. Alleen binnen het bestuur blijft het toch hommeles
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_31641748
Nog 2-2 geworden. Schandalig zeg.
That's all folks!
  zondag 23 oktober 2005 @ 04:00:17 #155
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_31646886
Ik zeg niks....
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_31648367
IJselmeervogels
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_31652867
Op zich zit zoiets er dik in natuurlijk. Deltasport had niks te verliezen en pompte alles diep. Jack had daar beter op in moeten spelen qua opstelling.

De Vogels krijgen nu echter ook een zwaar programma, waarin ze vast de nodige punten gaan verspelen en wij weer wat kunnen bijtrekken.
www.thuisuiteten.nl
pi_31775992
Vandaag:

- gaat het geplaagde Kozakken Boys van Ton Du Chatinier eindelijk weer eens proberen te winnen en dat moet dan in Veenendaal bij promovendus GVVV gebeuren.

- wil Heerjansdam de eerste zege, twee weken terug behaald, doorzetten in de thuismatch tegen het na de trainerswissel goed voor de dag komende Deltasport.

- komt het laaggeklasseerde VVOG op bezoek bij koploper en periodekampioen IJsselmeervogels.

- speelt zelfverklaard titelkandidaat Spakenburg uit tegen het verrassende SHO, een mooie match op papier.

- dient landskampioen ASWH bij de verrassend sterk meedraaiende promovendus Geinoord revanche te behalen voor de weggegeven zege tegen Deltasport vorige week.

- gaat DOVO op visite bij Sparta Nijkerk en zal het winst nodig hebben om echt serieus een outsider te worden.

- krijgt Bennekom thuis SDC Putten op bezoek, waarbij de bezoekers de punten best kunnen gebruiken.
www.thuisuiteten.nl
pi_31786965
Vandaag trad ASWH aan voor de uitwedstrijd tegen promovendus Geinoord. Een wedstrijd die voor de landskampioen in het teken stond van de revanche voor de vorige week weggegeven zege in het restant tegen Deltasport thuis. Voor het seizoen had iedereen waarschijnlijk blind een 2 aangekruist op zijn totoformulier bij deze ontmoeting, maar de hoofdklassedebutant uit Nieuwegein had bij de aftrap slechts één punt minder verzameld dan ASWH en had bijvoorbeeld Spakenburg al geklopt.

ASWH kon weer aantreden met Xander van der Veeke in de gelederen, zodat de defensie weer bestond uit de gebruikelijke namen. In een aftastende beginfase bleek al snel dat Geinoord een redelijk team had, maar dat ASWH toch moest kunnen winnen. Zonder overigens echt goed te spelen, bouwde ASWH langzaam aan een licht overwicht, zonder echt heel gevaarlijk te worden. Hierbij moet aangemerkt worden dat Geinoord via enkele venijnige combinaties enkele keren dichtbij de goal van Willem-Jan kwam, maar die was steeds ter plekke.

Toch nam ASWH de leiding via Stefan van Dam, eerder deze week opgenomen in de voorselectie van het nationaal amateurelftal. De rechtshalf van ASWH zag van een aardige afstand keeper Jeffrey Vink voor zijn goal staan en deponeerde de bal met zijn linker erg fraai in de goal.

Met deze stand ging ASWH rusten. Er viel nog genoeg aan te merken op het spel, maar er was in ieder geval een voorsprong. De tweede helft was echter amper aan de gang of Geinoord had de gelijkmaker geproduceerd. Vrij uit het niets wist spits Tom van Lijf de bal in de verre hoek te leggen, zodat ASWH weer opnieuw moest beginnen.

De spelers leken abrupt wakker geschud en begonnen beter te voetballen. Een mooie combinatie bracht Ferry van Lare in de zestien, waar een verdediger hem neerlegde. Een duidelijke strafschop, die door Izaäk Verhoeven onberispelijk ingeschoten werd. Gesterkt door de voorsprong ging ASWH op zoek naar meer goals. De ongelukkig acterende Louis van Kleef en de door de beresterke Gregory Thijm steeds goed in de gaten gehouden Arjan Human kregen, mede door goed voorbereidend werk van Alexander de Jong, Jordi Boogers en Johan Sturrus, enkele kansjes, maar scoorden niet.

En dan is het een oude wet in het voetbal, dat de goal aan de overzijde gaat vallen. Zeker omdat ASWH bij tijd en wijle slordig verdedigde, zat die gelijkmaker er steeds meer aan te komen. Het was dan ook invaller Alexandros Guri die Geinoord weer naast ASWH schoot, waarna er een vreemde slotfase aanbrak. Eerst gaf de scheidsrechter een tweede gele kaart aan Richard Lodder, die weliswaar een overtreding beging, maar wel erg zwaar bestraft werd. Hierdoor was Jack van den Berg genoodzaakt om Danny Versluis in te brengen, zodat de defensie weer op orde zou komen. Even hiervoor was juist een derde aanvaller ingebracht met Sjoerd van der Waal.

Door een blessure van de scheidsrechter lag het spel daarna een tijdje stil. De grensrechter nam het over en een medewerker van Geinoord moest de vlag gaan hanteren. Een kolderieke en merkwaardige situatie. ASWH probeerde nog wel, maar was niet meer bij machte om Geinoord te verrassen.

Al met al dus een tegenvallend resultaat, wat als gevolg heeft dat de IJsselmeervogels nog verder uitlopen. En hoewel er bij vlagen best goed voetbal was te zien, benaderde ASWH geenszins de vorm van de duels tegen Bennekom, Sparta Nijkerk en Spakenburg. Geinoord mocht dan ook zeker aanspraak maken op een punt. ASWH zal nu moeten proberen de negatieve spiraal te doorbreken tegen SHO thuis, waarbij hard werken de basis zal moeten vormen. Want het is al eerder gebleken dat een op en top scherp ASWH sterk genoeg is om van iedere tegenstander te winnen.

Andere uitslagen:

GVVV - Kozakken Boys 1-3 (KB zette een handbaldefensie in en counterde naar een geflatteerde zege)
IJsselmeervogels - VVOG 3-2 (de rooien speelden niet best, maar wonnen wel en vertonen daarmee kenmerken van een kampioensploeg)
Sparta Nijkerk - DOVO 0-1 (Derk Schut scoort en laat DOVO aanhaken)
SHO - Spakenburg 2-0 (SHO blijft goed meedoen, Patrick End en Ramon Barendregt, uit een strafschop, scoorden)
Heerjansdam - Deltasport 3-1 (Bajraktaraj zette de Vlaardingers op 0-1, maar Heerjansdam mocht toch juichen voor de tweede competitiezege. Richard, Bergman en Klaverweide scoorden)
Bennekom - SDC Putten 3-2 (een goal in blessuretijd door Bas van Deinsen bezorgde de thuisploeg de winst)

STAND

1. IJsselmeervogels 8-22
2. SHO 8-16
3. ASWH 8-14 (+9)
4. DOVO 8-14 (+6)
5. Geinoord 8-13 (+2)
6. Bennekom 8-13 (-1)
7. Kozakken Boys 8-12
8. Spakenburg 8-10
9. Sparta Nijkerk 8-8 (-6)
10. Deltasport 8-8 (-7)
11. SDC Putten 7-7 (-3)
12. GVVV 7-7 (-5)
13. Heerjansdam 8-7
14. VVOG 8-5

Volgende week komt SHO naar hier en dan moet ASWH winnen. IJsselmeervogels speelt dan de eerste derby van Spakenburg.
www.thuisuiteten.nl
pi_31789297
Volgende week staan we vaster op 2!
pi_31789341
Kom je nog kijken?

Kan wel een leuke pot worden hoor. We moeten wel winnen, als de defensie eens gaat voetballen zoals de afgelopen jaren...
www.thuisuiteten.nl
pi_31789599
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
IJsselmeervogels speelt dan de eerste derby van Spakenburg.
De kaartjes zijn al geregeld
  zondag 30 oktober 2005 @ 03:35:07 #163
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_31801182
Nee kom niet kijken, ga ook naar de Vogels toe...
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 oktober 2005 @ 11:35:44 #164
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_31804338
Maandagavond bij namen en rugnummers ( RTV Utrecht ) samenvatting Geinoord - ASWH
vanaf dinsdag na 12 uur op de website www.rtvutrecht.nl ook te zien op de stream
door mij gefilmd
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_31805022
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:50 schreef methodmich het volgende:
Bennekom - SDC Putten 3-2 (een goal in blessuretijd door Bas van Deinsen bezorgde de thuisploeg de winst)
Ik had die 2-2 nog wel mee gekregen maar had gedacht dat het toen al afgelopen was.
pi_31811676
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 20:11 schreef F1Bas het volgende:

[..]

De kaartjes zijn al geregeld
Moet dat zover van te voren dan? Dan mag ik de Ambachters die naar die match willen wel even inseinen, want die hoorden juist van niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_31811688
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 03:35 schreef Mindlight het volgende:
Nee kom niet kijken, ga ook naar de Vogels toe...
Zonde. ASWH - SHO wordt vast leuker.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:06:17 #168
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_31811717
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:05 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zonde. ASWH - SHO wordt vast leuker.
Ja misschien wel, maar ik wil die wedstrijd een keer meemaken en ben eindelijk in de gelegenheid om te gaan.
pi_31811733
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 11:35 schreef paultjuhhh het volgende:
Maandagavond bij namen en rugnummers ( RTV Utrecht ) samenvatting Geinoord - ASWH
vanaf dinsdag na 12 uur op de website www.rtvutrecht.nl ook te zien op de stream
door mij gefilmd
Dinsdag maar even kijken. Kan ik mooi zien of die rode kaart inderdaad onterecht was. Dus jij was degene die ging filmen en die dat rare wijf van de sponsor MVM Betonhandel BV zo zenuwachtig maakte dat wij tot twee keer toe een spandoek moesten verhangen achter het doel?

MVM Betonhandel BV. MVM Betonhandel BV. Voor al uw matige muurtjes.
www.thuisuiteten.nl
pi_31811777
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:06 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Ja misschien wel, maar ik wil die wedstrijd een keer meemaken en ben eindelijk in de gelegenheid om te gaan.
Okee. Ik zit ook te aarzelen, een deel van mijn vaste medevolgers wil ook gaan, maar ik denk dat ik ASWH - SHO gewoon ga bekijken. Zeker als ik voor VoZ iets moet schrijven.
www.thuisuiteten.nl
pi_31813110
Een uitstekend verslag van het duel van ASWH, zeker VoZ waardig. Ik zou volgende week toch zeker voor m'n eigen cluppie kiezen al is de Spakenburg derby natuurlijk wel fantastisch om een keer mee te maken.

ASWH raakt toch wel wat verder achterop inderdaad, jammer.
That's all folks!
pi_31813446
Nou ja, 8 punten is vrij veel. IJsselmeervogels gaat punten verliezen, maar ja, dan nog.

Het grootste probleem is dat de tegenpartij twee stappen harder zet omdat je landskampioen bent en als je zelf dan niet twee stappen harder zet, wordt het lastiger.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 oktober 2005 @ 17:17:55 #173
80791 crew  Paul
pi_31813804
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:06 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dinsdag maar even kijken. Kan ik mooi zien of die rode kaart inderdaad onterecht was. Dus jij was degene die ging filmen en die dat rare wijf van de sponsor MVM Betonhandel BV zo zenuwachtig maakte dat wij tot twee keer toe een spandoek moesten verhangen achter het doel?

MVM Betonhandel BV. MVM Betonhandel BV. Voor al uw matige muurtjes.
? ik heb tegen niemand wat gezegd qua spandoeken ofzo hoor
Wat sfeerloos is het trouwens zeg bij Geinoord
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 oktober 2005 @ 17:18:28 #174
80791 crew  Paul
pi_31813822
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Een uitstekend verslag van het duel van ASWH, zeker VoZ waardig. Ik zou volgende week toch zeker voor m'n eigen cluppie kiezen al is de Spakenburg derby natuurlijk wel fantastisch om een keer mee te maken.

ASWH raakt toch wel wat verder achterop inderdaad, jammer.
Bedoel je het verslag van Ragnar Niemeijer ? op radio M
pi_31813868
Nee, mijn verslag bedoelt ie.

Maar dat hysterische vrouwmens riep : we kunnen op tv komen!
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 30 oktober 2005 @ 18:29:16 #176
80791 crew  Paul
pi_31815836
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:20 schreef methodmich het volgende:
Nee, mijn verslag bedoelt ie.

Maar dat hysterische vrouwmens riep : we kunnen op tv komen!
oh sorry

weheheh lachen van dat vrouwmens
nou ik denk dat er alleen de doelpunten te zien zijn, wat kansen en de scheidsrechter
pi_31844887
Die arbiter, wat een mafketel was dat zeg.

Hier heb je de verzorgster van Geinoord:

www.thuisuiteten.nl
pi_31845647
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:54 schreef methodmich het volgende:
Die arbiter, wat een mafketel was dat zeg.

Hier heb je de verzorgster van Geinoord:

[afbeelding]
Ziet er niet onaardig uit. Best wel jong ook
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_31846738
Hier dan de foto van de week:

Janus van Penen en een broertje Koremans. Komen ze terug bij de A-selectie?

Genoeg lol bij Heerjansdam. Een zwakke arbiter die rood geeft aan Bouziani, omdat hij dacht dat hij die zijn tweede gele kaart gaf, maar hij had de speler van Deltasport met hetzelfde rugnummer juist bekeurd.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 31 oktober 2005 @ 20:28:08 #180
80791 crew  Paul
pi_31847827
In de samenvatting zat niet de blessure van de scheidsrechter, morgen dus online bij www.rtvutrecht.nl
pi_31847888
Okee, zal ik wel even een kijkje nemen daar.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 31 oktober 2005 @ 20:41:03 #182
80791 crew  Paul
pi_31848227
ey methodmich waar staat de rest van de foto's ?
pi_31873764
Op de website van de A-Side denk ik. Moet je maar even zoeken via www.aswh.nl en dan op het forum. Geinoord - ASWH topic. Heb de link niet bij de hand.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 1 november 2005 @ 22:55:34 #184
80791 crew  Paul
pi_31882419
Samenvatting Geinoord - ASWH ! --> http://media.rtvutrecht.nl/96325
pi_31897581
Zag er leuk uit paultjuhhh. Mooie goal toch van Van Dam. Leuk uit een ander standpunt dan ik hem zelf zag.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 3 november 2005 @ 23:58:43 #186
80791 crew  Paul
pi_31945663
Zaterdag ga ik Spakenburg - Ijselmeervogels filmen, kan ik nog wat fokkers daar zien ? ?
pi_31953396
quote:
Verbanning van heilige grond bedreigt ’rooien’ en ’blauwen’

Voetbal verdeelt Spakenburg

door FRANS SCHRADER

SPAKENBURG, vrijdag
Morgenmiddag om drie uur is het in Spakenburg weer ’bal’. Hoogtepunt van het voetbaljaar met het immer beladen duel tussen ’de blauwen’ van Spakenburg en ’de rooien’ van IJsselmeervogels. De laatste club is koploper in de hoofdklasse B en de torenhoge favoriet. Vele duizenden bezetten morgenmiddag sportpark De Westmaat dat wel 30.000 fans zou willen verwelkomen, maar die gaan er nou eenmaal niet in. Maar het oproer kraait deze weken in Spakenburg. Niet op het veld maar wel over het voetbal dat er even heilig is als de kerk!
Kom in Spakenburg niet aan de beide clubs! Maar dat dreigt de gemeente nu wél te doen en dus is het oorlog. De voetbalkraker staat namelijk geheel in de schaduw van de 24e november aanstaande. Op die datum neemt de gemeenteraad een definitief besluit: Sportpark De Westmaat wordt te klein voor de uit hun voegen barstende clubs en dus dreigt verhuizing voor de ’Vogels van het IJsselmeer’ naar de Zuidwenk-Oost. Verbanning van de gouden plek, de bijna heilige Westmaat, waar het amateurvoetbal al decennia het beste van Nederland is.

Verhuizen
Beide clubs willen best verhuizen. Maar maak dat de achterban maar eens wijs die de gemeente de oorlog heeft verklaard. „Over mijn lijk”, klinkt het in de meeste viswinkels als een andere optie, fuseren, ter sprake komt. „Dat zál en mág nooit gebeuren.” De emoties lopen hoog op in het vissersdorp. Nu de wedstrijd nadert, maar vooral ook nu Dday, 24 november, er aankomt. Deze dagen mijden ze elkaar als de pest, de ’blauwen’ en ’rooien’. Normaal drinken ze gezamenlijk een biertje of koopt de trouwste Spakenburg-fan een visje bij de visboer van ’de Vogels’. „Maar deze dagen natuurlijk niet”, zeggen een paar ’blauwen’ in een flinterdun nazomerzonnetje. „Geen vis van de concurrent. Laat ze zaterdag maar bloeden. Volgende week kopen we er wel weer een vissie, misschien zijn we dan drie punten rijker!”

De harde kern van beide clubs heeft slapeloze nachten van de toekomstscenario’s waarover de gemeente deze weken dubt. Steekt de gemeenschap zeven miljoen euro in verhuizing? Komen er extra velden? De huidige situatie is in ieder geval onbespreekbaar.
Enkele feiten: de Westmaat is te klein geworden voor ’de blauwen’ met 1300 leden en vooal ’de rooien’ met 1550 man. Beide clubs hebben acht velden maar er zijn er minstens tien nodig. Duurste oplossing is verhuizen van de ’Vogels’ naar een nieuw stadion. Kosten? Zeven miljoen. Die optie vinden beide clubs oké, evenals de wethouder van sport, Van de Groep. „Maar dan is meteen onze reserve van ruim vijf miljoen euro naar de knoppen en dat is onverantwoord”, stelt hij.

Goedkoper alternatief zou verbetering van De Westmaat zijn, bijvoorbeeld met extra kunstgrasaanleg. Dat gaat vier miljoen kosten. Het plan voor één gezamenlijk stadion is van de baan. Dat moet opgebracht worden met woningen op De Westmaat, maar die plek naast het Eemmeer wordt overloopgebied.
Uit al die punten moet 24 november door de gemeente het ei van Columbus worden gevonden. „Het voetbal hoort hier in het dorp en nergens anders. Zijn ze nou niet wijzer of willen ze voor eeuwig als dom verklaard worden?” zeggen ze in beide kampen. ’Blauwen’ en ’rooien’ zijn het in dat opzicht aan de zijlijn wel eens: voetbal hoort bij Spakenburg. Net als de vis. En kom daar nooit aan!
  vrijdag 4 november 2005 @ 14:02:17 #188
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_31959638
quote:
Op donderdag 3 november 2005 23:58 schreef paultjuhhh het volgende:
Zaterdag ga ik Spakenburg - Ijselmeervogels filmen, kan ik nog wat fokkers daar zien ? ?
Yep
pi_31969062
Paultjuhhhh, je hebt mij gefilmd bij Geinoord uit hoor.
www.thuisuiteten.nl
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 4 november 2005 @ 20:37:09 #190
80791 crew  Paul
pi_31971459
Ik was vandaag al een kijkje gaan nemen bij Spakenburg !! !!

pi_31972516
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 14:02 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Yep
Ik ben er ook!
pi_31985783
Programma van vandaag:

ASWH - SHO
De nummer 3 en regerend landskampioen tegen de verrassende nummer 2. Het belooft dus een mooi duel te worden op sportpark Schildman

Deltasport - GVVV
Deltasport presteert goed sinds de trainerswissel en zal GVVV van zich af moeten houden, aangezien de promovendus net onder ze staat en nog een duel moet inhalen

DOVO - Geinoord
Het zo verrassende Geinoord doet het dit seizoen met name in uitduels prima. DOVO is dus gewaarschuwd in dit duel tussen nummer 4 en 5

Kozakken Boys - SDC Putten
De Kozakken Boys doorbraken vorige week een slechte serie en tegen het laag geklasseerde Putten moet men die lijn doorzetten. Ton Du Chatinier vreest wel de Puttense counters

Spakenburg - IJsselmeervogels
De derby der derby's in Nederland, groter dan Ajax - Feyenoord qua beleving. De rooien zijn de betere ploeg, maar dat zegt niets in deze matches. Gegarandeerd spektakel!

Sparta Nijkerk - Bennekom
Sparta Nijkerk heeft uit 8 duels evenveel punten verzameld en kan op het eigen kunstgras dus wel een zege op het wisselvallige Bennekom gebruiken

VVOG - Heerjansdam
De nummer laatst tegen de nummer één na laatst. VVOG staat 2 punten achter en kan bij winst de rode lantaarn dus weer aan de groenzwarten overdoen. Een nederlaag is catastrofaal
www.thuisuiteten.nl
pi_31998253
Vanmiddag een boeiend affiche op sportpark Schildman. ASWH, derde in de stand, ontving in eigen huis de nummer twee, SHO. De regerend landskampioen wilde graag revanche nemen voor de tegenvallende prestaties van de laatste weken en trainer Jack van den Berg had dan ook enkele wijzigingen doorgevoerd. Marphe Redjosetiko en de weer volledig fitte Jordi Boogers begonnen op het middenveld, Ferry van Lare en Stefan van Dam bezetten de uit zeven spelers bestaande reservebank.

De A-Side had van Louis van Kleef enkele sfeerattributen ontvangen en zorgde dan ook voor een mooie start van de middag. Daarna was het de beurt aan de spelers. Na een periode van onderling aftasten, begon ASWH ook beter te voetballen. Het zette steeds vroeg druk en drong SHO ver terug. De eerste goal kon dan ook niet uit uitblijven. Na krap twintig minuten was het dan ook ASWH dat verdiend de score opende. Alexander de Jong schoot op slimme en fraaie wijze een vrije trap binnen, waarbij SHO-goalie Paul Verboom niet vrijuit ging. Hij stond nog in de hoek waar zijn muur stond en kon dan ook nooit meer bij de bal komen. Even hiervoor had Alexander de Jong na een fraaie aanval de score al koppend kunnen openen en het bleef tot de rust ook ASWH dat eigenlijk heer en meester was. Het leverde enkele kansjes op, niet echt superkansen, maar desondanks had 2-0 een betere ruststand geweest, gezien de krachtsverhoudingen.

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. ASWH bleef sterker, maar verzuimde te scoren. Met name Louis van Kleef kreeg een geweldige kopkans, maar mikte naast. Ondertussen speelde ook de arbitrage een bepalende rol. ASWH zag twee treffers afgekeurd worden. De eerste keer legde een SHO-verdediger een doeltrap hopeloos verkeerd breed. Arjan Human zat er tussen en voor de topscorer was het een koud kunstje zijn twaalfde goal van het seizoen binnen te schuiven. Helaas, de grensrechter vlagde en op zijn advies werd de goal afgekeurd. De bal was het strafschopgebied namelijk nog niet uit geweest, voor deze beroerd werd. Zuur voor ASWH, maar spelregeltechnisch was er niks op aan te merken.

Dezelfde grensrechter eiste even later nogmaals alle aandacht op. Een fraaie combinatie tussen Alex de Jong en Arjan Human bracht laatstgenoemde binnen de zestien. De aanvoerder van SHO trok hem neer en kreeg de rode kaart. Dit was een zware straf, maar in plaats van een strafschop gaf de scheidsrechter een vrije trap op de rand van de zestien. Hier verzuimde de grensrechter om te zeggen dat de overtreding binnen de lijnen was en deed hiermee een ander licht op zijn eerdere scherpe zienswijze schijnen. Overigens zag Louis van Kleef, die slim dacht de vrije trap snel in de hoek te leggen, zijn goal afgekeurd worden.

Het incident gaf SHO een enorme portie strijdlust, waarna ASWH als verlamd de wedstrijd uitspeelde. Het spelbeeld kantelde volledig, ASWH leverde vrijwel elke bal direct in, afvallende ballen waren voor SHO en uiteindelijk de kansen ook. De lange Léon van den Ouden, ingebracht om koppend voor gevaar te zorgen, speelde hier een belangrijke rol. Na een corner werd er door Jeroen Roelof dan ook binnengekopt en stonden beide teams weer gelijk. Even hiervoor waren Sjoerd van der Waal en Ferry van Lare voor Louis van Kleef en Marphe Redjosetiko ingevallen.

Na de gelijkmaker viel de arbiter nogmaals op, deze keer door geblesseerd te raken. De wedstrijd lag kort stil, er werd al om iemand met een KNVB-scheidsrechterslicentie gevraagd, toen de arbiter toch verder kon. Als grensrechter wel te verstaan, zodat de vlagger van dienst de fluit mocht gaan hanteren. Helaas werkte de onderbreking niet in Ambachts voordeel, want het bleef SHO dat in de slotfase gevaarlijker was. Goals leverde het, met name dankzij de wederom betrouwbare Willem-Jan Barendregt, gelukkig niet op. Hernieuwd puntverlies echter wel. Dat was ruim een uur lang vermoedelijk bij niemand opgekomen. Aan de inzet lag het nu niet, wel bleek de mentale tik en het opportunistische spel van SHO na de uitsluiting van hun aanvoerder te groot om over heen te komen. Dit maakt dat de titel verder weg is dan ooit en dat is zo vroeg in het seizoen een teleurstellende constatering.

Overige uitslagen:

Spakenburg - IJsselmeervogels 0-2 (voor 8812 (!) toeschouwers wonnen de rooien verdiend en terecht van de blauwen, Opschoor en Steinraht scoorden)
Deltasport - GVVV 2-1 (een late winnende door Leo Letwory doet GVVV kelderen in de stand)
DOVO - Geinoord 3-1 (Derk Schut stond tweemaal aan het kanon voor DOVO)
VVOG - Heerjansdam 3-0 (VVOG doet de rode lantaarn weer over aan Heerjansdam
Sparta Nijkerk - Bennekom 2-0 (op het kunstgras toont Bennekom haar wisselvalligheid)
Kozakken Boys - SDC Putten 3-0 (een makkie voor de Werkendammers, die zich hersteld lijken te hebben van enkele mindere weken)

STAND

1. IJsselmeervogels 9-25
2. DOVO 9-17 (+8)
3. SHO 9-17 (+5)
4. ASWH 9-15 (+9)
5. Kozakken Boys 9-15 (+7)
6. Geinoord 9-13 (0)
7. Bennekom 9-13 (-3)
8. Sparta Nijkerk 9-11 (-4)
9. Deltasport 9-11 (-6)
10. Spakenburg 9-10
11. VVOG 9-8
12. SDC Putten 8-7 (-6, 15 goals voor)
13. GVVV 8-7 (-6, 10 goals voor)
14. Heerjansdam 9-7

De IJsselmeervogels lijken nu vrijwel zeker van de titel. Volgende week moet ASWH naar de Westmaat, waar het wel moet winnen om nog een klein beetje spanning terug te brengen. Een hernieuwd kampioenschap lijkt er echter niet in te zitten.
www.thuisuiteten.nl
pi_32005196
Wat een dag was dit, ben pas net thuis, maar die beleving bij de kraker in Spakenburg is écht nergens mee te vergelijken. Gelukkig heeft SHO niet verloren, zodat het om plaats 2 voorlopig spannend blijft.
pi_32009795
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 22:14 schreef Mindlight het volgende:
Wat een dag was dit, ben pas net thuis, maar die beleving bij de kraker in Spakenburg is écht nergens mee te vergelijken. Gelukkig heeft SHO niet verloren, zodat het om plaats 2 voorlopig spannend blijft.
Idd, het was echt geweldig, overwinnig was dik verdiend.

Schitterende sfeer om mee te maken, zeker als je aan de kant van de 'rooien' stond

Na afloop was het ook erg gezellig in de kantine

Heb nu de smaak te pakken, wellicht volgende week ook naar de wedstrijd tegen ASWH.
pi_32017093
Was er ook, zie nu pas dat ook de derby op Fok leeft
Geweldige sfeer he, zoveel mensen!
  zondag 6 november 2005 @ 09:54:15 #197
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_32017508
quote:
Op zondag 6 november 2005 00:38 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Idd, het was echt geweldig, overwinnig was dik verdiend.

Schitterende sfeer om mee te maken, zeker als je aan de kant van de 'rooien' stond

Na afloop was het ook erg gezellig in de kantine

Heb nu de smaak te pakken, wellicht volgende week ook naar de wedstrijd tegen ASWH.
Ook ik stond aan de kant van de rooien (ken daar nog wat mensen na QB vorig jaar), en idd het feest in de kantine na afloop was erg gaaf. Wel ideaal dat je een overwinning in een uitwedstrijd op 1 minuut loopafstand kunt vieren.

En ja op zich was het wel terecht, hoewel ik denk dat als die 1-1 aan het begin van de tweede helft wél was gevallen, je een totaal andere wedstrijd had gehad.
pi_32017856
quote:
Op zondag 6 november 2005 09:54 schreef Mindlight het volgende:

[..]
En ja op zich was het wel terecht, hoewel ik denk dat als die 1-1 aan het begin van de tweede helft wél was gevallen, je een totaal andere wedstrijd had gehad.
Daar heb je gelijk in maar op de eerste 15 minuten in de 2de helft na, was Spakenburg totaal niet gevaarlijk enk regen de Vogels gewoon de betere kansen.

Want vond je trouwens van de situatie meteen na de 2-0? De spelers waren nog aan het juichen bij het publiek en toen had Spakenburg al afgetrapt en waren al ver richting de goal van de Vogels.
Ik weet niet hoe hier de regels in zijn maar ik vond het erg onsportief.
  zondag 6 november 2005 @ 10:35:22 #199
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_32017970
Absoluut, op de overwinning valt verder ook totaal niets af te dingen natuurlijk.

Tsja, beetje dom ook van de Vogels spelers, ze stonden op eigen helft dus er mocht uiteraard afgetrapt worden, en je weet dat in zo'n wedstrijd de tegenstander er letterlijk álles aan doet om te winnen. Gelukkig leverde het geen goal op, want ik denk dat de sfeer dan nog behoorlijk om had kunnen slaan.

Ohh en wat een topgozer is die keeper van de Vogels, tijdens de wedstrijd al steeds om hem moeten lachen met z'n interactie met het publiek, en na afloop bleek hij een supergezellige gozer te zijn (met een zeer aantrekkelijke vriendin )
pi_32018271
quote:
Op zondag 6 november 2005 10:35 schreef Mindlight het volgende:
Tsja, beetje dom ook van de Vogels spelers, ze stonden op eigen helft dus er mocht uiteraard afgetrapt worden, en je weet dat in zo'n wedstrijd de tegenstander er letterlijk álles aan doet om te winnen. Gelukkig leverde het geen goal op, want ik denk dat de sfeer dan nog behoorlijk om had kunnen slaan.

Ohh en wat een topgozer is die keeper van de Vogels, tijdens de wedstrijd al steeds om hem moeten lachen met z'n interactie met het publiek, en na afloop bleek hij een supergezellige gozer te zijn (met een zeer aantrekkelijke vriendin )
Idd, qua voetbal was de wedstrijd niet goed, qua spanning en beleving was het erg aantrekkelijk allemaal.

Moet je voorstellen dat de keeper normaal gesproken de derde keeper is en dit was meteen zijn debuut in het eerste. Hij was soms nog wat zenuwachtig maar voor de rest deed hij het naar behoren.

Over het vrouwelijk schoon in Spakenburg hoef je je meestal geen zorgen te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')