quote:Achter de rug van Salomon Kalou om heeft Feyenoord de spits verkocht aan de investeringsmaatschappij Soccer Investments and Representations.
Dat bedrijf kocht voor negen miljoen euro de transferrechten van de 20-jarige Ivoriaan. De investeringsmaatschappij wil Kalou ter beschikking stellen aan de Portugese topclub Benfica, de club van trainer Ronald Koeman. Met de bedoeling hem na één of twee jaar voor een mega-bedrag door te verkopen aan een veel grotere club. In deze constructie betaalt Benfica, dat Kalou voor vijf jaar wil contracteren, het salaris van de spits en een 'lease-bedrag'.
Omdat de FIFA alleen een overeenkomst tussen clubs als rechtsgeldig ziet, moet er een deal worden gesloten tussen de Portugese topclub en Feyenoord. Dat kan alleen als Kalou zelf op het aanbod van Benfica in gaat. Gisteren en eergisteren was Benfica's technisch directeur Vega in Nederland, maar tot een ontmoeting met Kalou kwam het niet. De transfer staat derhalve nog steeds op losse schroeven.
De investeringsmaatschappij zal in dat geval Kalou aan een andere club verkopen. Feyenoord weigerde eerder in te gaan op een aanbieding van PSV dat Kalou wilde overnemen voor een soortgelijk bedrag. Technisch directeur Mark Wotte zei meerdere malen dat de spits bij Feyenoord zou blijven. Ook toen de overeenkomst met de investeringsgroep al rond was.
Weinig kans, aangezien die maatschappij puur op winst uit is. Dus moet PSV een extreem bedrag betalen, en dat is niet mogelijk voor PSV.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:10 schreef Suijk het volgende:
Lijkt me lachen als die investeringsmaatschappij Kalou aan psv verkoopt.
Ja, ik bedoel eigenlijk dat psv dan dat 'leasen' zeg maar overneemt, wat er nu staat, en dat Kalou dan na 1 of 2 jaar voor heel veel geld wordt verkocht.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:11 schreef Djekko het volgende:
[..]
Weinig kans, aangezien die maatschappij puur op winst uit is. Dus moet PSV een extreem bedrag betalen, en dat is niet mogelijk voor PSV.
Ah zoquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel eigenlijk dat psv dan dat 'leasen' zeg maar overneemt, wat er nu staat, en dat Kalou dan na 1 of 2 jaar voor heel veel geld wordt verkocht.
quote:Feyenoord wil Kalou ook niet kwijt aan Benfica
De irritatie in het kamp Salomon Kalou was gisteren vooral gebaseerd op de gedachte dat Feyenoord hem wel zou willen verkopen aan naar verluidt Benfica, maar niet aan Psv, waar Kalou zelf naar toe wil. Volgens Psv heeft Tonnie Bruins Slot namens die club geïnformeerd.
In De Gelderlander weerlegde Mark Wotte echter dat verhaal. "Wij zijn gebeld door een Portugese investeringsmaatschappij, waarvan we de naam kennen maar die we niet zullen onthullen. Die mensen informeerden of Salomon Kalou te koop was. Daarop heb ik verteld dat dat niet het geval was. Wij willen Kalou, ik zeg het nog maar eens, niet kwijt."
Psv ontkent overigens een derde bod gedaan te hebben, zo meldt de krant en zal ook geen nieuw bod meer doen.
Daar lijkt me het AD teveel kwaliteitskrant voor...quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:29 schreef golfer het volgende:
Volgens mij compleet onzinbericht in de eerste post van dit topic.
En buiten medeweten van Kalou om, is het gewoon schandalig natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:34 schreef TC03 het volgende:
Als het zo is vind ik wel opvallend in elk geval. Aan de ene kant wel slim: je verkoopt Kalou maar hij blijft spelen bij je eigen club. Aan de andere kant, ¤9 miljoen is misschien weinig.
Geloof jij bovenstaand verhaal nou echt zelf?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 01:52 schreef cultheld het volgende:
Oh wat laag van Wotte zeg. Maar ja, hij is dan ook white trash, dus van hem kun je dat wel verwachten eigenlijk. Nu zou ik als ik Kalou was zeker naar de rechter gaan, want Feyenoord probeert gewoon mensenhandel te realiseren.Wotte
Net zoals al die Zuid-Amerikaanse voetballers die onder die ene groep van Ambramovitch en consorten vallen ?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 02:00 schreef cultheld het volgende:
Als het waar is, dan zijn de Feyenoord-voetballers voortaan met recht 'havenslaven' te noemen.
Die Zuid Amerikanen zullen er zelf voor gekozen hebben en er zeker niet slechter van worden. Ik kan me niet voorstellen dat Kalou hier zelf voor kiest dus dan zou het mensenhandel zijn.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 02:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Net zoals al die Zuid-Amerikaanse voetballers die onder die ene groep van Ambramovitch en consorten vallen ?
Ben erg benieuwd hoe dit afloopt, het gaat natuurlijk allang nergens meer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |