FOK!forum / Klaagbaak / Kut vrachtwagens!!')_%"$"')_
SolidArtvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:33
Bah! Ik heb er gvd 3uur over gedaan om naar mijn werk te komen ipv de normale 35 minuten!
Alleen omdat zo'n hoerige chauffeur zijn kut vrachtwagen niet kon besturen, en z'n vrachtwagen weer zonodig over de gehele snelweg moest leggen !
kutventvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:35
Kut auto's die vrachtauto's afsnijden zodat deze door een uitwijkmanouvre omdonderen.
DikkeSmikkelvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:35
Ga dan ook naar huis! Henk!
SolidArtvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:38
Henk, zo heet je moeder ook zeker.
twiFightvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:40
gezien de kilometers die truckers maken, en het aantal ongelukken in die tijd, kun je wel stellen dat de gemiddelde trucker een stuk betere chauffeur is dan jij
Mirjamvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:42
gisteren was er 1 met een heleboel bier ongevallen
sj44kvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:43
SolidArtvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:51
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:40 schreef twiFight het volgende:
gezien de kilometers die truckers maken, en het aantal ongelukken in die tijd, kun je wel stellen dat de gemiddelde trucker een stuk betere chauffeur is dan jij
Helaas zitten ze te lang achter het stuur tegenwoordig.
sj44kvrijdag 5 augustus 2005 @ 11:56
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:51 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Helaas zitten ze te lang achter het stuur tegenwoordig.
ja, druk iedereen maar weer in t zelfde hoekje... zo ken ik ze ook. Iedereen die iets met 3d doet is nerd met jampotjes
splendorvrijdag 5 augustus 2005 @ 12:09
Ach gut..
chris80vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:12
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:33 schreef SolidArt het volgende:
Bah! Ik heb er gvd 3uur over gedaan om naar mijn werk te komen ipv de normale 35 minuten!
Alleen omdat zo'n hoerige chauffeur zijn kut vrachtwagen niet kon besturen, en z'n vrachtwagen weer zonodig over de gehele snelweg moest leggen !
Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over na

En nee, ik ben geen vrachtwagen chauffer....
Mikkievrijdag 5 augustus 2005 @ 12:19
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 14:10:15 ]
A.Powersvrijdag 5 augustus 2005 @ 12:23
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
gisteren was er 1 met een heleboel bier ongevallen
drankmisbruik
minkuukelvrijdag 5 augustus 2005 @ 12:25
Vrachtwagens
Kut
tong_pohvrijdag 5 augustus 2005 @ 12:25
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:12 schreef chris80 het volgende:

[..]

Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over na

En nee, ik ben geen vrachtwagen chauffer....
Ooit weleens in een auto gereden of meegereden. Weet jij wat voor achterlijke dingen sommige vrachtwagenchauffeurs doen.

Het werkt beide kanten op. maar ik ben van mening, dat als rijden je beroep is, dat je met meer voorzichtigheid en zelf controle je beroep hoort uit te oefenen.

Als een piloot dezelde attitude had als een vrachtwagenchauffeur, dan zouden er een stuk meer vliegtuigongelukken zijn. Ik neem hiermee geen automobilisten in bescherming, want ik kom genoeg klootzakken tegen op de weg elke dag. Maar vrachtwagenchauffeurs zijn verre van onschuldig.

Wel wil ik wel nog zeggen, dat de uitwijkmanoeuvres die vrachtwagenchauffeurs moeten maken, wel vaak hun eigen schuld zijn. Ze geven vaak te weinig ruimte aan de automobilist waardoor die uit frustratie stomme dingen gaat doen.
blade182vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:25
Ik kwam vandaag weer zo'n gek van een vrachtwagenchauffeur tegen die gewoon door rood de weg op ging, gelukkig kon de auto bestuurder en ik op tijd remmen, maar leuk is anders. Hebben die gasten haast of zo...
Gekken op de weg...
Keiichivrijdag 5 augustus 2005 @ 12:26
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:12 schreef chris80 het volgende:

[..]

Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over na

En nee, ik ben geen vrachtwagen chauffer....
Maar er zijn ook voorbeelden te noemen waar een automobilist niets mee te maken heeft (maar wel de dupe van kan worden) Denk maar aan het ongeluk van de week net over de grens in duitsland dat een vrachtwagen achterop een file in rijd...
Faithzvrijdag 5 augustus 2005 @ 12:28
A2
chris80vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:31
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Ooit weleens in een auto gereden of meegereden. Weet jij wat voor achterlijke dingen sommige vrachtwagenchauffeurs doen.

Het werkt beide kanten op. maar ik ben van mening, dat als rijden je beroep is, dat je met meer voorzichtigheid en zelf controle je beroep hoort uit te oefenen.

Als een piloot dezelde attitude had als een vrachtwagenchauffeur, dan zouden er een stuk meer vliegtuigongelukken zijn. Ik neem hiermee geen automobilisten in bescherming, want ik kom genoeg klootzakken tegen op de weg elke dag. Maar vrachtwagenchauffeurs zijn verre van onschuldig.

Wel wil ik wel nog zeggen, dat de uitwijkmanoeuvres die vrachtwagenchauffeurs moeten maken, wel vaak hun eigen schuld zijn. Ze geven vaak te weinig ruimte aan de automobilist waardoor die uit frustratie stomme dingen gaat doen.
60.000 km per jaar genoeg in de auto van de zaak? en dan heb ik het nog niet ees over mijn privé kilometers......

Zeg ook niet dat automobilisten heilig zijn, en vrachtwagen chauffeurs zijn dat ook niet. Alleen kan je met een auto iets makkelijker een uitwijkmaneuvre maken als met een vrachtwagen...

Maar tong_poh, blijkbaar heb jij dus nog nooit meegereden met een vrachtwagen. Dacht er zelf ook eerst zo over hoor... maar toen ik eenmaal met iemand heb meegereden, en ik het verhaal eens van de andere kant zag, ben ik er heel anders over gaan denken.
wonkovrijdag 5 augustus 2005 @ 12:40
Die professionele chauffeurs ook...altijd maar zich op de vette borst kloppen maar kunnen rijden ho maar.
tong_pohvrijdag 5 augustus 2005 @ 15:08
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:31 schreef chris80 het volgende:

[..]

60.000 km per jaar genoeg in de auto van de zaak? en dan heb ik het nog niet ees over mijn privé kilometers......

Zeg ook niet dat automobilisten heilig zijn, en vrachtwagen chauffeurs zijn dat ook niet. Alleen kan je met een auto iets makkelijker een uitwijkmaneuvre maken als met een vrachtwagen...

Maar tong_poh, blijkbaar heb jij dus nog nooit meegereden met een vrachtwagen. Dacht er zelf ook eerst zo over hoor... maar toen ik eenmaal met iemand heb meegereden, en ik het verhaal eens van de andere kant zag, ben ik er heel anders over gaan denken.
Oh, wel degelijk meegereden met een vrachtwagen. Met verschillende chauffeurs. Dat is een wereld van verschil. Sommigen rijden op het randje. Ze proberen overal een extra km/h of metertje extra ergens uit te halen. Zijn agressief in manoeuvres en proberen vaker automoblisten gewoon dwars te liggen. Dezen zijn ook degenen die vaker ongelukken krijgen.

De anderen daarentegen zijn wat rustiger. Ze weten, dat agressief rijgedrag meestal maar een paar minuten tijdswinst oplevert. Ze geven genoeg ruimte, halen alleen in als er tijd en genoeg ruimte is. Als er te weinig verschil is in snelheid, dan blijven ze er achter rijden. Ze realiseren zich, dat veel automoblisten (overdreven) haast hebben en stomme dingen doen en rijden mede daarom defensief. Ze weten ook, dat ze een object besturen, dat luttele tonnen weegt. Je kunt er geen fouten mee maken. En zoals ik al zei, weten ze ook dat het hun plicht is om verantwoordelijk met hun beroep om te gaan.

Nogmaals, ik ontken niet, dat veel automoblisten gewoon kut rijden. Maar veel aggro chaufeurs leggen de schuld te vaak bij anderen neer i.p.v. naar zichzelf te kijken. En ja, dat doen ze van beide kanten.
American_Nightmarevrijdag 5 augustus 2005 @ 15:15
Ze moeten echt die mongolen van de weg halen eigenlijk.. maar in ieder geval een ALGEHEEL inhaalverbod voor vrachtwagens. Vrachtwagenschasuffeurs zijn de grootste asociale klootzakken die er zijn. Inhalen en vervolgens een kwartier of langer naast een collega blijven rijden, of gewoon een rotonde oprijden omdat ze weten dat je toch wel vol op de rem gaat.

Of ze rijden gewoon 4 mensen aan die vervolgens levens verbranden en stappen zelf ongedeerd uit. Iets te lang doorgewerkt maar ja kan gebeuren he. Elke dag zijn er wel weer zo een paar van die mongolen die in slaap vallen achter het stuur.
Metro2005vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:37
Ik ben ook voor een inhaalverbod, maar dan wel alleen in de spits. En dan wel streng erop toezien.
BaraCudavrijdag 5 augustus 2005 @ 15:50
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 15:37 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben ook voor een inhaalverbod, maar dan wel alleen in de spits. En dan wel streng erop toezien.
Dat is al op heel veel plaatsen alleen daar trekken die flikkers zich niks van aan.
Dus idd heel streng er op toezien.

Maar grootste probleem blijft dat mensen die vrachtwagens in gaan halen met 90 a 100 waardoor er gewoon een file ontstaat die met 90 voorbij die vrachtwagens moet.
En dan gaan vaak de vrachtwagens nog harder dan de linker rij
cheqyvrijdag 5 augustus 2005 @ 16:00
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef tong_poh het volgende:

[..]


Wel wil ik wel nog zeggen, dat de uitwijkmanoeuvres die vrachtwagenchauffeurs moeten maken, wel vaak hun eigen schuld zijn. Ze geven vaak te weinig ruimte aan de automobilist waardoor die uit frustratie stomme dingen gaat doen.
Of de automobilist eist een ruimte op die er niet is.

Maar we kunnen lang of kort lullen, elke beroepsgroep heeft zijn eigen asocialen. Zowel onder vrachtwagenchauffers, als onder zakenlieden, als onder bouwvakkers, om maar wat groepen te noemen. Maar om meteen maar iedereen uit een bepaalde groep over één kam te scheren gaat mij te ver.

Ik stel voor dat TS en soortgelijke schreeuwlelijkerds eens een paar vrachtwagen rijlessen gaan volgen om eens te ervaren hoe het is om in een groot log voertuig aan het verkeer deel te nemen. Zodat ze hetzelfde gaan ervaren als wat de beroepschauffeurs ervaren, zodat ze in de toekomst niet meer zo hersenloos gaan zitten blaten.

P.S. Ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik ben gewoon een automobilist die de zaak niet van één kant bekijkt.
DemonRagevrijdag 5 augustus 2005 @ 16:05
Sommige vrachtwagenchauffeurs zijn behoorlijk brutaal als het om inhalen gaat. Denk je dat gat voor je dicht te rijden want tjah wie wil er nou dat van die hele zooi vrachtwagens die je op dat moment aant inhalen bent er eentje naar links gaat... gooien ze alsnog hun vrachtwagen naar links.

Helemaal erg zijn van die manager-figuren... van die gasten in een pak en een dikke Seat of Audi onder hun reet, die nog gaan bumperkleven en knipperen met hun lichten als je iemand aant inhalen bent op minstens de maximaal toegestane snelheid. Het gaat die lui nooit snel genoeg, stelletje snelheidsfetishisten dat het zijn.

Stiekem lach ik me dan toch wel rot als ze zo'n vrachtwagenchauffeur treffen die z'n vrachtwagen voor hun neus naar links gooit... zie je ze heel gefrustreerd achter die vrachtwagen kleven alsof ze een plekkie zoeken tussen de vrachtwagen op de linker rijstrook en de vangrail om er alsnog langs te kunnen.
Faithzvrijdag 5 augustus 2005 @ 16:09
Gewoon doorrijden en als je niks op de linkerbaan te zoeken hebt: OPDONDEREN TRAAG HOK
tong_pohvrijdag 5 augustus 2005 @ 16:26
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:00 schreef cheqy het volgende:
Maar we kunnen lang of kort lullen, elke beroepsgroep heeft zijn eigen asocialen. Zowel onder vrachtwagenchauffers, als onder zakenlieden, als onder bouwvakkers, om maar wat groepen te noemen. Maar om meteen maar iedereen uit een bepaalde groep over één kam te scheren gaat mij te ver
Is waar, dat ontken ik ook niet. maar sommige mensen nemen vrachtwagenchauffeurs teveel in bescherming.
quote:
Ik stel voor dat TS en soortgelijke schreeuwlelijkerds eens een paar vrachtwagen rijlessen gaan volgen om eens te ervaren hoe het is om in een groot log voertuig aan het verkeer deel te nemen. Zodat ze hetzelfde gaan ervaren als wat de beroepschauffeurs ervaren, zodat ze in de toekomst niet meer zo hersenloos gaan zitten blaten.
Je geeft het hier exact het probleem nou aan. Groot log voertuig. Het probleem is, dat veel chauffeurs niet goed omgaan met de vantwoordelijkheden die zo'n groot log voertuig met zich meebrengen. Ik reken ook fouten van hun meer aan, omdat zij zoals je al zegt beroepschauffeurs zijn. Dit brengt bepaalde verantwoordelijkheden en een bepaalde voorbeeld functie met zich mee. er zijn zoals ik ook zei genoeg vrachtwagenchauffeurs die dit wel realiseren.
quote:
P.S. Ik ben geen vrachtwagenchauffeur, ik ben gewoon een automobilist die de zaak niet van één kant bekijkt.
Heel goed, doe ik ook niet.
Alexxxxxvrijdag 5 augustus 2005 @ 18:01
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 11:33 schreef SolidArt het volgende:
Bah! Ik heb er gvd 3uur over gedaan om naar mijn werk te komen ipv de normale 35 minuten!
Alleen omdat zo'n hoerige chauffeur zijn kut vrachtwagen niet kon besturen, en z'n vrachtwagen weer zonodig over de gehele snelweg moest leggen !
Afgesneden door zon mongool in een personenwagen zeker