Helaas zitten ze te lang achter het stuur tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:40 schreef twiFight het volgende:
gezien de kilometers die truckers maken, en het aantal ongelukken in die tijd, kun je wel stellen dat de gemiddelde trucker een stuk betere chauffeur is dan jij
ja, druk iedereen maar weer in t zelfde hoekje... zo ken ik ze ook. Iedereen die iets met 3d doet is nerd met jampotjesquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:51 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Helaas zitten ze te lang achter het stuur tegenwoordig.
Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over naquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:33 schreef SolidArt het volgende:
Bah! Ik heb er gvd 3uur over gedaan om naar mijn werk te komen ipv de normale 35 minuten!
Alleen omdat zo'n hoerige chauffeur zijn kut vrachtwagen niet kon besturen, en z'n vrachtwagen weer zonodig over de gehele snelweg moest leggen!
drankmisbruikquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 11:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
gisteren was er 1 met een heleboel bier ongevallen
Ooit weleens in een auto gereden of meegereden. Weet jij wat voor achterlijke dingen sommige vrachtwagenchauffeurs doen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:12 schreef chris80 het volgende:
[..]
Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over na![]()
En nee, ik ben geen vrachtwagen chauffer....
Maar er zijn ook voorbeelden te noemen waar een automobilist niets mee te maken heeft (maar wel de dupe van kan worden) Denk maar aan het ongeluk van de week net over de grens in duitsland dat een vrachtwagen achterop een file in rijd...quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:12 schreef chris80 het volgende:
[..]
Ooit wel eens met een vrachtwagen chauffer meegereden? Weet jij wat voor achterlijke situaties automobilisten veroorzaken waardoor een vrachtwagen chauffer rare uitwijkmaneuvres moet maken? Bijvoorbeeld, een automobilist die nog net even die vrachtwagen wil inhalen, en op het laatste moment, net voor de vrachtwagen langs, nog wil uitvoegen (dit is 1 van de 600 voorbeelden) Denk daar maar eens over na![]()
En nee, ik ben geen vrachtwagen chauffer....
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ooit weleens in een auto gereden of meegereden. Weet jij wat voor achterlijke dingen sommige vrachtwagenchauffeurs doen.
Het werkt beide kanten op. maar ik ben van mening, dat als rijden je beroep is, dat je met meer voorzichtigheid en zelf controle je beroep hoort uit te oefenen.
Als een piloot dezelde attitude had als een vrachtwagenchauffeur, dan zouden er een stuk meer vliegtuigongelukken zijn. Ik neem hiermee geen automobilisten in bescherming, want ik kom genoeg klootzakken tegen op de weg elke dag. Maar vrachtwagenchauffeurs zijn verre van onschuldig.
Wel wil ik wel nog zeggen, dat de uitwijkmanoeuvres die vrachtwagenchauffeurs moeten maken, wel vaak hun eigen schuld zijn. Ze geven vaak te weinig ruimte aan de automobilist waardoor die uit frustratie stomme dingen gaat doen.
Oh, wel degelijk meegereden met een vrachtwagen. Met verschillende chauffeurs. Dat is een wereld van verschil. Sommigen rijden op het randje. Ze proberen overal een extra km/h of metertje extra ergens uit te halen. Zijn agressief in manoeuvres en proberen vaker automoblisten gewoon dwars te liggen. Dezen zijn ook degenen die vaker ongelukken krijgen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:31 schreef chris80 het volgende:
[..]
60.000 km per jaar genoeg in de auto van de zaak? en dan heb ik het nog niet ees over mijn privé kilometers......
Zeg ook niet dat automobilisten heilig zijn, en vrachtwagen chauffeurs zijn dat ook niet. Alleen kan je met een auto iets makkelijker een uitwijkmaneuvre maken als met een vrachtwagen...
Maar tong_poh, blijkbaar heb jij dus nog nooit meegereden met een vrachtwagen. Dacht er zelf ook eerst zo over hoor... maar toen ik eenmaal met iemand heb meegereden, en ik het verhaal eens van de andere kant zag, ben ik er heel anders over gaan denken.
Dat is al op heel veel plaatsen alleen daar trekken die flikkers zich niks van aan.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 15:37 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ben ook voor een inhaalverbod, maar dan wel alleen in de spits. En dan wel streng erop toezien.
Of de automobilist eist een ruimte op die er niet is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 12:25 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Wel wil ik wel nog zeggen, dat de uitwijkmanoeuvres die vrachtwagenchauffeurs moeten maken, wel vaak hun eigen schuld zijn. Ze geven vaak te weinig ruimte aan de automobilist waardoor die uit frustratie stomme dingen gaat doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |